Αρχική Blog Σελίδα 2

    Επανάσταση στα EV φέρνουν οι Κινέζοι! – Εφηύραν μπαταρία αυτοκινήτου από… αλάτι που αρκεί για 6 εκατ. χιλιόμετρα!

    Η μεγαλύτερη κατασκευάστρια μπαταριών για ηλεκτρικά οχήματα στον κόσμο, η CATL, αποκάλυψε τη νέα γενιά μπαταριών από αλάτι, οι οποίες υπόσχονται να ανατρέψουν τα δεδομένα της αυτοκινητοβιομηχανίας.
    Με κόστος 10% χαμηλότερο από τις τυπικές μπαταρίες ιόντων λιθίου και μια διάρκεια ζωής που φτάνει τα 6 εκατομμύρια χιλιόμετρα, οι νέες μπαταρίες Naxtra φαίνεται να είναι έτοιμες να επαναστατήσουν στον κόσμο της ηλεκτροκίνησης.

    Μπαταρίες που κοστίζουν λιγότερο και αντέχουν περισσότερο

    Η νέα τεχνολογία βασίζεται σε ιόντα νατρίου, τα οποία είναι άφθονα στη φύση και επιτρέπουν την παραγωγή μπαταριών σε μεγάλη κλίμακα χωρίς τα υψηλά κόστη που συνδέονται με το λίθιο.
    Ενώ οι μπαταρίες ιόντων νατρίου ήταν μέχρι τώρα περιορισμένες λόγω χαμηλότερης ενεργειακής πυκνότητας, η CATL ανακοινώνει μια αναβάθμιση που φτάνει τα 175 Wh/kg, φέρνοντας τις μπαταρίες αυτές κοντά στην απόδοση των ιόντων λιθίου.
    Το μεγάλο πλεονέκτημα αυτών των μπαταριών είναι το χαμηλότερο κόστος: Σε σχέση με τις μπαταρίες ιόντων λιθίου που κοστίζουν περίπου 100 δολάρια ανά kWh, οι μπαταρίες Naxtra κοστίζουν μόλις 10 δολάρια ανά kWh, μειώνοντας το κόστος ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου κατά χιλιάδες δολάρια. Για παράδειγμα, ένα Tesla Model 3, με μπαταρία Naxtra, θα μπορούσε να κοστίζει έως και 6.000 δολάρια λιγότερο.

    Ακραία αντοχή, μακροχρόνια απόδοση

    Αυτό που ξεχωρίζει ακόμα περισσότερο τις μπαταρίες Naxtra είναι η εξαιρετική διάρκεια ζωής τους.
    Οι μπαταρίες ιόντων λιθίου «χάνουν» το 15% της χωρητικότητάς τους μετά από 1.500 κύκλους φόρτισης, με αποτέλεσμα την υποβάθμιση της αυτονομίας και της αξίας του οχήματος.
    Αντίθετα, οι μπαταρίες Naxtra υπόσχονται να αντέξουν πάνω από 10.000 κύκλους φόρτισης, διατηρώντας το 85% της χωρητικότητάς τους μετά από 6 εκατομμύρια χιλιόμετρα οδήγησης – γεγονός που ανατρέπει την έννοια της περιορισμένης διάρκειας ζωής των μπαταριών.

    Νέα εποχή για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα

    Η CATL ανακοίνωσε ότι έξι κινέζικες αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν ήδη παραγγείλει τις νέες μπαταρίες Naxtra για να τις ενσωματώσουν σε 30 νέα ηλεκτρικά μοντέλα που θα κυκλοφορήσουν το 2026.
    Η ανακάλυψη αυτή σηματοδοτεί την αρχή ενός νέου κεφαλαίου για την ηλεκτροκίνηση, με φθηνότερα, πιο ανθεκτικά και αποδοτικά ηλεκτρικά οχήματα, έτοιμα να κατακτήσουν την αγορά.
    Η τεχνολογία της CATL δείχνει πως το μέλλον της ηλεκτροκίνησης είναι όχι μόνο πιο προσιτό οικονομικά, αλλά και πιο βιώσιμο, μειώνοντας τις ανάγκες για συχνές αντικαταστάσεις μπαταριών και παράγοντας λιγότερο κόστος και απορρίμματα.

    Γερασμένα και ανεπαρκή τα λιμάνια στα νησιά

    Μπορούν λιμάνια που φτιάχτηκαν πριν από 40 ή 50 χρόνια, για να εξυπηρετούν τις ανάγκες των νησιωτικών κοινωνιών, να εξυπηρετήσουν τις μεγάλες τουριστικές ροές του 2025; Μπορούν λιμάνια που είχαν φτιαχτεί για πλοία μήκους 70 ή και 100 μέτρων, που μετέφεραν λίγα φορτηγά, να υποδεχθούν πλοία 120 ή και 160 μέτρων που ξεφορτώνουν δεκάδες ρυμουλκούμενα οχήματα και εκατοντάδες Ι.Χ.; Ρητορικά βεβαίως τα ερωτήματα, καθώς όλοι γνωρίζουν την παρωχημένη κατάσταση και την ανεπάρκεια των υποδομών στα περισσότερα νησιά της Ελλάδας. Αν και η κυβέρνηση έχει εξασφαλίσει ευρωπαϊκούς και εθνικούς πόρους εκατοντάδων εκατομμυρίων για τη βελτίωση αυτών των υποδομών, τα λιμενικά ταμεία, που ανήκουν στους δήμους και στην πλειονότητα των περιπτώσεων έχουν την αρμοδιότητα σχεδίασης, μελετητικής ωρίμανσης, διαγωνιστικής διαδικασίας και ανάθεσης των έργων, αδυνατούν για διάφορους λόγους, όπως υποστελέχωση και ανεπαρκής εξειδίκευση, να το πράξουν.

    Καλύτερες αλλά όχι τις απαιτούμενες επιδόσεις έχουν οι περιφέρειες, όπου τα έργα εμπίπτουν στην αρμοδιότητά τους, ενώ προηγείται το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, όπου όμως είναι αρμόδιο για τα έργα.

