Αρχική Blog Σελίδα 20976

    Σακελλαροπούλου για Ζισκάρ ντ’ Εστέν: Αποχαιρετούμε έναν διαχρονικό φίλο και σύμμαχο της Ελλάδας

     

    Με ανάρτηση στο twitter η Προέδρος της Δημοκρατίας Κατερίνα Σακελλαρόπουλου αναφέρεται στον θάνατο του πρώην προέδρου της Γαλλίας, Ζισκαρ Ντ’ Εστέν.

    «Αποχαιρετούμε έναν διαχρονικό φίλο και σύμμαχο της Ελλάδας, έναν υπερασπιστή της Δημοκρατίας και της ευρωπαϊκής ενοποίησης. Ο Βαλερί Ζισκάρ ντ΄Εστέν σημάδεψε με τη δράση και τις πρωτοβουλίες του την πολιτική ζωή της Γαλλίας, αλλά και ολόκληρης της Ευρώπης», σημειώνει η κ. Σακελλαροπούλου.

    Ο πρώην Πρόεδρος της Γαλλίας, ένας χαρισματικός πολιτικός, μεγάλος μεταρρυθμιστής αλλά και φιλέλληνας, έφυγε χθες από τη ζωή σε ηλικία 92 ετών.

    Υπενθυμίζεται ότι στον θάνατό του αναφέρθηκε νωρίτερα με ανάρτησή του στο twitter και ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης. «Με το αεροπλάνο του επέστρεψε η Δημοκρατία στη χώρα μας. Και με τη στήριξή του εντάχθηκε στην ευρωπαϊκή οικογένεια. Με ευγνωμοσύνη και συγκίνηση η Ελλάδα αποχαιρετά τον μεγάλο της φίλο Βαλερί Ζισκάρ Ντ’ Εστέν», έγραψε ο πρωθυπουργός.

     

    Χρήσιμο «πολυεργαλείο» τα τεστ drive through

    Χθες, κλιμάκιο του ΕΟΔΥ βρέθηκε έξω από το ξενοδοχείο «Ξενία» στην Εδεσσα και διενήργησε 272 rapid tests σε πολίτες που δεν χρειάστηκε καν να βγουν από το αυτοκίνητό τους. Αλλα κλιμάκια του ΕΟΔΥ βρέθηκαν για τον ίδιο λόγο στη Φαρκαδώνα Τρικάλων, στην Καλλονή Λέσβου, στην Καστοριά, στην Καρδίτσα, στη Ρόδο. Διενήργησαν συνολικά 790 rapid tests, από τα οποία τα 22 ήταν θετικά. Στη Λέσβο και στη Ρόδο, όλοι όσοι ελέγχθηκαν ήταν αρνητικοί. Αλλωστε, όλο το διάστημα που είναι σε εξέλιξη το πρόγραμμα drive through testing του ΕΟΔΥ, οι μέρες που βρέθηκαν κρούσματα σε νησιά ήταν ελάχιστες.

    Το συγκεκριμένο πρόγραμμα ξεκίνησε εν μέσω lockdown και έχει αποδειχθεί ένα χρήσιμο «πολυεργαλείο», αφού, εκτός από το προφανές, που είναι τα δωρεάν τεστ σε πολίτες, έχει βοηθήσει στην παρακολούθηση της εξέλιξης της πανδημίας στη χώρα. Οπως ανέφερε στην «Κ» ο πρόεδρος του ΕΟΔΥ Παναγιώτης Αρκουμανέας, «το πρόγραμμα ξεκίνησε για να αντικαταστήσει τις δειγματοληψίες που γίνονταν στις πλατείες. Λόγω του lockdown είναι πιο εύκολο για τους πολίτες που επιστρέφουν από κάποια εργασία ή που κατευθύνονται σε αυτή να σταματούν με το όχημά τους για να κάνουν το τεστ». Η στόχευση του προγράμματος, όμως, είναι και η παρακολούθηση της επιδημίας.

