Αρχική Blog Σελίδα 21126

    Οι γυναίκες ψήφισαν : Αυτοί είναι οι όμορφοι ποδοσφαιριστές για φέτος

    Την έρευνα έκανε η αγγλική ιστοσελίδα ticketgum.com, με τις γυναίκες να απαντούν στο ποιον ποδοσφαιριστή θα ήθελαν να έχουν στο κρεβάτι τους και κάπως έτσι καταλήξαμε στους 10 που θα δείτε παρακάτω.

    Οι γυναίκες ψήφισαν τους πιο σέξι «μπαλαδόρους» και εμείς βρήκαμε τις πιο ενδεικτικές τους αναρτήσεις!

    10. Σέρχιο Ράμος

     

     

     

    9. Λίο Μέσι

     

     

    8. Κριστιάνο Ρονάλντο

     

     

    7. Ζεράρ Πικέ

     

     

    6. Ολιβιέρ Ζιρού

     

     

    5. Μάρκο Ασένσιο

     

     

    4. Αντρές Γκόμες

     

     

    3. Ρούμπεν Λόφτους – Τσικ

     

     

    Και κούκλος και καλοντυμένος.

    2. Πάουλο Γκασανίκα

     

     

    1. Ντέιβιντ Μπέκαμ

     

     

    Η αβέβαιη μοίρα των νεοκλασικών διατηρητέων κτιρίων

    Η επιχείρηση πολεοδομικής ανασυγκρότησης επί εποχής Τρίτση μας γνώρισε τις ελληνικές πόλεις. Η μαζική χαρτογράφηση και πολεοδόμηση όλων των μεγάλων αστικών κέντρων μας έφερε πιο κοντά τις ιδιομορφίες και τα τοπικά χαρακτηριστικά τους. Κυρίως όμως αποτύπωσε και κατέγραψε τον ιστορικό πλούτο της κάθε μιας σε νεοκλασικά / διατηρητέα κτίρια. Χιλιάδες κτίρια ανά την Ελλάδα καρτελογραφήθηκαν και χαρακτηρίστηκαν διατηρητέα από το τότε υπουργείο ΥΧΟΠ, και μαζί με αυτά του υπουργείου Πολιτισμού αποτέλεσαν τον επίσημο κατάλογο της αρχιτεκτονικής κληρονομιάς της Ελλάδας και έκτοτε αποτελούν μέρος της ευρωπαϊκής αρχιτεκτονικής κληρονομιάς. Και μετά τι ακολούθησε;

    Ο εντοπισμός και η καταγραφή αποτελούν το πρώτο βήμα για την προστασία της αρχιτεκτονικής κληρονομιάς. Το δεύτερο και πιο ουσιαστικό βήμα είναι η διαχείριση και η επισκευή – αποκατάστασή τους, με τελικό στάδιο την ανάδειξη όχι ως μεμονωμένου αντικειμένου δημοσίου συμφέροντος αλλά ενταγμένου στο ευρύτερο περιβάλλον της γειτονιάς του.

    Το πρώτο στάδιο επιτεύχθηκε με τον Τρίτση και την εποχή της πολεοδομικής ανασυγκρότησης, συνεπικουρούμενο από μια άλλη προσωπικότητα, του Ε΄ Τμήματος του Συμβουλίου της Επικρατείας, του Μιχαήλ Δεκλερή, που με ρηξικέλευθες αποφάσεις στήριξε την προστασία της αρχιτεκτονικής κληρονομιάς και της έδωσε το γόητρο που της άξιζε.

    Για το δεύτερο στάδιο προστασίας και ανάδειξης των ιστορικών κτιρίων βρισκόμαστε στο σημείο 0. Η πολιτεία παρακολουθεί αμήχανη και αμέτοχη, σαν υπνωτισμένη, να παρελαύνουν μπροστά της τόσα ιστορικά κτίρια, στη συντριπτική τους πλειονότητα σφηνωμένα ανάμεσα σε πανύψηλες πολυκατοικίες, εγκαταλελειμμένα, μισοερειπωμένα, ετοιμόρροπα, και κάποια με λινάτσες να διαβιούν το τελευταίο στάδιο εξαθλίωσης μέχρι την τελική τους πτώση.

    Η καλλιτεχνική και πολιτιστική αξία των κτιρίων αυτών είναι ανεκτίμητη, η παρουσία τους στον πολεοδομικό ιστό των πόλεων ανυπολόγιστη, η εμπορική τους αξία όμως ανύπαρκτη. Και δυστυχώς είναι η εμπορική τους αξία που υπαγορεύει τη διάσωση και επανάχρησή τους.

    Οι πανέμορφες νεοκλασικές / εκλεκτικιστικές προσόψεις που χαρακτηρίζουν τα ιστορικά κτίρια σε όλες τις ελληνικές πόλεις είναι το επίτευγμα της παραδοσιακής κατασκευαστικής τεχνικής της πέτρας και του ξύλου, που έφτασε στο απόγειό της τον 19ο αιώνα, ως απάνθισμα της έντεχνης αρχιτεκτονικής του κλασικού και νεοκλασικού ρεπερτορίου. Αυτή η περίοδος που εκτυλίχθηκε στην Ελλάδα ανάμεσα στα 1830-1920 με επίκεντρο την Αθήνα και με διάδοση σε όλες τις επαρχιακές πόλεις, δημιούργησε όλον αυτό τον πλούτο των ιστορικών μας κτιρίων, ανεπανάληπτων και μοναδικών στην ποιότητα της σύνθεσης και της κατασκευής και όπου το ιδιόμορφο νεοκλασικό γλωσσάρι της κάθε μιας έχει αποτυπωθεί.

