Δρακόντεια μέτρα για την Κεραμέως στη Πάτρα – Δείτε φωτο

    Δρακόντεια μέτρα έχει λάβει η αστυνομία εν όψει της ομιλίας την υπουργού Παιδείας Νίκης Κεραμέως στο ξενοδοχείο ΑΣΤΗΡ στις 6:30 το απόγευμα στην Πάτρα.

    Την εκδήλωση την διοργανώνει η ΔΕΕΠ Νέας Δημοκατίας Αχαΐας με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας.

    Το ξενοδοχείο ΑΣΤΗΡ έχει περικυκλωθεί από αστυνμικούς.

    Δρακόντεια μέτρα για την Κεραμέως στη Πάτρα - Δείτε φωτο

    Δρακόντεια μέτρα για την Κεραμέως στη Πάτρα - Δείτε φωτο Δρακόντεια μέτρα για την Κεραμέως στη Πάτρα - Δείτε φωτο

    Πάτρα: Πού θα γίνουν rapid tests την Παρασκευή

    Με σταθερούς ρυθμούς συνεχίζονται εκ μέρους της 6ης ΥΠΕ και των κλιμακίων του ΕΟΔΥ οι δειγματοληπτικοί έλεγχοι προς τον γενικό πληθυσμό της Αχαΐας.

    Για αύριο Παρασκευή  19 Νοεμβρίου θα διενεργηθούν δειγματοληπτικοί έλεγχοι στοΕπιμελητήριο Αχαΐας (κατά το διευρυμένο ωράριο 8:30 με 20:30), στο οίκημα «ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟΣ ΣΤΑΘΜΟΣ ΜΑΝΑΣ ΚΑΙ ΠΑΙΔΙΟΥ», του Κέντρου Υγείας Αιγίου (κατά τις ώρες 09:00 με 15:00) και στην πλατεία Ντε Μιράντα, πλησίον του γηπέδου Παναχαϊκής(κατά τις ώρες 9:00 με 14:30) για το ευρύ κοινό.

    Παράλληλα, σε δειγματοληπτικούς ελέγχους θα υποβληθούν οι συμμετέχοντες της Συνδιάσκεψης για τη Νέα Κοινή Αγροτική Πολιτική(ΚΑΠ) για τους νομούς της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας, που διενεργείται στα ιστορικά κτίρια της ACHAIA CLAUSS.

    Οι δειγματοληπτικοί  έλεγχοι αποτελούν σημαντικό  εργαλείο στην προσπάθεια αποφυγής της διασποράς του νέου κορονοιού και διενεργούνται από τα κλιμάκια του ΕΟΔΥ με rapid tests.

    Πάτρα: Σήριαλ η επιδότηση ΔΥΠΑ για νέες επιχειρήσεις: «Μέχρι να γίνει η καταβολή, για κάποιους θα είναι αργά»

    Μεγάλες καθυστερήσεις παρατηρούνται στην καταβολή της επιδότησης του προγράμματος νέας επιχειρηματικότητας του ΔΥΠΑ για ανέργους ηλικίας 30-59 ετών (14/800), σε έξι περιφερειακές ενότητες της χώρας, μεταξύ των οποίων και η Δυτική Ελλάδα.

    Όπως καταγγέλλουν δικαιούχοι παρά το γεγονός ότι οι αιτήσεις τους έχουν ήδη εγκριθεί και έχει μεσολαβήσει σημαντικό χρονικό διάστημα, περίπου 5 μηνών, από την έναρξη ή από την ημερομηνία θεμελίωσης όλων των όρων επιλεξιμότητας, δεν έχουν λάβει την πρώτη δόση της επιχορήγησης, σε πλήρη αντίθεση με όσα ορίζει η προκήρυξη του προγράμματος.

    Η καθυστέρηση αυτή έχει προκαλέσει σοβαρά προβλήματα στις νέες επιχειρήσεις που δημιούργησαν οι άνεργοι, οι οποίοι βασίστηκαν στην επιδότηση για να κάνουν μια νέα αρχή. Όπως επισημαίνουν, «ματαιώνεται στην πράξη ο ίδιος ο σκοπός του προγράμματος, καθώς μέχρι να γίνει η καταβολή, για πολλές νέες επιχειρήσεις θα είναι ήδη πολύ αργά».

    Η κατάσταση έχει δημιουργήσει έντονη ανησυχία και προβληματισμό για την οικονομική βιωσιμότητα των ωφελούμενων, οι οποίοι, όπως λένε, βλέπουν να κινδυνεύει η προσπάθειά τους να ξεκινήσουν μια νέα δραστηριότητα και να στηριχθούν οικονομικά από το πρόγραμμα.

    Το Επιμελητήριο Αχαΐας φιλοξενεί τη Γενική Συνέλευση της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων Ελλάδος (ΚΕΕΕ) στις 5–6 Δεκεμβρίου

    Θεόδωρος Λουλούδης: «Η Πάτρα γίνεται κέντρο επιχειρηματικού διαλόγου»

     

     

    Η καρδιά της ελληνικής επιχειρηματικότητας θα χτυπά στην Πάτρα το διήμερο 5–6 Δεκεμβρίου, καθώς η πόλη και το Επιμελητήριο Αχαΐας θα φιλοξενήσουν τη Γενική Συνέλευση της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων Ελλάδος (ΚΕΕΕ) – μια κορυφαία θεσμική διαδικασία και σημείο αναφοράς για τον επιχειρηματικό και αναπτυξιακό διάλογο σε εθνικό επίπεδο.

    Οι εργασίες της Γενικής Συνέλευσης θα πραγματοποιηθούν στον πολυχώρο W στο Ρίο, με την επίσημη έναρξη να κηρύσσεται το απόγευμα της Παρασκευής 5 Δεκεμβρίου και να συνεχίζονται έως το μεσημέρι του Σαββάτου 6 Δεκεμβρίου. Στην Πάτρα θα βρεθούν εκπρόσωποι από 59 Επιμελητήρια της χώρας, καθώς και κορυφαίοι παράγοντες της κυβέρνησης, της πολιτικής σκηνής και της επιχειρηματικής κοινότητας.

