Ο πρόεδρος του Κέντρου Κοινωνικής Πρόνοιας Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδος Νίκος Σταθακόπουλος αισθάνεται την ηθική υποχρέωση να ευχαριστήσει, εκ μέρους των παιδιών που φιλοξενούνται στις δομές του, τον διοικητή της 116 Πτέρυγας Μάχης ταξίαρχο Παναγιώτη Γεωργακόπουλο και τους σμηνάρχους Βασίλη Αναδιώτη και Χρήστο Φαρδέλλα για την οικονομική ενίσχυση που τους πρόσφεραν.
Έδειξαν έτσι, για μια ακόμη φορά, το έμπρακτο ενδιαφέρον τους για τα παιδιά και κατ’ επέκταση για τα θέματα που αφορούν την παιδική προστασία. Είναι προφανές ότι με τη συμβολή τους σ’ αυτήν την δύσκολη οικονομική συνθήκη ενισχύεται το κοινωνικό έργο που επιτελείται από το ΚΚΠΠΔΕ.
Από την πλευρά τους, ο πρόεδρος και το Δ.Σ. του ΚΚΠΠΔΕ, οι εργαζόμενοι και τα φιλοξενούμενα παιδιά του, εύχονται στους επιτελείς και στο προσωπικό της 116 Πτέρυγας Μάχης υγεία και κάθε προσωπική και οικογενειακή ευτυχία. Να τους έχει ο Θεός καλά, ώστε να συνεχίσουν να επιτελούν με την ίδια αυταπάρνηση την υψίστης εθνικής σημασίας αποστολή τους, υπερασπιζόμενοι τους ουρανούς της πατρίδας μας.
Με αφορμή την ανακοίνωση του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για την προκήρυξη του έργου παρεμβάσεων αναβάθμισης της οδικής ασφάλειας στην Πατρών – Πύργου, ο Περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας, Νεκτάριος Φαρμάκης, εκφράζει την ικανοποίησή του, σημειώνοντας τα εξής:
«Χαιρόμαστε που η πρωτοβουλία που αναλάβαμε, ώστε να μην παραμένουμε αδρανείς απέναντι στις διαρκείς και άδικες ανθρωποθυσίες στον δρόμο – καρμανιόλα, βρήκε ευήκοα ώτα στην πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και ειδικά στον Υπουργό, Κώστα Καραμανλή, που με γρήγορα βήματα προχώρησε στην υλοποίηση ενός πολύ σημαντικού έργου που αποσκοπεί σε καίριες παρεμβάσεις στον υφιστάμενο οδικό άξονα, θέτοντας σε πρώτο πλάνο την οδική ασφάλεια.
Η προστασία της ανθρώπινης ζωής υπήρξε ανέκαθεν το πρωταρχικό μας μέλημα. Γιατί η ανθρώπινη ζωή είναι το μεγαλύτερο και αναντικατάστατο αγαθό που πρέπει να προφυλαχθεί.
Μεγάλος στόχος, βέβαια, παραμένει η ολοκλήρωση του νέου αυτοκινητόδρομου, αφού μόνο τότε θα δικαιούμαστε να λέμε όλοι ότι μπήκε οριστικό και αμετάκλητο τέλος σε έναν παρωχημένο δρόμο, συνώνυμο του ανθρώπινου πόνου αλλά και της υπανάπτυξης της Δυτικής Ελλάδας.
Διεκδικούμε την υλοποίηση ενός σύγχρονου αυτοκινητόδρομου το συντομότερο δυνατό. Αλλά και δεν κλείνουμε τα μάτια, ούτε μένουμε αδρανείς απέναντι στην σημερινή οδυνηρή πραγματικότητα».
Την τελευταία του πνοή άφησε ένας 38χρονος υπάλληλος του ΑΔΜΗΕ περίπου στις 2 το μεσημέρι της Τρίτης στη Ζάκυνθο. Ο 38χρονος χτυπήθηκε από την υψηλή τάση και πέθανε ακαριαία, την ώρα που εκτελούσε εργασίες συντήρησης στο δίκτυο υψηλής τάσης, στο χώρο του υποσταθμού της ΔΕΗ στην περιοχή Λαζαρέτα, στο δρόμο για το Αργάσι.
Ο 38χρονος σύμφωνα με πληροφορίες είναι από το Αγρίνιο και πατέρας δύο παιδιών και είχε πάει στο νησί του Ιονίου με κλιμάκιο για διόρθωση προβλημάτων που παρουσιαζόταν στο δίκτυο μεταφοράς ρεύματος.
