Του Κωνσταντίνου Φλαμή (εφημερίδα ΓΝΩΜΗ)
Οθωνος Αμαλίας ώρα 12 το μεσημέρι. 22 ώρες μετά τον εκτροχιασμό της αμαξοστοιχίας με τους 72 επιβάτες στο ύψος της Γούναρη. Εκτελούνται εργασίες αποκατάστασης της γραμμής. 8-9 άνθρωποι πάνω από τις ράγες, ξηλώνουν, κόβουν, τοποθετούν χοντρές βίδες για να στερεώσουν την γραμμή. Η ζημιά όμως είχε ήδη γίνει. Και ήταν το τρίτο κατά σειρά ατύχημα στο ίδιο σχεδόν σημείο. «Αν το τρένο δεν πήγαινε με 20 χλμ την ώρα θα χαμε σοβαρό ατύχημα» δηλώνει ο συνδικαλιστής Σταύρος Μπίλιος. Για να συμπληρώσει: «Ελάχιστοι είμαστε που ξέρουμτ το αντικείμενο και όλοι πάνω από 50. Κάποτε περπατάγαμε την γραμμή από την Καλαμάτα μέχρι την Πάτρα για να δούμε αν έχει πρόβλημα. Πάνε αυτά» συμπληρώνει.
Κάναμε αυτοψία στο σημείο. Τα ξύλα που έβγαλαν από την γραμμή… είναι σάπια. Τα φωτογραφικά ντουκουμέντα το αποδεικνύουν. Μάλιστα σε αυτό το σημείο δεν υπάρχει χαλίκι. Μόνο χώμα. Ένα «παλατζάρισμα» του συρμού… και γίνεται το κακό! Υπό διάλυση η υποδομή και του Προαστιακού Σιδηροδρόμου της Πάτρας καθώς οι γραμμές θα έπρεπε σε πολλά σημεία να έχουν αντικατασταθεί πλήρως εδώ και καιρό, αλλά η συγκεκριμένη εργολαβία ακόμα …αναμένεται. Ο κίνδυνος από τα σάπια ξύλα αποτελεί διαρκή κίνδυνο. Είναι χαρακτηριστικό ότι χθες πέταξαν τα παλιά και έφεραν καινούργια. Σε πόσα όμως ακόμη σημεία του δικτύου τα ξύλα είναι σάπια;
Δεν είναι τυχαίο ότι μεταξύ των σταθμών Ρίου και Αγίου Ανδρέα οι συρμοί του Προαστιακού αναγκάζονται να ρίχνουν την ταχύτητά τους ακόμα και στα … 10 χιλιόμετρα την ώρα προκειμένου να αποφευχθούν τα χειρότερα.
Παρά τις χαμηλές ταχύτητες όμως ο προχθεσινός εκτροχιασμός στη διασταύρωση της Γούναρη με την Όθωνος Αμαλίας δεν κατέστη δυνατό να αποφευχθεί. Οι συνδικαλιστές κάνουν πλέον λόγο για κατάρρευση του δικτύου, ακόμα και στις ελάχιστες περιοχές, στις οποίες εκτελείται και αυτό το λιγοστό σιδηροδρομικό έργο στη χώρα μας. Όπως στην Πάτρα.
Από την πρώτη στιγμή του ατυχήματος, οι ενδείξεις έδειχναν εξαρχής ότι το συμβάν πιθανότατα αποδίδεται στην κακή κατάσταση της υποδομής. Κάποιοι είπαν ότι «άνοιξαν» οι ράγες. Λογικό, από την στιγμή που το τρένο με τόσο βάρος «παλαντζάρισε»! Το πρόβλημα με τα σάπια ξύλα είναι γνωστό εδώ και καιρό και εντείνεται λόγω της θάλασσας.