    Τα ιστορικά κτίρια που βρίσκονται σε συμπαγή ομοιογενή, διατηρητέα σύνολα με χαμηλούς συντελεστές δόμησης, δεν αντιμετωπίζουν κανένα πρόβλημα στην επανάχρηση και επισκευή τους. Η αξία τους είναι πολλαπλάσια και κατοχυρωμένη ως μέρος ενός μοναδικού συνόλου, που προσφέρει εγγύηση ποιότητας ζωής και αρχιτεκτονικής καλαισθησίας.

    Η πλειοψηφία όμως των ιστορικών κτιρίων δεν βρίσκεται σε προνομιούχες γειτονιές αλλά σε αναπτύγματα δρόμων (και όχι γειτονιών) με άχαρες και απρόσωπες πολυκατοικίες που κατά την επώδυνη (για την ιστορική αρχιτεκτονική) περίοδο της αντιπαροχής, σάρωσαν τις πόλεις. Οι αυξημένοι συντελεστές δόμησης που κάθε «αξιοπρεπής» κυβέρνηση χάριζε στους εργολάβους, μέχρι και τη δεκαετία του ’70, οπότε ανέλαβε το υπουργείο Οικισμού ο Στέφανος Μάνος (τόλμησε το αδιανόητο, τη μείωση των συντελεστών δόμησης), έκαναν το «θαύμα τους», ανεγείροντας μαζικά πολυώροφες πολυκατοικίες, συμπαρασύροντας ιστορικά κτίρια στο διάβα τους, με δέλεαρ το «διαμέρισμα». Κατά τύχη κάποια άντεξαν, και σε αυτά εναποθέτουμε τις ελπίδες μας για μια «διαφορετική, όμορφη πόλη».

    Το υπουργείο Χωροταξίας ήδη με τον ΓΟΚ του ’85 αντιμετώπισε το ζήτημα της απόδοσης εμπορικής αξίας στα διατηρητέα με «Ειδικές Ρυθμίσεις», τη δυνατότητα δηλαδή να διατηρηθεί μέρος του διατηρητέου ή μόνο η πρόσοψη και να εξαντληθεί ο ισχύων συντελεστής δόμησης της περιοχής με την ανέγερση νέου κτιρίου.

    Οι «Ειδικές Ρυθμίσεις» δεν είναι πανάκεια και υπάρχει μια κατηγορία κτιρίων που πρέπει να εξαιρεθεί από αυτές: τα κτίρια που η πολιτεία κρίνει ότι έχουν ιδιαίτερη ιστορική ή και καλλιτεχνική αξία (κτίρια προβολής) ή έχουν επιλεγεί ως αντιπροσωπευτικά δείγματα μιας εποχής. Αυτά τα κτίρια πρέπει να καταγραφούν ως ξεχωριστή ενότητα και να τους αποδοθούν κίνητρα κατά προτεραιότητα για την άμεση αποκατάσταση και επανάχρησή τους ως δημόσιοι χώροι πολιτισμού και ιστορίας (όπως ένταξη σε ΕΣΠΑ, αναπτυξιακό νόμο, ειδικά προνόμια σε κοινωφελή ιδρύματα, φορείς και δωρητές για την απόκτηση και διαχείρισή τους κ.λπ.).

    Οι «Ειδικές Ρυθμίσεις» έχουν ελάχιστα εφαρμοστεί και δεν έχουν καταξιωθεί στους αρμόδιους φορείς και συλλογικότητες, ειδικά λόγω των πενιχρών αποτελεσμάτων από, τη μέχρι σήμερα, εφαρμογή τους. Το νέο όμως Μουσείο Τέχνης Γουλανδρή στο Παγκράτι, που ενσωμάτωσε επιτυχημένα το παλιό στο νέο κτίριο, δίνει ελπίδες ότι στα χέρια ικανών αρχιτεκτόνων και πέρα από τα στερεότυπα που επιβάλλουν οι φορείς ελέγχου, μπορεί να δημιουργηθεί τέχνη.

    Ας αρκεστούμε λοιπόν, μέσω των «Ειδικών Ρυθμίσεων», στη διάσωση της πρόσοψης των πολλών ιστορικών / διατηρητέων κτιρίων, που αποτελεί και τη δημόσια εικόνα τους αλλά και την εκπροσώπησή τους ως «αγαθού δημοσίου συμφέροντος», εφόσον με τα σημερινά οικονομικά αλλά και πολεοδομικά δεδομένα (πώς να κρυφτούν οι πλάγιες, κενές όψεις των όμορων πολυκατοικιών;), είναι αδύνατη η αυτούσια διάσωση όλου του κτιρίου.

    Τέλος, χρειαζόμαστε μιαν ηγέτιδα προσωπικότητα να τεθεί επικεφαλής ενός τόσο κορυφαίου έργου, που εκπροσωπεί και αναδεικνύει την ιστορία και την ταυτότητα των πόλεών μας. Η βασιλική οικογένεια της Αγγλίας έχει δείξει τον δρόμο.