    Σύμφωνα με τον κ. Αρκουμανέα, επιλέγονται περιοχές που είναι γνωστό ότι έχουν υψηλό ιικό φορτίο, αλλά και περιοχές που φαίνονται «πράσινες» στον χάρτη, όπου όμως ενδεχομένως να υπάρχει διασπορά που δεν έχει ακόμα καταγραφεί. Τα αποτελέσματα των rapid tests τόσο του προγράμματος drive through όσο και του πρόδρομου προγράμματος στις πλατείες αναλύονται και δίνουν μια καλή εικόνα της επιδημιολογικής κατάστασης. Είναι χαρακτηριστικό ότι από τα τεστ στις πλατείες της Αττικής είχε φανεί ότι η επιδημία δεν είχε ξεφύγει –σε έλεγχο στο Σύνταγμα, το ποσοστό θετικότητας ήταν περίπου στο 1%–, ενώ αντιθέτως στη Θεσσαλονίκη αντίστοιχη δράση στη Νέα Παραλία, η οποία έγινε πριν καν κορυφωθεί η επιδημία, είχε δείξει ποσοστό θετικών στο 7,4%.

    Οι περιοχές που είναι στο «κόκκινο» έδειξαν υψηλή θετικότητα και βάσει των rapid tests του προγράμματος drive through. Ενδεικτικά ποσοστά θετικότητας που έχουν βρεθεί είναι 11,2% στη Δράμα, 8,09% στην Καρδίτσα, 17,24% στην Ξάνθη και 10,33% στην Πέλλα.
    Με βάση το πρόγραμμα, υπάρχει μια μείωση της θετικότητας ανά τη χώρα. Αυτή όμως ακόμα δεν έχει αποτυπωθεί στα επιδημιολογικά δεδομένα. Χθες ανακοινώθηκαν 2.186 νέα κρούσματα κορωνοϊού, εκ των οποίων 453 στη Θεσσαλονίκη, 375 στην Αττική, 129 στη Λάρισα και 115 στην Πέλλα. Δηλώθηκαν 89 θάνατοι, ενώ διασωληνωμένοι νοσηλεύονταν 613 ασθενείς, αριθμός αυξημένος σε σχέση με το προηγούμενο τετραήμερο.

    Απαγωγή Ελλήνων ναυτικών στη Νιγηρία: Συγκλονίζει η σύζυγος του 44χρονου -«Ξέραμε ότι γίνονται πειρατείες, δεν φανταζόμασταν ότι θα συμβεί»

    Ώρες αγωνίας ζουν οι οικογένειες των τριών Ελλήνων ναυτικών, οι οποίοι κρατούνται όμηροι έπειτα από πειρατεία σε τάνκερ ανοιχτά της Νιγηρίας.

    Η είδηση της απαγωγής έπεσε σαν «βόμβα» στους δικούς τους ανθρώπους που περιμένουν με αγωνία να μάθουν κάποια θετική εξέλιξη, την ώρα που οι διαπραγματεύσεις συνεχίζονται κάτω από άκρα μυστικότητα με τη συνδρομή ιδιώτη διαμεσολαβητή.

    «Ευχόμαστε σύντομα η περιπέτειά και το μαρτύριο που ζούμε να έχει αίσιο τέλος», λέει στο iefimerida.gr η Ηλιάννα Πούλου, σύζυγος του 44χρονου Σταύρου Πετσάκου, ενός εκ των τριών ναυτικών με καταγωγή από την Ικαρία και πατέρα δύο παιδιών.
    Μας διαβεβαιώνουν ότι είναι καλά στην υγεία τους

    Η φωνή βγαίνει με δυσκολία από το στόμα της καθώς αναλογίζεται την κατάσταση στην οποία βρίσκεται ο σύζυγός της και άλλοι δυο όμηροι, μεταξύ αυτών και ο πλοίαρχος του δεξαμενόπλοιου «Στέλιος Κ». Τόσο η ίδια, όσο και οι υπόλοιπες οικογένειες από την πρώτη στιγμή που έγινε γνωστή η απαγωγή βρίσκονται σε συνεχή επικοινωνία με την πλοιοκτήτρια εταιρεία και τις αρμόδιες ελληνικές Αρχές, τα υπουργεία Εξωτερικών και Εμπορικής Ναυτιλίας.

