Αρχική Blog Σελίδα 2

    Το «πιο υγιεινό λαχανικό στον κόσμο» – Οι επιστήμονες αποκαλύπτουν την τροφή με τη μεγαλύτερη διατροφική αξία

    Food Vegetable Colorful Background. Tasty Fresh Vegetables on Wooden Table. Top View with Copy Space.

    Εάν αναζητάτε το πιο θρεπτικό λαχανικό που μπορείτε να προσθέσετε στην καθημερινή σας διατροφή, οι επιστήμονες έχουν πλέον μια ξεκάθαρη απάντηση. Νέα αξιολόγηση του CDC (Κέντρα Ελέγχου και Πρόληψης Νοσημάτων των ΗΠΑ) ανέδειξε ποια φρούτα και λαχανικά προσφέρουν τη μεγαλύτερη πυκνότητα θρεπτικών συστατικών και το αποτέλεσμα ίσως σας εκπλήξει. Δεν πρόκειται για κάποιο «εξωτικό» superfood, αλλά για ένα απλό λαχανικό που βρίσκεται σε κάθε σούπερ μάρκετ και προσφέρει κορυφαία οφέλη για την υγεία, από ενίσχυση του ανοσοποιητικού μέχρι προστασία από χρόνιες παθήσεις.

    Το πιο υγιεινό λαχανικό στον κόσμο, σύμφωνα με ειδικούς

    Εάν θέλετε να τρέφεστε πιο έξυπνα, να ενισχύσετε την υγεία σας και να λαμβάνετε περισσότερα θρεπτικά συστατικά με λιγότερες θερμίδες, αυτή η ανακάλυψη θα σας ενδιαφέρει. Επιστήμονες αξιολόγησαν τα «πιο ισχυρά φρούτα και λαχανικά» στον κόσμο και ένα συγκεκριμένο λαχανικό κατάφερε να σημειώσει 100/100, κερδίζοντας τον τίτλο του πιο υγιεινού.

    Πολλοί που προσπαθούν να ακολουθήσουν μια υγιεινή διατροφή επιλέγουν αβοκάντο, σπανάκι ή λάχανο kale, τρόφιμα που θεωρούνται κορυφαία σε θρεπτική αξία. Ωστόσο, ένα λιγότερο «διάσημο» λαχανικό τα ξεπερνά όλα. Πιο συγκεκριμένα, η γλιστρίδα (watercress) αναδείχθηκε το κορυφαίο λαχανικό παγκοσμίως.

    Η διάκριση αυτή οφείλεται στην υψηλή συγκέντρωση βιταμινών και μετάλλων. Τα Κέντρα Ελέγχου και Πρόληψης Νοσημάτων (CDC) των ΗΠΑ υπολόγισαν την «πυκνότητα θρεπτικών συστατικών» 17 βασικών θρεπτικών συστατικών, όπως:

    • Κάλιο
    • Φυτικές ίνες
    • Πρωτεΐνη
    • Ασβέστιο
    • Σίδηρο
    • Θειαμίνη
    • Ριβοφλαβίνη
    • Νιασίνη
    • Φολικό οξύ
    • Ψευδάργυρο
    • Καθώς και πολλές βιταμίνες

    Από όλα τα φρούτα και λαχανικά, μόνο η γλιστρίδα πέτυχε άριστο σκορ 100/100.

    Στη δεύτερη θέση βρίσκεται το κινεζικό λάχανο με 92 βαθμούς και στην τρίτη το σέσκουλο με 89. Η καθηγήτρια Jennifer Di Noia από το William Paterson University εξήγησε: «Όσο υψηλότερη η βαθμολογία, τόσο περισσότερα θρεπτικά συστατικά ανά θερμίδα προσφέρει το τρόφιμο».

    Οι κορυφαίες 10 πιο θρεπτικές επιλογές λαχανικών

    • Γλιστρίδα – 100/100
    • Κινέζικο λάχανο – 91.99
    • Σέσκουλο – 89.27
    • Φύλλα παντζαριού – 87.08
    • Σπανάκι – 86.43
    • Ραδίκι – 73.36
    • Φύλλα μαρουλιού – 70.73
    • Μαϊντανός – 65.59
    • Μαρούλι (romaine) – 63.48
    • Λαχανίδα (collard greens) – 62.49

    Στα φρούτα, στην κορυφή βρέθηκαν η κόκκινη πιπεριά (41), η κολοκύθα (33), η ντομάτα (20) και το λεμόνι (19). Χαμηλότερα κατέληξαν το γκρέιπφρουτ (10.47) και η γλυκοπατάτα (10.51).

    Γιατί η γλιστρίδα θεωρείται «διατροφικός θησαυρός»

    Η γλιστρίδα ανήκει στην οικογένεια Brassicaceae (μαρούλι, λάχανο, kale, λαχανάκια Βρυξελλών). Είναι πολύ χαμηλή σε θερμίδες αλλά εξαιρετικά πλούσια σε:

    • Βιταμίνη K (σημαντική για πήξη αίματος & υγεία οστών)
    • Αντιοξειδωτικά
    • Βιταμίνη C
    • Ασβέστιο
    • Νιτρικά που υποστηρίζουν την καρδιαγγειακή υγεία

    Τα αντιοξειδωτικά της προστατεύουν τα κύτταρα από τη φθορά, μειώνοντας τον κίνδυνο χρόνιων ασθενειών.

    Τι σημαίνουν τα αποτελέσματα για την υγεία

    Η Dr. Di Noia τόνισε ότι τα «powerhouse» φρούτα και λαχανικά έχουν ισχυρή συσχέτιση με μειωμένο κίνδυνο:

    • Καρδιαγγειακών παθήσεων
    • Νευροεκφυλιστικών νοσημάτων
    • Ορισμένων μορφών καρκίνου

    Οι βαθμολογίες βοηθούν τους καταναλωτές να επιλέγουν τρόφιμα με υψηλή πυκνότητα θρεπτικών στοιχείων, βελτιστοποιώντας την καθημερινή τους διατροφή. Έτσι, την επόμενη φορά που θα κάνετε τα ψώνια σας στο σούπερ μάρκετ, ίσως ένα απλό σάντουιτς με αυγό και γλιστρίδα να είναι η πιο έξυπνη επιλογή.

    Γιατί δεν πρέπει να αποθηκεύουμε το ελαιόλαδο κάτω από τον νεροχύτη

    Το ελαιόλαδο αποτελεί ένα αγαπημένο υλικό, γνωστό για τη γεύση, τη θρεπτική του αξία και τις ευεργετικές του ιδιότητες για την υγεία.

    Είναι απαραίτητο, όμως, για να διατηρηθεί να τηρούνται ορισμένοι βασικοί κανόνες αποθήκευσης.

    Για την Ιστορία…

    Στο παρελθόν, οι οικογένειες φύλαγαν το ελαιόλαδο σε μεγάλα πιθάρια, στις αποθήκες του σπιτιού. Οι χώροι αυτοί, συνήθως στο υπόγειο, ήταν ιδανικοί διότι ήταν σκοτεινοί, δροσεροί και μακριά από την υγρασία. Στις μέρες μας, τα σύγχρονα σπίτια δεν διαθέτουν πάντα τέτοιους μεγάλους αποθηκευτικούς χώρους. Έτσι, το ε.π. ελαιόλαδο, λόγω της ανώτερης ποιότητάς του, συνιστάται να αποθηκεύεται σ’ ένα δροσερό (10-18°C) και σκοτεινό σημείο του σπιτιού, αποφεύγοντας περιοχές με υγρασία, όπως κάτω από τον νεροχύτη. Επιπλέον, δεν πρέπει να αποθηκεύεται πάνω στον πάγκο της κουζίνας, ειδικά αν εκτίθεται στον ήλιο, καθώς η ζέστη και το φως επιταχύνουν την αλλοίωσή του.

