Πρόσφατα το 50oς Δημοτικό Σχολείο Πάτρας υποδέχθηκε εννέα εκπαιδευτικούς από δημοτικά σχολεία της Ιταλίας, της Αγγλίας, της Ισπανίας και της Πορτογαλίας στο πλαίσιο της τρίτης διακρατικής συνάντησης του προγράμματος Erasmus+ που συμμετέχει το σχολείο μας. Το πρόγραμμα έχει τίτλο Common Roots In Our Diversity – CRIOD (2019-1-IT02-KA229-062822_2) και σκοπό έχει την από κοινού μελέτη της πολιτιστικής κληρονομιάς των συμμετεχόντων χωρών.
Όπως εξηγεί σχετική ανακοίνωση του σχολείου:
Στις πέντε ημέρες εργασίας που έλαβαν χώρα οι δραστηριότητες του προγράμματος, από 21 έως 25 Νοέμβρη 2021, οι επισκέπτες εκπαιδευτικοί είχαν την ευκαιρία να επισκεφθούν τους αρχαιολογικούς χώρους της Ακρόπολης και της Αρχαίας Ολυμπίας που είναι ενταγμένοι στα μνημεία παγκόσμιας κληρονομιάς UNESCO καθώς και σημαντικά μνημεία και τοποθεσίες της πόλης μας. Επίσης, συνάντησαν τους μαθητές του σχολείου μας που τους υποδέχθηκαν με ποικίλα δρώμενα ενώ ταυτόχρονα έλαβαν χώρα σύγχρονες εξ αποστάσεως δράσεις με τους μαθητές όλων των συνεργαζόμενων σχολείων.
Την πρώτη ημέρα εργασίας οι επισκέπτες μας έχοντας, παρέα και εκπαιδευτικούς του σχολείου μας, περιηγήθηκαν στο ιστορικό κέντρο της Αθήνας. Με σύμμαχο τον πολύ καλό για την εποχή καιρό χάρηκαν την όμορφη λιακάδα κάνοντας βόλτα στον πεζόδρομο γύρω από τον βράχο της Ακρόπολης. Στη συνέχεια, ξεναγήθηκαν στο Μουσείο της Ακρόπολης από επαγγελματία ξεναγό που τους μίλησε για τη ζωή και την τέχνη στην αρχαία Αθήνα. Μετά από το μουσείο ανέβηκαν στο βράχο της Ακρόπολης και θαύμασαν τον Παρθενώνα ενώ η ξεναγός εξηγούσε λεπτομέρειες για τη μοναδική αρχιτεκτονική του. Στο τέλος της ημέρας ταξίδεψαν για την Πάτρα, όπου είχαν προγραμματιστεί οι δραστηριότητες για τις επόμενες μέρες.
Την επόμενη ημέρα το πρωί, οι φιλοξενούμενοι εκπαιδευτικοί επισκέφθηκαν το Αρχαιολογικό Μουσείο Πατρών. Εκπρόσωπος του Μουσείου ξενάγησε τους μαθητές στα εκθέματα του μουσείου μιλώντας για τη ζωή στην πόλη μας από τα αρχαία χρόνια μέχρι τη σύγχρονη εποχή. Στη συνέχεια, ακολούθησε επίσκεψη στο σχολείο μας προκειμένου να ξεκινήσουν οι κοινές δράσεις για τους μαθητές όλων των σχολείων. Έγινε τελετή υποδοχής και στη συνέχεια οι μαθητές της Αγγλίας και της Πορτογαλίας παρουσίασαν τη μουσική παράδοση της χώρας τους και τραγούδησαν. Λόγω συνθηκών οι μαθητές του σχολείου μας δε βρίσκονταν στον ίδιο χώρο με τους επισκέπτες. Παρακολουθούσαν τις εκδηλώσεις από τις αίθουσές τους και μετέβαιναν σύντομα στον χώρο του θεάτρου μόνο όταν ήταν η σειρά τους να παρουσιάσουν κάποιο δρώμενο σύμφωνα με το πρόγραμμα. Το μεσημέρι της ίδιας ημέρας έγινε project meeting, όπου συζητήθηκαν θέματα προγραμματισμού των επόμενων δράσεων και στη συνέχεια ακολούθησε ενημερωτική-εκπαιδευτική συνάντηση στο εργαστήριο υπολογιστών του σχολείου μας όπου παρουσιάστηκε το λογισμικό 3D σχεδίασης Tinkercad καθώς και δυνατότητες χρήσης του στην τάξη.