    * H κ. Ιωάννα Σωτηρίου Δωροβίνη είναι διδάκτωρ Ιστορικός Αρχιτεκτονικής ΕΜΠ, πρώην στέλεχος του ΥΠΕΧΩΔΕ, στη Διεύθυνση Παραδοσιακών Οικισμών.

    Η «θεά» Σοφία Λόρεν παραδίδει μαθήματα χολιγουντιανού glamour -Φωτογραφίζεται με οικολογική γούνα Stella McCartney

    Στα 86 της η Σοφία Λόρεν ποζάρει σαν γνήσια Ιταλίδα ντίβα, φορώντας την οικολογική γούνα που της έκανε δώρο η Stella McCartney για τα γενέθλιά της.

    Αν κανείς πρέπει να σκεφτεί μια Ιταλίδα θεά, σίγουρα το όνομα της Σοφία Λόρεν θα ήταν ανάμεσα στα πρώτα τρία (για να μην πούμε το πρώτο). Η γυναίκα που έδωσε υπόσταση στον όρο ιταλική γοητεία και λατρεύτηκε όσο λίγες σταρ της εποχής της, συνεχίζει ακόμα και σήμερα, να μαγεύει το παγκόσμιο κοινό.

    Πριν από δύο μήνες, η ίδια έκλεισε τα 86 της χρόνια, λίγο καιρό πριν την επιστροφή της στην υποκριτική σκηνή ύστερα από 11 χρόνια απουσίας, ως πρωταγωνίστρια της συγκλονιστικής ταινίας «Η ζωή μπροστά σου» του Netflix, την οποία σκηνοθετεί ο γιος της. Όλοι μιλούν για μια εξαιρετική ερμηνεία και πιθανότατα ένα δεύτερο Όσκαρ.

    Η Stella McCartney λοιπόν δημοσίευσε στο προφίλ της στο Instagram μια φωτογραφία, στην οποία βλέπουμε τη Σοφία Λόρεν να ποζάρει με άφθονο χολιγουντιανό γκλάμουρ, με μια οικολογική γούνα που της έκανε δώρο η σχεδιάστρια για τα γενέθλιά της.

    «Νιώθω τιμή που μια εμβληματική, stylish, chic, απίστευτη γυναίκα όπως η Σοφία Λόρεν φόρεσε για πρώτη φορά μια vegan γούνα και συγκεκριμένα τη δική μου, η οποία είναι οργανική και cruelty-free» έγραψε η Stella McCartney στη λεζάντα της φωτογραφίας.

    «Η θρυλική Σοφία Λόρεν είναι η ενσάρκωση της απόλυτης γυναίκας, αποπνέοντας θηλυκή αυτοπεποίθηση όσο φορά φορά το δώρο για τα 86 γενέθλιά της, από τη Stella McCartney και την PETA. Πρόκειται για ένα παλτό φτιαγμένο από υλικό KOBA, η πρώτη οργανική, vegan και cruelty-free εναλλακτική για τη γούνα στον κόσμο» προσθέτει.

    Κανείς δεν μπορεί να πάρει τα μάτια του από την Ιταλίδα «θεά» Σοφία Λόρεν, η οποία έκανε ένα δυναμικό come-back λίγο πριν μπει στη 10η δεκαετία της ζωής της.

    ΠΑΤΡΑ: Ο “αεράτος” γιατρός που το “παίζε”…. υπεράνω Covid και την πάτησε

    Ο γιατρός, στον Τομέα που υπηρετεί, από την έναρξη της πανδημίας δεν φορούσε ποτέ μάσκα και κυκλοφορούσε «αεράτος» σε διαδρόμους και γραφεία, χωρίς να υπολογίζει όχι μόνο τους συναδέλφους του, αλλά και ασθενείς που εξέταζε.

    Τώρα προσπαθεί να γίνει «τιμητής» των πάντων μετά την περιπέτεια που πέρασε, ενώ συνάδελφοι του, ετοιμάζονται να ξεσπάσουν εάν συνεχίσει τις «θεατρικές παραστάσεις»!

    Σακελλαροπούλου για Ζισκάρ ντ’ Εστέν: Αποχαιρετούμε έναν διαχρονικό φίλο και σύμμαχο της Ελλάδας

     

    Με ανάρτηση στο twitter η Προέδρος της Δημοκρατίας Κατερίνα Σακελλαρόπουλου αναφέρεται στον θάνατο του πρώην προέδρου της Γαλλίας, Ζισκαρ Ντ’ Εστέν.

    «Αποχαιρετούμε έναν διαχρονικό φίλο και σύμμαχο της Ελλάδας, έναν υπερασπιστή της Δημοκρατίας και της ευρωπαϊκής ενοποίησης. Ο Βαλερί Ζισκάρ ντ΄Εστέν σημάδεψε με τη δράση και τις πρωτοβουλίες του την πολιτική ζωή της Γαλλίας, αλλά και ολόκληρης της Ευρώπης», σημειώνει η κ. Σακελλαροπούλου.

    Ο πρώην Πρόεδρος της Γαλλίας, ένας χαρισματικός πολιτικός, μεγάλος μεταρρυθμιστής αλλά και φιλέλληνας, έφυγε χθες από τη ζωή σε ηλικία 92 ετών.