     Εξίσου σημαντική είναι και η επιλογή της σωστής συσκευασίας. Η οξείδωση του καρπού ξεκινά ήδη από τη συγκομιδή και συνεχίζεται κατά την αποθήκευση, γι’ αυτό η εμφιάλωση του ε.π. ελαιολάδου σε σκουρόχρωμα μπουκάλια παίζει καθοριστικό ρόλο. Το χρώμα του δοχείου προστατεύει το προϊόν από την υπεριώδη ακτινοβολία και συμβάλλει στη διατήρηση της φρεσκάδας και των πολύτιμων συστατικών του ελαίου. Αν και οποιοδήποτε σκούρο γυαλί ή αδιαφανές δοχείο (κεραμικό ή ανοξείδωτου χάλυβα) είναι μια εξαιρετική επιλογή συσκευασίας, ευρέως χρησιμοποιούνται πράσινα – κυρίως γυάλινα – δοχεία. Ο λόγος είναι η ύπαρξη αρκετών κατασκευαστών πράσινου γυαλιού, που το καθιστούν άμεσα διαθέσιμο για χρήση.

    Πώς να διαλέξετε ένα καλό ε.π. ελαιόλαδο
    – Αποφύγετε τα πλαστικά μπουκάλια, αφού είναι πιο πορώδη και αφήνουν το φως να περάσει, σε σύγκριση με τα γυάλινα, κεραμικά ή αυτά από ανοξείδωτο χάλυβα. Ορισμένες μελέτες έχουν δείξει ότι οι πλαστικές συσκευασίες μπορούν να μεταφέρουν μικροπλαστικά στο προϊόν.
    – Επιλέξτε μπουκάλια που βρίσκονται αποθηκευμένα σε δροσερό μέρος, όχι στο πάνω πάνω ράφι του supermarket και δεν είναι εκτεθειμένα σε φώτα ή θερμότητα.
    – Φροντίστε να ελέγχετε την ημερομηνία συγκομιδής στη συσκευασία προτού το αγοράσετε.

    ΒΙΝΤΕΟ ΣΟΚ: Μέσα στις τελετές των Illuminati: Πολιτικοί, ρουσφέτια και οι απαράβατοι κανόνες της αδελφότητας

     

    Για χρόνια, οι Illuminati κινούνταν στο όριο ανάμεσα στον μύθο και την πραγματικότητα. Φήμες, θεωρίες, ψίθυροι και αποσπασματικές μαρτυρίες συνέθεταν ένα σκοτεινό παζλ, χωρίς ποτέ να φωτίζεται το εσωτερικό του. Μέχρι σήμερα.

    Στη νέα εκπομπή του ΘΕΜΑ UNCUT με τον Φρίξο Δρακοντίδη «Οι Τελετές των Illuminati στην Αθήνα», η έρευνα περνά σε άλλο επίπεδο.

    Για πρώτη φορά, τηλεοπτική κάμερα καταγράφει εικόνες μέσα στο ίδιο το κτίριο όπου πραγματοποιούνται οι τελετές της αδελφότητας. Έναν χώρο που παρέμενε απολύτως απροσπέλαστος, ακόμα και για όσους γνώριζαν την ύπαρξή του.

    Η εκπομπή δεν αναπαράγει θεωρίες συνωμοσίας ούτε ανακυκλώνει φήμες. Αντίθετα, επιχειρεί να απαντήσει με τεκμήρια και εικόνα σε ερωτήματα που για δεκαετίες προκαλούν αμηχανία.

    Ποιοι συμμετέχουν, πώς οργανώνονται οι τελετές, ποια σύμβολα κυριαρχούν και ποιος είναι ο πραγματικός ρόλος της αδελφότητας στη σύγχρονη κοινωνία.

    Με μαρτυρίες ειδικών, ιστορική τεκμηρίωση και αποκλειστικά πλάνα, ο θεατής καλείται να δει όσα μέχρι σήμερα περιγράφονταν μόνο ψιθυριστά.

    Πάτρα: Πότε θα είναι έτοιμη η Πλατεία Ολγας;

    Η ολοκλήρωση της ανάπλασης της πλατείας Όλγας στην Πάτρα συνεχίζει να απομακρύνεται χρονικά, καθώς το έργο δεν έχει ακόμη παραδοθεί και το χρονοδιάγραμμα αναθεωρείται εκ νέου.

    Σύμφωνα με τον πιο πρόσφατο σχεδιασμό του Δήμου, η αποπεράτωση των εργασιών τοποθετείται πλέον στα τέλη Ιανουαρίου.

    Το αρχικό πλάνο προέβλεπε την παράδοση της πλατείας μέσα στο καλοκαίρι, ωστόσο οι προθεσμίες μετατέθηκαν διαδοχικά, πρώτα για το φθινόπωρο και τώρα για τις αρχές του νέου έτους.

    Η παρατεταμένη παρουσία εργοταξίου σε ένα κομβικό σημείο της πόλης έχει αρχίσει να δημιουργεί δυσαρέσκεια, τόσο στους κατοίκους της περιοχής όσο και στους περαστικούς, που βλέπουν την καθημερινότητά τους να επηρεάζεται επί μήνες.

    Να σημειώσουμε πως οι παρεμβάσεις στην πλατεία αφορούν τη βελτίωση των υποδομών, την αισθητική αναβάθμιση του χώρου και τη δημιουργία πιο φιλικών περιοχών για τους επισκέπτες.

    Πάτρα: Παραμένει εργοτάξιο η πλατεία Όλγας - Μετατίθεται για το 2026 η ολοκλήρωση του έργου (φωτο)

    Φωτογραφίες: John Apostolou

    Πάτρα: Ημερίδα με θέμα “Άγιος Λουκάς ο Ιατρός: Η Επιστήμη εν Πίστει”

    Ημερίδα με θέμα “Άγιος Λουκάς ο Ιατρός: Η Επιστήμη εν Πίστει” & προβολή της ταινίας «Θεραπεύοντας τον Φόβο» που θα συνδυαστεί και με συζήτηση για τη ζωή, το έργο και το παράδειγμά του Αγίου Λουκά του ιατρού, αρχιεπισκόπου Συμφερουπόλεως και Κριμαίας (1877-1961) θα πραγματοποιηθεί στον πολυχώρο “ROYAL” στην Ακτή Δυμαίων στην Πάτρα με ελεύθερη είσοδο για το κοινό την Παρασκευή 19 Δεκεμβρίου 2025, και ώρα 18:30.

    Οργανωτής εκδήλωσης: περιοδικό “ΠΑΤΡΙΝΟΡΑΜΑ”.

    Όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται στην σχετική ανακοίνωση – πρόσκληση: το περιοδικό «Πατρινόραμα» HELLENIC σε συνεργασία με τη «Σύγχρονος Πολιτισμός» Α.Μ.Κ.Ε. προσκαλούν το κοινό σε μια ξεχωριστή Ημερίδα – προβολή αφιερωμένη στον Άγιο Λουκά τον Ιατρό, Επίσκοπο Συμφερουπόλεως και Κριμαίας.