    Η επιλογή του Επιμελητηρίου Αχαΐας ως διοργανωτή της Γενικής Συνέλευσης συνιστά μια σαφή ψήφο εμπιστοσύνης προς τον θεσμό και τη δράση του. Παράλληλα, αποτελεί μια σημαντική ευκαιρία για την ανάδειξη της δυναμικής της Αχαΐας, της επιχειρηματικής ζωής και των αναπτυξιακών δυνατοτήτων της περιοχής.

    Δήλωση Προέδρου Επιμελητηρίου Αχαΐας, Θεόδωρου Λουλούδη

    «Με τη Γενική Συνέλευση της ΚΕΕΕ στην Πάτρα, η πόλη μας γίνεται για δύο ημέρες κέντρο επιχειρηματικού διαλόγου και στρατηγικού σχεδιασμού. Η Δυτική Ελλάδα διαθέτει τα συγκριτικά πλεονεκτήματα για να διαδραματίσει πρωταγωνιστικό ρόλο στην αναπτυξιακή πορεία της χώρας, όμως απαιτείται στοχευμένο σχέδιο, πολιτική βούληση και αξιοποίηση όλων των διαθέσιμων χρηματοδοτικών εργαλείων.

    Ως Επιμελητήριο Αχαΐας, δίνουμε έμφαση στις υποδομές, στις μεταφορές, στην ενέργεια, στη διασύνδεση των επιχειρήσεων με την καινοτομία και στην ενίσχυση της εξωστρέφειας. Η περιφέρεια μπορεί και πρέπει να εξελιχθεί σε μοχλό βιώσιμης ανάπτυξης, παραγωγής και ευκαιριών για τη νέα γενιά.

    Δεσμευόμαστε να συνεχίσουμε να καταθέτουμε συγκεκριμένες προτάσεις, να συντονίζουμε τις τοπικές δυνάμεις και να απαιτούμε μετρήσιμα αποτελέσματα. Η Πάτρα και η Αχαΐα αξίζουν ένα ειδικό αναπτυξιακό πλάνο που θα μετατρέψει τις δυνατότητες σε πραγματικότητα».

    Το Επιμελητήριο Αχαΐας υποδέχεται με ιδιαίτερη ικανοποίηση τη Γενική Συνέλευση της ΚΕΕΕ και προχωρά με συνέπεια στην προετοιμασία μίας διοργάνωσης που θα αναδείξει την Πάτρα ως κόμβο συνεργασίας, επιχειρηματικότητας και βιώσιμης προοπτικής για το μέλλον».

     

     

    Πάτρα: Τι ανακοίνωσε το Υπουργείο για τα εγκαίνια της Πατρών Πύργου

    Στην κυκλοφορία παραδίδεται σήμερα, το τμήμα Μιντιλόγλι – Καμίνια, μήκους 10 χλμ., του νέου Αυτοκινητοδρόμου Πάτρα – Πύργος, παρουσία του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Χρίστου Δήμα, του Υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών Νίκου Ταχιάου, του Γενικού Γραμματέα Υποδομών Δημήτρη Αναγνώπουλου και του Ειδικού Γραμματέα Υδραυλικών Έργων και Κτιρίων Χαράλαμπου Μυγδάλη.

    «Στις 2 μετά το μεσημέρι, παραδίδεται στην κυκλοφορία το τελευταίο και δυσκολότερο τμήμα του αυτοκινητόδρομου Πάτρα – Πύργος, όπως ακριβώς είχαμε δεσμευτεί», δήλωσε ο κ. Δήμας, μετά την τελετή του αγιασμού, ο οποίος τελέστηκε από τον Μητροπολίτη Πατρών κ.κ. Χρυσόστομο.

    Ειδικότερα, κατά την τοποθέτησή του, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρίστος Δήμας, τόνισε: «Το συγκεκριμένο τμήμα ήταν και το πιο απαιτητικό τεχνικά: η χάραξη συνέπιπτε με την Παλαιά Εθνική Οδό, η κατασκευή έγινε υπό κυκλοφορία και, εξαιτίας του αναγλύφου, απαιτήθηκαν πολλαπλάσια τεχνικά έργα σε σχέση με το υπόλοιπο έργο.

    Ενδεικτικά, μόνο στα πρώτα 9 χιλιόμετρα κατασκευάστηκαν 10 κάτω διαβάσεις, 25 τοίχοι αντιστήριξης και χρησιμοποιήθηκαν σχεδόν 30 χιλιάδες κυβικά μέτρα σκυροδέματος – τριπλάσια ποσότητα ανά χιλιόμετρο σε σχέση με το πεδινό τμήμα, το οποίο παραδόθηκε τον Ιούλιο.

    Αξίζουν συγχαρητήρια σε όλους τους ανθρώπους που εργάστηκαν για την περάτωση αυτού του δύσκολου έργου, αλλά και συνολικά του αυτοκινητόδρομου, όπως και στις υπηρεσίες του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.

    Η Ελλάδα αποκτά σήμερα έναν σύγχρονο αυτοκινητόδρομο, ο οποίος συνδέει απρόσκοπτα την Αθήνα με την Κόρινθο, την Ελευσίνα, την Πάτρα και τον Πύργο με ασφάλεια και άνεση.

    Πρόκειται για ένα εμβληματικό έργο, η υλοποίησή του οποίου δεν ήταν καθόλου αυτονόητη πριν από έξι χρόνια, αν αναλογιστούμε τα δεδομένα που υπήρχαν τότε.

    Είναι σπουδαίο, λοιπόν, που με την προσπάθεια τόσων ανθρώπων, το υστέρημα του έλληνα φορολογούμενου και την ευρωπαϊκή συνδρομή, η πατρίδα μας αποκτά μια  υποδομή, στρατηγικής σημασίας, η οποία ενισχύει την κοινωνική συνοχή και απελευθερώνει νέες δυνατότητες για την οικονομία.

    Κυρίως, όμως, δημιουργεί συνθήκες ασφαλούς οδήγησης σε μια περιοχή, η οποία, δυστυχώς, έχει θλιβερό παρελθόν σε τροχαία ατυχήματα και δυστυχήματα.

    Αυτή είναι και η πιο ουσιαστική συνδρομή του κράτους προς τους πολίτες, ένας ασφαλής αυτοκινητόδρομος με σύγχρονες προδιαγραφές».