Αμέσως μεταφέρθηκε στο Νοσοκομείο Ζακύνθου όπου διαπιστώθηκε ο θάνατος του.
Η ανακοίνωση του ΑΔΜΗΕ
Ο Ανεξάρτητος Διαχειριστής Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας ανακοινώνει ότι σήμερα 29 Δεκεμβρίου 202,0 στις 1:30 το μεσημέρι, συνέβη θανατηφόρο ατύχημα στη Ζάκυνθο με θύμα τον εργαζόμενο της Διεύθυνσης Συντήρησης Συστήματος Μεταφοράς, Νικόλαο Τσίρκα.
Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες, ο θανών υπέστη ηλεκτροπληξία μετά την ολοκλήρωση των εργασιών επιδιόρθωσης βλάβης στον Υποσταθμό Ζακύνθου.
Αρμόδια στελέχη της Διοίκησης του ΑΔΜΗΕ μεταβαίνουν αυτή την ώρα στη Ζάκυνθο προκειμένου να διερευνηθούν οι ακριβείς συνθήκες του τραγικού δυστυχήματος. Θα υπάρξει σχετική νεότερη ενημέρωση.
Η οικογένεια του ΑΔΜΗΕ είναι συντετριμμένη από την απώλεια του μέλους της και απευθύνει θερμά συλλυπητήρια στους συγγενείς του.
Το Εθνικό Ινστιτούτο Διαβήτη, Πεπτικών και Νεφρικών Παθήσεων των ΗΠΑ εξηγεί μέσω της ιστοσελίδας του τις «καλές» και τις «κακές» διατροφικές συνήθειες για την λειτουργία του εντέρου και την αποφυγή της δυσκοιλιότητας.
Πολύ συχνά, οι διατροφικές μας επιλογές ταλαιπωρούν το έντερο, ένα από τα σημαντικότερα όργανα για τη εύρυθμη λειτουργία του οργανισμού αλλά και την ψυχική υγεία.
Οι ειδικοί προσφέρουν πολύτιμες συμβουλές σχετικά με το πώς μπορούμε μέσω της διατροφής να προφυλάξουμε το έντερο, οι οποίες συνοψίζονται στην προτροπή για κατανάλωση πολλών φυτικών ινών και υγρών ώστε να βοηθήσουν τις ίνες να δράσουν.
Τι πρέπει να τρώτε
Οι ενήλικες χρειάζονται περί τα 25 με 31 γρ. φυτικών ινών ημερησίως, αναλόγως την ηλικία και το φύλο. Για κάποιον που δεν έχει συνηθίσει σε τρόφιμα πλούσια σε ίνες, η προσθήκη τους στο διατροφικό του πρόγραμμα πρέπει να γίνει σταδιακά ώστε να ο οργανισμός να προσαρμοστεί. Πιθανώς να κριθεί απαραίτητη η ειδική γνώμη ενός διατροφολόγου ώστε να ετοιμάσει το κατάλληλο πρόγραμμα.
Τρόφιμα με υψηλή περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες:
τρόφιμαολικήςάλεσης (όπως μαύρο ψωμί και ζυμαρικά ολικής άλεσης)
δημητριακά (βρώμη, πίτουρο κ.α.)
όσπρια (φακές, φασόλια, σόγια και ρεβίθια)
φρούτα (π.χ. μούρα, μήλα με τη φλούδα, πορτοκάλια και αχλάδια)
Δεν πρέπει να παραλείπεται η αυξημένη κατανάλωση υγρών όπως νερό, φυσικοί χυμοί φρούτων και λαχανικών, υδαρείς σούπες προς διευκόλυνση της εντερικής λειτουργίας.
Επιπλέον, με την πρόληψη υγρών αποφεύγεται η αφυδάτωση με τις συνακόλουθες αρνητικές συνέπειες για το έντερο αλλά και τη συνολική υγεία. Κάποιος διατροφολόγος μπορεί να σας καθοδηγήσει σχετικά με την ποσότητα υγρών που χρειάζεστε σύμφωνα με το βάρος, την υγεία, τη συχνότητα σωματικής δραστηριότητας και το περιβάλλον που ζείτε.
Τι πρέπει να αποφεύγετε
Αποφύγετε τροφές φτωχές σε φυτικές ίνες όπως:
πατατάκια
πρόχειρο φαγητό (fast food)
κρέας
σνακς και προπαρασκευασμένα γεύματα
επεξεργασμένα τρόφιμα όπως burgers ή γεύματα που ετοιμάζονται στα μικροκύματα
Το ανώτατο δικαστήριο της Τουρκίας έκρινε σήμερα νόμιμη την παρατεταμένη προφυλάκιση του επιχειρηματία και φιλανθρώπου Οσμάν Καβαλά, ο οποίος είναι μια σημαντική προσωπικότητα της τουρκικής κοινωνίας των πολιτών και παραμένει φυλακισμένος εδώ και περισσότερο από τρία χρόνια χωρίς να έχει καταδικασθεί.