    Υπενθυμίζεται ότι στον θάνατό του αναφέρθηκε νωρίτερα με ανάρτησή του στο twitter και ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης. «Με το αεροπλάνο του επέστρεψε η Δημοκρατία στη χώρα μας. Και με τη στήριξή του εντάχθηκε στην ευρωπαϊκή οικογένεια. Με ευγνωμοσύνη και συγκίνηση η Ελλάδα αποχαιρετά τον μεγάλο της φίλο Βαλερί Ζισκάρ Ντ’ Εστέν», έγραψε ο πρωθυπουργός.

     

    Χρήσιμο «πολυεργαλείο» τα τεστ drive through

    Χθες, κλιμάκιο του ΕΟΔΥ βρέθηκε έξω από το ξενοδοχείο «Ξενία» στην Εδεσσα και διενήργησε 272 rapid tests σε πολίτες που δεν χρειάστηκε καν να βγουν από το αυτοκίνητό τους. Αλλα κλιμάκια του ΕΟΔΥ βρέθηκαν για τον ίδιο λόγο στη Φαρκαδώνα Τρικάλων, στην Καλλονή Λέσβου, στην Καστοριά, στην Καρδίτσα, στη Ρόδο. Διενήργησαν συνολικά 790 rapid tests, από τα οποία τα 22 ήταν θετικά. Στη Λέσβο και στη Ρόδο, όλοι όσοι ελέγχθηκαν ήταν αρνητικοί. Αλλωστε, όλο το διάστημα που είναι σε εξέλιξη το πρόγραμμα drive through testing του ΕΟΔΥ, οι μέρες που βρέθηκαν κρούσματα σε νησιά ήταν ελάχιστες.

    Το συγκεκριμένο πρόγραμμα ξεκίνησε εν μέσω lockdown και έχει αποδειχθεί ένα χρήσιμο «πολυεργαλείο», αφού, εκτός από το προφανές, που είναι τα δωρεάν τεστ σε πολίτες, έχει βοηθήσει στην παρακολούθηση της εξέλιξης της πανδημίας στη χώρα. Οπως ανέφερε στην «Κ» ο πρόεδρος του ΕΟΔΥ Παναγιώτης Αρκουμανέας, «το πρόγραμμα ξεκίνησε για να αντικαταστήσει τις δειγματοληψίες που γίνονταν στις πλατείες. Λόγω του lockdown είναι πιο εύκολο για τους πολίτες που επιστρέφουν από κάποια εργασία ή που κατευθύνονται σε αυτή να σταματούν με το όχημά τους για να κάνουν το τεστ». Η στόχευση του προγράμματος, όμως, είναι και η παρακολούθηση της επιδημίας.

    Σύμφωνα με τον κ. Αρκουμανέα, επιλέγονται περιοχές που είναι γνωστό ότι έχουν υψηλό ιικό φορτίο, αλλά και περιοχές που φαίνονται «πράσινες» στον χάρτη, όπου όμως ενδεχομένως να υπάρχει διασπορά που δεν έχει ακόμα καταγραφεί. Τα αποτελέσματα των rapid tests τόσο του προγράμματος drive through όσο και του πρόδρομου προγράμματος στις πλατείες αναλύονται και δίνουν μια καλή εικόνα της επιδημιολογικής κατάστασης. Είναι χαρακτηριστικό ότι από τα τεστ στις πλατείες της Αττικής είχε φανεί ότι η επιδημία δεν είχε ξεφύγει –σε έλεγχο στο Σύνταγμα, το ποσοστό θετικότητας ήταν περίπου στο 1%–, ενώ αντιθέτως στη Θεσσαλονίκη αντίστοιχη δράση στη Νέα Παραλία, η οποία έγινε πριν καν κορυφωθεί η επιδημία, είχε δείξει ποσοστό θετικών στο 7,4%.

    Οι περιοχές που είναι στο «κόκκινο» έδειξαν υψηλή θετικότητα και βάσει των rapid tests του προγράμματος drive through. Ενδεικτικά ποσοστά θετικότητας που έχουν βρεθεί είναι 11,2% στη Δράμα, 8,09% στην Καρδίτσα, 17,24% στην Ξάνθη και 10,33% στην Πέλλα.
    Με βάση το πρόγραμμα, υπάρχει μια μείωση της θετικότητας ανά τη χώρα. Αυτή όμως ακόμα δεν έχει αποτυπωθεί στα επιδημιολογικά δεδομένα. Χθες ανακοινώθηκαν 2.186 νέα κρούσματα κορωνοϊού, εκ των οποίων 453 στη Θεσσαλονίκη, 375 στην Αττική, 129 στη Λάρισα και 115 στην Πέλλα. Δηλώθηκαν 89 θάνατοι, ενώ διασωληνωμένοι νοσηλεύονταν 613 ασθενείς, αριθμός αυξημένος σε σχέση με το προηγούμενο τετραήμερο.

    Απαγωγή Ελλήνων ναυτικών στη Νιγηρία: Συγκλονίζει η σύζυγος του 44χρονου -«Ξέραμε ότι γίνονται πειρατείες, δεν φανταζόμασταν ότι θα συμβεί»

    Ώρες αγωνίας ζουν οι οικογένειες των τριών Ελλήνων ναυτικών, οι οποίοι κρατούνται όμηροι έπειτα από πειρατεία σε τάνκερ ανοιχτά της Νιγηρίας.