    Στο πλαίσιο της εκδήλωσης θα προβληθεί η πολυβραβευμένη ταινία «Θεραπεύοντας τον Φόβο», η οποία παρουσιάζει τη συγκλονιστική ζωή του Αγίου — ενός ανθρώπου που συνδύασε την ιατρική επιστήμη με την ορθόδοξη πίστη και αγάπη προς τον άνθρωπο, μέσα σε ένα καθεστώς διώξεων, φόβου και ανελευθερίας.

    4 στους 10 άνδρες πιστεύουν ότι «ξεχειλίζουν» από τεστοστερόνη αλλά ξέρουν τι σημαίνει;

    Τέσσερις στους δέκα άνδρες θεωρούν ότι είναι «γεμάτοι τεστοστερόνη», παρότι πολλοί δεν έχουν ιδέα τι ακριβώς κάνει. Μια έρευνα σε 2.000 άνδρες αποκάλυψε ότι το 74% γνωρίζει πως η τεστοστερόνη σχετίζεται με τη σεξουαλική επιθυμία, όμως πολλοί αγνοούν άλλες βασικές της λειτουργίες. Το 54% δεν γνώριζε ότι είναι υπεύθυνη για τη ρύθμιση της διάθεσης, ενώ το 76% δεν ήξερε ότι επηρεάζει την οστική πυκνότητα.

    Άλλα λιγότερο γνωστά συμπτώματα περιλαμβάνουν τη μυϊκή μάζα (49%), την ανάπτυξη τριχοφυΐας στο πρόσωπο (47%), την παραγωγή σπέρματος (38%) και το βάθος της φωνής (55%). Σχεδόν τρεις στους δέκα (29%) φοβούνται ότι δεν έχουν την κατάλληλη ποσότητα τεστοστερόνης λόγω προβλημάτων όπως η στυτική δυσλειτουργία.

    Άνδρα φιλάνε δύο γυναίκες
    Credit: 123RF

    Η έρευνα ανατέθηκε από τη Leger Clinic, η οποία δημοσίευσε επίσης ένα διαδραστικό γράφημα που επισημαίνει τα σημάδια χαμηλής τεστοστερόνης. Ο ιατρικός διευθυντής της εταιρείας, δρ. Doug Savage, δήλωσε: «Η τεστοστερόνη παίζει έναν πιο περίπλοκο ρόλο στην ανδρική υγεία απ’ όσο αντιλαμβάνονται πολλοί, επηρεάζοντας πολύ περισσότερα από τη σεξουαλική επιθυμία και τη στυτική λειτουργία. Η χαμηλή τεστοστερόνη μπορεί να οδηγήσει σε συμπτώματα όπως κόπωση, χαμηλή αυτοπεποίθηση, αυξημένο λίπος στην κοιλιά και ακόμη και κατάθλιψη.

    Η κατανόηση του ευρύτερου ρόλου της τεστοστερόνης είναι ζωτικής σημασίας, γιατί η αντιμετώπισή του μπορεί να μεταμορφώσει την ποιότητα ζωής πολύ πέρα από την κρεβατοκάμαρα».

    Η έρευνα διαπίστωσε επίσης ότι το 58% πιστεύει πως τα χαμηλά επίπεδα τεστοστερόνης θα είχαν αρνητική επίδραση στη ζωή τους. Από αυτούς, το 36% ανησυχεί ότι θα κατέστρεφε τη σχέση του και το 28% νιώθει ότι θα «αποτύγχανε ως άνδρας».

    Σχεδόν ένας στους τέσσερις (24%) θεωρεί ότι έχει επίπεδα τεστοστερόνης κάτω από τον μέσο όρο, ποσοστό υψηλότερο από εκείνους που πιστεύουν ότι είναι πάνω από τον μέσο όρο (18%).

    Συνολικά, το 39% εύχεται να είχε υψηλότερα επίπεδα τεστοστερόνης, με το 45% να πιστεύει ότι αυτό θα αύξανε το πόσο ελκυστικός φαίνεται σε μια πιθανή σύντροφο.

    Μόνο το 16% γνωρίζει σωστά ότι η τεστοστερόνη αρχίζει να μειώνεται στη δεκαετία των τριάντα, με τη μεγάλη πλειονότητα να πιστεύει ότι αυτό συμβαίνει αργότερα στη ζωή.

    Αν και σχεδόν επτά στους δέκα (68%) θα έκαναν ευχαρίστως έναν δωρεάν έλεγχο τεστοστερόνης, μόλις το 18% έχει συζητήσει ποτέ το θέμα με επαγγελματία υγείας. Ωστόσο, το 61% δηλώνει πρόθυμο να αλλάξει τον τρόπο ζωής του για να αυξήσει τα επίπεδα τεστοστερόνης.

    4 στους 10 άνδρες πιστεύουν ότι «ξεχειλίζουν» από τεστοστερόνη αλλά ξέρουν τι σημαίνει;

    Η μελέτη, που πραγματοποιήθηκε μέσω του OnePoll.com, αποκάλυψε επίσης ότι δύο στους τρεις άνδρες (66%) έχουν αντιμετωπίσει δυσκολία στην επίτευξη ή τη διατήρηση στύσης.

    Ο δρ Savage πρόσθεσε: «Είναι ξεκάθαρο ότι πολλοί άνδρες θέλουν να αναλάβουν δράση, είτε κάνοντας εξετάσεις είτε αλλάζοντας συνήθειες, και αυτό είναι ένα θετικό βήμα. Ωστόσο, είναι επίσης προφανές ότι εξακολουθούν να υπάρχουν εμπόδια, καθώς πολλοί δεν νιώθουν άνετα να συζητήσουν το θέμα ούτε με τα αγαπημένα τους πρόσωπα ούτε με επαγγελματίες υγείας. Δεν υπάρχει τίποτα να χάσεις κάνοντας την έρευνά σου και κάνοντας ένα τεστ, είναι μια απλή κίνηση που μπορεί να κάνει τεράστια διαφορά στην υγεία και την αυτοπεποίθησή σου».

    Ποιοι και γιατί χτίζουν ουρανοξύστες χωρίς παράθυρα – Δεν έχουν διαμερίσματα ή γραφεία

    Στο ανατολικό άκρο του Μέλανα Δρυμού της Γερμανίας, έξω από την μεσαιωνική πόλη Ροτβάιλ, ξεπροβάλλει επιβλητικός ένας ουρανοξύστης. Με ύψος 246 μέτρων, είναι ένα από τα υψηλότερα κτίσματα  της χώρας. Όμως αν παρατηρήσει κανείς προσεκτικά, θα δει ότι πρόκειται για έναν παράξενο πύργο: Δεν έχει παράθυρα.

    Ο ουρανοξύστης αυτός δεν έχει διαμερίσματα αλλά ούτε και γραφεία. Ο λόγος ύπαρξής του είναι καλά κρυμμένος στο εσωτερικό του. Εκεί, 12 φρεάτια χρησιμοποιούνται για να δοκιμαστούν τα τελευταία μοντέλα ανελκυστήρων.

    Η γερμανική εταιρεία TK Elevator, η οποία έχει κατασκευάσει τα ασανσέρ ουρανοξυστών όπως το One World Trade Center της Νέας Υόρκης, έχει και άλλους τέτοιους πύργους δοκιμών ανά τον πλανήτη. Εκείνος στην πόλη Ζονγκσάν της Κίνας φτάνει σε ύψος σχεδόν 250 μέτρων, κάτι  που σημαίνει ότι είναι τρεις φορές πιο ψηλός από το Άγαλμα της Ελευθερίας.