    Σε όλες τις περιπτώσεις, οι ανάγκες έχουν ξεπεράσει τους ρυθμούς υλοποίησης των έργων. Πραγματικότητα που αποτυπώνεται ανάγλυφη στις ετήσιες εκθέσεις που συντάσσει η Πανελλήνια Ενωση Πλοιάρχων Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΠΕΝ). Παρατηρήσεις και διαπιστώσεις δηλαδή των καπετάνιων, που καλούνται πολλές φορές μέσα σε ένα εικοσιτετράωρο να καταπλεύσουν και να αποπλεύσουν με ασφάλεια σε στοιχειώδεις και συχνά με ζημιές υποδομές. Η φετινή «Εκθεση λιμένων 2025» συντάσσεται αυτό το διάστημα και οι πρώτες πληροφορίες αναφέρουν πως έχει μικρές διαφορές από την περυσινή, που έχει έκταση μεγαλύτερη των 100 σελίδων, αφού έργα που έχουν ξεκινήσει δεν έχουν ακόμα ολοκληρωθεί και το πέρασμα ενός ακόμα έτους «βάρυνε» τα λιμάνια. Δεκάδες παρεμβάσεις τόσο προς τα λιμενικά ταμεία όσο και προς όλους τους αρμόδιους φορείς, με έγγραφα και συγκεκριμένες προτάσεις για άμεσες ενέργειες για αποφυγή ατυχημάτων, έχει κάνει και ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας.

    Γερασμένα και ανεπαρκή τα λιμάνια στα νησιά-1
    Στη Λέρο, «το κρηπίδωμα έχει υποστεί εκτεταμένη καθίζηση, η οποία έχει δυσκολέψει σημαντικά τις προσεγγίσεις και τη φορτοεκφόρτωση επιβατών και οχημάτων».

    Ταξιδεύοντας κανείς αυτές τις μέρες για την Πάρο, την Τήνο, τη Νάξο και τη Λέρο, στον σχεδόν οριζόντιο δηλαδή άξονα από τις ακτές της Αττικής προς τα ανατολικά, διαπιστώνει εύκολα τα προβλήματα, ακόμα κι αν δεν είναι ειδικός. Προβλήματα που δεν σχετίζονται μόνο με τις υποδομές αλλά και με την αυξημένη κίνηση στα λιμάνια από ιδιωτικά και τουριστικά σκάφη και, βεβαίως, την κυκλοφοριακή ασφυξία που προκαλούν στους δρόμους των νησιών η αποβίβαση και επιβίβαση πολλών εκατοντάδων οχημάτων, φορτηγών και ταξιδιωτών. Το κυκλοφοριακό έμφραγμα στην Πάρο είναι γνωστό σε όσους την έχουν επισκεφθεί ή είναι από το νησί. Στη Νάξο πρέπει να κλείσει ο παραλιακός δρόμος για την τοπική κυκλοφορία προκειμένου να αποβιβαστούν οχήματα και επιβάτες από τα πλοία. Στις περιπτώσεις που παραπάνω από ένα πλοία φθάνουν με μικρή χρονική διαφορά, τυχόν καθυστέρηση του πρώτου σημαίνει κυκλοφοριακό κομφούζιο, καθώς τα οχήματα που το περίμεναν πρέπει να φύγουν για να έρθουν αυτά που θα πάρει αυτό που έφθασε πρώτο.

    Ιστορίες καθημερινής τρέλας σε ένα σκηνικό από λιμάνια που με τα χρόνια έχουν χάσει τα βάθη τους, με ετοιμόρροπους προβλήτες, φάρους και άλλα μέσα σήμανσης που απαιτούν αντικατάσταση, ανεξέλεγκτη αγκυροβόληση μεγάλων σκαφών αναψυχής στην είσοδο των λιμανιών, ανεπαρκέστατους ή εντελώς ανύπαρκτους χώρους αξιοπρεπούς αναμονής επιβατών, ελάχιστα αν καθόλου σκίαστρα, προσκρουστήρες που έχουν φθαρεί στα σημεία πρόσδεσης και σκουριασμένα σίδερα που έχουν ξεπροβάλει από τα μπετά. Ετσι περιγράφεται η κατάσταση σε πολλά από τα λιμάνια της νησιωτικής χώρας στην τελευταία έκθεση λιμένων της Πανελλήνιας Ενωσης Πλοιάρχων Εμπορικού Ναυτικού. Οι πλοίαρχοι γράφουν για την Πάρο: «Η προοδευτική αύξηση των πλοίων που προσεγγίζουν τον λιμένα της Παροικιάς επιβάλλει την επέκταση νέων θέσεων προς τα βορειοδυτικά. Απαιτείται ρύθμιση της κυκλοφορίας τουριστικών και σκαφών αναψυχής στον όρμο. Η άναρχη, άτακτη, απροειδοποίητη και άνευ ορίων κυκλοφορία των προαναφερόμενων σκαφών στον όρμο Παροικιάς, όπου διαπερνούν τις θέσεις πρόσδεσης και τη λιμενολεκάνη εκτέλεσης ελικτικών χειρισμών των πλοίων για να καταλήξουν ή αναχωρώντας από τη μαρίνα, εγκυμονεί τεράστιους κινδύνους για την πρόκληση ατυχήματος».

    Γερασμένα και ανεπαρκή τα λιμάνια στα νησιά-2
    Η άναρχη κυκλοφορία σκαφών αναψυχής στο λιμάνι της Πάρου εγκυμονεί τεράστιους κινδύνους, αναφέρει η έκθεση της Πανελλήνιας Ενωσης Πλοιάρχων Εμπορικού Ναυτικού.

    Στη Λέρο, «το κρηπίδωμα έχει υποστεί εκτεταμένη καθίζηση, η οποία έχει δυσκολέψει σημαντικά τις προσεγγίσεις και τη φορτοεκφόρτωση επιβατών και οχημάτων. Σύμφωνα με πολλαπλές μαρτυρίες παρευρισκομένων, κατά τις διαδικασίες άφιξης και αναχώρησης των πλοίων αντιλαμβάνονται κραδασμούς και δονήσεις μέχρι την είσοδο του λιμένα, γεγονός που καταδεικνύει την επικίνδυνη κατάσταση της υποδομής. Το πρόβλημα αυτό υφίσταται εδώ και αρκετά χρόνια χωρίς ουσιαστική αντιμετώπιση, όμως η κατάσταση έχει επιδεινωθεί σε τέτοιο βαθμό που πλέον καθίσταται επικίνδυνη για ολική καθίζηση του λιμένα με ό,τι αυτό συνεπάγεται». Χρειάστηκε να παρέμβει το υπουργείο Ναυτιλίας ώστε τα έργα στο Λακκί της Λέρου, που αναμένεται να αρχίσουν νωρίς το φθινόπωρο, όπως και στο λιμάνι της Τήνου, όπου ημιβυθισμένα μπλόκια, εκτεταμένες ρηγματώσεις και άλλα προβλήματα που αναφέρονται στην έκθεση λιμένων των καπετάνιων, να φτιαχτούν άμεσα.