    «Το μόνο που γνωρίζουμε είναι ότι συνεχίζονται οι διαπραγματεύσεις και ότι τα πράγματα πάνε καλά. Δεν ξέρουμε κάτι άλλο. Μας είπαν ότι είναι καλά οι άνθρωποί μας και περιμένουμε κάποια στιγμή να καταβληθούν τα λύτρα και να αφεθούν ελεύθεροι. Μας έχουν δώσει ελπίδες ότι όλα θα τελειώσουν γρήγορα», αναφέρει η κυρία Πούλου.

    Ο Σταύρος Πετσάκος με την σύζυγό του Ηλιάνα Πούλου
    Γνώριζε ότι στην περιοχή γίνονται πειρατείες

    Το μυαλό της ανατρέχει στη στιγμή που ο σύζυγός της αποφάσισε για λόγους οικονομικούς, όπως σημειώνει, να μπαρκάρει στο εξωτερικό. «Ο σύζυγός μου είναι ναυτικός. Για χρόνια έκανε ταξίδια στην Ελλάδα. Ήταν το πρώτο μακρινό του ταξίδι. Ο μόνος λόγος που το έκανε ήταν για τα χρήματα γιατί ζούμε σε δύσκολες εποχές. Για ποιον άλλο λόγο να πάει εκεί κάτω; Ξέραμε ότι τα πράγματα στην Αφρική είναι πολύ επικίνδυνα. Είχε ακούσει και ήξερε ότι γίνονται πειρατείες. Πριν φύγει το αναφέραμε σαν αστείο… Που να φανταστούμε ότι θα συμβεί στ’ αλήθεια. Δεν το πιστεύαμε…», σχολιάζει με σπασμένη φωνή από την αγωνία.

    Το μόνο παρήγορο, σύμφωνα με τη σύζυγο του 44χρονου ναυτικού, είναι ότι ο Έλληνας πλοίαρχος, ο οποίος κατάγεται και αυτός από την Ικαρία, διαθέτει μεγάλη εμπειρία και έχει στο παρελθόν βρεθεί σε ανάλογη κατάσταση, καθώς είχε πέσει θύμα πειρατών πριν λίγα χρόνια σε ταξίδι έξω από τη Λιβύη.

    «Αυτό μας δίνει κουράγιο. Ότι ο πλοίαρχος είναι μαζί με τον άντρα μου και μπορεί να τον βοηθήσει, να παραμείνουν όλοι τους ψύχραιμοι και να καταφέρουν να ξεπεράσουν τις κακουχίες και τις δύσκολες συνθήκες εκεί. Ας ελπίσουμε ότι είναι θέμα χρόνου να ακούσουμε ότι αφέθηκαν ελεύθεροι και ότι είναι καλά στην υγεία τους. Μέρες που έρχονται ας γίνει ένα θαύμα και να γυρίσει πίσω ο σύζυγός μου κοντά στα παιδιά του. Να ακούσουμε τη φωνή του και να δούμε ότι είναι καλά», λέει η Ηλιάννα Πούλου.

    Οι διαπραγματεύσεις συνεχίζονται κάτω από άκρα μυστικότητα

    Υψηλόβαθμοι αξιωματούχοι του Λιμενικού Σώματος αναφέρουν ότι τόσο οι αρμόδιες ελληνικές Αρχές, μέσω της πρεσβείας μας στη Νιγηρία, όσο και η πλοιοκτήτρια εταιρεία παρακολουθούν στενά τις εξελίξεις γύρω από τις διαπραγματεύσεις, οι οποίες συνεχίζονται. Οι ειδικοί διαπραγματευτές που έχουν έρθει σε επικοινωνία με τους πειρατές έχουν καταφέρει να επιβεβαιώσουν ότι οι τρεις ναυτικοί είναι καλά στην υγεία τους. Όπως αναφέρει στο iefimerida.gr άνθρωπος που λαμβάνει γνώση των εξελίξεων «σκοπός μας είναι να τελειώσει όσο το δυνατόν γρηγορότερα η περιπέτειά αυτή».

    Αυξάνονται κάθε χρόνο οι πειρατείες σε πλοία

    Ο Ναύαρχος ε.α. του Λιμενικού Σώματος και πραγματογνώμονας ναυτικών συμβάντων, Νίκος Σπανός, σημειώνει ότι οι επιθέσεις στα πλοία αυξάνονται με ρυθμό 20% ετησίως και η ζημιά στην παγκόσμια οικονομία από το φαινόμενο της πειρατείας στοιχίζει 7-12 δισ. δολάρια το χρόνο.