    Η είδηση της απαγωγής έπεσε σαν «βόμβα» στους δικούς τους ανθρώπους που περιμένουν με αγωνία να μάθουν κάποια θετική εξέλιξη, την ώρα που οι διαπραγματεύσεις συνεχίζονται κάτω από άκρα μυστικότητα με τη συνδρομή ιδιώτη διαμεσολαβητή.

    «Ευχόμαστε σύντομα η περιπέτειά και το μαρτύριο που ζούμε να έχει αίσιο τέλος», λέει στο iefimerida.gr η Ηλιάννα Πούλου, σύζυγος του 44χρονου Σταύρου Πετσάκου, ενός εκ των τριών ναυτικών με καταγωγή από την Ικαρία και πατέρα δύο παιδιών.
    Μας διαβεβαιώνουν ότι είναι καλά στην υγεία τους

    Η φωνή βγαίνει με δυσκολία από το στόμα της καθώς αναλογίζεται την κατάσταση στην οποία βρίσκεται ο σύζυγός της και άλλοι δυο όμηροι, μεταξύ αυτών και ο πλοίαρχος του δεξαμενόπλοιου «Στέλιος Κ». Τόσο η ίδια, όσο και οι υπόλοιπες οικογένειες από την πρώτη στιγμή που έγινε γνωστή η απαγωγή βρίσκονται σε συνεχή επικοινωνία με την πλοιοκτήτρια εταιρεία και τις αρμόδιες ελληνικές Αρχές, τα υπουργεία Εξωτερικών και Εμπορικής Ναυτιλίας.

    «Το μόνο που γνωρίζουμε είναι ότι συνεχίζονται οι διαπραγματεύσεις και ότι τα πράγματα πάνε καλά. Δεν ξέρουμε κάτι άλλο. Μας είπαν ότι είναι καλά οι άνθρωποί μας και περιμένουμε κάποια στιγμή να καταβληθούν τα λύτρα και να αφεθούν ελεύθεροι. Μας έχουν δώσει ελπίδες ότι όλα θα τελειώσουν γρήγορα», αναφέρει η κυρία Πούλου.

    Ο Σταύρος Πετσάκος με την σύζυγό του Ηλιάνα Πούλου
    Γνώριζε ότι στην περιοχή γίνονται πειρατείες

    Το μυαλό της ανατρέχει στη στιγμή που ο σύζυγός της αποφάσισε για λόγους οικονομικούς, όπως σημειώνει, να μπαρκάρει στο εξωτερικό. «Ο σύζυγός μου είναι ναυτικός. Για χρόνια έκανε ταξίδια στην Ελλάδα. Ήταν το πρώτο μακρινό του ταξίδι. Ο μόνος λόγος που το έκανε ήταν για τα χρήματα γιατί ζούμε σε δύσκολες εποχές. Για ποιον άλλο λόγο να πάει εκεί κάτω; Ξέραμε ότι τα πράγματα στην Αφρική είναι πολύ επικίνδυνα. Είχε ακούσει και ήξερε ότι γίνονται πειρατείες. Πριν φύγει το αναφέραμε σαν αστείο… Που να φανταστούμε ότι θα συμβεί στ’ αλήθεια. Δεν το πιστεύαμε…», σχολιάζει με σπασμένη φωνή από την αγωνία.

    Το μόνο παρήγορο, σύμφωνα με τη σύζυγο του 44χρονου ναυτικού, είναι ότι ο Έλληνας πλοίαρχος, ο οποίος κατάγεται και αυτός από την Ικαρία, διαθέτει μεγάλη εμπειρία και έχει στο παρελθόν βρεθεί σε ανάλογη κατάσταση, καθώς είχε πέσει θύμα πειρατών πριν λίγα χρόνια σε ταξίδι έξω από τη Λιβύη.

    «Αυτό μας δίνει κουράγιο. Ότι ο πλοίαρχος είναι μαζί με τον άντρα μου και μπορεί να τον βοηθήσει, να παραμείνουν όλοι τους ψύχραιμοι και να καταφέρουν να ξεπεράσουν τις κακουχίες και τις δύσκολες συνθήκες εκεί. Ας ελπίσουμε ότι είναι θέμα χρόνου να ακούσουμε ότι αφέθηκαν ελεύθεροι και ότι είναι καλά στην υγεία τους. Μέρες που έρχονται ας γίνει ένα θαύμα και να γυρίσει πίσω ο σύζυγός μου κοντά στα παιδιά του. Να ακούσουμε τη φωνή του και να δούμε ότι είναι καλά», λέει η Ηλιάννα Πούλου.

    Οι διαπραγματεύσεις συνεχίζονται κάτω από άκρα μυστικότητα

    Υψηλόβαθμοι αξιωματούχοι του Λιμενικού Σώματος αναφέρουν ότι τόσο οι αρμόδιες ελληνικές Αρχές, μέσω της πρεσβείας μας στη Νιγηρία, όσο και η πλοιοκτήτρια εταιρεία παρακολουθούν στενά τις εξελίξεις γύρω από τις διαπραγματεύσεις, οι οποίες συνεχίζονται. Οι ειδικοί διαπραγματευτές που έχουν έρθει σε επικοινωνία με τους πειρατές έχουν καταφέρει να επιβεβαιώσουν ότι οι τρεις ναυτικοί είναι καλά στην υγεία τους. Όπως αναφέρει στο iefimerida.gr άνθρωπος που λαμβάνει γνώση των εξελίξεων «σκοπός μας είναι να τελειώσει όσο το δυνατόν γρηγορότερα η περιπέτειά αυτή».