Η κράτηση του Καβαλά «δεν αποτελεί παραβίαση» των δικαιωμάτων του, αποφάνθηκε το Συνταγματικό Δικαστήριο, σύμφωνα με το τουρκικό κρατικό πρακτορείο ειδήσεων Anadolu.
Ο 63χρονος Καβαλά βρίσκεται στη φυλακή από τα τέλη του 2017 και νωρίτερα αυτόν τον μήνα δικαστήριο παρέτεινε την προφυλάκισή του. Το Παρατηρητήριο Ανθρώπινων Δικαιωμάτων (HRW) έκανε λόγο για «δίκη παρωδία». Το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Δικαιωμάτων του Ανθρώπου (ΕΔΔΑ) έχει απευθύνει έκκληση για την απελευθέρωσή του.
Αμέσως αφού ο Καβαλά αθωώθηκε, τον Φεβρουάριο, από κατηγορίες που σχετίζονταν με τις πανεθνικές διαδηλώσεις του 2013, συνελήφθη και πάλι με κατηγορίες σχετικά με την αποτυχημένη απόπειρα πραξικοπήματος του 2016.
Ο Καβαλά είχε προσφύγει νωρίτερα φέτος στο Συνταγματικό Δικαστήριο υποστηρίζοντας πως η κράτησή του είναι παράνομη και ως εκ τούτου παραβιάζει το δικαίωμά του στην ελευθερία και την ασφάλεια.
Όμως το δικαστήριο αποφάνθηκε πως δεν συνιστά παραβίαση, μετέδωσε το κρατικό πρακτορείο ειδήσεων Anadolu.
Ο Καβαλά απορρίπτει όλες τις κατηγορίες.
Σύμφωνα με επικριτές, η κράτησή του καταδεικνύει ότι πολιτική πίεση ασκείται στο δικαστικό σώμα της Τουρκίας, το οποίο από το 2016 έχει τιμωρήσει χιλιάδες ανθρώπους που η κυβέρνηση θεωρεί αντιπάλους της. Η κυβέρνηση υποστηρίζει πως τα δικαστήρια είναι ανεξάρτητα και πως η ίδια ενήργησε για να αντιμετωπίσει απειλές εναντίον της χώρας.
Οι πρόσφατες υποσχέσεις του προέδρου Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν για δικαστικές μεταρρυθμίσεις είχαν προκαλέσει εικασίες ότι ο Καβαλά και άλλοι μπορεί να αποφυλακίζονταν. Όμως ο Ερντογάν έχει έκτοτε ξεχωρίσει τον Καβαλά, αποκαλώντας τον «χορηγό» των διαμαρτυριών του 2013 στο Πάρκο Γκεζί – παρά το γεγονός ότι δικαστήρια τον έχουν απαλλάξει απ’ αυτή την κατηγορία.
Το ΕΔΔΑ ζήτησε τον Δεκέμβριο του 2019 την απελευθέρωσή του υπογραμμίζοντας πως η κράτησή του έχει στόχο να φιμωθεί. Όμως η απόφαση δεν εφαρμόσθηκε, όπως συχνά συμβαίνει με τα τουρκικά δικαστήρια.
Η δίκη που σχετίζεται με την απόπειρα πραξικοπήματος του 2016 άρχισε νωρίτερα αυτόν τον μήνα, όταν το δικαστήριο παρέτεινε την προφυλάκιση του Καβαλά και όρισε την επόμενη ακροαματική συνεδρίασή του για τις 5 Φεβρουαρίου, οπότε και θα εξετάσει άλλον έναν μάρτυρα.
Η Νικολέττα που κέρδισε την καρδιά του Παναγιώτη Βασιλάκου στο «The Bachelor», πέρασε τις ημέρες των Χριστουγέννων με τον αγαπημένο της και την οικογένειά του.
Εξομολογείται ότι συνεχίζει να ζηλεύει, διαψεύδει τις φήμες που τους θέλουν να έχουν χωρίσει και αποκαλύπτει ότι της λείπει πολύ παρόλο που είναι μόνο λίγες ώρες μακριά του.
Μάλιστα δακρύζει όταν ξαναβλέπει το τραγούδι που της αφιέρωσε στο Instagram.
Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προκηρύσσει σήμερα το έργο «Επείγουσες Παρεμβάσεις Αναβάθμισης Οδικής Ασφάλειας στην Εθνική Οδό Πατρών-Πύργου» και ξεκινάει επίσημα ο διαγωνισμός των έργων οδικής ασφάλειας στον υφιστάμενο οδικό άξονα Πάτρα – Πύργος.
Πρόκειται για ένα πρόγραμμα στοχευμένων σημειακών παρεμβάσεων στον υφιστάμενο οδικό άξονα, μήκους 80 χλμ., με προϋπολογισμό 30 εκατ. ευρώ και στόχο τη δραστική μείωση των ατυχημάτων έως να ολοκληρωθεί ο νέος σύγχρονος αυτοκινητόδρομος που θα συνδέει την Πάτρα με τον Πύργο.
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής δήλωσε σχετικά: «Δεσμευτήκαμε να προχωρήσουμε ταυτόχρονα προς δύο κατευθύνσεις: την κατασκευή του νέου, σύγχρονου αυτοκινητοδρόμου, αλλά και την υλοποίηση άμεσων παρεμβάσεων για να γίνει πολύ πιο ασφαλής ο υφιστάμενος. Προχωράμε με συνέπεια. Καλύπτουμε τον χαμένο χρόνο 2015-2019. Κι αυτό το έργο είναι μέρος ενός ολοκληρωμένου προγράμματος για περισσότερη ασφάλεια στους δρόμους μας. Η Δυτική Ελλάδα δεν μπορεί να περιμένει άλλο και η οδική ασφάλεια αποτελεί απόλυτη προτεραιότητά μας».
Η συνολική προθεσμία εκτέλεσης του έργου είναι ένας χρόνος από την ημέρα υπογραφής της σύμβασης. Μεταξύ άλλων παρεμβάσεων, περιλαμβάνει:
– Διάστρωση αντιολισθηρής στρώσης σε όλο το μήκος της οδού.
– Διαχωρισμό κατευθύνσεων κυκλοφορίας με εύκαμπτα κολωνάκια σήμανσης.
– Τοποθέτηση στηθαίων ασφαλείας σε μήκος 45 χλμ και στις δύο κατευθύνσεις.
– Διαγράμμιση του οδοστρώματος σε όλο το μήκος της οδού.
– Εκσκαφή – φρεαζάρισμα του υφιστάμενου οδοστρώματος.
– Καθαρισμό των τάφρων και κλαδοκοπές στην παράπλευρη βλάστηση.
– Φωτεινή Σηματοδότηση σε 18 υφιστάμενους κόμβους.
– Κατασκευή οδοφωτισμού σε 7 υφιστάμενους κόμβους.
– Κατασκευή 5 διαβάσεων πεζών.
Με τις παρεμβάσεις αυτές, θα επιτευχθεί η άμεση αναβάθμιση της οδικής ασφάλειας του υφιστάμενου αυτοκινητοδρόμου, ενώ παράλληλα προχωρούν με τη μεγαλύτερη δυνατή ταχύτητα οι ενέργειες για να κατασκευαστεί ο νέος. Σημειώνεται ότι από το υφιστάμενο οδικό δίκτυο, μόνο το αρχικό τμήμα μήκους 12,80 χλμ είναι κοινό με τον μελλοντικό αυτοκινητόδρομο.
Σχετικά με τον νέο αυτοκινητόδρομο που θα κατασκευαστεί, υπενθυμίζεται ότι πρόσφατα το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έλαβε την πρώτη επίσημη θετική απάντηση από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για την εκ νέου ενσωμάτωσή του στη Σύμβαση Παραχώρησης της Ολυμπίας Οδού, χωρίς να παραβιάζεται το κοινοτικό δίκαιο. Έτσι, η ΕΕ έδωσε το «πράσινο φως» στο Υπουργείο να προχωρήσει στο επόμενο και τελικό βήμα της διαδικασίας, που είναι η γνωστοποίηση στην Επιτροπή για τα θέματα ανταγωνισμού, ώστε στη συνέχεια να ξεκινήσει την κατασκευή του έργου.