    Οι πύργοι δοκιμών για ασανσέρ είναι «κάτι σαν την πίστα δοκιμών για μια ομάδα της Formula 1», λέει στο CNN ο Tomio Pihkala, επικεφαλής τεχνολογίας της φινλανδικής εταιρείας ανελκυστήρων Kone. «Ο βασικός και πιο σημαντικός λόγος για τον οποίο υπάρχουν οι πύργοι δοκιμών είναι ότι η πιστοποίηση ορισμένων λειτουργιών ασφαλείας μπορεί να γίνει μόνο σε ένα πραγματικό περιβάλλον».

    Η Kone, η οποία έχει εγκαταστήσει ανελκυστήρες στον ουρανοξύστη Taipei 101 (που ήταν το υψηλότερο κτίριο του κόσμου από το 2004 έως το 2010) και το The Shard του Λονδίνου, άνοιξε τον πρώτο της πύργο δοκιμών στο Hyvinkää της Φινλανδίας το 1967. Έκτοτε έχει χτίσει άλλους τέσσερις, με τον υψηλότερο, που ολοκληρώθηκε το 2015 στην πόλη Kunshan της Κίνας να έχει ύψος 235 μέτρων.

    Ανάμεσα στις δοκιμές ασφαλείας που γίνονται σε αυτούς τους πύργους είναι η ελεύθερη πτώση, όπου δοκιμάζονται το σύστημα φρένων έκτακτης ανάγκης και γενικά ο εξοπλισμός ασφαλείας, ώστε να διασφαλιστεί ότι κανείς δεν θα τραυματιστεί μέσα σε ένα ασανσέρ στην περίπτωση κάποιου ατυχήματος.

    Το γεγονός ότι οι ανελκυστήρες σήμερα γίνονται όλο και πιο γρήγοροι, απαιτεί όλο και υψηλότερους πύργους δοκιμών.

    Όμως, δεν είναι ανάγκη να κατασκευαστούν προς τα πάνω. Για την ακρίβεια, η μεγαλύτερη εγκατάσταση δοκιμής ανελκυστήρων του κόσμου είναι υπόγεια. Βρίσκεται στο Tytyri της Φινλανδίας και είναι μέρος ενός ορυχείου ασβεστόλιθου, φτάνοντας σε βάθος 350 μέτρων.

    Εκεί, ανελκυστήρες μπορούν να δοκιμαστούν σε ταχύτητες έως 19 χιλιομέτρων το δευτερόλεπτο, ακόμα και σε συνθήκες ελεύθερης πτώσης.

    Βέβαια, οι πύργοι αυτοί έχουν συχνά και άλλες χρήσεις. Ο ουρανοξύστης στο Ροτβάιλ της Γερμανίας έχει γίνει τουριστικό αξιοθέατο, ενώ φιλοξενεί μέχρι και έναν ετήσιο διαγωνισμό τρεξίματος σε σκάλες, που προσελκύει πάνω από 1.000 συμμετέχοντες. Όπως θα περίμενε κανείς, οι περισσότεροι επισκέπτες προσελκύονται από το παρατηρητήριό του, που είναι το υψηλότερο της Γερμανίας και προσφέρει εντυπωσιακή θέα προς τον Μέλανα Δρυμό.

    Η ζωή της «serial killer ηγουμένης» Μαριάμ Σουλακιώτη εμπνέει ταινία τρόμου – Ξεκινούν τα γυρίσματα στην Ελλάδα

    Τα γυρίσματα της ταινίας «Sound of Silence», ενός ατμοσφαιρικού θρίλερ που βασίζεται στην πραγματική ιστορία της serial killer ηγουμένης Μαριάμ Σουλακιώτη (γνωστής και με το παρατσούκλι «Γυναίκα Ρασπούτιν») έχουν ξεκινήσει στην Ελλάδα, σύμφωνα με το Variety.

    Όπως αναφέρει το δημοσίευμα, πρόκειται για τη δεύτερη μεγάλου μήκους σκηνοθετική δουλειά της Τζόις Α. Νασαουάτι μετά το ντεμπούτο της «Καύσωνας» (2015), το οποίο είχε παρουσιαστεί στα φεστιβάλ του Τορόντο και του Σίτζες.

    Την παραγωγή έχει αναλάβει η εταιρεία Playtime, ενώ πρωταγωνιστούν η Μίλι Μπρέιντι («I See Buildings Fall Like Lightning») και η Ελληνίδα Έλσα Λεκακού («Killerwood»). Η ταινία θα γυριστεί κυρίως στα αγγλικά, με ορισμένους ελληνικούς διαλόγους.

    Η πλοκή του «Sound of Silence» διαδραματίζεται στην Ελλάδα της δεκαετίας του 1970 και αντλεί έμπνευση από τη ζωή της ηγουμένης Μαριάμ Σουλακιώτη, η οποία θεωρείται μία από τις πλέον διαβόητες γυναίκες κατά συρροή δολοφόνους του 20ού αιώνα, όπως αναφέρει το Variety. Σύμφωνα με τη σύνοψη, η ταινία ακολουθεί την Άλις, μια νεαρή Αμερικανίδα ταξιδιώτισσα που κατασκηνώνει με άλλους χίπις σε απομονωμένη παραλία. Εκεί γνωρίζει τη Χριστίνα, η οποία εργάζεται στη μοναδική κοντινή ταβέρνα. Όταν η αστυνομία πραγματοποιεί νυχτερινή έφοδο στην παραλία τα κορίτσια καταφέρνουν να διαφύγουν, όμως η Χριστίνα τραυματίζεται. Αναζητώντας καταφύγιο, φτάνουν στο πλησιέστερο μοναστήρι – ένα μέρος που αποτελεί το ορμητήριο μιας φονικής αίρεσης υπό την ηγεσία μιας αδίστακτης ηγουμένης.

    «Το “Sound of Silence” είναι από τα σενάρια που σου προκαλούν ανατριχίλα· διαβάζοντάς το σκέφτεσαι “Δεν μπορώ να πιστέψω ότι αυτό συνέβη πραγματικά!”. Για τους λάτρεις των ταινιών τρόμου ανά την υφήλιο, είναι κάτι που δεν πρέπει να χάσουν».

    Η Νασαουάτι ανέφερε ότι εντυπωσιάστηκε όταν ο σεναριογράφος της παρουσίασε την αληθινή ιστορία της Μαριάμ Σουλακιώτη, «μιας ηγουμένης που “εξάγνισε” περισσότερους από 300 πιστούς με βάναυσες τελετές». Τόνισε μάλιστα πως η επίμαχη μονή βρισκόταν μόλις μία ώρα μακριά από την παραθαλάσσια πόλη όπου μεγάλωσε. «Ελπίζω να παρασύρω το κοινό σε μια έντονη συναισθηματική εμπειρία, παρακολουθώντας δύο νεαρά κορίτσια γεμάτα ιδεαλισμό να προσπαθούν να τα βγάλουν πέρα καθώς ο κόσμος τους ανατρέπεται».