    Αυξάνονται κάθε χρόνο οι πειρατείες σε πλοία

    Ο Ναύαρχος ε.α. του Λιμενικού Σώματος και πραγματογνώμονας ναυτικών συμβάντων, Νίκος Σπανός, σημειώνει ότι οι επιθέσεις στα πλοία αυξάνονται με ρυθμό 20% ετησίως και η ζημιά στην παγκόσμια οικονομία από το φαινόμενο της πειρατείας στοιχίζει 7-12 δισ. δολάρια το χρόνο.

    O ε.α. ναύαρχος του Λιμενικού Σώματος, Νίκος Σπανός
    «Η συνεχώς αυξανόμενη εμφάνιση περιστατικών θαλάσσιας πειρατείας, με επακόλουθο το βαρύ οικονομικό της πλήγμα, τόσο στις πλοιοκτήτριες εταιρίες, όσο και στα παράκτια κράτη και στους εν γένει παράγοντες της ναυτιλίας, αναδεικνύει την ανάγκη δημιουργίας ενός νέου κλάδου δικαίου, αυτού του «Δικαίου της Θαλάσσιας Πειρατείας». Η θαλάσσια πειρατεία αποτελεί μία διαρκή απειλή για το παγκόσμιο εμπόριο. Ανθεί σε χώρες με ευάλωτο πολιτικό περιβάλλον, στο οποίο είναι έκδηλη η εξαθλίωση και σαρώνει η πολιτική αστάθεια, όπως είναι το έμπρακτο παράδειγμα της Σομαλίας, της Νιγηρίας και των Φιλιππίνων», τονίζει ο κ. Σπανός συμπληρώνοντας ότι σημαντικό μέρος από τα χρήματα, τα οποία δίδονται στους πειρατές ως λύτρα, διαχέονται σε άλλες παραοικονομίες, όπως αυτές των ναρκωτικών και των όπλων.
    Όπως εξηγεί, το υφιστάμενο νομικό πλαίσιο είναι ανεπαρκές και η ανάγκη θέσπισης νέων κανόνων δικαίου κρίνεται επιβεβλημένη. Κάτι τέτοιο όμως είναι αρκετά δύσκολο να εφαρμοστεί, δεδομένου, ότι απαιτείται η σύμπραξη και η συνεργασία πολλών κρατών.

    «Η θέσπιση κανόνων δικαίου, αναγκαστικών για τα κράτη, με πρόβλεψη συγκεκριμένων ποινών που θα ισχύουν σε διεθνές επίπεδο είναι απαραίτητη. Η υφιστάμενη νομοθεσία θεωρείται ανεπαρκής, τουλάχιστον σε επίπεδο δικαστηριακής πρακτικής και επιβολής ποινών, αφού, ενώ διεθνώς προβλέπονται νομοθετήματα, τα οποία καταδικάζουν τη θαλάσσια πειρατεία ως αδίκημα διεθνούς δικαίου, υφίσταται τεράστιο νομικό κενό, σε ότι αφορά στην επιβολή ποινών στους δράστες της θαλάσσιας πειρατείας. Συγκεκριμένα η επιβολή ποινών επαφίεται στα κράτη και στην εσωτερική νομοθεσία αυτών, η οποία άλλοτε τιμωρεί το συγκεκριμένο αδίκημα, άλλοτε δεν προβλέπει καν την τιμωρία αυτού και άλλοτε απλώς η ίδια η εκάστοτε κρατική αρχή κωφεύει στην ανάληψη της αντίστοιχης ευθύνης για τον κολασμό της συγκεκριμένης πράξης», σχολιάζει σχετικά o Νίκος Σπανός.

    Ο ρόλος των ένοπλων φρουρών

    Λαμπρό παράδειγμα, σύμφωνα πάντα με τον ίδιο, το οποίο επιβεβαιώνει περίτρανα, όλα τα ανωτέρω, αποτελεί η νομοθετική «άδεια» ύπαρξης ένοπλων φρουρών πάνω στα πλοία. Όσα κράτη έχουν ενσωματώσει στην εθνική τους νομοθεσία, νομοθετήματα, τα οποία επιτρέπουν την ύπαρξη ένοπλων φρουρών πάνω στα πλοία σημαίας τους –με απτό παράδειγμα αυτό της χώρας μας- έχουν σαφέστατα λιγότερα κρούσματα θαλάσσιας πειρατείας και ως εκ τούτου, κατά αιτιώδη συνάφεια, μειωμένο οικονομικό κόστος και ελεγχόμενη ζημία σε όλους τους παράγοντες της ναυτιλίας.

    Η παροχή υπηρεσιών ασφαλείας ανθεί, είτε με τη μορφή της επανδρωμένης φύλαξης των πλοίων (security), είτε ακόμη και με τη σύσταση ειδικών εταιρειών διαπραγματεύσεων (negotiation) του ύψους των λύτρων που θα καταβληθούν. Το εύρος των παρεχόμενων υπηρεσιών φτάνει μέχρι του σημείου της παράδοσης των λύτρων στους πειρατές, με ελικόπτερα, στα οποία επιβαίνουν οι ιδιώτες διαπραγματευτές.

