Εργασίες συντήρησης – αποκατάστασης αντιπλημμυρικών παρεμβάσεων στον ποταμό Ερύμανθο ξεκινούν σύντομα σε τουλάχιστον πέντε θέσεις που έχουν ιεραρχηθεί ανάλογα με την επικινδυνότητά τους, καθώς σήμερα Τρίτη 8 Δεκεμβρίου 2020, ο Περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας Νεκτάριος Φαρμάκης υπέγραψε τη σύμβαση με τον ανάδοχο του έργου, όπως αναφέρει με ανακοίνωσή της η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας.
Από τις πηγές του, μέχρι τη συμβολή του με τον Αλφειό ποταμό, ο Ερύμανθος αποτελεί το φυσικό όριο μεταξύ των νομών Ηλείας και Αρκαδίας. Οι εργασίες που πρόκειται να εκτελεστούν αφορούν στοχευμένες παρεμβάσεις και μεταξύ άλλων περιλαμβάνουν άρση προσχώσεων κάτω από τα υφιστάμενα τεχνικά και γέφυρες, απομάκρυνση απορριμμάτων, μπαζών ή βλάστησης, διανοίξεις διαύλων εκτόνωσης ροών, αποκαταστάσεις λιθορριπών προστασίας, επαναφορά της ροής του ποταμού στην πρότερη κατάσταση κ.α .
Πρόκειται για υποέργο προϋπολογισμού 1 εκατ. ευρώ που εντάσσεται στη συνολική παρέμβαση «Συντήρηση – αποκατάσταση Υφιστάμενων Αντιπλημμυρικών Έργων αρμοδιότητας Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας» και η οποία έχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων.
Η Σκάλα του Μιλάνου εγκαινίασε χθες, Δευτέρα, το βράδυ την νέα περίοδο λειτουργίας της με ένα θέαμα από άριες και μπαλέτο που μεταδόθηκε από την τηλεόραση καθώς η πανδημία του νέου κορωνοϊού ανάγκασε την διάσημη όπερα της Ιταλίας να ακυρώσει την παραδοσιακή της παράσταση για τη νέα σεζόν για πρώτη φορά μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο.
Η ορχήστρα με μάσκες παιάνισε τον εθνικό ύμνο σε μια άδεια αίθουσα, η οποία άλλοτε ήταν κατάμεστη από την πολιτική, επιχειρηματική και καλλιτεχνική ελίτ της Ιταλίας για μια από τις σημαντικότερες παραστάσεις του πολιτιστικού ημερολογίου του Μιλάνου.
Οι διοργανωτές ονόμασαν το θέαμα αυτό “A riveder le stelle” (για να ξαναδούμε τα αστέρια) σε αναφορά στην τελευταία φράση στην “Κόλαση” του Δάντη Αλιγκέρι, σηματοδοτώντας την ελπίδα ότι θα ξεπεραστεί σύντομα η πανδημία της COVID-19 που έχει γονατίσει την οικονομία της Ευρώπης.
«Ήταν μια μοναδική εμπειρία, αλλά ελπίζω να μην επαναληφθεί», δήλωσε ο διευθυντής ορχήστρας Ρικάρντο Σεγί.
Η Ιταλία έκλεισε τα θέατρά της και τις αίθουσες συναυλιών τον Οκτώβριο για να αναχαιτίσει ένα νέο κύμα της επιδημίας της COVID-19 μετά το καλοκαίρι και τα περιοριστικά αυτά μέτρα αναμένεται να ισχύσουν ως τουλάχιστον μετά την εορταστική περίοδο των Χριστουγέννων.
Ορισμένα δρώμενα μεταδόθηκαν απευθείας ενώ άλλα είχαν βιντεοσκοπηθεί εκ των προτέρων. Στην παρουσίαση αυτή μετείχε με ένα σόλο ο διάσημος χορευτής μπαλέτου Ρομπέρτο Μπόλε.
Καθώς η περιοχή της Λομβαρδίας, πρωτεύουσα της οποίας είναι το Μιλάνο, βρίσκεται μεταξύ αυτών που έχουν πληγεί περισσότερο από τον νέο κορονοϊό στην Ευρώπη και εξακολουθεί να καταγράφει χιλιάδες νέα κρούσματα ημερησίως, ακόμη δεν έχει αποσαφηνιστεί το πρόγραμμα της διάσημης όπερας για τη νέα σεζόν.