Συνήθως οι συνεντεύξεις ξεκινούν με το πριν. Με τον λόγο που ένας δημοσιογράφος αποφασίζει να επιλέξει, να συνομιλήσει και να προβάλει έναν καλλιτέχνη. Γι’ αυτήν όμως ειδικά τη συνέντευξη υπάρχει ένας άλλος, στην πραγματικότητα επείγων λόγος να ξεκινήσει κανείς από το μετά. Από την εντύπωση ή, πιο σωστά, από το αποτύπωμα που αφήνει ο good job nicky στον συνομιλητή του, έπειτα από μια συζήτηση περίπου 45 λεπτών με τη διαμεσολάβηση -λόγω πανδημίας- του FaceΤime. Οπως ακριβώς δεν μπορεί κανείς να λησμονήσει τη φωνή, τις μελωδίες, τον πλουραλισμό, το εύρος και την αισθητική των κομματιών του -του σαρωτικού ντεμπούτου του «January 8th», του «Fo Sho» και του «Clouds», που μόλις κυκλοφόρησε, όλα από την Cobalt Music-, έτσι δεν μπορεί να ξεχάσει και τον ίδιο. Τον λόγο και τον τρόπο του, την απροσποίητη ωριμότητά του, το χάρισμα του good job nicky.
Ναι, έχουμε χρησιμοποιήσει τόσο πολύ και τόσο καταχρηστικά τους επιθετικούς προσδιορισμούς «ταλαντούχος», «επιδραστικός», «χαρισματικός» που μοιάζουν στ’ αλήθεια λίγες και φτωχές για να αποκρυσταλλώσουν σε λέξεις το περίγραμμα ενός καλλιτέχνη sui generis, που, παρότι έχει μόλις τρεις κυκλοφορίες στο ενεργητικό του, μοιάζει ήδη μοναδικός και ανεπανάληπτος. Για τον γιο του Γιάννη Πάριου και της Σοφίας Αλιμπέρτη -η πρώτη πληροφορία που αναπαράχθηκε για εκείνον λυσσαλέα, αλλά το good job nicky-effect την έχει ήδη σμικρύνει σε trivia-, όλα υπάρχουν, γίνονται και συμβαίνουν στον υπερθετικό βαθμό. Τόσο ώστε στα κοινωνικά δίκτυα κάποιοι έσπευσαν να συναγάγουν ότι μάλλον έχει πουλήσει την ψυχή του στον διάβολο. Για να συμπληρώσουν κάποιοι άλλοι ότι ευτυχώς που το έκανε, ώστε να μπορούμε οι υπόλοιποι να απολαμβάνουμε την (καλή) μουσική του.
Πάντως, η αλήθεια είναι ότι, εκτός από το ταλέντο, και η καλλιτεχνική γέννηση του good job nicky είναι -σημειολογικά τουλάχιστον- ουρανοκατέβατη, αφού η αγοραπωλησία ενός drone ήταν η αφορμή για να συναντήσει το καλλιτεχνικό alter ego του, τον συνθέτη και παραγωγό Ερμή Γεραγίδη. «Με τον Ερμή δουλεύουμε από τις αρχές Οκτώβρη πέρυσι. Εχουμε την καλύτερη πνευματική σύνδεση που μπορεί να έχουν δύο άνθρωποι. Με τη μία βγάλαμε καλή μουσική. Η πρώτη μας κουβέντα ήταν το πρώτο μας κομμάτι. Ηταν ανάγκη και των δυο μας. Βρήκαμε ο ένας στον άλλον ένα καλλιτεχνικό καταφύγιο», λέει ο good job nicky.
Μπορεί κανείς να σκεφτεί ότι με πατέρα τον Γιάννη Πάριο η μουσική είναι εγγεγραμμένη στο DNA του ή έστω υπήρξε ένα καθημερινό βίωμα που λειτούργησε τελικά ως παράδειγμα. Για τον 25χρονο καλλιτέχνη είναι κάτι παραπάνω. «Η μουσική ήταν κάλεσμα, είναι η αποστολή μου», λέει. «Είναι ο λόγος που είμαι εδώ. Τη μουσική την αποδέχτηκα ως σκοπό μου. Πάντα μου ψιθύριζε, πάντα μου το έλεγε, αλλά δεν ήθελα το ακούσω. Την πρώτη φορά που το άκουσα με ωριμότητα ήταν στα 16 μου. Τότε έπαιζα μπάσκετ και το συνέχισα για πολύ ακόμα, μέχρι τα 19-20 μου. Μέχρι που τραυματίστηκα. Αλλά παράλληλα είχα αρχίσει να κάνω μουσική. Την ακόνιζα. Με το που ένιωσα ώριμος αρκετά και κατάλαβα ότι η μουσική μου βρίσκεται στο επίπεδο που θέλω να είναι την έβγαλα. Τότε αποφάσισα ότι πρέπει να εκτεθεί. Η μουσική μου είναι ένα δώρο που δεν ανήκει ούτε σε μένα τον ίδιο. Εγώ λειτουργώ ως ενδιάμεσος».
