Αντιδράσεις που προέρχονται από τον χώρο της μικρομεσαίας επιχειρηματικότητας και κυρίως από τα καταστήματα που ασχολούνται με το λιανικό εμπόριο τροφίμων, σε ένα ευρύτερο πλαίσιο.
Όπως είναι γνωστό η κάθε επιχείρηση καλείται να επιλέξει μέσα από την λίστα 51 ειδών τροφίμων που ανήκουν σε 31 κατηγορίες, σε ποια από αυτά θα πρέπει να συγκρατήσει τις τιμές που έχουν πάρει μία αυξητική πορεία εξαιτίας των ανατιμήσεων.
Σύμφωνα με τα όσα υποστηρίζουν οι παράγοντες της αγοράς το όλο μέτρο, με τον τρόπο που εφαρμόζεται, θα ευνοήσει ακόμα περισσότερο τα μεγάλα σούπερ μάρκετ και θα δώσει τη δυνατότητα στους επιχειρηματικούς ομίλους που τα αντιπροσωπεύουν, να κυριαρχήσουν πλήρως στην αγορά.
Με βάση τους ίδιους κύκλους το καλάθι της νοικοκυράς θα φέρει λουκέτα σε καταστήματα τροφίμων όπως οπωροπωλεία, κρεοπωλεία, αρτοποιία και πολλά ακόμα που ανήκουν κυρίως στον χώρο της μικρομεσαίας επιχειρηματικότητας.
Πρόκειται, σύμφωνα με το σκεπτικό αυτό για ένα επίπλαστο μέτρο που σκοπό του δεν έχει τόσο την στήριξη των νοικοκυριών απέναντι στην καρδιά της ακρίβειας, αλλά την πλήρη κυριαρχία των μεγάλων απέναντι στις πιο μικρές επιχειρήσεις.
Είναι ένα μέτρο που δίνει την δυνατότητα στους μεγάλους να ξεστοκάρουν το υλικό που έχει μείνει στις αποθήκες τους και στους μικρούς (που δεν έχουν στοκ) να ψαλιδίσουν το όποιο κέρδος έχουν από τα βασικά είδη διατροφής που έχουν και τη μεγαλύτερη ζήτηση.