Η τρίτη ημέρα εργασίας ξεκίνησε με project meeting στο σχολείο και συνεχίστηκε με επίσκεψη στην Achaia Clauss. Εκεί οι επισκέπτες μας ξεναγήθηκαν στους χώρους του οινοποιείου, έμαθαν την ιστορία του και δοκίμασαν Μαυροδάφνη. Στη συνέχεια, περπατήσαμε μαζί τους στο ιστορικό κέντρο της Πάτρας και είδαμε το ρωμαϊκό ωδείο, το κάστρο, το ρωμαϊκό στάδιο, τις κεντρικές πλατείες της πόλης και άλλα ενδιαφέροντα μέρη.
Η επόμενη ημέρα, Τετάρτη 24 Νοέμβρη, ήταν η δεύτερη μέρα σύγχρονων εξ αποστάσεως συναντήσεων των μαθητών μέσω τηλεδιάσκεψης. Επειδή όμως λόγω διαφοράς ώρας με τα σχολεία του εξωτερικού οι μαθητές δε μπορούσαν να ξεκινήσουν την τηλεδιάσκεψη πριν τις 11:00 ώρα Ελλάδας, εκμεταλλευτήκαμε το πρωινό με μια επίσκεψη στον Άγιο Ανδρέα, την εκκλησία του πολιούχου των Πατρών. Στη συνέχεια οι επισκέπτες μας ήρθαν στο σχολείο για να παρακολουθήσουν τις παρουσιάσεις των παιδιών. Αυτή τη μέρα, ήταν η σειρά των σχολείων από την Ιταλία, την Ισπανία και την Ελλάδα να παρουσιάσουν τη μουσική παράδοση της χώρας τους και να τραγουδήσουν τραγούδια στη γλώσσα τους αλλά και στη γλώσσα μιας από τις άλλες χώρες. Συνολικά στην τηλεδιάσκεψη συνδέθηκαν 41 σχολικές αίθουσες και ήταν πολύ συγκινητικό να βλέπουμε στην οθόνη μας τα παιδιά στις σχολικές αίθουσες άλλων χωρών να χορεύουν στους ήχους του ρεμπέτικου Τίκι Τακ την ώρα που τραγουδούσαν οι έλληνες μαθητές ή να χτυπούν παλαμάκια στον ρυθμό ενός ισπανικού τραγουδιού. Ήταν στιγμές που οι αποστάσεις πραγματικά εκμηδενίστηκαν και οι μαθητές μας έγιναν ένα.
Το μεσημέρι της ίδιας μέρας ακολούθησε ενημερωτική-εκπαιδευτική συνάντηση στο 48ο Δημοτικό Σχολείο Πάτρας όπου μας υποδέχθηκε η διευθύντρια κ. Πατρούλα Αντωνοπούλου και εκπαιδευτικοί του σχολείου με δώρα και κεράσματα. Στο εργαστήριο πληροφορικής ο εκπαιδευτικός πληροφορικής του σχολείου Ανέστης Βοβός παρουσίασε το λογισμικό 3D εκτύπωσης Cura και των διαφόρων παραμέτρων και ρυθμίσεων που απαιτούνται για τα διάφορα είδη εκτυπώσεων.
Το βράδυ πραγματοποιήθηκε το καθιερωμένο επίσημο δείπνο, όπου οι φιλοξενούμενοι εκπαιδευτικοί μαζί με τους εκπαιδευτικούς του σχολείου μας είχαν την ευκαιρία να συζητήσουν, να ανταλλάξουν απόψεις και εμπειρίες για τις πρώτες τέσσερις μέρες του προγράμματος αλλά και να κάνουν σχέδια για το μέλλον.