    Γερασμένα και ανεπαρκή τα λιμάνια στα νησιά-3
    Εκτεταμένες ρηγματώσεις, ημιβυθισμένα μπλόκια και άλλα προβλήματα αναφέρονται στην έκθεση λιμένων των καπετάνιων για το λιμάνι της Τήνου.

    Στη Σαντορίνη, οι ανεπαρκέστατες λιμενικές υποδομές συνδυάζονται με ένα γεμάτο προκλήσεις οδικό δίκτυο, που σε συνδυασμό με το πλήθος των χιλιάδων (πάνω από 5.000) τουριστικών λεωφορείων και βαν που βρίσκονται στο νησί συνθέτουν μια χαοτική πραγματικότητα. «Είναι επιτακτική ανάγκη για το νησί να βρεθεί μια εναλλακτική λύση σε περίπτωση αδυναμίας προσέγγισης των πλοίων, σε κάποια άλλη, υπήνεμη από δυτικούς και νοτιοδυτικούς ανέμους τοποθεσία», ενώ «ύστερα από την επέκταση του λιμανιού προς τα βόρεια, επηρεάζεται η αγκυροβολία λόγω μεγάλων βαθών», αναφέρει η τελευταία έκθεση λιμένων των καπετάνιων.

    Σχεδόν σε όλα τα νησιά καταγράφονται σημαντικά προβλήματα. Στη Νάξο, όπου η ακτοπλοΐα εξυπηρετείται από έναν μακρόστενο προβλήτα με περιορισμένο χώρο για την αναμονή των οχημάτων και ακόμα πιο περιορισμένο για την πρόσδεση των πλοίων, πριν από κάμποσους μήνες έπεσε δύτης στο νερό για να διαπιστώσει την κατάσταση του κρηπιδώματος κάτω από την επιφάνεια. «Ο δύτης μπήκε από τη μια πλευρά του λιμενοβραχίονα και βγήκε από την άλλη, καθώς από κάτω έχει ανοίξει σπηλιά», αναφέρει πηγή που επικαλείται ενδελεχή γνώση της επιχείρησης. Και εδώ η διαδικασία ωρίμανσης των έργων από το Λιμενικό Ταμείο καλά κρατεί, επισημαίνει η ίδια πηγή.

    Το στοίχημα της απορρόφησης κοινοτικών κονδυλίων 265 εκατ.

    Αποτελεί μεγάλο στοίχημα όχι μόνο για τον τουρισμό, αλλά βεβαίως και για τη νησιωτική χώρα στο σύνολό της, η δυνατότητα των φορέων ανάθεσης έργων, όπως τα λιμενικά ταμεία και οι περιφέρειες, να ωριμάσουν γρήγορα μελετητικά, τεχνικά και διαγωνιστικά και να ολοκληρώσουν τα έργα για τα οποία έχουν ήδη εξασφαλιστεί πόροι από το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής. Τόσο για να μη χαθούν οι πόροι όσο και για να βελτιωθεί η κρίσιμη κατάσταση των λιμενικών υποδομών. Βεβαίως και στο παρελθόν έχουν δοθεί λεφτά τα οποία είτε δαπανήθηκαν σε μελέτες χωρίς αντίκρισμα είτε και στην εκτέλεση έργων που μένουν σήμερα αναξιοποίητα λόγω ζημιών ή χωροθέτησης. Μια τέτοια περίπτωση είναι το νέο λιμάνι στην Αστυπάλαια, που βρίσκεται σε απόσταση δέκα λεπτών από τη Χώρα, αλλά προ τετραετίας υπέστη σοβαρή καθίζηση και έκτοτε δεν χρησιμοποιείται, με αποτέλεσμα η ακτοπλοϊκή διασύνδεση να έχει επιστρέψει στο Παλιό Λιμάνι, που βρίσκεται στον Πέρα Γιαλό στη Χώρα. Μια άλλη περίπτωση είναι αυτή του νέου λιμανιού που φτιάχτηκε στα Μεστά της Χίου, ωστόσο η ακτοπλοϊκή διασύνδεση με τον Πειραιά παραμένει στο κεντρικό λιμάνι στην πόλη της Χίου.

    Αυτή τη στιγμή το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής αξιοποιεί ευρωπαϊκούς πόρους είτε μέσω του ΕΣΠΑ είτε μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης για την αναβάθμιση λιμενικών υποδομών συνολικού προϋπολογισμού 265,237 εκατ. ευρώ. Από το Ταμείο Ανάκαμψης χρηματοδοτούνται έργα με συνολικό προϋπολογισμό 67,5 εκατ. σε 13 λιμάνια, που είτε έχουν ολοκληρωθεί είτε ολοκληρώνονται, με φορείς υλοποίησης είτε το υπουργείο Ναυτιλίας σε συνεργασία με το Υπερταμείο (Αλεξανδρούπολη, Βόλος, Στυλίδα) είτε τους οικείους δήμους και φορείς (Ηράκλειο, Ιος, Αργοστόλι, Σητεία, Ιερά Μονή Μεγίστης Λαύρας και Ιβήρων, Σύμη, Αγία Ρουμέλη και Καστελλόριζο). Από το ΕΣΠΑ προχωρούν οι μελέτες συνολικού προϋπολογισμού 135 εκατ. για τα λιμάνια σε Ρέθυμνο, Καμαριώτισσα Σαμοθράκης, Μαύρη Λιμνιώνα Σφακίων, Παλαιοχώρα, Λειψούς, Μαθράκι, Αιγιάλη, Αυλάκια Οθωνών, Αγιο Στέφανο Αυλιωτών και άλλα σε Κεφαλονιά, Φούρνους, Αντικύθηρα, Αγιο Ευστράτιο, Φολέγανδρο, Αγιο Νικόλαο Κρήτης και Αγιο Κήρυκο και Εύδηλο Ικαρίας. Αλλα 60 εκατ. έχουν εξασφαλιστεί για επιπλέον έργα σε λιμάνια στη Σίκινο, στην Κάλυμνο, στη Ρόδο, στην Κάρπαθο, στην Ανάφη, στη Γαύδο, στο Αγαθονήσι και στη Λέρο. Η συντριπτική πλειονότητα αυτών των έργων, πάντως, εμφανίζει «χαμηλή ωριμότητα» και «απαιτούνται μελέτες και εκθέσεις προκειμένου να ενταχθούν για χρηματοδότηση στο πρόγραμμα», πληροφορείται η «Καθημερινή» αρμοδίως. Για κάποια από αυτά, φορείς είναι η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου και για κάποια άλλα οι οικείοι δήμοι και τα λιμενικά ταμεία.