Οταν του λες πως η περιγραφή του, εκτός από μαγική, ακούγεται κάπως βαριά, το μόνο που έχει να απαντήσει είναι πως ο ίδιος ήταν καθ’ όλα προετοιμασμένος. «Εγώ ήμουν έτοιμος γι’ αυτό. Δεν μου είναι βάρος. Ισως είναι βαρύ να το ακούει κάποιος. Είναι ο σκοπός της ζωής μου και έχω αφοσιωθεί σε αυτό. Μόνο σε αυτό. Εχουμε καταντήσει σπαστικοί με τον συνεργάτη μου, τον Ερμή, και δεν μπορούμε να συζητήσουμε για τίποτα άλλο. Ραντεβού να βγεις μαζί μας θα σου μιλήσουμε μόνο για μουσική. Η μουσική είναι η μεγαλύτερη παντρειά μου. Είναι η γυναίκα που θα φοβούνται οι γυναίκες που θα έχω στη ζωή μου».
Ο good job nicky λέει ότι ήταν ένα δραστήριο, μάλλον υπερδραστήριο παιδί. «Μαλακισμένο ήμουν. Υπερκινητικός σε βαθμό που ο αδελφός μου ρώταγε τη μάνα μας πότε θα μεγαλώσω, για να σταματήσει αυτό το μαρτύριο. Ημουν πολύ ενεργητικός, αθλητικός, πάρα πολύ δραστήριος και με μεγάλη άγνοια φόβου. Εχω ζήσει ακραία σκηνικά εξαιτίας αυτής της άγνοιας φόβου. Τα περισσότερα που έχω κάνει νομίζω ότι δεν γράφονται. Επαιζα ποδόσφαιρο. Αλλά δε μου “μίλαγε” τόσο πολύ».Η εμπειρία του στο μπάσκετ το οποίο επανέρχεται συχνά στη διάρκεια της συζήτησης ήταν καθοριστική για να γαλουχηθεί και να ανδρωθεί στον άνθρωπο που είναι σήμερα.
«Το μπάσκετ μού έχει διαμορφώσει τον χαρακτήρα. Ο,τι είμαι το χρωστάω στο μπάσκετ. Η κουλτούρα του είναι πολύ δυνατή. Από το πώς πρέπει να λειτουργήσεις σε ένα ανταγωνιστικό περιβάλλον, τι πρέπει να έχεις για να είσαι στην κορυφή, τι σημαίνει αφοσίωση μέχρι το ποιους αφήνεις πίσω και ποιους δεν αφήνεις. Το μπάσκετ μού καλλιέργησε την αφοσίωση και μου έδωσε killer instincts. Δεν καταλαβαίνεις, σκοτώνω. Είμαι πάρα πολύ ανταγωνιστικός, αλλά με υγιή τρόπο. Μπορώ να διοχετεύσω θετικά αυτή την ενέργεια. Το μπάσκετ μού έχει δώσει την αυτοπεποίθηση να αποτυχαίνω και να συνεχίζω. Κάθε φορά που χάνεις ένα σουτ σκέφτεσαι το επόμενο καλάθι σου. Είναι τεράστια νοοτροπία το μπάσκετ. Νιώθω ότι αυτό τον σκοπό εξυπηρετούσε εν τέλει».
Η άγνοια κινδύνου που τον ακολουθεί από παιδί αλλά και ο χαρακτήρας που σφυρηλάτησε στα χρόνια του αθλητισμού είναι δύο αρετές που προφανώς λειτουργούν καταλυτικά στη μουσική πρόταση που κάνει, την οποία στ’ αλήθεια δεν μπορείς να κατατάξεις σε κανένα είδος, ακριβώς χάρη στο εύρος και την πολυσυλλεκτικότητά της. «Η μουσική που κάνουμε είναι γυμνή. Δεν είναι τίποτα. Είναι τα πάντα. Οτιδήποτε μας εκφράζει. Το “Clouds”, που μόλις κυκλοφορήσαμε, είναι βασισμένο σε βυζαντινή σκάλα με ακραίες μελωδικές γραμμές που κοντράρονται, με ραπς με νεύρα, με στίχο περίπλοκο. Τη μουσική την έμαθα ως ένα τεράστιο προνόμιο εκφραστικότητας συναισθημάτων, ως ανάγκη να περιγράψω ένα συναίσθημα που είναι μεγαλύτερο από μένα. Είναι πραγματική ευλογία. Σκοπός μας είναι να μπορεί κανείς να δέχεται και να ακούει πιο περίπλοκη μουσική. Αυτό που κάνουμε δεν είναι ποπ. Δεν είναι εύκολο», εξηγεί ο good job nicky.