    O ε.α. ναύαρχος του Λιμενικού Σώματος, Νίκος Σπανός
    «Η συνεχώς αυξανόμενη εμφάνιση περιστατικών θαλάσσιας πειρατείας, με επακόλουθο το βαρύ οικονομικό της πλήγμα, τόσο στις πλοιοκτήτριες εταιρίες, όσο και στα παράκτια κράτη και στους εν γένει παράγοντες της ναυτιλίας, αναδεικνύει την ανάγκη δημιουργίας ενός νέου κλάδου δικαίου, αυτού του «Δικαίου της Θαλάσσιας Πειρατείας». Η θαλάσσια πειρατεία αποτελεί μία διαρκή απειλή για το παγκόσμιο εμπόριο. Ανθεί σε χώρες με ευάλωτο πολιτικό περιβάλλον, στο οποίο είναι έκδηλη η εξαθλίωση και σαρώνει η πολιτική αστάθεια, όπως είναι το έμπρακτο παράδειγμα της Σομαλίας, της Νιγηρίας και των Φιλιππίνων», τονίζει ο κ. Σπανός συμπληρώνοντας ότι σημαντικό μέρος από τα χρήματα, τα οποία δίδονται στους πειρατές ως λύτρα, διαχέονται σε άλλες παραοικονομίες, όπως αυτές των ναρκωτικών και των όπλων.
    Όπως εξηγεί, το υφιστάμενο νομικό πλαίσιο είναι ανεπαρκές και η ανάγκη θέσπισης νέων κανόνων δικαίου κρίνεται επιβεβλημένη. Κάτι τέτοιο όμως είναι αρκετά δύσκολο να εφαρμοστεί, δεδομένου, ότι απαιτείται η σύμπραξη και η συνεργασία πολλών κρατών.

    «Η θέσπιση κανόνων δικαίου, αναγκαστικών για τα κράτη, με πρόβλεψη συγκεκριμένων ποινών που θα ισχύουν σε διεθνές επίπεδο είναι απαραίτητη. Η υφιστάμενη νομοθεσία θεωρείται ανεπαρκής, τουλάχιστον σε επίπεδο δικαστηριακής πρακτικής και επιβολής ποινών, αφού, ενώ διεθνώς προβλέπονται νομοθετήματα, τα οποία καταδικάζουν τη θαλάσσια πειρατεία ως αδίκημα διεθνούς δικαίου, υφίσταται τεράστιο νομικό κενό, σε ότι αφορά στην επιβολή ποινών στους δράστες της θαλάσσιας πειρατείας. Συγκεκριμένα η επιβολή ποινών επαφίεται στα κράτη και στην εσωτερική νομοθεσία αυτών, η οποία άλλοτε τιμωρεί το συγκεκριμένο αδίκημα, άλλοτε δεν προβλέπει καν την τιμωρία αυτού και άλλοτε απλώς η ίδια η εκάστοτε κρατική αρχή κωφεύει στην ανάληψη της αντίστοιχης ευθύνης για τον κολασμό της συγκεκριμένης πράξης», σχολιάζει σχετικά o Νίκος Σπανός.

    Ο ρόλος των ένοπλων φρουρών

    Λαμπρό παράδειγμα, σύμφωνα πάντα με τον ίδιο, το οποίο επιβεβαιώνει περίτρανα, όλα τα ανωτέρω, αποτελεί η νομοθετική «άδεια» ύπαρξης ένοπλων φρουρών πάνω στα πλοία. Όσα κράτη έχουν ενσωματώσει στην εθνική τους νομοθεσία, νομοθετήματα, τα οποία επιτρέπουν την ύπαρξη ένοπλων φρουρών πάνω στα πλοία σημαίας τους –με απτό παράδειγμα αυτό της χώρας μας- έχουν σαφέστατα λιγότερα κρούσματα θαλάσσιας πειρατείας και ως εκ τούτου, κατά αιτιώδη συνάφεια, μειωμένο οικονομικό κόστος και ελεγχόμενη ζημία σε όλους τους παράγοντες της ναυτιλίας.