    Εργα και παρεμβάσεις όμως απαιτούνται και σε μεγάλα ιδιωτικοποιημένα λιμάνια όπως ο Πειραιάς. Πέρα από τα έργα που έγιναν εκεί κατόπιν πιέσεων του υπουργού Ναυτιλίας Βασίλη Κικίλια νωρίτερα φέτος στο επιβατηγό λιμάνι του ΟΛΠ, θέμα εγείρεται και στον λιμένα των RORO, των αμιγώς οχηματαγωγών δηλαδή, στο Κερατσίνι, όπου τα πλοία αυτά φορτώνουν σε απόσταση δύο μέτρων το ένα από το άλλο επικίνδυνα φορτία, σημειώνουν πηγές από το μεγάλο λιμάνι της χώρας.

    Μποτιλιάρισμα στους αιθέρες – Πολλές πτήσεις, μεγάλες καθυστερήσεις

    Ηταν αργά το βράδυ της 19ης Αυγούστου 2025 όταν σημειώθηκε ένα σοβαρό τεχνικό πρόβλημα στο σύστημα ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας, με αποτέλεσμα να χαθεί η εικόνα από το ραντάρ στο σημείο Μερέντα, το οποίο καλύπτει την τερματική περιοχή του αεροδρομίου της Αθήνας. Παράλληλα, καταγράφηκε βλάβη στους πομποδέκτες των εφεδρικών συχνοτήτων, που χρησιμοποιούνται για την επικοινωνία με τα αεροσκάφη στον εναέριο χώρο της πρωτεύουσας.

    Μποτιλιάρισμα στους αιθέρες – Πολλές πτήσεις, μεγάλες καθυστερήσεις-1

    Σημαντική επιβάρυνση

    Όπως σημειώνει ρεπορτάζ της Καθημερινής, εν μέσω της κορύφωσης της θερινής περιόδου, όταν οι κινήσεις αεροσκαφών στο «Ελευθέριος Βενιζέλος» αγγίζουν έως και τις 1.000 ημερησίως, η άμεση αντιμετώπιση των δύο ζητημάτων ήταν κάτι παραπάνω από επιτακτική. Το γεγονός ότι το πρόβλημα εκδηλώθηκε αρχικά τη νύχτα της 19ης Αυγούστου δεν επηρέασε το πρόγραμμα εκείνης της ημέρας, λόγω της μειωμένης δραστηριότητας κατά τις βραδινές ώρες. Ωστόσο η εικόνα άλλαξε ριζικά την επομένη, στις 20 Αυγούστου, όταν οι καθυστερήσεις συσσωρεύθηκαν και η επιβάρυνση στο πρόγραμμα των πτήσεων ήταν μεγάλη. Χρειάστηκαν άλλωστε αρκετές ώρες μέχρι να επιλυθούν και τα δύο θέματα. Συγκεκριμένα, η βλάβη στο ραντάρ αποκαταστάθηκε γύρω στις 4 το απόγευμα της 20ής Αυγούστου, μια διαδικασία που θα διαρκούσε μόλις λίγα λεπτά εφόσον υπήρχαν διαθέσιμα ανταλλακτικά, όπως τονίζουν πηγές με γνώση στην «Κ». Αντίστοιχα, το ζήτημα με τις εφεδρικές συχνότητες αντιμετωπίστηκε πλήρως λίγο μετά τις 11.30 το πρωί της 21ης Αυγούστου.

    Τα απρόοπτα αυτά στο σύστημα ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας προκάλεσαν, όπως ήταν αναμενόμενο, σοβαρές αρρυθμίες στη λειτουργία του μεγαλύτερου αεροδρομίου της χώρας. Για λόγους ασφαλείας κρίθηκε αναγκαίο να μειωθεί η ροή της κυκλοφορίας σε διαχειρίσιμα επίπεδα, ώστε οι ελεγκτές να μπορούν να συντονίσουν τα αεροσκάφη. Αυτό οδήγησε σε καθυστερήσεις σε αρκετές πτήσεις την Τετάρτη 20 Αυγούστου, με μέσο χρόνο επιβάρυνσης τα 45 λεπτά, ενώ η μεγαλύτερη καταγράφηκε σε πτήση της Swiss Air, που καθυστέρησε κατά 1 ώρα και 30 λεπτά. «Είναι χαρακτηριστικό ότι από τις 28 αφίξεις και τις 35 αναχωρήσεις ανά ώρα, που αποτελεί το ανώτατο όριο διαχείρισης του συστήματος εναέριας κυκλοφορίας στο «Ελευθέριος Βενιζέλος», η δυναμικότητα μειώθηκε αναγκαστικά σε μόλις 22 αφίξεις.

    Μετά την επίλυση του προβλήματος στο ραντάρ, ο αριθμός ανέβηκε σε 26, παραμένοντας όμως χαμηλότερος έως ότου να αποκατασταθεί πλήρως και το ζήτημα των συχνοτήτων», σημειώνει στην «Κ» ο πρόεδρος του σωματείου ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας, Παναγιώτης Ψαρός.

    Η αναστάτωση αυτή οδήγησε τη Ryanair να καλέσει εκ νέου την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να αναλάβει δράση, προχωρώντας σε μεταρρυθμίσεις στο αποδιοργανωμένο, όπως το χαρακτήρισε, σύστημα ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας στην Ευρώπη. Η χαμηλού κόστους αεροπορική υπογράμμισε ότι αυτή τη φορά αφορμή στάθηκε η βλάβη στον εξοπλισμό στο Κέντρο Ελέγχου της Αθήνας, η οποία προκάλεσε την καθυστέρηση 12 πτήσεων της Ryanair και την ταλαιπωρία περισσότερων από 2.000 επιβατών. Η πραγματικότητα είναι ότι η Ελλάδα, κυρίως λόγω του αεροδρομίου της Αθήνας, κατατάσσεται κάθε εβδομάδα, κατά τη θερινή περίοδο, στις πρώτες θέσεις μεταξύ των χωρών που ευθύνονται για τις καθυστερήσεις πτήσεων σε ολόκληρο το ευρωπαϊκό δίκτυο.