Τον Οκτώβριο δεκάδες ερμηνευτές και μουσικοί της Σκάλας του Μιλάνου διαγνώστηκαν θετικοί στον νέο κορωνοϊό, αναγκάζοντας όλα τα μέλη της χορωδίας να τεθούν σε καραντίνα μαζί με τα μέλη της ορχήστρας.
Περισσότερα από 20 εκατομμύρια κρούσματα του νέου κορωνοϊού έχουν καταγραφεί επίσημα στην Ευρώπη από τότε που έφθασε ο ιός στην ήπειρο στις αρχές του 2020, σύμφωνα με καταμέτρηση του Γαλλικού Πρακτορείου με βάση αναφορές των υγειονομικών αρχών, σήμερα στις 15.15 ώρα Ελλάδας.
Οι 52 χώρες της Ευρώπης αποτελούν την πλέον πληγείσα περιφέρεια στον κόσμο ως προς τον αριθμό των κρουσμάτων, μπροστά από τις Ηνωμένες Πολιτείες και τον Καναδά (15,4 εκατομμύρια κρούσματα) και τη Λατινική Αμερική (13,6 εκατομμύρια). Συνολικά, περισσότερα από 67 εκατομμύρια κρούσματα Covid-19 έχουν ανιχνευθεί παγκοσμίως από την αρχή της πανδημίας
Τις τελευταίες επτά ημέρες, η περιοχή κατέγραψε σχεδόν το 40% όλων των νέων κρουσμάτων που ανιχνεύθηκαν παγκοσμίως, αλλά η εξέλιξη του ιού φαίνεται να σταθεροποιείται στην ήπειρο, με μια πτώση 2% των κρουσμάτων σε σύγκριση με την προηγούμενη εβδομάδα. Σχεδόν 236.000 νέα ημερήσια κρούσματα κατά μέσο όρο καταγράφηκαν αυτές τις τελευταίες επτά ημέρες στην περιοχή.
Ο ΕΟΔΥ ανακοίνωσε σήμερα 1.382 νέα κρούσματα του νέου κορωνοϊού στη χώρα, εκ των οποίων 13 εντοπίστηκαν κατόπιν ελέγχων στις πύλες εισόδου της χώρας. Aξίζει να σημειωθεί ότι το τελευταίο 24ωρο πραγματοποιήθηκαν 19.438 μοριακά τεστ και 10.612 rapid test.
Ο συνολικός αριθμός των κρουσμάτων είναι 118045, εκ των οποίων το 52.7% άνδρες. 5022 (4.3%) θεωρούνται σχετιζόμενα με ταξίδι από το εξωτερικό και 32079 (27.2%) είναι σχετιζόμενα με ήδη γνωστό κρούσμα.
579 συμπολίτες μας νοσηλεύονται διασωληνωμένοι. Η διάμεση ηλικία τους είναι 65 ετών. 167 (28.8%) είναι γυναίκες και οι υπόλοιποι άνδρες. To 75.5%, των διασωληνωμένων, έχει υποκείμενο νόσημα ή είναι ηλικιωμένοι 70 ετών και άνω. 680 ασθενείς έχουν εξέλθει από τις ΜΕΘ.
Τέλος, έχουμε 102 ακόμα καταγεγραμμένους θανάτους και 3.194 θανάτους συνολικά στη χώρα. 1268 (39.7%) γυναίκες και οι υπόλοιποι άνδρες. Η διάμεση ηλικία των θανόντων συμπολιτών μας ήταν τα 79 έτη και το 96.2% είχε κάποιο υποκείμενο νόσημα ή/και ηλικία 70 ετών και άνω.
Πέντε προτάσεις από τον φιλικό, αναπαυτικό, συντροφικό, αγαπησιάρικο καναπέ του Netflix. Μέχρι οι αίθουσες να επανέλθουν. Όταν και όποτε. Και να λειτουργήσουν με κάποια κανονικότητα. Φαντάζομαι, ελπίζω μόλις αρχίσουν οι μαζικοί εμβολιασμοί.