    Η ζωή της «serial killer ηγουμένης» Μαριάμ Σουλακιώτη εμπνέει ταινία τρόμου - Ξεκινούν τα γυρίσματα στην Ελλάδα
    H Σουλακιώτη (δεξιά) στη δίκη της το 1951

    Ποια ήταν η Μαριάμ Σουλακιώτη

    Η Μαριάμ Σουλακιώτη ήταν Ελληνίδα παλαιοημερολογίτισσα μοναχή, ηγούμενη της Μονής Παναγίας Πευκοβουνογιατρίσσας, καταδικασμένη κατά συρροή δολοφόνος και απατεώνισσα, η οποία έδρασε μεταξύ 1939 και 1950. Γεννήθηκε περίπου το 1883 στην Κερατέα Αττικής και ελάχιστες πληροφορίες είναι γνωστές για τη ζωή της πριν γίνει μοναχή, εκτός από το ότι ήταν εργάτρια σε εργοστάσιο.

    Η Σουλακιώτη χειροτονήθηκε μοναχή στην κανονική Ελληνική Ορθόδοξη Εκκλησία. Μετά την υιοθέτηση του Νέου Ημερολογίου από την επικρατούσα Εκκλησία της Ελλάδος τον Μάρτιο του 1924 η Σουλακιώτη εντάχθηκε στο κίνημα του παλαιού ημερολογίου και έγινε οπαδός του Επισκόπου Ματθαίου, τώρα αυτοαποκαλούμενου Αρχιεπισκόπου Βρεσθένης, τον οποίο τόσο η κυρίαρχη Ελληνική Ορθόδοξη Εκκλησία όσο και άλλοι Παλαιοημερολογίτες θεωρούσαν ότι βρίσκεται σε σχίσμα. Ως μοναχή, η Μαριάμ ονομαζόταν Μητέρα της Κερατέας.

    Η Μαριάμ Σουλακιώτη, μαζί με τον Ματθαίο και άλλες μοναχές, ίδρυσαν τη Μονή Παναγίας Πευκοβουνογιάτρισσας το 1927.

    Ενώ η επίσημη θητεία της Σουλακιώτη ως ηγουμένης άρχισε το 1950, η ίδια επιτελούσε το έργο της ηγουμένης από το 1939, «αναλαμβάνοντας την πλήρη ευθύνη για το μοναστήρι», όταν ο Ματθαίος ήταν 78 ετών. Η υγεία του Ματθαίου λέγεται ότι άρχισε να φθίνει κατά τη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, με αποτέλεσμα να μην είναι πλέον σε θέση να επιβλέπει αποτελεσματικά τη Σουλακιώτη και να εξαρτάται περισσότερο από αυτήν.

    Όταν η υγεία του Ματθαίου άρχισε να κλονίζεται σοβαρά το 1950, η ήδη σημαντική επιρροή της Σουλακιώτη πάνω του αυξήθηκε με τη σειρά της. Μετά τον θάνατό του, η Σουλακιώτη τον διαδέχθηκε ως ηγουμένη της μονής.

    Τα εγκλήματα και η σύλληψη

    Ο φερόμενος τρόπος δράσης της Σουλακιώτη ήταν να ενθαρρύνει πλούσιες γυναίκες να ενταχθούν στο μοναστήρι και κατόπιν να τις βασανίζει μέχρι να δωρίσουν τις περιουσίες τους στο μοναστήρι. Μόλις τα χρήματα δωρίζονταν, η Σουλακιώτη τα καταχραζόταν και, σε ορισμένες περιπτώσεις, σκότωνε τη δωρήτρια. Από το 1940 και μετά, αφού έθεσε υπό τον έλεγχό της τις υπόλοιπες μοναχές του μοναστηριού, λέγεται ότι τις έστελνε σε όλη την Ελλάδα για να αναζητήσουν πλούσιες «γεροντοκόρες, χήρες [και] οικογένειες» για να προσηλυτίσουν.

    Το Reuters ανέφερε ότι κατά τη σύλληψή της είχε συγκεντρώσει με αυτόν τον τρόπο 300 σπίτια και αγροκτήματα σε όλη την Ελλάδα μαζί με «χρυσό και κοσμήματα αξίας χιλιάδων λιρών». Μια από τις καταγγέλλουσες, η Ευγενία Μαργέτη, δήλωσε ότι κρατήθηκε σε κελί απομόνωσης και βασανίστηκε μέχρι να παραδώσει περιουσία αξίας 118 εκατομμυρίων δραχμών.

    Η Σουλακιώτη τράβηξε για πρώτη φορά την προσοχή της αστυνομίας όταν έγινε ανώνυμη καταγγελία από την κόρη μιας πλούσιας γυναίκας που είχε κληροδοτήσει όλη της την περιουσία στο μοναστήρι, η οποία επέμενε ότι η μητέρα της δεν θα το έκανε αυτό χωρίς να την αναγκάσουν, και κατηγόρησε τη διοίκηση του μοναστηριού για «εκβιασμούς και απειλές». Ακολούθησαν πολλές άλλες παρόμοιες καταγγελίες.

    Περισσότεροι από 85 αξιωματικοί της Αστυνομίας Πόλεων εισέβαλαν για πρώτη φορά στους χώρους της μονής τη νύχτα της 4ης Δεκεμβρίου 1950, συνοδευόμενοι από έναν αντιεισαγγελέα, έναν δικαστή και έναν ιατροδικαστή, σε μια επιχείρηση που διήρκεσε όλη τη νύχτα. Μόλις εισήλθαν, με τη βία μετέφεραν και τα τριάντα έξι παιδιά που βρίσκονταν στις εγκαταστάσεις, αναγκασμένοι να αποσπάσουν τα χέρια των μοναχών, σε ορφανοτροφεία «όπου το μέλλον τους δεν ήταν πολύ καλύτερο». Η αστυνομία απελευθέρωσε επίσης «αρκετές ημίγυμνες υποσιτισμένες και άρρωστες ηλικιωμένες γυναίκες δεμένες σε υπόγεια».

    Οι δίκες και η φυλάκιση

    Οι αρχικές κατηγορίες που οι εισαγγελείς θεώρησαν ότι μπορούσαν να αποδείξουν, επέφεραν ελαφρές ποινές: παράνομη εξαγωγή ελαιόλαδου στην Κύπρο και παράνομη εισαγωγή ελαστικών. Καθώς προέκυπταν όμως περισσότερα στοιχεία και καταθέσεις μαρτύρων για πολύ πιο σοβαρά εγκλήματα, το κατηγορητήριο κατά της Σουλακιώτη αναθεωρήθηκε επανειλημμένα.

    Τον Φεβρουάριο του 1951, ο εισαγγελέας απήγγειλε περαιτέρω κατηγορίες στην ηγουμένη, μαζί με δεκατρείς άλλες μοναχές και μοναχούς, με κατηγορίες όπως ανθρωποκτονία, απάτη, πλαστογραφία διαθήκης, εκβιασμός και βασανιστήρια, με τη Σουλακιώτη να λαμβάνει το πιο αυστηρό κατηγορητήριο.

    Η κατηγορούσα αρχή ισχυρίστηκε επίσης ότι η αυστηρή τήρηση ασκητικών πρακτικών από τους τροφίμους του μοναστηριού οδήγησε στον άσκοπο θάνατο 150 παιδιών από φυματίωση. Τα εν ζωή θύματα της διοίκησης του μοναστηριού, κατηγόρησαν επίσης την Σουλακιώτη ότι τους βασάνισε, τους φυλάκισε ψευδώς και τους ξυλοκόπησε.