    Η παροχή υπηρεσιών ασφαλείας ανθεί, είτε με τη μορφή της επανδρωμένης φύλαξης των πλοίων (security), είτε ακόμη και με τη σύσταση ειδικών εταιρειών διαπραγματεύσεων (negotiation) του ύψους των λύτρων που θα καταβληθούν. Το εύρος των παρεχόμενων υπηρεσιών φτάνει μέχρι του σημείου της παράδοσης των λύτρων στους πειρατές, με ελικόπτερα, στα οποία επιβαίνουν οι ιδιώτες διαπραγματευτές.

    Περιοχές υψηλού κινδύνου

    Οι περιοχές υψηλού κινδύνου, οι οποίες έχουν αναγνωριστεί, ως εξαιρετικά επικίνδυνες για εμφάνιση περιστατικού θαλάσσιας πειρατείας, είναι οι κάτωθι:

    Νοτιοανατολική Ασία: Μπαγκλαντές, Ινδονησία, Στενά της Μάλακκα, Μαλαισία, Νότια Κίνα, Σιγκαπούρη, Βιετνάμ, με τα Στενά της Μάλακκα να κατέχουν την πρώτη θέση σε βαθμό επικινδυνότητας ανάμεσα στις εν λόγω θαλάσσιες περιοχές. Στις περιοχές αυτές οι πειρατικές επιθέσεις λαμβάνουν χώρα με σκοπό να αποκτηθεί είτε το πλοίο είτε το φορτίο του.
    Κεντρική και Νότια Αμερική: Βενεζουέλα, Παναμάς, Κολομβία, Βραζιλία, Καραϊβική. Σε αυτές τις θαλάσσιες περιοχές η πειρατεία λαμβάνει χώρα σε μορφή ληστείας με χαμηλό βαθμό χρήσης βίας.
    Δυτικές Ακτές Αφρικής (Κόλπος Νέας Γουινέας): Νιγηρία και Άγκολα. Σε αυτές τις θαλάσσιες περιοχές τα περιστατικά πειρατείας χαρακτηρίζονται από έντονη χρήση άγριας βίας.
    Ανατολικές Ακτές Αφρικής (Κέρας της Αφρικής): Η Σομαλία βόρεια και βορειοανατολικά βρέχεται από τον Κόλπο του Άντεν, ενώ ανατολικά και νοτιοανατολικά βρέχεται από τον Ινδικό Ωκεανό.
    Ιδιαίτερη έξαρση του φαινομένου παρουσιάζεται στη θαλάσσια περιοχή ανοικτά των ακτών της Σομαλίας, καθώς και στον Κόλπο του Άντεν. Καθοριστικός παράγοντας είναι η κοινωνική – πολιτισμική εξαθλίωση, την οποία βιώνουν οι συγκεκριμένες περιοχές και οι οποίες ευνοούν με τη σειρά τους την εξάπλωση εγκληματικών ενεργειών, με κυρίαρχο αυτό της θαλάσσιας πειρατείας.
    Ειδικότερα στην περιοχή της Δυτικής Αφρικής η θαλάσσια πειρατεία είναι απόρροια κυρίως της ασυδοσίας των πετρελαϊκών εταιριών σε συνδυασμό με το γεωπολιτικό παιχνίδι των ΗΠΑ και της Κίνας στη συγκεκριμένη περιοχή για τη διεκδίκηση των πλούσιων πετρελαϊκών κοιτασμάτων της Νιγηρίας.
    Από την άλλη πλευρά, το Κέρας της Αφρικής (Σομαλία) ευνοεί την ανάπτυξη της θαλάσσιας πειρατείας, λόγω του πολιτικού κενού, το οποίο δημιουργήθηκε στην περιοχή μετά την εμφύλια σύρραξη στη Σομαλία, σε συνδυασμό με το γεγονός ότι η συγκεκριμένη περιοχή αποτελεί πέρασμα 20.000 εμπορικών πλοίων ετησίως. Περαιτέρω, στην ίδια ως άνω περιοχή, βρίσκονται τα διόλου ευκαταφρόνητα πετρελαϊκά κοιτάσματα του Σουδάν και του Τσαντ.