Όμως αυτή τη φορά η top επιλογή δεν προέρχεται από κάποια συνηθισμένη παραγωγή. Το όνομά της «Mank». Και βάζω στοίχημα θα πάει για κάμποσα Οσκαρ
Ταινιάρα με τα όλα της. Με εκείνη την ατμοσφαιρική, ασπρόμαυρη φωτογραφία. Που αποτυπώνει ατμόσφαιρα και κλίμα δεκαετίας του τριάντα. Η παραγωγή στα όρια του ογκόλιθου. Σα να σουλατσάρεις στα ενδότερα, τα παρασκήνια του Χόλιγουντ εκείνης της χρυσής εποχής. Σενάριο τόσο καλογραμμένο σα να το έχει υπογράψει ο θρυλικός γραφιάς του Χόλιγουντ και των δύο Οσκαρ Χέρμαν Μάνκιεβιτς (1897-1953). Ο εγκέφαλος πίσω από το αριστούργημα όλων των εποχών «Ο πολίτης Κέιν»
Δεν τελειώσαμε. Η σκηνοθεσία «δια χειρός» Ντέιβιντ Φίντσερ. Που το 1995 «προσκόμισε» μια μεγάλη ανατριχίλα serial killer με τον πασίγνωστο τίτλο «Seven». Αξεπέραστο. Που δύο χρόνια αργότερα, με πρωταγωνιστή τον Μάικλ Ντάγκλας σκηνοθετεί «The Game». Που το 2007 υπογράφει «Zodiac». Πάλι με σίριαλ κίλερ. Και που το 2014 καθηλώνει με το «Κορίτσι που εξαφανίστηκε» (Gone Girl). Με ηρωίδα την απόλυτη μοιραία, δολοφονική γυναίκα
Πάμε στο ψητό. Το 1940 λοιπόν, το παιδί θαύμα της Νέας Υόρκης, δηλαδή ο Ορσον Γουέλς, μόλις 25 ετών, μια από τις μεγαλύτερες ιδιοφυές από συστάσεως 7ης τέχνης, αποφασίζει να συνεργαστεί με τον Χέρμαν Μάνκιεβιτς για την συγγραφή ενός έργου που θ αφήσει εποχή. Ο Μάνκιεβιτς με τα διπλά χρόνια του Ορσον, κλινήρης λόγω σπασμένου ποδιού, αλκοολικός του θανατά, καπνιστής σαν φουγάρο, κυνικός όπως ο Ουίνστον Τσόρτσιλ, ταλαντούχος όσο κανείς άλλος της γενιάς του και ευνοούμενος των παραγωγών με τρελές αμοιβές γύρω στα 2. 500 δολάρια την εβδομάδα. Εκείνη την εποχή
Η εντολή ήταν πως το σενάριο έπρεπε να ολοκληρωθεί εντός τριών μηνών. Από τους παραγωγούς. Η εντολή του Ορσον, από την άλλη άκρη της γραμμής, ήταν «μέσα σε εξήντα ημέρες». Ο Μάνκιεβιτς με την βοήθεια νεαρής στενογράφου αρχίζει να γράφει γύρω στα μεσάνυχτα και κάτι. Γύρω στις πρωινές ώρες. Καταβροχθίζοντας τόνους αλκοόλ. Οι πιέσεις αφόρητες. Το ρολόι τρέχει, ο Μάνκιεβιτς δεν προλαβαίνει. Ωσπου η μνήμη επιστρέφει. Ετσι θυμάται. Ετσι ο θεατής βλέπει. Και έτσι σκηνές από την περίπλοκη, ακραία και ανατρεπτική σχέση του Μάνκιεβιτς με τους παραγωγούς ανάβει το φιτίλι με φλόγες που πολλούς θα κάψει
Ποιοι οι παραγωγοί; Δύο και οι καλύτεροι αλλά και οι χειρότεροι. Ο Λούις Μέγιερ της MGM και ο μαικήνας αλλά και αδίστακτος μεγαλοεκδότης Ουίλιαμ Ράντολφ Χερστ. Από αυτούς προκύπτει ο πολυμορφικός ρόλος του πολίτη Κέιν. Αυτός ο εμβληματικός χαρακτήρας συνοψίζει το μέγεθος, τα όρια αλλά και την κατρακύλα του American dream. Ο Πολίτης Κέιν είναι δημιούργημα του Χέρμαν Μάνκιεβιτς. Ο Ορσον Γουέλς, το σκηνοθέτησε, το ζωντάνεψε και τον ενσάρκωσε. Με απλά λόγια το (μοναδικό) Οσκαρ σεναρίου έπρεπε να το λάβει ο Χέρμαν Μάνκιεβιτς άνευ συνοδείας του ονόματος του Ορσον Ουέλς
Και κάτι ακόμα. Αμφότεροι απόντες κατά την διάρκεια της απονομής των Οσκαρ. Και όταν ο Ορσον έλάβε το μήνυμα είπε με κυνισμό «Μανκ φίλα τον κ@@ο μου». Και ο Μάνκιεβιτς ανταπάντησε «Βέβαια εγώ έγραψα το σενάριο κατά τη διάρκεια της απουσίας του Ορσον»
Πληρέσταση διαστάσεων, προεκτάσεων και «μηνυμάτων». Πολιτικών, κοινωνικών, καλλιτεχνικών, παρασκηνιακών. Η ρήση του Μάνκιεβιτς έμεινα με ανεξίτηλα γράμματα «ο σοσιαλισμός μοιράζει τον πλούτο, ο κομμουνισμός την φτώχεια». Και η ερμηνεία του Γκάρι Ολντμαν ισοδύναμη με εκείνη του Τσόρτσιλ στην «πιο σκοτεινή ώρα». Αντεστε. Στα όρια του αριστουργήματος!