     

    Ο Υφυπουργός Υποδομών Νίκος Ταχιάος σημείωσε: «Έχω επαναλάβει πολλές φορές ότι οι Παραχωρήσεις αποτελούν το σημαντικότερο εργαλείο για την ολοκλήρωση μεγάλων οδικών αξόνων και αυτοκινητοδρόμων.

    Η σημερινή μέρα το επιβεβαιώνει έμπρακτα: Παραδίδεται σε χρόνο ρεκόρ ολόκληρος ο αυτοκινητόδρομος Πάτρα – Πύργος, με το υπολειπόμενο τμήμα να ολοκληρώνεται ταχύτατα μετά την παράδοση του προηγούμενου.

    Οι Παραχωρήσεις είναι πάρα πολύ σημαντικές για δύο λόγους: Πρώτον επειδή εξασφαλίζουν γρήγορη υλοποίηση. Και δεύτερον, πέραν του γεγονότος ότι παρέχουν χρηματοδότηση, μπορούν να ισορροπούν το κόστος ανάμεσα στον φορολογούμενο ή τις όποιες ευρωπαϊκές επιχορηγήσεις υπάρχουν και τον χρήστη. Διότι, δεν είναι λογικό να επιβαρύνονται άνθρωποι που δεν χρησιμοποιούν ποτέ τον αυτοκινητόδρομο, με το κόστος κατασκευής ή λειτουργίας του. Παράλληλα, το μοντέλο των Παραχωρήσεων, εξασφαλίζει και τη λειτουργία του αυτοκινητοδρόμου.

    Σε αυτό το πλαίσιο, αποδείχθηκε σοφή η απόφαση του Κυριάκου Μητσοτάκη – μία απόφαση την οποία χειρίστηκε ο ίδιος προσωπικά στην συζήτηση με την Ευρωπαϊκή Ένωση – να επαναφέρει το έργο στην Παραχώρηση της Ολυμπίας Οδού. Μια απόφαση η οποία έφερε την επιτυχία, βάζοντας τέλος στην περιπέτεια των οκτώ διαφορετικών συμβάσεων που ζήσαμε σε αυτό το δρόμο.

    Κερδίζουμε λοιπόν ένα μεγάλο στοίχημα, σήμερα. Και όταν κερδίζεις ένα τέτοιο στοίχημα μπαίνεις στον πειρασμό για το επόμενο: την ολοκληρωμένη σύνδεση του άξονα με τον Μορέα. Είναι ένα στοίχημα το οποίο Κυβέρνησή μας στο θέτει ξεκάθαρα».

    Ο Περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας, Νεκτάριος Φαρμάκης δήλωσε: «Σήμερα κλείνει οριστικά και αμετάκλητα ένα σκοτεινό κεφάλαιο για τη Δυτική Ελλάδα. Παραδίδουμε ένα έργο που έχω χαρακτηρίσει επανειλημμένα ως “δρόμο ζωής”, καθώς προτεραιότητά μας ήταν και παραμένει η ασφάλεια των πολιτών και η μνήμη όσων χάθηκαν άδικα όλα αυτά τα χρόνια.

    Πρόκειται για ένα έργο πνοής, με αναπτυξιακή διάσταση που ενώνει ανθρώπους και τόπους, διευκολύνει τις μεταφορές και ανοίγει νέους ορίζοντες για την περιοχή μας. Πλέον, διαθέτουμε ένα ισχυρό όπλο στη φαρέτρα μας, δικαιώνοντας τις προσπάθειες και τις διεκδικήσεις ολόκληρου του τόπου.

    Σήμερα αξίζουν θερμά συγχαρητήρια στους εργαζόμενους και στις ανάδοχες εταιρείες για το αποτέλεσμα. Πολιτικά, οφείλουμε ένα ευχαριστώ στον Πρωθυπουργό, ο οποίος ανέλαβε προσωπικά την ευθύνη ολοκλήρωσης ενός έργου που, αν και ταλαιπωρήθηκε στο παρελθόν από τις μυλόπετρες της μικροπολιτικής, σήμερα παραδίδεται ολοκληρωμένο στην κοινωνία.

    Τέλος, ένα μεγάλο ευχαριστώ ανήκει στους πολίτες για την υπομονή που επέδειξαν κατά τη διάρκεια της κατασκευής, ώστε να φτάσουμε στη σημερινή ιστορική ημέρα».

    Ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών Δημήτρης Αναγνώπουλος επεσήμανε: «Με την παράδοση των τελευταίων 10 χιλιομέτρων της Πατρών – Πύργου ολοκληρώνεται ένας αυτοκινητόδρομος που αλλάζει οριστικά τη συνδεσιμότητα και το επίπεδο οδικής ασφάλειας στη Δυτική Ελλάδα.

    Το συγκεκριμένο τμήμα ήταν και το πιο απαιτητικό τεχνικά, καθόσον η χάραξη ταυτίζεται με την Παλαιά Εθνική Οδό, η κατασκευή έγινε κυρίως υπό κυκλοφορία και, λόγω αναγλύφου, και δικτύων, απαιτήθηκαν πολλαπλάσια τεχνικά έργα.

    Η έγκαιρη ολοκλήρωση του δρόμου δεν ήταν αυτονόητη. Απαιτούσε συντονισμό σε πολλά επίπεδα.

    Είναι αποτέλεσμα μιας εντατικής και παραγωγικής συνεργασίας της πολιτικής ηγεσίας με τον παραχωρησιούχο, τους κατασκευαστές, αλλά και την τοπική αυτοδιοίκηση.

    Έτσι, οποιοδήποτε ζήτημα ανέκυψε, αντιμετωπίσθηκε εγκαίρως, με συνέπεια το έργο να παραδοθεί μέσα στα προβλεπόμενα χρονοδιαγράμματα.

    Πλέον ο οδικός  άξονας Πάτρα – Πύργος εντάσσεται σε ένα ενιαίο, σύγχρονο και ασφαλές δίκτυο μεταφορών, που μειώνει χρόνους, στηρίζει την τοπική και την εθνική οικονομία και προσφέρει  συνθήκες κυκλοφορίας, αντάξιες των προσδοκιών των πολιτών.