    Δυσβάστακτες οι οικονομικές συνέπειες της πειρατείας

    Σύμφωνα με τον Ναύαρχο ε.α. του Λιμενικού Σώματος, το ακριβές μέγεθος του πραγματικού οικονομικού κόστους της θαλάσσιας πειρατείας παγκοσμίως, είναι πολύ δύσκολο έως αδύνατο να διακριβωθεί, καθώς τα πραγματικά περιστατικά μιας θαλάσσιας πειρατείας και οι συνθήκες κάτω από τις οποίες έλαβε χώρα αυτή ή οι συνθήκες κάτω από τις οποίες αυτή έληξε, σχεδόν ποτέ δεν βγαίνουν στο «φως» της δημοσιότητας και τούτο διότι ο αντίκτυπος είναι καίριος και έχει δυσβάστακτες οικονομικές συνέπειες.

    Μερικές εξ αυτών, συνοψίζει ο κ. Σπανός: «Πλήττεται η ναυτιλία και τα οφέλη που προκύπτουν από την ελεύθερη διακίνηση αγαθών και το παγκόσμιο εμπόριο. Προκύπτει διατάραξη της διεθνούς ειρήνης και ασφάλειας και ευθεία απειλή της ζωής και της περιουσίας των ιδιωτών. Σημειώνονται φαινόμενα αύξησης βίας – εγκληματικότητας, αύξησης παραοικονομίας, παράνομης μετανάστευσης, διακίνησης ναρκωτικών και εμπορίου όπλων. Σημαντική είναι κα η επίπτωση στην άνοδο της παγκόσμιας τρομοκρατίας και την εξάπλωση του παγκόσμιου οργανωμένου εγκλήματος. Τέλος ο εύκολος αυτός τρόπος πλουτισμού συμβάλλει στη μείωση του ήδη χαμηλού μορφωτικού επιπέδου».

     

    Το «σπιράλ» για Αγορά Αργύρη και Παράρτημα-«Πως εννοούν τους όρους χρόνος και πολιτική;»

    «Πως εννοεί η δημοτική Αρχή τους όρους «χρόνος» και «πολιτική»» αναρωτιέται η δημοτική παράταξη «σπιράλ» με αφορμή τις δηλώσεις του αντιδημάρχου Έργων για το Παράρτημα, αλλά και για την αποκατάσταση της πρόσοψης της Αγοράς Αργύρη.

    Μεταξύ άλλων σε ανακοίνωση της παράταξης αναφέρεται πως «σύμφωνα με δήλωση του αντιδημάρχου Έργων Υποδομής ο Δήμος προτίθεται να αποκαταστήσει το Παράρτημα, να κάνει ένα αμφιθέατρο, όπως υπήρχε παλιότερα, ενώ υπάρχει και σχετική μελέτη. Το σπιράλ αναρωτιέται πώς η Δημοτική Αρχή ορίζει την έννοια του χρόνου. Χαιρόμαστε που «προτίθεται να αποκαταστήσει το χώρο», αλλά πότε;
    Δυστυχώς αναγκαζόμαστε να θυμίσουμε πως σύμφωνα με τον ίδιο αντιδήμαρχο η πρόσοψη της Αγοράς Αργύρη θα καθαριζόταν και χρωματιζόταν, όπως το σπιράλ ζήτησε με σχετικό αίτημα από το Νοέμβριο του 2019. Σήμερα, ένα χρόνο μετά,η εξωτερική εμφάνιση του δημοτικού κτιρίου είναι ακόμα χειρότερη. Αναρωτιόμαστε, τέλος, πως εννοεί τον όρο της «πολιτικής» η κατεξοχήν πολιτική παράταξη που έχει διοικήσει το Δήμο Πατρέων τα τελευταία χρόνια. Πολιτική βούληση απαιτείται για την αξιοποίηση του Παραρτήματος, πολιτική απόφαση χρειάζεται για τον καθαρισμό της Αγοράς Αργύρη, του Δημοτικού Θεάτρου «Απόλλων», του Δημαρχείου και όλων των δημοτικών κτιρίων. Προφανώς η δημοτική αρχή ορίζει αλλιώς την έννοια της πολιτικής. Δυστυχώς η πολιτική στην Πάτρα εφαρμόζεται αλα καρτ».