    Αντίστοιχα επιβαρυντικές θεωρούνται και η Γαλλία και η Ισπανία. Σύμφωνα με τα πιο πρόσφατα στοιχεία του Eurocontrol, του ευρωπαϊκού οργανισμού διαχείρισης της εναέριας κυκλοφορίας, το 10% των καθυστερήσεων πτήσεων στην Ευρώπη την εβδομάδα 11-17 Αυγούστου 2025 οφειλόταν στην Ελλάδα. Μάλιστα την αμέσως προηγούμενη εβδομάδα (4-10 Αυγούστου) το ποσοστό αυτό είχε φτάσει στο 16%. Η βασική αιτία που η Ελλάδα παρουσιάζει αυτήν την κατάσταση είναι η περιορισμένη δυναμικότητα του συστήματος ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας και ο ανεπαρκής αριθμός ελεγκτών. Αν και μέσα στους επόμενους μήνες θα γίνει η πρόσληψη 97 νέων ελεγκτών μέσω της διαδικασίας του ΑΣΕΠ, η οποία πραγματοποιήθηκε πέρυσι, ωστόσο πρέπει να μεσολαβήσει ένα διάστημα δύο ετών εκπαίδευσης, γεγονός που σημαίνει ότι θα είναι επιχειρησιακά έτοιμοι το νωρίτερο το 2027.

    Οσον αφορά τον διαγωνισμό για τον εκσυγχρονισμό των συστημάτων, επί του παρόντος δεν έχουν υπογραφεί οι συμβάσεις. Πηγές της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας σημειώνουν ότι κάθε χρόνο πραγματοποιούνται αναβαθμίσεις στα τρία ραντάρ που καλύπτουν την Αττική, ενώ το σχέδιο προβλέπει την κατασκευή ενός νέου στην Ανδραβίδα, που θα είναι το όγδοο σε όλη τη χώρα.

    Ανάγκη προσλήψεων

    Σε ό,τι αφορά τις υπόνοιες ότι οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας ενδεχομένως ακολουθούν συγκεκριμένες τακτικές ως μοχλό πίεσης για την προώθηση συμφερόντων τους, ο κ. Ψαρός ήταν κατηγορηματικός: «Σε καμία περίπτωση δεν ισχύει κάτι τέτοιο. Πρωταρχικός στόχος είναι η ασφάλεια. Δεν αποτελεί διαπραγματεύσιμο ζήτημα ούτε αντικείμενο παζαριού. Εάν αναβαθμιστούν τα συστήματα και προσληφθεί προσωπικό, τότε θα ενισχυθεί και η δυνατότητα του συστήματος», υπογραμμίζει.

    Τέλος, οι καθυστερήσεις στο «Ελ. Βενιζέλος» επηρεάζουν αρνητικά και τη δραστηριότητα της Aegean, η οποία έχει ως κύρια βάση την Αθήνα. Συγκεκριμένα, το 36% των αφίξεων της αεροπορικής καθυστέρησαν λόγω του αεροδρομίου της Αθήνας.

    Το αυτοκίνητο που έσωσε έναν πρόεδρο – Και πώς ανταπέδωσε τη χάρη

    Ο Γάλλος πρόεδρος Charles de Gaulle επιβιώνει από μία ακόμα απόπειρα δολοφονίας του, με τη βοήθεια του προεδρικού του αυτοκινήτου. Πρόκειται για το αεροδυναμικό Citroen DS 19, γνωστό τότε και ως «La Deesse» («Η Θεά»).

    Όταν το Citroen DS έκανε το ντεμπούτο του στο Paris Motor Show του 1955, δεν έμοιαζε καθόλου με τα άλλα δημοφιλή αυτοκίνητα της εποχής. Δεν είχε, βέβαια, και καμία σχέση με το φημισμένο 2CV της Citroen, το οποίο αποκαλούσαν την εποχή εκείνη και «το ασχημόπαπο».

    Το DS είχε κινητήρα 1,9-λίτρων και προηγμένα συστήματα ταχυτήτων, συμπλέκτη και φρένων. Όμως το χαρακτηριστικό που το έκανε να ξεχωρίζει ήταν το υδροπνευματικό σύστημα ανάρτησης για το οποίο θα γινόταν γνωστή η Citroen. Το σύστημα αυτό προσάρμοζε αυτόματα το ύψος του αυτοκινήτου για να το κρατά σταθερό και να επιτρέπει στον οδηγό να διατηρεί τον έλεγχο ευκολότερα.

    Το αυτοκίνητο που έσωσε έναν πρόεδρο – Και πώς ανταπέδωσε τη χάρη-1
    φωτ.: Shutterstock 

    Όταν τελείωσε η πρώτη ημέρα του Paris Motor Show, η Citroen είχε κιόλας 12.000 παραγγελίες. Σύντομα, το DS θα γινόταν το αγαπημένο μέσο μεταφοράς για τους πλούσιους και ισχυρούς της Γαλλίας, σύμφωνα με το history.com.

    Τον Αύγουστο του 1962, μία ομάδα που ονομαζόταν Μυστική Στρατιωτική Οργάνωση, πραγματοποίησε απόπειρα δολοφονίας κατά του de Gaulle, τον οποίο κατηγορούσε ότι πρόδωσε τη Γαλλία, γιατί εγκατέλειψε την Αλγερία στους Αλγερινούς εθνικιστές.

    Κοντά στο ξημέρωμα της 22ας Αυγούστου, ο de Gaulle και η σύζυγός του μετέβαιναν από το Ελιζέ στο αεροδρόμιο Ορλί. Καθώς το μαύρο Citroen DS έτρεχε στην Avenue de la Liberation του Παρισιού με 110 χιλιόμετρα την ώρα, 12 ένοπλοι άνδρες της Μυστικής Στρατιωτικής Οργάνωσης άρχισαν να πυροβολούν το αυτοκίνητο.

    Έπεσαν περισσότερες από 140 σφαίρες, οι περισσότερες στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου, με αποτέλεσμα να σκοτωθούν δύο άνδρες της ασφαλείας του προέδρου που τον ακολουθούσαν με μηχανές. Το πίσω παράθυρο του αυτοκινήτου έσπασε και τα τέσσερα λάστιχά του τρύπησαν. Και ενώ ο σοφέρ του de Gaulle έχασε για λίγο τον έλεγχο, κατάφερε να τον ανακτήσει, να αναπτύξει ταχύτητα και να διαφύγει από τον κίνδυνο, χάρη στο καινοτόμο σύστημα αναρτήσεων του αυτοκινήτου. Σε όλη τη διάρκεια της επίθεσης, ο de Gaulle και η σύζυγός του κράτησαν τα κεφάλια τους σκυμμένα, με αποτέλεσμα να μην τραυματιστούν.