    Περιοχές υψηλού κινδύνου

    Οι περιοχές υψηλού κινδύνου, οι οποίες έχουν αναγνωριστεί, ως εξαιρετικά επικίνδυνες για εμφάνιση περιστατικού θαλάσσιας πειρατείας, είναι οι κάτωθι:

    Νοτιοανατολική Ασία: Μπαγκλαντές, Ινδονησία, Στενά της Μάλακκα, Μαλαισία, Νότια Κίνα, Σιγκαπούρη, Βιετνάμ, με τα Στενά της Μάλακκα να κατέχουν την πρώτη θέση σε βαθμό επικινδυνότητας ανάμεσα στις εν λόγω θαλάσσιες περιοχές. Στις περιοχές αυτές οι πειρατικές επιθέσεις λαμβάνουν χώρα με σκοπό να αποκτηθεί είτε το πλοίο είτε το φορτίο του.
    Κεντρική και Νότια Αμερική: Βενεζουέλα, Παναμάς, Κολομβία, Βραζιλία, Καραϊβική. Σε αυτές τις θαλάσσιες περιοχές η πειρατεία λαμβάνει χώρα σε μορφή ληστείας με χαμηλό βαθμό χρήσης βίας.
    Δυτικές Ακτές Αφρικής (Κόλπος Νέας Γουινέας): Νιγηρία και Άγκολα. Σε αυτές τις θαλάσσιες περιοχές τα περιστατικά πειρατείας χαρακτηρίζονται από έντονη χρήση άγριας βίας.
    Ανατολικές Ακτές Αφρικής (Κέρας της Αφρικής): Η Σομαλία βόρεια και βορειοανατολικά βρέχεται από τον Κόλπο του Άντεν, ενώ ανατολικά και νοτιοανατολικά βρέχεται από τον Ινδικό Ωκεανό.
    Ιδιαίτερη έξαρση του φαινομένου παρουσιάζεται στη θαλάσσια περιοχή ανοικτά των ακτών της Σομαλίας, καθώς και στον Κόλπο του Άντεν. Καθοριστικός παράγοντας είναι η κοινωνική – πολιτισμική εξαθλίωση, την οποία βιώνουν οι συγκεκριμένες περιοχές και οι οποίες ευνοούν με τη σειρά τους την εξάπλωση εγκληματικών ενεργειών, με κυρίαρχο αυτό της θαλάσσιας πειρατείας.
    Ειδικότερα στην περιοχή της Δυτικής Αφρικής η θαλάσσια πειρατεία είναι απόρροια κυρίως της ασυδοσίας των πετρελαϊκών εταιριών σε συνδυασμό με το γεωπολιτικό παιχνίδι των ΗΠΑ και της Κίνας στη συγκεκριμένη περιοχή για τη διεκδίκηση των πλούσιων πετρελαϊκών κοιτασμάτων της Νιγηρίας.
    Από την άλλη πλευρά, το Κέρας της Αφρικής (Σομαλία) ευνοεί την ανάπτυξη της θαλάσσιας πειρατείας, λόγω του πολιτικού κενού, το οποίο δημιουργήθηκε στην περιοχή μετά την εμφύλια σύρραξη στη Σομαλία, σε συνδυασμό με το γεγονός ότι η συγκεκριμένη περιοχή αποτελεί πέρασμα 20.000 εμπορικών πλοίων ετησίως. Περαιτέρω, στην ίδια ως άνω περιοχή, βρίσκονται τα διόλου ευκαταφρόνητα πετρελαϊκά κοιτάσματα του Σουδάν και του Τσαντ.

    Δυσβάστακτες οι οικονομικές συνέπειες της πειρατείας

    Σύμφωνα με τον Ναύαρχο ε.α. του Λιμενικού Σώματος, το ακριβές μέγεθος του πραγματικού οικονομικού κόστους της θαλάσσιας πειρατείας παγκοσμίως, είναι πολύ δύσκολο έως αδύνατο να διακριβωθεί, καθώς τα πραγματικά περιστατικά μιας θαλάσσιας πειρατείας και οι συνθήκες κάτω από τις οποίες έλαβε χώρα αυτή ή οι συνθήκες κάτω από τις οποίες αυτή έληξε, σχεδόν ποτέ δεν βγαίνουν στο «φως» της δημοσιότητας και τούτο διότι ο αντίκτυπος είναι καίριος και έχει δυσβάστακτες οικονομικές συνέπειες.

    Μερικές εξ αυτών, συνοψίζει ο κ. Σπανός: «Πλήττεται η ναυτιλία και τα οφέλη που προκύπτουν από την ελεύθερη διακίνηση αγαθών και το παγκόσμιο εμπόριο. Προκύπτει διατάραξη της διεθνούς ειρήνης και ασφάλειας και ευθεία απειλή της ζωής και της περιουσίας των ιδιωτών. Σημειώνονται φαινόμενα αύξησης βίας – εγκληματικότητας, αύξησης παραοικονομίας, παράνομης μετανάστευσης, διακίνησης ναρκωτικών και εμπορίου όπλων. Σημαντική είναι κα η επίπτωση στην άνοδο της παγκόσμιας τρομοκρατίας και την εξάπλωση του παγκόσμιου οργανωμένου εγκλήματος. Τέλος ο εύκολος αυτός τρόπος πλουτισμού συμβάλλει στη μείωση του ήδη χαμηλού μορφωτικού επιπέδου».