    Παράλληλα, προχωρά η υλοποίηση στα συνοδά και συμπληρωματικά έργα, ώστε ο αυτοκινητόδρομος να λειτουργεί πλήρως και με ανθεκτικότητα για τις επόμενες δεκαετίες.

    Θα ήθελα να ευχαριστήσω τις υπηρεσίες του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και τον τεχνικό κόσμο που εργάστηκαν με υψηλό επίπεδο επαγγελματισμού.

    Η τεχνογνωσία, η επιμονή και η καθημερινή τους υπερπροσπάθεια ήταν καθοριστικές για να γίνει το έργο πραγματικότητα».

     

    Ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Ολυμπίας Οδού Α.Ε. Παναγιώτης Παπανικόλας είπε: «Σήμερα παραδίδουμε τα τελευταία χιλιόμετρα ενός αυτοκινητόδρομου που υπήρξε υπόσχεση δεκαετιών για τις τοπικές κοινωνίες.

    Περισσότεροι από 1.500 εργαζόμενοι εργάστηκαν εντατικά επί τρία χρόνια για την ολοκλήρωσή του, κατασκευάζοντας 75 χιλιόμετρα σύγχρονου αυτοκινητόδρομου με 9 ανισόπεδους κόμβους, 81 διαβάσεις και γέφυρες, 14 χώρους στάθμευσης και πλήθος τεχνικών έργων που εξασφαλίζουν έναν απολύτως ασφαλή και λειτουργικό δρόμο.

    Θέλω να ευχαριστήσω την Πολιτεία για τη συνεργασία, τους μετόχους μας για τη σταθερή εμπιστοσύνη και, κυρίως, τους ανθρώπους μας που εργάστηκαν με αφοσίωση σε απαιτητικές συνθήκες.

    Ένα μεγάλο ευχαριστώ και στις τοπικές κοινωνίες για την υπομονή και τη στήριξή τους, όλο αυτό το διάστημα.

    Με τη λειτουργία πλέον του αυτοκινητόδρομου ανοίγει ένα νέο κεφάλαιο: μια διαδρομή ταχύτερη, ασφαλέστερη, με έξυπνες τεχνολογίες και ψηφιακές εφαρμογές στην υπηρεσία των οδηγών.

    Είμαστε υπερήφανοι που παραδίδουμε μια υποδομή αντάξια του μέλλοντος και της καθημερινότητας που αξίζουν οι άνθρωποι της περιοχής».

    Η Πρόεδρος της VINCI Highways Belen Marcos υπογράμμισε: «Η Πατρών – Πύργου αποτελεί ένα ακόμη βήμα στη μακροχρόνια συνεργασία της VINCI με την Ελλάδα. Δραστηριοποιούμαστε στην Ελλάδα εδώ και πολλά χρόνια. Η σημερινή έναρξη λειτουργίας αποδεικνύει για ακόμη μία φορά τη δύναμη αυτής της συνεργασίας.

    Είμαστε περήφανοι για αυτό το συλλογικό επίτευγμα και ευχόμαστε σε όλους τους οδηγούς ασφαλή και ευχάριστα ταξίδια στον νέο αυτοκινητόδρομο Πατρών – Πύργου».

     

    Ο Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου AVAX Κωνσταντίνος Μιτζάλης δήλωσε: «Μέσα σε 120 μέρες καταφέραμε πολλά αλλά κυρίως επιβεβαιώσαμε την αξιοπιστία μας και πόσα μπορούμε να πετύχουμε με καλό συντονισμό και συνεργασία. Ευχαριστώ όλους για την τεράστια προσπάθεια».

    Παρόντες κατά την τελετή παράδοσης ήταν επίσης, ο Υφυπουργός Πολιτισμού, αρμόδιος για θέματα Σύγχρονου Πολιτισμού και βουλευτής Αχαΐας, Ιάσονας Φωτήλας, οι Βουλευτές Αχαΐας Χριστίνα Αλεξοπούλου και Ανδρέας Κατσανιώτης, Ηλείας Διονυσία Αυγερινοπούλου και Κεφαλληνίας Παναγής Καππάτος, οι Δήμαρχοι Δυτικής Αχαΐας Γρηγόρης Αλεξόπουλος και Ανδραβίδας – Κυλλήνης Ιωάννης Λέντζας.

    ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ

     Το συνολικό έργο αφορά στην κατασκευή του τμήματος Πάτρα – Πύργος μήκους 74,8 χιλιομέτρων, με διαπλάτυνση της υφιστάμενης Εθνικής Οδού (ΝΕΟ) στα πρώτα 13 χιλιόμετρα, ενώ στα υπόλοιπα περίπου 62 χιλιόμετρα κατασκευάστηκε σε νέα χάραξη. Είναι ένας αυτοκινητόδρομος υψηλών προδιαγραφών, με διαχωρισμένο οδόστρωμα και ελεγχόμενη πρόσβαση σε όλο το μήκος του, με 9 κόμβους και στόχο την ενίσχυση του επιπέδου οδικής ασφάλειας και την ομαλή ροή κυκλοφορίας. Ο αυτοκινητόδρομος αποτελείται από 2 λωρίδες πλάτους 3,5 μ. και λωρίδα έκτακτης ανάγκης (ΛΕΑ) ανά κατεύθυνση, που χωρίζονται από ένα μεσαίο στηθαίο ασφαλείας από σκυρόδεμα.