    Το 1969, ο de Gaulle, γνωρίζοντας ότι οφείλει τη ζωή του στη Citroen, επιχείρησε να αποτρέψει την πώληση της μεγαλύτερης γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας (που ανήκε στην οικογένεια Michelin με τα ομώνυμα ελαστικά) στην ιταλική Fiat, περιορίζοντας το ποσοστό που μπορούσαν να αγοράσουν οι Ιταλοί στο 15%.

    Το 1975, για να αποτρέψει μία πιθανή χρεοκοπία, η γαλλική κυβέρνηση χρηματοδότησε την πώληση της Citroen σε μία κοινοπραξία που συμπεριελάμβανε την γαλλική ανταγωνίστριά της, Peugeot. Έναν χρόνο αργότερα, δημιουργήθηκε η PSA Peugeot Citroen SA.

    Ντιπ με ξινομυζήθρα, σκόρδο και ψητά ντοματίνια

    Άλλη μία ιδέα για φαγητό – μεζέ της παρέας, αυτό το ντιπ με ξινομυζήθρα, είναι πολύ πλούσιο και γευστικό.

    Η κρεμώδης ξινομυζήθρα αναμειγνύεται με σκόρδο και γιαούρτι, ενώ τα ψημένα ντοματίνια, που σερβίρονται μαζί, δίνουν άλλη γλύκα.

    Το ντιπ αυτό σερβίρεται με ψητές πίτες ή κομμάτια ψημένου ψωμιού.

    Ωστόσο αν θέλουμε ένα πιο ολοκληρωμένο πιάτο, μπορούμε να ανακατέψουμε σε αυτό, βρασμένα ζυμαρικά, απευθείας από την κατσαρόλα.

    Υλικά:

    • 300 γρ. ντοματίνια
    • 3 σκελ. σκόρδο με τη φλούδα
    • 3 κ.σ. ελαιόλαδο
    • 1 κ.σ. ξίδι μπαλσάμικο
    • 2 κλαδάκια φρέσκια ρίγανη (τα φυλλαράκια)
    • αλάτι – πιπέρι
    • 200 γρ. στραγγιστό γιαούρτι
    • 250 γρ. ξινομυζήθρα (μαλακή)

    Εκτέλεση:

    Προθερμαίνουμε τον φούρνο στους 200 βαθμούς στον αέρα.

    Βάζουμε τα ντοματίνια, σε ταψί σε μια στρώση, μαζί με τις σκελίδες σκόρδου, τη φρέσκια ρίγανη, το λάδι, το μπαλσάμικο και το αλατοπίπερο.

    Ανακατεύουμε να πάει η γεύση παντού και ψήνουμε στη μεσαία σχάρα, για 30 λεπτά, μέχρι να μαλακώσουν λίγο και να καψαλιστεί το εξωτερικό τους.
    Τα βγάζουμε και τα αφήνουμε να κρυώσουν.

    Πιέζουμε το «ντύμα» από τις σκελίδες σκόρδου και να βγει η ψημένη ψίχα, μέσα σε ένα μπολ, όπου την πολτοποιούμε με πιρούνι.

    Προσθέτουμε στο σκόρδο, το γιαούρτι και λίγο από το ζουμί του ταψιού και ανακατεύουμε.

    Ρίχνουμε την ξινομυζήθρα και ανακατεύουμε.

    Απλώνουμε το ντιπ σε πιατέλα, δημιουργώντας «αυλάκια», με ένα κουτάλι και τοποθετούμε τα ψητά ντοματίνια.

    Στο μικροσκόπιο της κυβέρνησης η εκτίναξη των τιμών στο μοσχαρίσιο κρέας – Σε ποια περίπτωση θα υπάρξει παρέμβαση

    Από πολύ στενά παρακολουθούν οι αρμόδιες υπηρεσίες της κυβέρνησης την εκτίναξη της τιμής μοσχαρίσιου κρέατος τον τελευταίο μήνα.
    Όπως ανέδειξε χθεσινό (22.8.25) ρεπορτάζ του newsit.gr η τιμή του μοσχαρίσιου κρέατος έχει αυξηθεί μόνο κατά τις τελευταίες 30 μέρες κατά 10% – 15%, ενώ έχει αυξηθεί κατά 20% σε σχέση με πέρσι, με συνέπεια η τιμή του ακόμα και στο σούπερ μάρκετ να ανέρχεται σε 17 ή ακόμα και 20 ευρώ το κιλό.

    Οι ίδιες πηγές αναφέρουν πως η κυβέρνηση δεν πρόκειται να υποδυθεί πως δεν βλέπει το πρόβλημα, ενώ θα ελέγξει αν και κατά πόσο δικαιολογείται μία τόσο μεγάλη αύξηση της τιμής του μοσχαρίσιου κρέατος.

    Αν δεν δικαιολογείται αντικειμενικά μία τόσο μεγάλη αύξηση στις τιμές του μοσχαρίσιου κρέατος, τότε θα ανοίξει το πεδίο μίας ενδεχόμενης παρέμβασης για να αποκατασταθεί η ισορροπία στην αγορά, αναφέρουν οι ίδιες πηγές.

    ΠΑΤΡΑ: “Εφυγε” από την ζωή ένας ιερέας που όλοι σέβονταν και αγαπούσαν

    Εκοιμήθη σε ηλικία 90 ετών ο παπά Κώστας Καπετανόπουλος, ο επί σειρά ετών ιερέας του Ναού Αγ. Ιωάννη Προδρόμου στην Παραλία Πατρών. Ο παπα Κώστας ήταν ιδιαίτερα αγαπητός σε όλους και σήμερα το διαδίκτυο έχει γεμισει με μηνύματα θλίψης. Ο π. Κωνσταντίνος ήταν και συγγραφέας βιβλίων και μάλιστα ένα από αυτά αφορούσε την ιστορία του ναού στην Παραλία.

     

    Καιρός: Έρχεται 5ημερο με πτώση της θερμοκρασίας, βροχές και 6 μποφόρ – Με καύσωνα θα ξεκινήσει ο Σεπτέμβριος

    «Σκωτσέζικο ντους» από τον καιρό για ακόμη μία φορά. Μετά τον καύσωνα «express» που έφερε 42άρια, η θερμοκρασία πέφτει αισθητά και τη θέση του ήλιου παίρνουν τα σύννεφα και οι βροχές.