     

    Μισό εκατ.ευρώ για τα σχολεία στην Πάτρα

    Το συνολικό ποσό των 838.510 ευρώ θα λάβουν οι Δήμοι της περιφερειακής ενότητας Αχαΐας από το Υπουργείο Εσωτερικών για να καλύψουν λειτουργικές ανάγκες σχολείων της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
    Τα ποσό αυτό προέρχεται από το χρηματικό υπόλοιπο των Κεντρικών Αυτοτελών Πόρων (ΚΑΠ) των Δήμων και δεν συνιστά επιπλέον πρόσθετη χρηματοδότηση προς την πρωτοβάθμια αυτοδιοίκηση.

    ΟΣΕ: Με 2,3 εκατ. ευρώ αναβαθμίζεται το τμήμα Κατάκολο – Πύργος – Αρχ.Ολυμπία

    Υπεγράφη μετά από ανοιχτό μειοδοτικό διαγωνισμό, στις 6 Νοεμβρίου του 2020 από τον Αναπλ. Διευθύνοντα Σύμβουλο του ΟΣΕ κ. Αθ. Κοτταρά και την εταιρία ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΑ ΕΡΓΑ ΑΤΕ, σύμβαση αναβάθμισης-επισκευής της υφιστάμενης μετρικής σιδηροδρομικής γραμμής του τμήματος Κατάκολο-Πύργος – Αρχ.Ολυμπία.

    Σκοπός του έργου είναι η βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών και η αύξηση των δρομολογίων στην υπάρχουσα σιδηροδρομική γραμμή. Με την ανακατασκευή των υποδομών της γραμμής προβλέπεται νέα διαμόρφωση στις αποβάθρες σταθμών/στάσεων, ασφαλτόστρωση ισόπεδων διαβάσεων, καθώς και εγκατάσταση 11 Αυτόματων Συστημάτων Ισόπεδων Διαβάσεων (ΑΣΙΔ) που θα εξασφαλίσουν την ομαλή κυκλοφορία των διερχόμενων συρμών και οχημάτων σε κύριους οδικούς κόμβους.

    Παράλληλα θα πραγματοποιηθούν εργασίες αποκατάστασης – βελτίωσης της επιδομής της σιδηροδρομικής γραμμής. Επίσης θα γίνει συντήρηση της γέφυρας του ποταμού Ενιπέα καθώς και της γέφυρας στην περιοχή Στρέφη. Αξίζει να σημειωθεί ότι κατά την διάρκεια των εργασιών δεν θα υπάρξει διακοπή της κυκλοφορίας.

    Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 2.311.156,34 ευρώ με χρηματοδότηση 100 % από πιστώσεις του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας ΕΣΠΑ 2014-2020 και θα ολοκληρωθεί σε 24 μήνες.

    ΠΑΤΡΑ: 7 διασωληνωμένοι στο Ρίο

    17 ασθενείς βρίσκονται στην κλινική covid-19 στο πανεπιστημιακό νοσοκομείο της Πάτρας στο Ρίο. Άλλοι 12 ασθενείς με κορωνοϊό βρίσκονται στη ΜΕΘ covid-19. Από αυτούς 7 είναι διασωληνωμένοι και 5 ακόμη βρίσκονται προ διασωλήνωσης.

    Η κατάσταση στο νοσοκομείο του Ρίου είναι ελεγχόμενη προς το παρόν.

    ΠΑΤΡΑ: Τρεις νεκροί … ο ένας… στον δρόμο! ΤΡΑΓΩΔΙΑ… που δεν φαίνεται!

    Η κρίση και ο κορονοϊός έχει και τα θλιβερά αποτελέσματά της, όχι μόνο για την υγεία και την οικονομία, αλλά και την κοινωνική ευαισθησία και εγρήγορση της Πολιτείας σε άτομα που χρήζουν βοήθειας. Μέσα σε λίγες ημέρες τρεις άνθρωποι που είχαν χαρακτηριστεί ως “άστεγοι” στην Πάτρα, πέθαναν. Μία γυναίκα 65 ετών στα τέλη Οκτωβρίου και δύο άνδρες 72 και 55 ετών αντίστοιχα τον Νοέμβριο. Ο ένας ενας εξ αυτών είχε μεταφερθεί στο Νοσοκομείο Ρίου, η γυναίκα φιλοξενείτο προσωρινά σε κάποιο σπίτι, ενώ ο 55χρονος βρέθηκε νεκρός σε ένα παράπηγμα που χρησιμοποιούσε ως κατάλυμμα. Θα πρέπει να σημειωθεί πως ο αριθμός των αστέγων στην Πάτρα έχει αυξηθεί τα τελευταία χρόνια. Η κοινωνική υπηρεσία του Δήμου προσπαθεί να αντιμετωπίσει την κατάσταση όμως προσωπικο δεν υπάρχει. Αλλωστε προ μερικών εβδομάδων απολύθηκαν και οι συμβασιούχοι της Κοινωφελούς που βοηθούσαν εκτός των άλλων… και αυτούς τους ανθρώπους.