Ακόμα πέντε προτάσεις. Ολες από την πλατφόρμα του Netfilx. Σχετικά παλιές ιστορίες. Όμως πάντα επίκαιρες και επί της ουσίας φρέσκιες. Ολες του παρελθόντος. Εκτός από δύο. Από ένα αυτοτελές ντοκιμαντέρ με πρωταγωνιστές τον Σον Μέντες και την Καμίλα Καμπέγιο. Η μουσική επί σκηνής. Και από μια ταινία. Κατά τα άλλα πλήθος αστέρων. Όπως Τζορτζ Κλούνι, Ματ Ντέιμον, Μάθιου ΜακΚόναχι, Ειμι Ανταμς, Ράσελ Κρόου και Μαρίσα Τομέι
«Το τραγούδι του Χίλμπιλη» (Hillbilly Elegy)
Σκηνοθεσία: Ρον Χάουαρντ
Cast: Ειμι Ανταμς, Γκλεν Κλόουζ, Γκάμπριελ Μπάσο
Παραγωγής 2020 μόλις «αναρτηθέν» στο Netflix. Ολίγον βαρύ και ασήκωτο. Αληθινή ιστορία. Αρχίζει το 1997 και καταλήγει επί των ημερών μας. Με αφηγητή το μοναδικό αρσενικό τέκνο μιας κατεστραμμένης, αυτοκαταστροφικής μητέρας. Ένα πλάσμα που μέσα σ αυτόν τον ωκεανό δυστυχιών καταφέρνει να φτάσει στη Νομική του Γέιλ. Ιστορία μεγάλων ερμηνειών. Κυρίως από Ειμι Ανταμς και Γκλεν Κλόουζ!
«Shawn Mendes: In Wonder»
Σκηνοθεσία: Γκραντ Σίνγκερ
Cast: Σον Μέντες, Καμίλα Καμπέγιο
Ντοκιμαντέρ πρόσφατης, «καυτής» μουσικής παραγωγής. Αυτοτελές μόλις ενενήντα-και ούτε-λεπτών. Με τον πασίγνωστο μουσικό και τραγουδιστή Σον Πίτερ Πολ Μέντες. Των εκατομμυρίων οπαδών και των πιασάρικων τίτλων «Mercy», «Life of the Party». Παρέα με το θηλυκό αίλουρο, από Κούβα, την Καμίλα Καμπέγιο που όταν τραγουδάει «Havana» αισθάνεσαι να λιώνεις. Δεν είναι για όλους. Μόνο για όσους πρέπει!
Ισως μέσα στα καλύτερα της κατασκοπίας με «συμπλέκτη» μεγάλα οικονομικά συμφέροντα και με «γκάζι» την αραβική τρομοκρατία. Ο Ρόμπερτ Μπερ που έγραψε το ομότιτλο βιβλίο υπήρξε πρώην πράκτορας της CIA άρα ξέρει. Με απλά λόγια η επιχείρηση εξαγοράς θηριώδους εταιρείας πετρελαίου ανοίγει το κουτί της Πανδώρας και τότε ακόμα και εκσυγχρονιστής Αραβας πρίγκιπας πρέπει να πεθάνει!