    Στο «επίκεντρο» των φαινομένων για σήμερα Σάββατο (23.08.2025) θα είναι Μακεδονία, Θράκη και κεντρικά και βόρεια ηπειρωτικά, σύμφωνα με την πρόγνωση καιρού της ΕΜΥ. Σε αυτές τις περιοχές αναμένονται βροχές ή καταιγίδες.

    Από σήμερα έως και την Τετάρτη το σκηνικό του καιρού θα παραμείνει ίδιο. Από τις αρχές του Σεπτέμβριου φαίνεται πως όλα αλλάζουν καθώς, σύμφωνα με τον μετεωρολόγο Γιώργο Τσατραφύλλια, θα έρθει και πάλι ο καύσωνας.

    Όπως αναφέρει στην ανάρτησή του, η θερμή μάζα που θα έρθει στη χώρα μας από Μέση Ανατολή και Αφρική, θα παραμείνει για αρκετές ημέρες.

    Η ανάρτηση του Γιώργου Τσατραφύλλια:

    «Σκυτάλη με καύσωνα παίρνει ο Σεπτέμβρης! Καλό μεσημέρι! Με πολύ ζέστη φαίνεται να μας υποδέχεται ο Σεπτέμβρης, και μάλιστα αν επαληθευτεί η τάση που μας δίνει το Ευρωπαϊκό και το Αμερικάνικο προγνωστικό κέντρο θα ζήσουμε αξιόλογο καύσωνα.

    Μάλιστα η θερμή μάζα η οποία θα έρθει από δύο μεριές (μέση ανατολή -Αφρική) δείχνει να έχει εμμονή αρκετών ημερών πάνω από την περιοχή μας. Τα επόμενα 24ώρα η πρόγνωση θα είναι περισσότερο ασφαλής και θα σας ενημερώσω! Αθάνατο ελληνικό καλοκαίρι…όπως και να έχει!

    Η πρόγνωση καιρού της ΕΜΥ για σήμερα

    Γενικά αίθριος καιρός, με παροδικές νεφώσεις στα κεντρικά και βόρεια ηπειρωτικά τις μεσημβρινές – απογευματινές ώρες, οπότε κυρίως στη Μακεδονία και τη Θράκη θα σημειωθούν τοπικοί όμβροι ή μεμονωμένες καταιγίδες.

    Τις πρωινές ώρες στα δυτικά η ορατότητα θα είναι περιορισμένη και θα σημειωθούν κατά τόπους ομίχλες.

    Οι άνεμοι θα πνέουν βορειοδυτικοί, στα δυτικά 3 με 5 και στα ανατολικά τοπικά 6 μποφόρ.

    Η θερμοκρασία θα σημειώσει πτώση και θα φθάσει στα δυτικά και βόρεια ηπειρωτικά τους 32 με 34 και στα υπόλοιπα ηπειρωτικά τους 35 με 37 βαθμούς Κελσίου. Στα νησιά του ανατολικού Αιγαίου και την Κρήτη θα φθάσει τους 34 με 36 βαθμούς, ενώ στην υπόλοιπη νησιωτική χώρα δεν θα ξεπεράσει 29 με 31 βαθμούς Κελσίου.

    Όσον αφορά τις φωτιές, στον χάρτη που εξέδωσε η Γενική Γραμματεία της Πολιτικής Προστασίας, φαίνεται πως για σήμερα θα υπάρχει υψηλός κίνδυνος εκδήλωσης φωτιάς κατηγορία 3, σχεδόν σε όλη την Ελλάδα.

    Αν και δεν υπάρχει «πορτοκαλί» ή ο «κόκκινος» συναγερμός, οι αρχές προειδοποιούν τους πολίτες να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί καθώς μπορεί ο κίνδυνος να έχει υποχωρήσει συγκριτικά με τις προηγούμενες ημέρες, παραμένει όμως υψηλός.

    Χάρτης

    Ο καιρός τις επόμενες ημέρες

    Πρόγνωση για την Κυριακή 24-08-2025

    Γενικά αίθριος καιρός, με παροδικές νεφώσεις στα ηπειρωτικά τις μεσημβρινές – απογευματινές ώρες, οπότε κυρίως στα ορεινά θα σημειωθούν τοπικοί όμβροι.

    Οι άνεμοι θα πνέουν από βόρειες διευθύνσεις 3 με 5 και στο Αιγαίο τοπικά έως 6, που από το απόγευμα θα ενισχυθούν στα 4 με 6 και στο Αιγαίο τοπικά έως 7 μποφόρ.

    Η θερμοκρασία θα σημειώσει μικρή πτώση και θα φθάσει στα ηπειρωτικά, τα νησιά του Ανατολικού Αιγαίου, τα Δωδεκάνησα και τη νότια Κρήτη τους 33 με 35, στα νησιά του Ιονίου τους 32, ενώ στην υπόλοιπη νησιωτική χώρα δεν θα ξεπεράσει τους 30 βαθμούς Κελσίου.

    Πρόγνωση για τη Δευτέρα 25-08-2025

    Γενικά αίθριος καιρός με τοπικές νεφώσεις στα ηπειρωτικά τις μεσημβρινές και απογευματινές ώρες, οπότε είναι πιθανόν στα δυτικά και βόρεια ορεινά να σημειωθούν μεμονωμένοι όμβροι.

    Οι άνεμοι θα πνέουν από βόρειες διευθύνσεις, στα δυτικά 3 με 5, στα ανατολικά 4 με 6 και στο Αιγαίο τοπικά 7 μποφόρ.

    Η θερμοκρασία θα σημειώσει μικρή περαιτέρω πτώση και θα κυμανθεί στα κανονικά για την εποχή επίπεδα. Η μέγιστη τιμή στα βόρεια έως 31 και στα νότια έως 34 βαθμούς Κελσίου.

    Απόστολος Βεσυρόπουλος: Πλήθος κόσμου στην κηδεία του – Τυλιγμένο με την ελληνική σημαία το φέρετρό του

    Λίγο μετά τις 10:00 το πρωί του Σαββάτου (23.8.25) έφτασε στον Ιερό Μητροπολιτικό Ναό Κοιμήσεως της Θεοτόκου, στην Αλεξάνδρεια Ημαθίας, η σορός του βουλευτή της ΝΔ, Απόστολου Βεσυρόπουλου, ο οποίος έφυγε από τη ζωή την περασμένη Πέμπτη από ανακοπή καρδιάς. Η κηδεία θα τελεστεί στις 12:00 το μεσημέρι.