    Η Σουλακιώτη αρνήθηκε όλες τις κατηγορίες εναντίον της μέχρι το θάνατό της, χλευάζοντάς τες ως «σατανικές μυθοπλασίες». Λέγεται ότι δέχτηκε όλες τις ποινικές της καταδίκες «χωρίς συγκίνηση» κάνοντας μόνο τον σταυρό της και λέγοντας μια σιωπηλή «προσευχή εκδίκησης» στον «Άγιο Ματθαίο».

    Συνολικά, η Σουλακιώτη καταδικάστηκε σε τρεις διαφορετικές δίκες: μία μεταξύ 1951-1952 και δύο το 1953, με την τελευταία να τελειώνει λίγους μήνες πριν από το θάνατό της. Κατά την πρώτη δίκη της, της επιβλήθηκε ποινή 26 μηνών, κατά τη δεύτερη δίκη της, 10 έτη ταυτόχρονα και κατά την τρίτη δίκη της, τέσσερα επιπλέον έτη, διαδοχικά. Πέθανε στις φυλακές Αβέρωφ στις 23 Νοεμβρίου 1954, όταν ήταν 71 ετών.

    Ο αριθμός των θυμάτων της Σουλακιώτη παραμένει μέχρι σήμερα μυστήριο. Ο πιο συχνά αναφερόμενος αριθμός των 27 δολοφονιών και των 150 ανθρωποκτονιών εξ αμελείας από φυματίωση προέρχεται από ιατρικές καταθέσεις κατά τη διάρκεια της δίκης της. Οι αρχές, ωστόσο, κάποια στιγμή ισχυρίστηκαν ότι είχε σκοτώσει περισσότερους από 500 ανθρώπους!

    Αυτές είναι οι 32 νέες μάρκες αυτοκινήτων από την Κίνα στην ελληνική αγορά

    Και ξαφνικά, μέσα σε διάστημα λιγότερο από δύο χρόνια η Ελλάδα έγινε μία μικρή China Town της αγοράς αυτοκινήτου. Σχεδόν κάθε εβδομάδα (όχι δεν είναι υπερβολή) ένα καινούργιο όνομα προστίθεται στη λίστα, έχοντας φθάσει ήδη τις 32 (για τα μέσα Νοεμβρίου του 2025 που γράφονται αυτές οι γραμμές), με κάμποσες ακόμα να περιμένουν στην αναμονή. Σε μία εγχώρια αγορά της τάξης των περίπου 130-140 χιλιάδων αυτοκινήτων ετησίως, τόσες πολλές νέες -και εν πολλοίς άγνωστες- εταιρείες μοιάζουν υπερβολή. Oμως τίποτα δεν φαίνεται να σταματά την κινεζική επέλαση, είτε αυτό αφορά τους δασμούς της Ε.Ε. είτε την αναμενόμενη δυσπιστία του καταναλωτή μπροστά σε προϊόντα με τα οποία δεν έχει την παραμικρή εξοικείωση.

    Αυτές είναι οι 32 νέες μάρκες αυτοκινήτων από την Κίνα στην ελληνική αγορά
    Changan Auto, ένας από τους μεγαλύτερους κατασκευαστές αυτοκινήτων της Κίνας

    Πώς όμως φτάσαμε ως εδώ; Η αλήθεια είναι ότι δεν πρόκειται για αποκλειστικά ελληνικό φαινόμενο. Αντίστοιχες λίγο-πολύ καταστάσεις αντιμετωπίζουν και άλλες χώρες, με κραταιές -τουλάχιστον κατ’ όνομα- αυτοκινητοβιομηχανίες και έντονα αναπτυγμένες καταναλωτικές συνήθειες που έχουν παγιωθεί στα πάνω από 100 χρόνια παραγωγής ευρωπαϊκών αυτοκινήτων. Ομως ζούμε σε μία εποχή τεκτονικών αλλαγών για την αυτοκίνηση. Ενα πρωτοφανές βιομηχανικό restart, στο οποίο οι Κινέζοι -σαν έτοιμοι από καιρό- έχουν πιάσει όλα τα σημαντικά πόστα. Μία πρόσφατη επίσκεψη του υπογράφοντος στην καρδιά του «θηρίου», στα κεντρικά μιας μεγάλης -της μεγαλύτερης- κινεζικής μάρκας, ήταν ικανή να πείσει και τον πιο φλεγματικό Βαλκάνιο ότι το παιχνίδι της παγκόσμιας κυριαρχίας έχει μάλλον χαθεί οριστικά.

    Η νέα εποχή των ηλεκτρικών αυτοκίνητων

    Τα πέτρινα χρόνια του κομμουνισμού έχουν παρέλθει, δίνοντας τη θέση τους σε ένα ιδιότυπο μετα-καθεστώς, ένα αλλόκοτο μίγμα big-brother-ικής εξουσίας και συλλογικής καπιταλιστικής ονείρωξης, το οποίο καθοδηγεί την κοινωνία και την οικονομία προς ένα καταιγιστικό μοντέλο ανάπτυξης. Πρωταγωνιστικό ρόλο σε αυτή τη βιομηχανική οχλαγωγία παίζει το αυτοκίνητο. Και δη το ηλεκτρικό αυτοκίνητο, το οποίο είναι πλέον η νόρμα στους δρόμους της άλλοτε αγροτικής υπανάπτυκτης Κίνας. Υπακούοντας σε κεντρικές αποφάσεις και σχεδόν μιλιταριστικά οργανωμένο παραγωγικό μοντέλο, οι Κινέζοι έσβησαν μονοκοντυλιά τις εποχές των κινούμενων νεκροφόρων που παρήγαγαν επί δεκαετίες, και άνοιξαν τα φτερά τους στη νέα εποχή, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

    Από εταιρίες που πρόλαβαν τον Μάο μέχρι Gen-Z startups της μιας νύχτας, επιδόθηκαν όλοι μαζί στην άνευ όρων και ορίων παραγωγή ηλεκτρικών μοντέλων. Παράλληλα, το καθεστώς έπραξε τα δέοντα: έκλεισε τη στρόφιγγα στα σπάνια μεταλλεύματα (απαραίτητα για τις μπαταρίες), έδωσε κίνητρα, μοίρασε χρήμα και έγραψε στα παλαιότερα των υποδημάτων του τους κανόνες της ελεύθερης αγοράς και της Δυτικής ανταγωνιστικής κουλτούρας, ενισχύοντας πάνω και κάτω από το τραπέζι κάθε εγχώρια βιομηχανία. Στα συν και η τεράστια κινεζική αγορά, το μέγεθος της οποίας επαρκεί για να στηρίξει το αναπτυξιακό πλάνο κάθε εταιρίας, χωρίς την ανάγκη για εξαγωγές.