«Η κατάσταση των πραγμάτων» (State of Play)
Σκηνοθεσία: Κέβιν ΜακΝτόναλντ
Cast: Ράσελ Κρόου, Μπεν Αφλεκ, Ρέιτσελ ΜακΑνταμς
Πριν από δέκα χρόνια. Never mind. Αξίζει τα λεφτά του. Σκοτεινή ιστορία φόνου, δημοσιογραφικής έρευνας και πολιτικών παρασκηνίων. Με κεντρικό πρόσωπο βετεράνο αποκαλυπτικών δημοσιογραφικών ερευνών, κολλητό φίλο γοητευτικού και ανερχόμενου γερουσιαστή που κατηγορείται αλλά μπας και είναι αθώος; Κάπου εκεί ο βετεράνος παρέα με νεαρή και φιλόδοξη ρεπόρτερ αρχίζουν να σκαλίζουν με κίνδυνο ακόμα και την σωματική τους ακεραιότητα!
«Δικηγόρος σκοτεινών υποθέσεων» (The Lincoln Lawyer)
Σκηνοθεσία: Μπραντ Φούρμαν
Cast: Μάθιου ΜακΚόναχι, Μαρίσα Τομέι
Κι αυτό σκοτεινό θρίλερ. Κι αυτό ηλικίας δέκα ετών. Όμως πάντα επίκαιρο και αρυτίδωτο. Φυσικά από την πλατφόρμα του Netflix. Οπου επιδέξιος δικηγόρος σκοτεινών υποθέσεων αναλαμβάνει την υπεράσπιση ενός τύπου που κατηγορείται για φόνο. Όμως το ερώτημα που τον βασανίζει ανατρέπει όλο τον επαγγελματικό κυνισμό του. Μήπως και ο πελάτης μου είναι, πράγματι, δολοφόνος; Κι αν είναι θα τολμήσω να τον καταγγείλω;
Κατάθεση μάρτυρα, ο οποίος αναφέρει στις αρμόδιες αρχές ότι ο Παντελής Παντελίδης λίγο πριν το μοιραίο τροχαίο τον Φεβρουάριο του 20016 κατά το οποίο έχασε τη ζωή του είχε καθίσει στη θέση του συνοδηγού του οχήματος, επικαλείται η οικογένεια του αδικοχαμένου τραγουδιστή σε ανακοίνωση που εξέδωσε το δικηγορικό γραφείο «Απόστολος Εμμ. Λύτρας & Συνεργάτες», το οποίο την εκπροσωπεί.
«Η οικογένεια του άτυχου τραγουδιστή υποστηρίζει μέχρι και σήμερα, ότι στις 18-02-2016, την μοιραία εκείνη ημέρα που συνέβη το τροχαίο δυστύχημα, οδηγός του αυτοκινήτου, στο οποίο επέβαινε ο Παντελής Παντελίδης, ήταν η Ευφροσύνη – Στυλιανή Κυριάκου» αναφέρεται ακόμη στην σχετική ανακοίνωση.
Αναλυτικά, ολόκληρη το δελτίο Τύπου της οικογένειας Παντελιδης έχει ως εξής:
«Το δικηγορικό μας γραφείο «ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΕΜΜ. ΛΥΤΡΑΣ & Συνεργάτες», κατόπιν εντολής της οικογένειας του αείμνηστου τραγουδιστή Παντελή Παντελίδη, ανέλαβε προσφάτως τη νομική υποστήριξη και εκπροσώπηση της. Η οικογένεια του άτυχου τραγουδιστή υποστηρίζει μέχρι και σήμερα, ότι στις 18-02-2016, την μοιραία εκείνη ημέρα που συνέβη το τροχαίο δυστύχημα, οδηγός του αυτοκινήτου, στο οποίο επέβαινε ο Παντελής Παντελίδης, ήταν η Ευφροσύνη – Στυλιανή Κυριάκου. Σημειωτέον δε, ότι πέραν των ήδη υπαρχόντων αποδεικτικών στοιχείων που συντείνουν στο ότι οδηγός του εμπλεκόμενου οχήματος ΔΕΝ ήταν ο Παντελής Παντελίδης, και κατόπιν έρευνας που πραγματοποιήθηκε, εισφέρθηκε ένα νέο αποδεικτικό στοιχείο, το οποίο αποδεικνύει πέραν πάσης αμφιβολίας το αληθές των ισχυρισμών της οικογένειας του θανόντος, Παντελή Παντελίδη.Πιο συγκεκριμένα, έχει ήδη καταθέσει αρμοδίως, αυτόπτης μάρτυρας των όσων εκτυλίχθηκαν κατά το χρονικό διάστημα προ του μοιραίου γεγονότος. Μεταξύ άλλων, ο μάρτυρας αυτός έχει καταθέσει, ότι ήταν ο τελευταίος άνθρωπος που είδε τον Παντελή Παντελίδη, καθώς ο ίδιος τον συνόδευσε στο αυτοκίνητο και τον βοήθησε να επιβιβαστεί στη θέση του συνοδηγού. Καταθέτει δε, ότι είδε το αυτοκίνητο να φεύγει με τον Παντελή Παντελίδη στην θέση του συνοδηγού. Η μαρτυρία αυτή καταδεικνύει και ενισχύει με σαφέστατο και αναντίρρητο πλέον τρόπο, σε συνδυασμό μετα ήδη κατατεθειμένα αποδεικτικά στοιχεία, ότι οδηγός του μοιραίου οχήματος ΔΕΝ ΗΤΑΝ Ο ΠΑΝΤΕΛΗΣ ΠΑΝΤΕΛΙΔΗΣ.