    Στην κηδεία του Απόστολου Βεσυρόπουλου δίνουν το παρών, μεταξύ άλλων, ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, ο πρόεδρος της Βουλής Νικήτας Κακλαμάνης, υπουργοί, βουλευτές της ΝΔ, ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ Σωκράτης Φάμελλος, εκπρόσωποι της Αυτοδιοίκησης Ημαθίας, τοπικοί παράγοντες και άλλοι.

    Συλλυπητήρια για την απώλεια του βουλευτή εξέφρασε το σύνολο του πολιτικού κόσμου, με επιστολές και ανακοινώσεις, αμέσως μόλις έγινε γνωστός ο θάνατος του.

    Η κηδεία του Απόστολου Βεσυρόπουλου
    Το φέρετρο με τη σορό του Απόστολου Βεσυρόπουλου στον προαύλιο χώρο της εκκλησίας όπου θα τελεστεί η εξόδιος ακολουθία
    Κηδεία του Απόστολου Βεσυρόπουλου
    Τυλιγμένο με την ελληνική σημαία το φέρετρο με τη σορό του Απόστολου Βεσυρόπουλου στον Ιερό Μητροπολιτικό Ναό Κοιμήσεως της Θεοτόκου στην Αλεξάνδρεια Ημαθίας
    Κηδεία του Απόστολου Βεσυρόπουλου
    Ο Θεόδωρος Καράογλου και ο Νίκος Δένδιας
    Κηδεία του Απόστολου Βεσυρόπουλου
    Η Ντόρα Μπακογιάννη στην κηδεία του Απόστολου Βεσυρόπουλου
    Κηδεία του Απόστολου Βεσυρόπουλου
    Ο Μάκης Βορίδης και πίσω του ο Σταύρος Καλαφάτης / ΒΑΣΙΛΗΣ ΒΕΡΒΕΡΙΔΗΣ / ΜΟΤΙΟΝ ΤΕΑΜ
    Κηδεία του Απόστολου Βεσυρόπουλου
    Ο Κώστας Τσιάρας / ΒΑΣΙΛΗΣ ΒΕΡΒΕΡΙΔΗΣ / ΜΟΤΙΟΝ ΤΕΑΜ
    Κηδεία Απόστολου Βεσυρόπουλου
    Ο δήμαρχος Βέροιας Κώστας Βοργιαζίδης (αριστερά)
    Ανθοδέσμη στην κηδεία του Απόστολου Βεσυρόπουλου
    Ανθοδέσμη στην κηδεία του Απόστολου Βεσυρόπουλου / ΒΑΣΙΛΗΣ ΒΕΡΒΕΡΙΔΗΣ / ΜΟΤΙΟΝ ΤΕΑΜ
    Η κηδεία του Απόστολου Βεσυρόπουλου
    Ο ιδιοκτήτης και πρόεδρος της ΠΑΕ Άρης Θόδωρος Καρυπίδης / ΒΑΣΙΛΗΣ ΒΕΡΒΕΡΙΔΗΣ / ΜΟΤΙΟΝ ΤΕΑΜ
    Κηδεία του Απόστολου Βεσυρόπουλου
    Ο διοικητής της ΑΑΔΕ Γιώργος Πιτσιλής / ΒΑΣΙΛΗΣ ΒΕΡΒΕΡΙΔΗΣ / ΜΟΤΙΟΝ ΤΕΑΜ

    Η σύζυγός του και τα 2 παιδιά που αφήνει πίσω του, σε ανακοίνωσή τους ζήτησαν αντί στεφάνων να κατατεθούν χρήματα σε κοινωνικούς φορείς και φιλανθρωπικά ιδρύματα.

    «Αντί στεφάνων όσοι το επιθυμούν θα θέλαμε να ενισχύσουν κοινωνικούς φορείς και φιλανθρωπικά ιδρύματα στη μνήμη του Απόστολου Βεσυρόπουλου που τόσο αναπάντεχα έφυγε από κοντά μας. Αυτό θα ήθελε και ο αγαπημένος μας Απόστολος που σε όλη του τη διαδρομή στάθηκε δίπλα σε αυτούς που είχαν ανάγκη και χρειάζονταν βοήθεια», αναφέρει συγκεκριμένα το μήνυμα της οικογένειάς του.

    Ποιος ήταν ο Απόστολος Βεσυρόπουλος

    Απόφοιτος δημοσίων σχολών Ανωτάτων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων, με οικονομικές σπουδές στο βιογραφικό του, θήτευσε σε μια σειρά από θέσεις ευθύνης, μεταξύ αυτών, του υφυπουργού Οικονομικών, αρμόδιου για τη Φορολογική Πολιτική και τη Δημόσια Περιουσία. Παλαιότερα, είχε υπηρετήσει στην αυτοδιοίκηση, ως νομαρχιακός σύμβουλος και αντινομάρχης Ημαθίας, αρμόδιος για τις διευθύνσεις Αγροτικής Ανάπτυξης, Οικονομικών, Εμπορίου και Προστασίας του Καταναλωτή.

    Από το 2004 έως και το 2008 εργάστηκε ως εφοριακός στη Βέροια. Διετέλεσε μέλος του διοικητικού συμβουλίου της ΔΑΚΕ Εφοριακών Ημαθίας- Πέλλας- Πιερίας, Από το 2010 ήταν αντιπρόεδρος της Νομαρχιακής Διοικούσας Επιτροπής (ΝΟΔΕ) Ημαθίας της Νέας Δημοκρατίας.

     

     

     

     

    Ο Απόστολος Βεσυρόπουλος εξελέγη, για πρώτη φορά, βουλευτής Ημαθίας με τη ΝΔ στις εκλογές του 2012. Επανεξελέγη και στις δύο εκλογικές αναμετρήσεις του 2015. Στις εκλογές του 2019 και του 2023, ήρθε πρώτος σε σταυρούς προτίμησης βουλευτής στην Ημαθία. Το 2019, στην κυβέρνηση Μητσοτάκη, τοποθετήθηκε υφυπουργός Οικονομικών, Φορολογικής Πολιτικής και Δημόσιας Περιουσίας. Μετά τον τελευταίο ανασχηματισμό της κυβέρνησης μετακινήθηκε στη θέση του γραμματέα της Κοινοβουλευτικής Ομάδας της ΝΔ.