Και, όπως λέει, δεν είναι διατεθειμένος να κάνει κάτι εύκολο απλώς για να πουλήσει ή να κερδίσει. Προφανώς από σεβασμό στο κάλεσμα που ένιωσε, αλλά και στον ακροατή. «Από ανάγκη να βιοποριστώ δεν θα κάνω μουσική. Πιστεύω ακράδαντα ότι τα νήματα τα κινεί ο λαός. Ομως κινεί αυτά τα νήματα που του δόθηκαν. Τι θέλω να πω; Η μουσική είναι επαναλαμβανόμενα μοτίβα. Ο,τι πιο κοντά σε αυτό που ακούς τόσο πιο εύκολο, πιο αναγνωρίσιμο, πιο εμπορικό είναι. Ο εγκέφαλος ψάχνει πάντα μοτίβα. Θα φέρω ένα παράδειγμα. Η πιο εύκολη μουσική είναι η afro trap. Εχει το πιο αναγνωρίσιμο τέμπο. Αυτό όμως είναι κακό, γιατί το να ακούς μόνο αναγνωρίσιμα patterns κάνει τελικά κακό στον εγκέφαλο. Δεν σε κάνει πιο έξυπνο. Αν με προσέγγιζε μια εταιρεία και μου έλεγε “έλα να κάνεις αυτό, γιατί αυτό πουλάει”, θα ήταν σαν να μου λέει στην πραγματικότητα “κάνε αυτό γιατί αυτό κρατάει τον ακροατή, τον καταναλωτή στο ίδιο ακριβώς επίπεδο”. Αντικειμενικά, είναι προσβολή. Εμένα ο σκοπός μου είναι να βιοποριστώ κάνοντας καλό. Και καλό θα είναι να φτιάχνω μουσική περίπλοκη, ώστε να βγούμε από το τριπάκι της ντοπαμίνης. Αυτό είναι το πάθος μου. Ξέρεις, υπάρχει μια τεράστια εκμετάλλευση της μουσικής τον τελευταίο καιρό. Πολλοί κάνουν κάτι πρωτότυπο σε μη πρωτότυπα πλαίσια, το κάνουν δυο-τρεις φορές, κάνουν buzz και μετά αφοσιώνονται στο πώς θα το ξεζουμίσουν. Δεν ωφελεί σε τίποτα παρά μόνο στον τραπεζικό λογαριασμό τους».
Ο good job nicky έχει αποφασίσει να απέχει από ακκισμούς, ναρκισσισμούς και αυτοαναφορικότητες. Το θέμα θέλει να είναι η μουσική, όχι ο εαυτός του. «Είμαι μακριά από αυτό που κάνω. Τα έχω σπάσει. Αν είναι να θαυμάσουμε κάτι, ας θαυμάσουμε τη μουσική που φτιάχνω. Οχι εμένα. Και εγώ στο κοινό ανήκω, αποστασιοποιούμαι από τη φήμη και την έκθεση. Δεν γίνεται να κάνω μια κουβέντα με τους φίλους μου και να μιλάω σαν να δίνω συνέντευξη. Δεν θα ήθελα να συμβεί σε μένα και δεν θα έχω δικαιολογία αν συμβεί. Εχω μεγαλώσει μέσα σε τέτοιους κύκλους και ξέρω ακριβώς τι πρέπει να κάνω για να αποφύγω το να με καταπιεί κάτι τέτοιο. Εχω καλά παραδείγματα».
Αν αφαιρέσεις τον επιθετικό προσδιορισμό «διάσημη» από την οικογένειά του, μένει απλώς ένας πατέρας, μια μητέρα και ένας απόκοσμα ταλαντούχος γιος. Αραγε οι γονείς του πώς αντιλαμβάνονται και ακούν τη μουσική του; «Οταν ο πατέρας μου αποστασιοποιηθεί από το γεγονός ότι είμαι γιος του, όταν υπερβεί τη συγκίνηση, μιλάμε πιο μουσικά και καλλιτεχνικά. Η μητέρα μου είναι ο άνθρωπος που προσεγγίζει το συναίσθημα. Θα μου πει “με πείθεις εδώ, έχεις ερμηνεύσει εδώ, δεν έχεις ερμηνεύσει εδώ”.Και δόξα τω Θεώ είμαστε σε ένα πολύ καλό επίπεδο αυτή τη στιγμή. Δεν μου λέει τίποτα πια. Μόνο με παίρνει τηλέφωνο, μου λέει “αχ, βρε Νικόλα” και μου το κλείνει. Ελπίζω να παραμείνει έτσι για πάντα, γιατί τους κάνω περήφανους».