Σε μία συμβολική κίνηση διαμαρτυρίας προχώρησαν οι έμποροι του Αιγίου, βάζοντας πένθη έξω από τα κλειστά καταστήματά τους. Σε ανακοίνωση του Εμπορικού Συλλόγου Αιγιαλείας αναφέρονται τα εξής:
«Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις! Αυτή είναι η πραγματικότητα που βιώνουμε!!
Άδεια μαγαζιά, χωρίς ανθρώπους, γεμάτα εμπορεύματα, υποχρεώσεις, λογαριασμούς, συναλλαγματικές και επιταγές που περιμένουν οι προμηθευτές να εισπράξουν.
Κέρδη ανύπαρκτα, μόνο ανυπολόγιστη ζημιά.
Έξω από τα μαγαζιά μας, κηδειόχαρτα της μικρομεσαίας επιχείρησης, της ζωής μας όλης!! Τηρούμε ευλαβικά τα μέτρα που μας επιβάλλατε.
Σε 24ωρη απεργια προχωρούν από σήμερα στις 6 μ.μ. οι ιδιωτικοί τηλεοπτικοί σταθμοί, η ΕΡΤ, η ΓΓΕ και το ΑΠΕ-ΜΠΕ μετά από την απεργία που κήρυξαν τα Διοικητικά Συμβούλια της ΠΟΕΣΥ, της ΠΟΕΠΤΥΜ και της ΠΟΣΠΕΡΤ με αίτημα να αποσυρθούν από το υπό διαβούλευση νομοσχέδιο με τίτλο «Ενσωμάτωση στην εθνική νομοθεσία της τροποποιημένης με την Οδηγία (ΕΕ) 2018/1808του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 14ηςΝοεμβρίου 2018, Οδηγίας (ΕΕ) 2010/13 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 10ης Μαρτίου 2010 για τις υπηρεσίες οπτικοακουστικών μέσων και άλλες διατάξεις αρμοδιότητας της Γενικής Γραμματείας Επικοινωνίας και Ενημέρωσης» οι ρυθμίσεις του άρθρου 41.
Αναλυτικά η κοινή ανακοίνωση των ομοσπονδιών:
«Τα Διοικητικά Συμβούλια της ΠΟΕΣΥ, της ΠΟΕΠΤΥΜ και της ΠΟΣΠΕΡΤ στο πλαίσιο του ΑΜΕΣΟΥ, ΕΠΙΤΑΚΤΙΚΟΥ ΚΑΙ ΑΜΕΤΑΚΙΝΗΤΟΥ αιτήματός τους για απόσυρση των αντεργατικών και αντιδημοσιογραφικών ρυθμίσεων που η κυβέρνηση θέτει σε διαβούλευση μέσω σχέδιου νόμου-οδοστρωτήρα για τα εργασιακά δικαιώματα των συναδέλφων μας δημοσιογράφων, διοικητικών και τεχνικών των ιδιωτικών τηλεοπτικών σταθμών πανελλαδικής εμβέλειας, κηρύσσει 24ωρη απεργία σε όλους τους τηλεοπτικούς σταθμούς της χώρας, δημόσιους και ιδιωτικούς, τοπικής εμβέλειας, στην ΕΡΤ Α.Ε. ΑΠΕ -ΜΠΕ και ΓΓΕ.