Την τελευταία ημέρα εργασίας, Πέμπτη 25 Νοέμβρη, οι φιλοξενούμενοι εκπαιδευτικοί είχαν την ευκαιρία να επισκεφθούν το δημαρχείο όπου τους υποδέχθηκε ο Δήμαρχος Πατρών, ενώ στη συνέχεια ξεναγήθηκαν στο Θέατρο Απόλλων όπου ενημερώθηκαν για την ιστορία του από εκπρόσωπο του Δημοτικού Περιφερειακού Θεάτρου Πάτρας.
Ακολούθησε επίσκεψη στο Μουσείο και τον Αρχαιολογικό Χώρο Αρχαίας Ολυμπίας. Εκεί, έγινε περιήγηση στον αρχαιολογικό χώρο ακολουθώντας τη διαδρομή που πρότεινε η επαγγελματίας ξεναγός που ήταν μαζί τους, εξηγώντας παράλληλα τα ευρήματα και τη μεγάλη σημασία του τόπου αυτού για την αρχαία Ελλάδα. Η περιήγηση στο μουσείο άφησε εξίσου έντονες εντυπώσεις με αποκορύφωμα τα αγάλματα της Νίκης του Παιωνίου και του Ερμή του Πραξιτέλη, ενώ ιδιαίτερη συγκίνηση προκάλεσε το πήλινο κύπελο που ο γλύπτης Φειδίας έπινε νερό με την επιγραφή “Φειδίου ειμί” …
Την Παρασκευή, 26 Νοεμβρίου αποχαιρετήσαμε τους επισκέπτες μας που αναχωρούσαν για το ταξίδι της επιστροφής κάνοντας μια βόλτα στη γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου.
Η εβδομάδα Erasmus+ στο σχολείο, μας άφησε πολύ ωραίες αναμνήσεις και νέες εμπειρίες. Μας έλειψε η δια ζώσης συμμετοχή των παιδιών από τα σχολεία των συνεργαζόμενων χωρών αφού λόγω συνθηκών δεν ήταν δυνατόν να ταξιδέψουν στη χώρα μας, όμως χαρήκαμε που μπορέσαμε τουλάχιστον να έχουμε κοινές δράσεις έστω και διαδικτυακά. Οι μαθητές του σχολείου μας ευχαριστήθηκαν τη συμμετοχή τους και, απ’ ό,τι μας μετέφεραν οι επισκέπτες εκπαιδευτικοί, το ίδιο και οι δικοί τους μαθητές. Αντάλλαξαν χειρόγραφες κάρτες και μικρά δωράκια, όπως αντικείμενα φτιαγμένα από τους εκτυπωτές τριών διαστάσεων των σχολείων και αυτοκόλλητα, τραγούδησαν μαζί και επικοινώνησαν.
Αξίζει ένα μεγάλο μπράβο στους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς όλων των σχολείων που συμμετείχαν καθώς χωρίς όλους τους δεν θα μπορούσαν να πραγματοποιηθεί η διακρατική συνάντηση. Δεν πρέπει να παραλείψουμε να αναφερθούμε και στη συμβολή των γονέων του σχολείου μας, οι οποίοι αγκάλιασαν με πολύ ενδιαφέρον και αγάπη τις δράσεις των ημερών αυτών και βοήθησαν σε ό,τι μπορούσαν για τη διοργάνωσή τους. Επίσης, παρόλο που δεν ήταν δυνατόν να διοργανωθούν ανοιχτές εκδηλώσεις υποδοχής των φιλοξενούμενών μας με συμμετοχή όλων των μαθητών και γονέων του σχολείου μας, οι γονείς έδειξαν την αγάπη τους προσφέροντας υπέροχα παραδοσιακά φαγητά και γλυκά για να κεραστούν οι επισκέπτες μας.