    Το έργο περιλαμβάνει: 11 γέφυρες, 41 κάτω διαβάσεις, 28 άνω διαβάσεις, 1 τεχνική βάση στον Πύργο, 4 Σταθμούς Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (ΣΕΑ), 2 Σημεία Εξυπηρέτησης Πελατών (ΣΕΠ), καθώς και τους ακόλουθους 9 κόμβους:

    • H/K Μιντιλόγλι (Χ.Θ. 0+000)
    • Α/Κ ΒΙΠΕ (Χ.Θ. 6+942)
    • Η/Κ ΑΛΙΣΣΟΥ (Χ.Θ. 12+725)
    • Α/Κ Κάτω Αχαΐα (Χ.Θ. 17+733)
    • Α/Κ Βάρδα (Χ.Θ. 33+036)
    • Α/Κ Κυλλήνη (Χ.Θ. 46+016)
    • Α/Κ Γαστούνη (Χ.Θ. 53+675)
    • Α/Κ Αμαλιάδα (Χ.Θ. 62+680)
    • Α/Κ Πύργος (Χ.Θ. 73+843)

     

    ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΑ ΕΡΓΑ

    Στην πορεία εκτέλεσης των εργασιών της σύμβασης παραχώρησης εγκρίθηκαν και χρηματοδοτήθηκαν συμπληρωματικές εργασίες, με σκοπό την ενίσχυση της λειτουργικότητας του έργου και λαμβάνοντας υπόψη τις προτάσεις των Δήμων, της Περιφέρειας, των τοπικών κοινωνιών. Αυτές οι εργασίες περιλαμβάνουν:

    • Ασφαλτόστρωση του παράπλευρου οδικού δικτύου στο σύνολό του και επέκτασή του σε γειτνιάζουσες τοπικές περιοχές.
    • Κατασκευή νέου κλάδου στον Α/Κ Αμαλιάδας για τη σύνδεση με τον περιφερειακό καθώς και κατασκευή Άνω Διάβασης.
    • Κατασκευή του Η/Κ Αλισσού.
    • Αναβάθμιση υφιστάμενων των οδικών τμημάτων: i) συνδετήριας οδού του Α/Κ Κυλλήνης με την υφιστάμενη Πατρών-Πύργου, ii) συνδετήριας οδού από Α/Κ Γαστούνης με την υφιστάμενη Πατρών-Πύργου και iii) της οδού από το Αεροδρόμιο Αράξου έως τον οικισμό Λάππα.
    • Μελέτη και κατασκευή αντιπλημμυρικών έργων σε 14 περιοχές κατάντι του αυτοκινητοδρόμου.

    Ο προϋπολογισμός του έργου ήταν 295 εκατ. ευρώ και μαζί με τις συμπληρωματικές εργασίες, η συνολική δαπάνη ανήλθε σε 385 εκατ. ευρώ. Το έργο συγχρηματοδοτήθηκε από το ΕΣΠΑ με 143 εκατ. ευρώ.

    Υπενθυμίζεται ότι το έργο επανεντάχθηκε στον αυτοκινητόδρομο Παραχώρηση Ολυμπία Οδός το 2021 και τον Μάρτιο του 2022 υπεγράφη η νέα σύμβαση κατασκευής.

    Πάτρα: Τι ανακοίνωσε το Υπουργείο για τα εγκαίνια της Πατρών Πύργου Πάτρα: Τι ανακοίνωσε το Υπουργείο για τα εγκαίνια της Πατρών Πύργου Πάτρα: Τι ανακοίνωσε το Υπουργείο για τα εγκαίνια της Πατρών Πύργου Πάτρα: Τι ανακοίνωσε το Υπουργείο για τα εγκαίνια της Πατρών Πύργου Πάτρα: Τι ανακοίνωσε το Υπουργείο για τα εγκαίνια της Πατρών Πύργου Πάτρα: Τι ανακοίνωσε το Υπουργείο για τα εγκαίνια της Πατρών Πύργου Πάτρα: Τι ανακοίνωσε το Υπουργείο για τα εγκαίνια της Πατρών Πύργου Πάτρα: Τι ανακοίνωσε το Υπουργείο για τα εγκαίνια της Πατρών Πύργου Πάτρα: Τι ανακοίνωσε το Υπουργείο για τα εγκαίνια της Πατρών Πύργου

    Πάτρα: Τι ανακοίνωσε το Υπουργείο για τα εγκαίνια της Πατρών Πύργου Πάτρα: Τι ανακοίνωσε το Υπουργείο για τα εγκαίνια της Πατρών Πύργου Πάτρα: Τι ανακοίνωσε το Υπουργείο για τα εγκαίνια της Πατρών Πύργου

    ΣΥΝΔΙΚΑΤΟ ΟΙΚΟΔΟΜΩΝ: Απεργία στις 10 Δεκέμβρη και συγκέντρωση στον ΕΦΚΑ

    Από το Συνδικάτο Οικοδόμων λάβαμε το εξής:

    Α Ν Α Κ Ο Ι Ν Ω Σ Η

     

    ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ :

    • Κήρυξη Υποχρεωτικής της Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας για όλους τους εργοδότες.
    • 7ωρο – 5νθήμερο -35ωρο.
    • Αναγνώριση και διανομή των υπέρ αγνώστων ενσήμων.
    • Κατάργηση όλων των αντεργατικών νόμων. Μείωση των ορίων ηλικίας συνταξιοδότησης των οικοδόμων και των εργαζομένων στα βαρέα.
    • Μέτρα υγείας και ασφάλειας στους χώρους δουλειάς που έχουν μετατραπεί σε «αρένες θανάτου».

    Συνάδελφοι οικοδόμοι, εργαζόμενοι στα συναφή επαγγέλματα και τις κατασκευές,

    Ότι έχουμε κερδίσει οι εργαζόμενοι, το έχουμε κερδίσει με αγώνες, συνεχίζουμε απαρέγκλιτα τον αγώνα μας ενάντια στα αντεργατικά μέτρα της κυβέρνησης, η οποία συνεχίζει με επιμέλεια και «ενθουσιασμό» την αντιλαϊκή πολιτική των προηγούμενων αστικών κυβερνήσεων, ψηφίζοντας τον ένα μετά τον άλλο τους νόμους, που βάζουν σε κίνδυνο τις ζωές μας, καταστρέφουν την υγεία μας και εκμεταλλεύονται τον ελεύθερο χρόνο μας, αποξενώνοντάς μας εντελώς από τις οικογένειές μας..!

    Κάθε τους ενέργεια γίνεται κατ’ εντολή των μονοπωλίων, των μεγαλοεργολάβων, του κατασκευαστικού, βιομηχανικού και εφοπλιστικού κεφαλαίου, με την εντολή όλων αυτών που εμπορεύονται τον μόχθο μας και κονταίνουν τη ζωή μας..! Εξασφαλίζουν στο μεγάλο κεφάλαιο και στα μονοπώλια,  συνθήκες και προνόμια για να αυξάνουν την εντατικοποίηση της δουλειάς και την εκμετάλλευση.