Εν μέσω πανδημίας και παραμονές Χριστουγέννων, αιφνιδιαστικά και με διαδικασίες εξπρές, τέθηκε σε διαβούλευση από τον αρμόδιο Υπουργό Στέλιο Πέτσα το Σχέδιο Νόμου, «Ενσωμάτωση στην εθνική νομοθεσία της τροποποιημένης με την Οδηγία (ΕΕ) 2018/1808του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 14ηςΝοεμβρίου 2018, Οδηγίας (ΕΕ) 2010/13 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 10ης Μαρτίου 2010 για τις υπηρεσίες οπτικοακουστικών μέσων και άλλες διατάξεις αρμοδιότητας της Γενικής Γραμματείας Επικοινωνίας και Ενημέρωσης», το οποίο περιλαμβάνει διατάξεις που απειλούν να καταλύσουν τον στενό πυρήνα των εργασιακών σχέσεων και δικαιωμάτων επιφέροντας συρρίκνωση των θέσεων εργασίας και μαζικές απολύσεις.
Θυμίζουμε, ότι έχει αφεθεί αδικαιολόγητα αναπάντητο και μετέωρο ένα χρόνο τώρα το μείζον αίτημα του κλάδου για ενίσχυση του έντυπου Τύπου και τώρα επιχειρείται με μονόπλευρο τρόπο και εκκωφαντική απουσία διαλόγου να επέλθει ακόμα ένα ισχυρό πλήγμα στις εργασιακές συνθήκες των δημοσιογράφων και όλων των εργαζομένων στον Τύπο, οι οποίοι μάχονται, σε πρωτόγνωρα αντίξοες συνθήκες, πιο ισχυρά και πιο άμεσα από ποτέ, για την ανάγκη της αγωνιούσας ελληνικής κοινωνίας για αντικειμενική και αξιόπιστη ενημέρωση.
Τα Δ.Σ. των Ομοσπονδιών εκφράζουν την κατάφωρα κατηγορηματική διαμαρτυρία και αντίθεση του Κλάδου της ενημέρωσης, στην επιχειρούμενη διάλυση των εργασιακών σχέσεων στους Τηλεοπτικούς Σταθμούς, μέσω ενός νεο-εισαγόμενου μοντέλου «ευελιξίας», που θα οδηγήσει εν τέλει και με μαθηματική ακρίβεια στην κατάλυση της αντικειμενικής ενημέρωσης, της πολυφωνίας και της ελεύθερης ενημέρωσης.
Σε έναν Κλάδο, που αποτελεί θεμέλιο και πυλώνα της Δημοκρατίας, ήδη βαριά κλονισμένο από την 10ετή οικονομική κρίση αλλά και την πρωτοφανή υγειονομική κρίση από τις αρχές του έτους, το υπό διαβούλευση σχέδιο νόμου αποτελεί το νέο επικίνδυνο όχημα που θα ανοίξει το δρόμο για νέες απολύσεις και ευθέως περαιτέρω συρρίκνωση στον Ασφαλιστικό μας φορέα.
Το διακύβευμα είναι ζωτικής σημασίας για όλο τον Κλάδο του Τύπου, αφού κατακτήσεις είκοσι πέντε ετών ουσιαστικά ακυρώνονται σε μια νύχτα, μετατρέποντας το ήδη αβέβαιο εργασιακό περιβάλλον σε ναρκοπέδιο των εργασιακών συνθηκών των εργαζομένων στα ΜΜΕ.
Τα Δ.Σ. των Ομοσπονδιών και όλοι οι εργαζόμενοι στον Τύπο και τα ΜΜΕ:
ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ
την άμεση απόσυρση όλων των αντεργατικών διατάξεων του νομοσχεδίου
την έναρξη διαλόγου της Κυβέρνησης με όλους τους εμπλεκόμενους, για την κατάρτιση ενός αυτόνομου νομοσχεδίου που θα ρυθμίζει συνολικά τους Πανελλήνιους και τους Περιφερειακούς Τηλεοπτικούς Σταθμούς.
ΑΝΤΙΔΡΟΥΜΕ ΕΝΑΝΤΙΑ
σε όλες τις αντεργατικές ρυθμίσεις και σε όλες τις προωθούμενες παρεμβάσεις που υπονομεύουν διαλυτικά τις Ελεύθερες Συλλογικές Διαπραγματεύσεις και τα ασφαλιστικά Ταμεία, ενώ ταυτόχρονα υποβαθμίζουν καίρια τη θέση και τα δικαιώματα των εργαζομένων, αλλά και το δικαίωμα της κοινωνίας για αξιόπιστη και έγκυρη ενημέρωση.