     

    Το «σπιράλ» για Αγορά Αργύρη και Παράρτημα-«Πως εννοούν τους όρους χρόνος και πολιτική;»

    «Πως εννοεί η δημοτική Αρχή τους όρους «χρόνος» και «πολιτική»» αναρωτιέται η δημοτική παράταξη «σπιράλ» με αφορμή τις δηλώσεις του αντιδημάρχου Έργων για το Παράρτημα, αλλά και για την αποκατάσταση της πρόσοψης της Αγοράς Αργύρη.

    Μεταξύ άλλων σε ανακοίνωση της παράταξης αναφέρεται πως «σύμφωνα με δήλωση του αντιδημάρχου Έργων Υποδομής ο Δήμος προτίθεται να αποκαταστήσει το Παράρτημα, να κάνει ένα αμφιθέατρο, όπως υπήρχε παλιότερα, ενώ υπάρχει και σχετική μελέτη. Το σπιράλ αναρωτιέται πώς η Δημοτική Αρχή ορίζει την έννοια του χρόνου. Χαιρόμαστε που «προτίθεται να αποκαταστήσει το χώρο», αλλά πότε;
    Δυστυχώς αναγκαζόμαστε να θυμίσουμε πως σύμφωνα με τον ίδιο αντιδήμαρχο η πρόσοψη της Αγοράς Αργύρη θα καθαριζόταν και χρωματιζόταν, όπως το σπιράλ ζήτησε με σχετικό αίτημα από το Νοέμβριο του 2019. Σήμερα, ένα χρόνο μετά,η εξωτερική εμφάνιση του δημοτικού κτιρίου είναι ακόμα χειρότερη. Αναρωτιόμαστε, τέλος, πως εννοεί τον όρο της «πολιτικής» η κατεξοχήν πολιτική παράταξη που έχει διοικήσει το Δήμο Πατρέων τα τελευταία χρόνια. Πολιτική βούληση απαιτείται για την αξιοποίηση του Παραρτήματος, πολιτική απόφαση χρειάζεται για τον καθαρισμό της Αγοράς Αργύρη, του Δημοτικού Θεάτρου «Απόλλων», του Δημαρχείου και όλων των δημοτικών κτιρίων. Προφανώς η δημοτική αρχή ορίζει αλλιώς την έννοια της πολιτικής. Δυστυχώς η πολιτική στην Πάτρα εφαρμόζεται αλα καρτ».

     

    Μισό εκατ.ευρώ για τα σχολεία στην Πάτρα

    Το συνολικό ποσό των 838.510 ευρώ θα λάβουν οι Δήμοι της περιφερειακής ενότητας Αχαΐας από το Υπουργείο Εσωτερικών για να καλύψουν λειτουργικές ανάγκες σχολείων της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
    Τα ποσό αυτό προέρχεται από το χρηματικό υπόλοιπο των Κεντρικών Αυτοτελών Πόρων (ΚΑΠ) των Δήμων και δεν συνιστά επιπλέον πρόσθετη χρηματοδότηση προς την πρωτοβάθμια αυτοδιοίκηση.

    ΟΣΕ: Με 2,3 εκατ. ευρώ αναβαθμίζεται το τμήμα Κατάκολο – Πύργος – Αρχ.Ολυμπία

    Υπεγράφη μετά από ανοιχτό μειοδοτικό διαγωνισμό, στις 6 Νοεμβρίου του 2020 από τον Αναπλ. Διευθύνοντα Σύμβουλο του ΟΣΕ κ. Αθ. Κοτταρά και την εταιρία ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΑ ΕΡΓΑ ΑΤΕ, σύμβαση αναβάθμισης-επισκευής της υφιστάμενης μετρικής σιδηροδρομικής γραμμής του τμήματος Κατάκολο-Πύργος – Αρχ.Ολυμπία.

    Σκοπός του έργου είναι η βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών και η αύξηση των δρομολογίων στην υπάρχουσα σιδηροδρομική γραμμή. Με την ανακατασκευή των υποδομών της γραμμής προβλέπεται νέα διαμόρφωση στις αποβάθρες σταθμών/στάσεων, ασφαλτόστρωση ισόπεδων διαβάσεων, καθώς και εγκατάσταση 11 Αυτόματων Συστημάτων Ισόπεδων Διαβάσεων (ΑΣΙΔ) που θα εξασφαλίσουν την ομαλή κυκλοφορία των διερχόμενων συρμών και οχημάτων σε κύριους οδικούς κόμβους.

    Παράλληλα θα πραγματοποιηθούν εργασίες αποκατάστασης – βελτίωσης της επιδομής της σιδηροδρομικής γραμμής. Επίσης θα γίνει συντήρηση της γέφυρας του ποταμού Ενιπέα καθώς και της γέφυρας στην περιοχή Στρέφη. Αξίζει να σημειωθεί ότι κατά την διάρκεια των εργασιών δεν θα υπάρξει διακοπή της κυκλοφορίας.

    Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 2.311.156,34 ευρώ με χρηματοδότηση 100 % από πιστώσεις του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας ΕΣΠΑ 2014-2020 και θα ολοκληρωθεί σε 24 μήνες.