    Οι δυο μεγάλες απεργιακές Πανελλαδικές μάχες που δώσαμε τον Οκτώβρη, απέναντι στο νόμο έκτρωμα για το 13ωρο, είναι η αγωνιστική παρακαταθήκη, που τροφοδοτεί νέους αγώνες με επίκεντρο τα μεγάλα προβλήματα που αντιμετωπίζουμε και συνεχώς οξύνονται.

    Το αντεργατικό, νομοθετικό οπλοστάσιο θωρακίζεται κάθε μέρα. Οι εργαζόμενοι μετρούν απώλειες και η μεγαλοεργοδοσία κέρδη.

    Ο νόμος για τη 13ωρη εργασία, εξασφαλίζει στα αφεντικά την απαλλαγή των ασφαλιστικών εισφορών στην προσαύξηση της υπερωριακής απασχόλησης. Προνόμια και λεφτά στην τσέπη για τους μεγαλοεργολάβους και για τους οικοδόμους, τους εργαζόμενους στις κατασκευές, μικρότερο ασφάλιστρο, λιγότερο δωρόσημο, χαμηλότερες συντάξιμες αποδοχές, και έκθεση σε μεγαλύτερους κινδύνους στους χώρους δουλειάς, για την υγεία και την ασφάλειά τους.

    Ο κύκλος της επίθεσης κυβέρνησης και εργοδοσίας θα συνεχιστεί.

    Οι μεγαλοεργοδότες, εδώ και χρόνια, απαιτούσαν να δουλεύουμε χωρίς ωράριο, από το πρωί ως το βράδυ. Η κυβέρνηση τους έκανε το χατίρι. Τώρα, στα χέρια τους έχουν ένα ακόμα όπλο, έναν ακόμη αντεργατικό νόμο, για να «τεντώσουν όσο δεν παίρνει» τα ωράρια εργασίας και την εκμετάλλευση, για να δυναμώσουν την επίθεση σε δικαιώματα και κατακτήσεις.

    Αρωγός στα συμφέροντα των αφεντικών στέκονται οι εκάστοτε κυβερνήσεις, όπως και η σημερινή. Η άρνηση της κυβέρνησης της ΝΔ να κηρύξει υποχρεωτική τη Συλλογική Σύμβαση Εργασίας για όλους τους εργοδότες, ωφελεί τη μεγαλοεργοδοσία του κλάδου και ζημιώνει τους εργαζόμενους. Τα ομολογημένα σχέδια για νέο χτύπημα των εργασιακών δικαιωμάτων που προωθεί το Υπουργείο Εργασίας, βάζοντας μεγάλα εμπόδια στην υπογραφή νέων ΣΣΕ, είναι το πράσινο φως στα αφεντικά για να ρίξουν προς τα κάτω τα μεροκάματα.

    Οι ΣΣΕ είναι εμπόδιο για τη μεγαλοεργοδοσία, γιατί εξασφαλίζουν ένα δίχτυ προστασίας για το μεροκάματο, την ασφάλιση, τους όρους δουλειάς των εργαζομένων. Θέλουν να ξεμπερδέψουν μια και καλή με τις ΣΣΕ, ώστε ανενόχλητοι να δίνουν στους εργαζόμενους ένα στεγνό κατώτατο μεροκάματο, να τους αναγκάζουν να δουλεύουν 15 & 16 ώρες, για να ανταποκριθούν στοιχειωδώς στις αυξημένες ανάγκες του κόστους ζωής.

    Έχουμε καθήκον να αγωνιστούμε για να αποκρούσουμε την επίθεση, να ανατρέψουμε τη βάρβαρη πραγματικότητα που βιώνουμε, να πετύχουμε νίκες και να τους υποχρεώσουμε να κάνουν πίσω σε όσα σχεδιάζουν. Στην αντεργατική τους ατζέντα, βρίσκεται η αύξηση των ορίων ηλικίας συνταξιοδότησης.

    Είναι επιζήμια η αναμονή, για λύσεις στα προβλήματά μας από τις κυβερνήσεις.

    Η προσμονή ότι θα υπάρξει φως στο τούνελ, ότι κάτι καλό θα γίνει και για εμάς, από τις συμφωνίες που κλείστηκαν με αμερικάνικους ενεργειακούς κολοσσούς, είναι η προσπάθεια της κυβερνητικής προπαγάνδας να δημιουργήσει μια ψευδαίσθηση που καμιά σχέση δεν έχει με τις δυσκολίες και τα προβλήματα, με την πραγματική ζωή. Συμφωνίες και μπίζνες γίνονται σήμερα, έγιναν και στο παρελθόν, αλλά ο απλός λαός μετράει συνεχώς απώλειες στη ζωή του για τα κέρδη των λίγων. Δε νοιάζονται για τη ζωή και τις ανάγκες των εργατών. Για τα κέρδη τους κάνουν τα πάντα, βγάζουν ακόμη και τα μαχαίρια του πολέμου, θυσιάζουν τις ζωές μας, όλοι οι ευρωπαίοι «ηγέτες» κάνουν λόγο για ανθρώπινες θυσίες και για την αναγκαιότητα των φέρετρων, προκειμένου να εξασφαλίσουν μια χούφτα εκμεταλλευτών αμύθητα κέρδη με πρώτη ύλη τις ζωές μας, τις ζωές των παιδιών μας..!

    Όσα έχουμε ανάγκη, για να ζούμε αξιοπρεπώς τον 21ο αιώνα, πρέπει να τα διεκδικήσουμε με την πάλη μας. Τίποτα δεν μας χαρίστηκε. Ό, τι κερδίσαμε το κατακτήσαμε με τον αγώνα και το αίμα μας.

    Η Πανοικοδομική Πανελλαδική Απεργία στις 10 Δεκέμβρη, μπορεί να αποδειχθεί σταθμός στη διεκδίκηση των κρίσιμων αιτημάτων του κλάδου και να συμβάλλει συνολικά στον αγώνα όλης της εργατικής τάξης.