Και στην αυτονόητη ερώτηση, αν δηλαδή φοβάται μήπως όσα κάνει τους απογοητεύσουν, τι απαντά; Εχει επιτρέψει σε αυτή τη λογικά βασανιστική σκέψη να παρεισφρήσει στο μυαλό του;
«Οχι. Και ξέρεις γιατί δεν το έχω; Γιατί δεν μου το έδωσαν οι γονείς μου. Αυτό που κάνω εγώ σε ό,τι αφορά τα επαγγελματικά μου είναι να ακολουθώ μια συμφωνία που έχω κάνει με τον εαυτό μου και ούτε ο πατέρας μου, ούτε η μάνα μου, ούτε ο Θεός ο ίδιος δεν μπορεί να με σταματήσει. Ο,τι είναι να γίνει θα γίνει. Δεν μπορώ να σκέφτομαι ποιον θα απογοητεύσω, ακόμα και στο οικογενειακό επίπεδο. Δεν με νοιάζει καθόλου. Εδώ δεν με νοιάζει να απογοητεύσω εμένα. Και με έχω απογοητεύσει εκατό χιλιάδες φορές. Γιατί όχι; Απογοητεύεσαι δέκα, για να χαρείς μία. Απλά πρέπει να κάνεις αυτή τη μία φορά να καλύψει όχι δέκα, αλλά έντεκα απογοητεύσεις. Ετσι είναι και στη μουσική. Εχω ζήσει μια πολύ καλή ζωή λόγω της μουσικής. Ο πατέρας μου ήταν ένας άνθρωπος που δεν είχε παπούτσια. Δεν ξέρω αν το καταλαβαίνεις. Δεν είχε παπούτσια. Επρεπε να φύγει στα 19 του από την Πάρο και να έρθει στην Αθήνα χωρίς παπούτσια. Ο μπαμπάς μου έχει περάσει πολύ δύσκολα. Δεν έχω την κακομαθημενιά μέσα μου. Να θέλω κι άλλο, κι άλλο, κι άλλο. Δεν με αφορά η καταναλωτική κουλτούρα. Δεν με νοιάζει αυτό το κομμάτι της ζωής. Με νοιάζουν η πνευματική ηρεμία και η έκφραση. Είμαι ευλογημένος να ζω μια ζωή χωρίς πολλά άγχη για την ποιότητά της. Εχω όμως άλλα άγχη. Από τα 14 μου έχω ένα εσωτερικό συμβόλαιο το οποίο ακολουθώ ασταμάτητα. Είναι το πλάνο της ζωής μου. Και νιώθω ότι έχω την ωριμότητα και τη συναισθηματική νοημοσύνη να αντιλαμβάνομαι τελικά ότι αυτό που κάνω με ξεπερνά».
Ο Ευρωπαϊκός Οργανισμό Φαρμάκων (EMA) πιθανότατα δεν θα είναι σε θέση να εγκρίνει το εμβόλιο της AstraZeneca και του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης τον Ιανουάριο, δήλωσε ο εκτελεστικός διευθυντής της ευρωπαϊκής ρυθμιστικής αρχής Noel Wathion.
«Δεν έχουν καν υποβάλει αίτηση σε εμάς ακόμη», δηλώνει σε συνέντευξή του στην βελγική εφημερίδα Het Nieuwsblad.
Η ευρωπαϊκή ρυθμιστική αρχή δεν έχει λάβει παρά κάποιες πληροφορίες σχετικά με το εμβόλιο, πρόσθεσε.
«Ούτε καν αρκετές για εντολή υπό όρους άδειας κυκλοφορίας», είπε. «Χρειαζόμαστε επιπλέον στοιχεία για την ποιότητα του εμβολίου. Και έπειτα από αυτό, η εταιρεία θα πρέπει να καταθέσει επίσημη αίτηση».
Αυτό σημαίνει ότι είναι «απίθανη» η έγκριση τον επόμενο μήνα, προειδοποίησε.
ΗAstraZeneca δήλωσε στο Reuters την περασμένη εβδομάδα ότι το εμβόλιό της πρέπει να είναι αποτελεσματικό απέναντι στην νέα μετάλλαξη του κορωνοϊού, προσθέτοντας ότι μελέτες βρίσκονται σε εξέλιξη για να εξακριβωθεί πλήρως η επίπτωση της μετάλλαξης.
Σύμφωνα με τον υπουργό Υγείας της Βρετανίας Ματ Χάνκοκ, έχει υποβάλει πλήρες πακέτο δεδομένων στην βρετανική ρυθμιστική αρχή.