    Άγριες Μέλισσες: Η Ελένη αντιμέτωπη με την φριχτή αλήθεια – Απόπειρα δολοφονίας στο καμπαρέ

    Το τελευταίο επεισόδιο της εβδομάδας για τις “Άγριες Μέλισσες” επιφυλάσσει συνταρακτικές εξελίξεις τόσο για τους Σεβαστούς όσο και για την οικογένεια Σταμίρη.

    Η Πηνελόπη και ο Αλέξης αποφασίζουν να δώσουν μια δεύτερη ευκαιρία στη σχέση τους. Η Ελένη θα δεχτεί στο σπίτι της μια αναπάντεχη επίσκεψη από τη Μυρσίνη. Το ίδιο βράδυ έξω από το καμπαρέ «Χαβάη» μια απόπειρα δολοφονίας θα ταράξει, γι’ ακόμα μια φορά, τη σχέση της Δρόσως και του Τάκη. Ο Τόλλιας δέχεται να γίνει ένα πάρτι γενεθλίων για τη Σοφούλα, αλλά με αυστηρούς όρους, που όμως δε θα τηρηθούν. Στο πάρτι, ένα νεαρό ζευγάρι θα έρθει κοντά και κάποιος γάμος θα κλονιστεί συθέμελα. Η ώρα της αλήθειας για τον Μιλτιάδη φτάνει. Η Ελένη, ταραγμένη από το φυλλάδιο του καμπαρέ που βρήκε έξω από την πόρτα της, αποφασίζει να κατέβει στην Αθήνα και να ‘ρθει αντιμέτωπη με τη φριχτή αλήθεια…

    Κορωνοϊός: Και τρίτος αστυνομικός νεκρός από τον ιό

    Άλλον έναν αστυνομικό που «έφυγε» από κορωνοϊό θρηνεί η Ελληνική Αστυνομία.

    Πρόκειται για τον 55χρονο Καρυπίδη Γεώργιο από τον νομό Πιερίας, ο οποίος νοσηλευόταν στη ΜΕθ του νοσοκομείου Κατερίνης.

    Τη θλιβερή είδηση επιβεβαίωσε ο πρόεδρος της ΠΟΑΣΥ Γρηγόρης Γερακαράκος.

    Υπενθυμίζεται ότι είναι ο τρίτος αστυνομικός που πεθαίνει από τον covid τις τελευταίες μέρες.

    Την μάχη με τον κορωνοϊό είχε χάσει άλλος ένας αστυνομικός από την Πέλλα. Πρόκειται για έναν 52χρονο, πατέρα ενός παιδιού, ο οποίος υπηρετούσε στο Αστυνομικό Τμήμα Πέλλας και νοσηλευόταν στη ΜΕΘ του ΑΧΕΠΑ από τις 25 Νοεμβρίου.

    Δύο ημέρες πριν έφυγε από την ζωή νικημένος από τον κορωνοϊό ενας 50χρονος αστυνομικός από την Κοζάνη.

    Ο αστυνομικός νοσηλευόταν επί 10 ημέρες στη ΜΕΘ δίνοντας μάχη για να κρατηθεί στη ζωή, όμως δυστυχώς δεν τα κατάφερε.

    Ο 50χρονος ήταν παντρεμένος και είχε δύο ανήλικα παιδιά, ενώ υπηρετούσε στο Τμήμα Σαπών στην Κομοτηνή.

    Χαρακτηριστικό είναι ότι και οι τρεις αστυνομικοί που έχασαν τη μάχη για τη ζωή ήταν από τη Βόρεια Ελλάδα.