    Είναι η έμπρακτη απάντηση ότι εμπιστευόμαστε τη δύναμη του οργανωμένου αγώνα. Αυτός είναι ο μοναδικός δρόμος που φέρνει αποτελέσματα και νέες κατακτήσεις, που συμβάλει στη κατανόηση, από όλο και περισσότερους, ότι ο καθοριστικότερος παράγοντας που μπορεί να δημιουργήσει νέα ελπιδοφόρα δεδομένα και να φέρει τα πράγματα «τούμπα», είναι η ενίσχυση των αγώνων μας, των διεκδικήσεων και της γραμμής πάλης με επίκεντρο τις ανάγκες και τα συμφέροντά μας.

    ΟΛΟΙ ΣΤΗ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΣΤΙΣ 10:30 Π.Μ.

    ΣΤΗ ΤΟΠΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ  ΤΟΥ ΕΦΚΑ ΣΤΗ  ΠΑΤΡΑ

    Λεωφόρος Δ. Γούναρη & Λεωφόρος Κορίνθου

    Δήμος Πατρέων: Τιμάμε τους εκτελεσμένους του μπλόκου των Προσφυγικών

    Ήταν 27 Οκτώβρη 1943 όταν τα γερμανικά στρατεύματα κατοχής, με τους προδότες ντόπιους συνεργάτες τους, προχώρησαν σε Μπλόκο στην περιοχή των Προσφυγικών, με πάνω από διακόσιους αγωνιστές -στην πλειοψηφία τους νέοι, δραστήρια μέλη της ΕΠΟΝ, να οδηγούνται στις φυλακές του Λυμπερόπουλο.

     

    Στις 4 Δεκέμβρη 1943, 84 αγωνιστές εκτελέστηκαν στο κτήμα «Μουρτζούχου» που συνορεύει με το ΚΕΤΧ, οι 64 ήταν από το Μπλόκο των Προσφυγικών. Νέα παιδιά, οι περισσότεροι, έδωσαν το αίμα τους και τα καλύτερα τους χρόνια στον αγώνα για τη λευτεριά ενάντια στους ναζί και τους ντόπιους συνεργάτες του. Η «ανταρτομάνα» γειτονιά των Προσφυγικών, σε όλη τη διάρκεια της κατοχής δεν σταμάτησε να αγωνίζεται με σθένος, να σαλπίζει τη νικηφόρο αντίσταση, μέσα από τις γραμμές του ΕΑΜ, του ΕΛΑΣ, της ΕΠΟΝ.

     

    Σήμερα, 82 χρόνια μετά, οι λαοί του πλανήτη βρίσκονται αντιμέτωποι με έναν κόσμο που φλέγεται από τις πολεμικές συγκρούσεις, με τη χώρα μας να εμπλέκεται καθημερινά όλο και περισσότερο, με ευθύνη όχι μόνο της σημερινής κυβέρνησης, αλλά όσων διαχρονικά κυβέρνησαν και έβαλαν το λιθαράκι τους στη διαμόρφωση της χώρας σε ένα απέραντο ορμητήριο πολέμου. Ταυτόχρονα δισεκατομμύρια ευρώ δαπανούνται για τους εξοπλισμούς και την πολεμική οικονομία, και αντί να καλύψουν τις τεράστιες ανάγκες των λαού, στην υγεία, την παιδεία, σε υποδομές, γίνονται όπλα και σφαίρες που αύριο θα σκοτώνουν τα ίδια μας τα παιδιά.

     

    Τιμάμε την ιστορία μας, όλους αυτούς που το αίμα τους πότισε κάθε γωνιά της πόλης μας, αυτούς που βάδιζαν περήφανα προς κάθε τόπο μαρτυρίου,  τους αγώνες του λαού που απέδειξε όλα όσα μπορεί να καταφέρει όταν βγει στο προσκήνιο οργανωμένα και συλλογικά.

     

    Την Κυριακή 7 Δεκέμβρη στις 10.30 το πρωί στην πλατεία Ελευθερίας, τιμάμε τους αγωνιστές που εκτελέστηκαν  από τους ναζί φασίστες κατακτητές. Θ’ ακολουθήσει ο Δρόμος Θυσίας προς το κτήμα Μουρτζούκου.

    Δήμος Πατρέων: Τιμάμε τους εκτελεσμένους του μπλόκου των Προσφυγικών

    Πάτρα: Τρόμος στο Πλατάνι! Βγήκε τσεκούρι! Απίστευτες σκηνές!

    Σοβαρό επεισόδιο μεταξύ δύο συγγενών στο Πλατάνι Αχαϊας. Δύο άνδρες, ο ένας νεαρός και ο άλλος ηλκιωμένος συνεπλάκησαν και ο ένας εκ των δύο άρπαξε ένα τσεκούρι και άρχισε να καταστρέφει όχημα του άλλου. Τρόμος στην περιοχή και ειδοποιήθηκε η Αστυνομία. Επί τόπου έσπευσε περιπολικό για να προλάβουν… τα χειρότερα!

    Η Ζάκυνθος αντιμέτωπη με την αύξηση κρουσμάτων λεπτοσπείρωσης

    Ερώτηση και Αίτημα Κατάθεσης Εγγράφων προς τον υπουργό Υγείας Άδωνη Γεωργιάδη με θέμα «Ανησυχητική αύξηση κρουσμάτων λεπτοσπείρωσης στην Ζάκυνθο» κατέθεσε ο Βουλευτής Αχαΐας και Τομεάρχης Υγείας της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ Ανδρέας Παναγιωτόπουλος με τη συνυπογραφή ένδεκα (11) βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ.

    Η ερώτηση αναδεικνύει το μείζον ζήτημα πληθυσμιακής υγείας που παρατηρείται στη Ζάκυνθο αλλά και σε πολλά άλλα νησιά του Ιονίου πελάγους, αυτό της αύξησης των κρουσμάτων της νόσου της λεπτοσπείρωσης, τα οποία σε μερικές περιπτώσεις έχουν οδηγήσει και στο θάνατο των ασθενών.

    Η έξαρση αυτής της μεταδοτικής νόσου οφείλεται κυρίως σε περιβαλλοντικούς παράγοντες αλλά και στην αδυναμία ελέγχου των τρωκτικών: πλημμελής διαχείριση των απορριμμάτων και των λυμάτων, πλημμελής καθαρισμός των σχετικών υποδομών, ελλιπή μέτρα προστασίας των εργαζομένων και αποτυχία ελέγχου του πληθυσμού των τρωκτικών.