    Αυτές είναι οι 32 νέες μάρκες αυτοκινήτων από την Κίνα στην ελληνική αγορά
    Η BYD, που δείχνει να αποτελεί το δυνατό χαρτί της Κίνας στην ηλεκτροκίνηση, έχει ξεπεράσει ήδη την Tesla σε πολλές μεγάλες αγορές -μεταξύ των οποίων και την ελληνική.
    Αυτές είναι οι 32 νέες μάρκες αυτοκινήτων από την Κίνα στην ελληνική αγορά
    GEELY
    Αυτές είναι οι 32 νέες μάρκες αυτοκινήτων από την Κίνα στην ελληνική αγορά
    JAECOO

    Τα υπόλοιπα είναι ιστορία. Οι Ευρωπαίοι βρέθηκαν με κατεβασμένα τα χέρια απέναντι σε αυτή την κατάσταση, έχοντας μάλιστα αλόγιστα χαρίσει τεχνογνωσία και τα «χρυσαφικά» της παράδοσής τους στα χέρια των Κινέζων. Στη δεκαετία που διανύουμε, και ιδίως τα δύο-τρία τελευταία χρόνια, η Ευρώπη (και όχι μόνο…) έχει βρεθεί στο καναβάτσο, τα νούμερα των πωλήσεων και τα κέρδη καταρρέουν και οι Κινέζοι κάνουν πάρτι, βγάζοντας το ένα μοντέλο μετά το άλλο, σε μία δαιμονισμένη παραγωγική διαδικασία που όμοιά της δεν έχει γνωρίσει μέχρι σήμερα ο πλανήτης. Υπολογίζεται ότι στην Κίνα υπάρχουν αυτή τη στιγμή πάνω από 100 εγχώριες μάρκες αυτοκινήτων (και μαζί τους άλλες περίπου 50 σε συνεργασία με βιομηχανίες από την Ευρώπη, την Αμερική και την Ιαπωνία), νούμερα που διαρκώς αυξάνουν με νέες προσθήκες.

    Η Ελλάδα, αν και πολύ μικρή -και εν γένει αψυχολόγητη- ως αγορά αυτοκινήτου, υποδέχθηκε με ανοιχτές αγκάλες την κινεζική επέλαση. Μέσα σε ελάχιστο χρονικό διάστημα φθάσαμε ήδη στις 32 νέες εταιρείες και ακόμα η λίστα δεν έχει ολοκληρωθεί. Εταιρείες που κατά κύριο λόγο παράγουν ηλεκτρικά μοντέλα, τα οποία εντυπωσιάζουν με το επίπεδο ποιότητας και εξέλιξης που έχουν κατακτήσει, συν το πάντα ισχυρό value for money που τα χαρακτηρίζει (παρά τους ανεδαφικούς δασμούς της Ούρσουλα φορ ντεν Λάινεν και πασών των Βρυξελλών). Στη λίστα που ακολουθεί παρουσιάζονται οι μέχρι στιγμής μάρκες που έχουν σηκώσει μαρκίζα στη χώρα μας, μαζί με τις εταιρείες που τις παράγουν και τους Ελληνες αντιπρόσωπους και τους μεγάλους Ομίλους που τις εισάγουν στην χώρα μας.

    Αυτές είναι οι 32 νέες μάρκες αυτοκινήτων από την Κίνα στην ελληνική αγορά
    Η MG πουλά αρκετά καλά, έχοντας μέχρι τα μέσα της χρονιάς ξεπεράσει τις 2,5 χιλιάδες ταξινομήσεις, με ένα μερίδιο αγοράς κοντά στο 3,5%.
    Αυτές είναι οι 32 νέες μάρκες αυτοκινήτων από την Κίνα στην ελληνική αγορά
    OMODA
    Αυτές είναι οι 32 νέες μάρκες αυτοκινήτων από την Κίνα στην ελληνική αγορά
    CHERY

    1. AION (ΠΡΩΗΝ GAC) – Μητρική: GAC MOTOR (GUANGZHOU AUTOMOBILE GROUP CO., LTD) – Αντιπρόσωπος: INCHCAPE (TOYOTA ΕΛΛΑΣ)

    2. AITO (ΠΡΩΗΝ SERES) – Μητρική: SERES AUTO Co., Ltd. – Αντιπρόσωπος: ΟΜΙΛΟΣ ΣΠΑΝΟΣ

    4. BAW – Μητρική: BAW (BEIJING AUTOMOBILE WORKS CO., LTD) – Αντιπρόσωπος: ΝΙΚΟΣ ΖΥΜΠΑΣ Α.Ε.

    5. BYD GREECE – Μητρική: BYD AUTO COMPANY – Αντιπρόσωπος: ΟΜΙΛΟΣ ΣΦΑΚΙΑΝΑΚΗ

    6. CHANGAN – Μητρική: CHINA CHANGAN AUTOMOBILE GROUP Co, LTD – Αντιπρόσωπος: ΟΜΙΛΟΣ ΒΑΣΙΛΑΚΗ

    7. CHERY – Μητρική: CHERY AUTOMOBILE – Αντιπρόσωπος: ΟΜΙΛΟΣ ΣΠΑΝΟΣ

    8. DEEPAL – Μητρική: DEEPAL AUTOMOBILE TECHNOLOGY CO., LTD. (CHANGAN AUTOMOBILE) – Αντιπρόσωπος: ΟΜΙΛΟΣ ΒΑΣΙΛΑΚΗ

    9. DFSK MOTOR – Μητρική: DONGFENG SOKON AUTOMOBILE – Αντιπρόσωπος: ΟΜΙΛΟΣ ΣΠΑΝΟΣ

    10. DONGFENG – Μητρική: DONGFENG SOKON AUTOMOBILE – Αντιπρόσωπος: ΟΜΙΛΟΣ ΣΠΑΝΟΣ

    11. ECOCAR – Μητρική: YUDO AUTO (JUNEYAO AUTO) – Αντιπρόσωπος: ECOCAR ATHENS, ECO//SUN-ECOCAR

    12. FARIZON – Μητρική: FARIZON AUTO (ZHEJIANG GEELY FARIZON NEW ENERGY COMMERCIAL VEHICLE GROUP) – Αντιπρόσωπος: LYNK & CO SPACE ATHENS (MAXX AUTO, μέλος ΟΜΙΛΟΥ SEEAG)

    13. FIREFLY – Μητρική: NIO INC. – Αντιπρόσωπος: ΟΜΙΛΟΣ ΜΟΤΟΔΥΝΑΜΙΚΉ

    14. FOTON – Μητρική: BAIC (BEIJING AUTOMOTIVE GROUP Co., Ltd.) – Αντιπρόσωπος: FMS, FOTON TNC GREECE

    15. GEELY – Μητρική: GEELY HOLDING (ZHEJIANG GEELY HOLDING GROUP Co., Ltd.) – Αντιπρόσωπος: ΟΜΙΛΟΣ ΣΠΑΝΟΣ

    16. GEO AUTOMOBILE – Μητρική: GEELY HOLDING (ZHEJIANG GEELY HOLDING GROUP Co., Ltd.) – Αντιπρόσωπος: GEO MOBILITY HELLAS (ΟΜΙΛΟΣ ΣΠΑΝΟΣ)

    17. JAECOO – Μητρική: CHERY AUTOMOBILE – Αντιπρόσωπος: O&J AUTOMOTIVE HELLAS ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ Α.Ε., (EMIL FREY GROUP)

    18. LEAPMOTOR – Μητρική: ZHEJIANG LEAPMOTOR TECHNOLOGY Co., Ltd – Αντιπρόσωπος: ITALIAN MOTION (Θυγατρική AUTOHELLAS & SAMELET), ΟΜΙΛΟΣ ΒΑΣΙΛΑΚΗ

    19. LEVC – Μητρική: LONDON ELECTRIC VEHICLE COMPANY – Αντιπρόσωπος: ΟΜΙΛΟΣ ΣΠΑΝΟΣ

    20. LYNK & CO – Μητρική: LYNK & CO AUTOMOTIVE TECHNOLOGY CO., Ltd. – Αντιπρόσωπος: LYNK & CO SPACE ATHENS (MAXX AUTO, μέλος ΟΜΙΛΟΥ SEEAG)