Στη βάση αυτή τα Δ.Σ. των Ομοσπονδιών κηρύσσουν 24ωρη απεργία από τις 18:00 σήμερα έως τις 18:00 της Τετάρτης 9-12-2020 σε όλους τους τηλεοπτικούς σταθμούς της χώρας, δημόσιους και ιδιωτικούς, τοπικής εμβέλειας, στην ΕΡΤ Α.Ε. στο ΑΠΕ ΜΠΕ και στη Γενική Γραμματεία Ενημέρωσης με αίτημα την απόσυρση των αντιεργασιακών διατάξεων του υπο «διαβούλευση» νομοσχεδίου.
Της απεργίας εξαιρείται η επίσημη ενημέρωση του Υπουργείου Υγείας για τον κορωνοϊο».
Είκοσι βόμβες μολότοφ, αποτελούμενες από γυάλινες φιάλες με προσαρμοσμένα στα στόμια τους τεμάχια υφάσματος, βρέθηκαν και κατασχέθηκαν το πρωί της Τρίτης σε προαύλιο χώρο εγκαταλελειμμένου κτιρίου στην περιοχή των Εξαρχείων.
Ορισμένες από αυτές περιείχαν εύφλεκτο υγρό, ενώ βρέθηκε ακόμα σακίδιο πλάτης και μεταλλικός κόφτης.
Προανάκριση για τα ευρήματα διενεργεί η Υποδιεύθυνση Κρατικής Ασφάλειας.
Κρίσιμη μέρα για την τελική έγκριση η Πέμπτη, καθώς θα συνεδριάσει σχετικά η επιτροπή εμβολίων και θα αποφανθεί στην FDA αν το εμβόλιο είναι ασφαλές – Το εμβόλιο λειτούργησε καλά ανεξάρτητα από το φύλο, το βάρος ή την ηλικία των εθελοντών
Το εμβόλιο κατά του κορωνοϊού που κατασκευάστηκε από την Pfizer και την BioNTech παρέχει ισχυρή προστασία έναντι της Covid-19 εντός περίπου 10 ημερών από την πρώτη δόση, σύμφωνα με έγγραφα που δημοσιεύθηκαν την Τρίτη από την Υπηρεσία Τροφίμων και Φαρμάκων των ΗΠΑ (FDA), πριν από μια συνάντηση της συμβουλευτικής ομάδας εμβολίων.
Το συγκεκριμένο εύρημα είναι ένα από τα πολλά σημαντικά νέα που παρουσιάζονται στο ενημερωτικό υλικό, το οποίο περιλαμβάνει περισσότερες από 100 σελίδες αναλύσεων δεδομένων από την FDA και από την Pfizer. Τον περασμένο μήνα, η Pfizer και η BioNTech ανακοίνωσαν ότι το εμβόλιο δύο δόσεων τους είχε ποσοστό αποτελεσματικότητας 95% μετά από χορήγηση δύο δόσεων σε διάστημα τριών εβδομάδων. Οι νέες αναλύσεις δείχνουν ότι η προστασία αρχίζει να ξεκινά πολύ νωρίτερα.
Επιπλέον, το εμβόλιο λειτούργησε καλά ανεξάρτητα από το φύλο, το βάρος ή την ηλικία ενός εθελοντή. Παράλληλα, ενώ δεν εντοπίστηκαν σοβαρά ανεπιθύμητα συμβάντα που προκλήθηκαν από το εμβόλιο, πολλοί συμμετέχοντες παρουσίασαν πόνο, πυρετό και άλλες παρενέργειες.
Την Πέμπτη, η συμβουλευτική επιτροπή εμβολίων της FDA θα συζητήσει αυτά τα δεδομένα και θα αποφανεθεί μέσω ψηφοφορίας εάν θα συστήσει την έγκριση του εμβολίου Pfizer και της BioNTech.
Στο μεταξύ, παρά την προστασία που παρέχεται από την πρώτη δόση, δεν είναι σαφές για πόσο καιρό αυτή θα διαρκέσει. Προηγούμενες μελέτες έχουν διαπιστώσει ότι η δεύτερη δόση του εμβολίου Pfizer-BioNTech δίνει στο ανοσοποιητικό σύστημα μια σημαντική, μακροχρόνια ώθηση, μια επίδραση που παρατηρείται σε πολλά άλλα εμβόλια.