    Επειδή, λοιπόν, είναι απαράδεκτο να παρατηρείται ένα τέτοιο φαινόμενο σε ένα μεγάλο νησί της Ελλάδας με πολύ υψηλή επισκεψιμότητα και να μην λαμβάνονται όλα τα απαραίτητα μέτρα ελέγχου της νόσου, η  ερώτηση θέτει επιπλέον και το σημαντικό ζήτημα της συνεργασίας των ελληνικών αρχών με τις καθ’ ύλην αρμόδιες ευρωπαϊκές για την αποτελεσματικότερη διαχείριση της επιδημίας.

    Ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ θεωρεί ότι και αυτό το πρόβλημα οφείλεται στην εγκατάλειψη των δημόσιων δομών στη Ζάκυνθο και εν γένει σε όλη την ελληνική επικράτεια, προς χάριν μια κακώς νοούμενης επιχειρηματικότητας η οποία τελικά αποβαίνει εις βάρος της κοινωνίας και των ανθρώπων.

    Πάτρα: Μπήκαν χρήματα για τους πυρόπληκτους

    Από την Αντιδημαρχία Υγείας και Πρόνοιας γνωστοποιείται ότι πιστώθηκε σήμερα (4-12-2025) στους λογαριασμούς των δικαιούχων πυρόπληκτων, από την πυρκαγιά της 12ης Αυγούστου, συνολικά το ποσό των  41.331 ευρώ – Επιχορήγηση του Υπουργείου Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας (3η Απόφαση  Δημάρχου).

    Πάτρα – ΤΩΡΑ: Φωτιά σε διαμέρισμα! Ηταν μέσα μία γυναίκα – φωτο

    Συναγερμός στις 3 μ.μ. της Πέμπτης στην Πυροσβεστική Υπηρεσία για πυρκαγιά που εκδηλώθηκε στον 1ο όροφο πολυκατοικίας επί της οδού Αροανίων, πίσω από το super market Ανδρικόπουλος (κοντά στο Νοσοκομείο Αγιος Ανδρέας). Μέσα στο διαμέρισμα υπήρχε μία γυναίκα την οποία απεγκλώβισαν περίοικοι. Επί τόπου βρέθηκαν 3 οχήματα της Πυροσβεστικής με 9 άνδρες οι οποίοι κατάφεραν και έσβησαν την φωτιά. Δεν υπήρξε τραυματισμός. Ερευνες διενεργεί το ανακριτικό τμήμα της Πυροσβεστικής.

    Πάτρα - ΤΩΡΑ: Φωτιά σε διαμέρισμα! Ηταν μέσα μία γυναίκα - φωτο Πάτρα - ΤΩΡΑ: Φωτιά σε διαμέρισμα! Ηταν μέσα μία γυναίκα - φωτο Πάτρα - ΤΩΡΑ: Φωτιά σε διαμέρισμα! Ηταν μέσα μία γυναίκα - φωτο

    Πάτρα – Δείτε τις πρώτες φωτο: Παραδόθηκε στις 2 μ.μ. η Πατρών Πύργου

    Στην κυκλοφορία παραδόθηκε σήμερα, το τμήμα Μιντιλόγλι – Καμίνια, μήκους 10 χλμ., του νέου Αυτοκινητοδρόμου Πάτρα – Πύργος, παρουσία του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Χρίστου Δήμα, του Υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών Νίκου Ταχιάου, του Γενικού Γραμματέα Υποδομών Δημήτρη Αναγνώπουλου και του Ειδικού Γραμματέα Υδραυλικών Έργων και Κτιρίων Χαράλαμπου Μυγδάλη.

    ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ

     

    Το συνολικό έργο αφορά στην κατασκευή του τμήματος Πάτρα – Πύργος μήκους 74,8 χιλιομέτρων, με διαπλάτυνση της υφιστάμενης Εθνικής Οδού (ΝΕΟ) στα πρώτα 13 χιλιόμετρα, ενώ στα υπόλοιπα περίπου 62 χιλιόμετρα κατασκευάστηκε σε νέα χάραξη. Είναι ένας αυτοκινητόδρομος υψηλών προδιαγραφών, με διαχωρισμένο οδόστρωμα και ελεγχόμενη πρόσβαση σε όλο το μήκος του, με 9 κόμβους και στόχο την ενίσχυση του επιπέδου οδικής ασφάλειας και την ομαλή ροή κυκλοφορίας. Ο αυτοκινητόδρομος αποτελείται από 2 λωρίδες πλάτους 3,5 μ. και λωρίδα έκτακτης ανάγκης (ΛΕΑ) ανά κατεύθυνση, που χωρίζονται από ένα μεσαίο στηθαίο ασφαλείας από σκυρόδεμα.

     

    Το έργο περιλαμβάνει: 11 γέφυρες, 41 κάτω διαβάσεις, 28 άνω διαβάσεις, 1 τεχνική βάση στον Πύργο, 4 Σταθμούς Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (ΣΕΑ), 2 Σημεία Εξυπηρέτησης Πελατών (ΣΕΠ), καθώς και τους ακόλουθους 9 κόμβους:

     

    H/K Μιντιλόγλι (Χ.Θ. 0+000)

    Α/Κ ΒΙΠΕ (Χ.Θ. 6+942)

    Η/Κ ΑΛΙΣΣΟΥ (Χ.Θ. 12+725)

    Α/Κ Κάτω Αχαΐα (Χ.Θ. 17+733)

    Α/Κ Βάρδα (Χ.Θ. 33+036)

    Α/Κ Κυλλήνη (Χ.Θ. 46+016)

    Α/Κ Γαστούνη (Χ.Θ. 53+675)

    Α/Κ Αμαλιάδα (Χ.Θ. 62+680)

    Α/Κ Πύργος (Χ.Θ. 73+843)

     

    Πάτρα - Δείτε τις πρώτες φωτο: Παραδόθηκε στις 2 μ.μ. η Πατρών Πύργου Πάτρα - Δείτε τις πρώτες φωτο: Παραδόθηκε στις 2 μ.μ. η Πατρών Πύργου Πάτρα - Δείτε τις πρώτες φωτο: Παραδόθηκε στις 2 μ.μ. η Πατρών Πύργου