    21. MAXUS – Μητρική: SAIC MOTOR (SHANGHAI AUTOMOTIVE INDUSTRY CORPORATION) – Αντιπρόσωπος: ΟΜΙΛΟΣ ΣΑΡΑΚΑΚΗ

    22. MG MOTOR – Μητρική: SAIC MOTOR (SHANGHAI AUTOMOTIVE INDUSTRY CORPORATION) – Αντιπρόσωπος: MG MOTOR GREECE (ΟΜΙΛΟΣ ΣΥΓΓΕΛΙΔΗ)

    23. MHERO – Μητρική: DONGFENG MOTOR CORPORATION – Αντιπρόσωπος: ΟΜΙΛΟΣ ΣΠΑΝΟΣ

    24. NIO – Μητρική: NIO INC. – Αντιπρόσωπος: ΟΜΙΛΟΣ ΜΟΤΟΔΥΝΑΜΙΚΉ

    25. OMODA – Μητρική: CHERY AUTOMOBILE – Αντιπρόσωπος: O&J AUTOMOTIVE HELLAS ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ Α.Ε., (EMIL FREY GROUP)

    26. SMART – Μητρική: MERCEDES-BENZ AG / ZHEJIANG GEELY HOLDING GROUP – Αντιπρόσωπος: SMART GREECE, STAR AUTOMOTIVE ΕΛΛΑΣ ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ Α.Ε. (EMIL FREY GROUP)

    27. VOYAH – Μητρική: DONGFENG MOTOR CORPORATION – Αντιπρόσωπος: ΟΜΙΛΟΣ ΣΠΑΝΟΣ

    28. XEV HELLAS – Μητρική: XEV Ltd. (XIANGGANG ELECTRIC VEHICLE Ltd.) – Αντιπρόσωπος: ΟΜΙΛΟΣ ΣΠΑΝΟΣ

    29. XPENG – Μητρική: XPENG MOTORS (GUANGZHOU XIAOPENG MOTORS TECHNOLOGY Co., Ltd.) – Αντιπρόσωπος: ΟΜΙΛΟΣ AUTOHELLAS (ΟΜΙΛΟΣ ΒΑΣΙΛΑΚΗ)

    30. YANGWANG – Μητρική: BYD AUTO COMPANY – Αντιπρόσωπος: ΟΜΙΛΟΣ ΣΦΑΚΙΑΝΑΚΗ

    31. ZEEKR – Μητρική: GEELY HOLDING (ZHEJIANG GEELY HOLDING GROUP Co., Ltd.) – Αντιπρόσωπος: GEO MOBILITY HELLAS (Θυγατρική POLYETHNIC UNION GROUP)

    32. ZHIDOU – Μητρική: ZHIDOU – Αντιπρόσωπος: ΝΙΚΟΣ ΖΥΜΠΑΣ Α.Ε.

    Αυτές είναι οι 32 νέες μάρκες αυτοκινήτων από την Κίνα στην ελληνική αγορά
    CHANGAN
    Αυτές είναι οι 32 νέες μάρκες αυτοκινήτων από την Κίνα στην ελληνική αγορά
    NIO
    Αυτές είναι οι 32 νέες μάρκες αυτοκινήτων από την Κίνα στην ελληνική αγορά
    XPENG

    Νούμερα και πωλήσεις
    Αξίζει εδώ να σημειώσουμε μερικά ενδιαφέροντα στατιστικά στοιχεία όλων των παραπάνω εταιριών για το πρώτο εξάμηνο του 2025. Στη χώρα μας πλέον υπάρχουν συνολικά πάνω από 60 μάρκες από όλες τις γωνιές του πλανήτη, με τις μισές από αυτές όπως βλέπουμε να προέρχονται από την Κίνα.
    Τι γίνεται όμως με τις πωλήσεις τους; Με βάση τα στοιχεία για το πρώτο εξάμηνο του 2025 οι Κινεζικές μάρκες έχουν ήδη κατακτήσει ένα μερίδιο αγοράς που αγγίζει το 6%, κάτι που δείχνει και τη δυναμική τους, αν σκεφτούμε ότι πολλές από αυτές έχουν μόνο μερικούς μήνες παρουσία.

    Κυρίαρχη μάρκα είναι η MG, η οποία εκμεταλλεύτηκε ιδανικά όχι μόνο το ιστορικό της όνομα, αλλά και το γεγονός ότι ο Ομιλος Συγγελίδη έκανε πρώτος, και στο σωστό timing, την κίνηση να φέρει made in China μοντέλα στην Ελλάδα (τα οποία μάλιστα υποστήριξε δυναμικά και σε πολλά επίπεδα). Με μία πληθώρα μοντέλων και με έξυπνη τακτική να μην αποκόψει τη βενζίνη, η MG πουλά αρκετά καλά, έχοντας μέχρι τα μέσα της χρονιάς ξεπεράσει τις 2,5 χιλιάδες ταξινομήσεις, με ένα αξιοπρεπέστατο μερίδιο αγοράς κοντά στο 3,5%.
    Πίσω της βρίσκεται η άλλη μεγάλη δύναμη της εν Ελλάδι κινεζικής εισβολής, η BYD. Μία εταιρεία που δείχνει να αποτελεί το δυνατό χαρτί της Κίνας στην ηλεκτροκίνηση, έχοντας ξεπεράσει ήδη την Tesla σε πολλές μεγάλες αγορές (μεταξύ των οποίων και την ελληνική). Με πολλά αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα -κάποια εκ των οποίων είναι ιδιαίτερα προσιτά- αλλά και plug-in προτάσεις, η BYD διεκδικεί αναμφίβολα τον τίτλο του «Next Big Thing» της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας (βρίσκεται ήδη στην 10άδα και έχει στόχο για πολύ ψηλότερα).

    Πέρα από αυτές τις δύο κυρίαρχες μάρκες στη χώρα μας, υπάρχει μία πανσπερμία ονομάτων και μοντέλων, από εταιρείες που προσπαθούν να βρουν μία θέση στον ήλιο της ελληνικής αγοράς. Και να κεντρίσουν το ενδιαφέρον του Ελληνα καταναλωτή ο οποίος βομβαρδίζεται διαρκώς με νέα ονόματα, χωρίς να προλαβαίνει να αξιολογήσει ή να εμπεδώσει τεχνικά χαρακτηριστικά, τεχνολογίες και τιμές. Η ερώτηση που βγαίνει αβίαστα είναι αν όλο αυτό το σκηνικό είναι βιώσιμο. Το σίγουρο είναι ότι τόσες πολλές μάρκες (που σύντομα θα αυξηθούν κι άλλο) δεν γίνεται να χωρέσουν σε μία αγορά τόσο ιδιαίτερη και με πολλές αγκυλώσεις όπως η ελληνική. Από την άλλη, η παραγωγική ορμή των Κινέζων είναι κυριολεκτικά ισοπεδωτική και το σοσιαλ-καπιταλιστικό μοντέλο ανάπτυξής τους μοιάζει εξαιρετικά δύσκολο να προβλεφθεί ή να αναχαιτιστεί. Η εποχή Temu στο αυτοκίνητο είναι ήδη εδώ. Και όλοι μας πρέπει να αναθεωρήσουμε και να σταθμίσουμε από την αρχή τα καταναλωτικά -και όχι μόνο- ήθη αυτής της νέας και αχαρτογράφητης εποχής.