Έπειτα από την θερμή υποδοχή κοινού και κριτικών την περασμένη σεζόν, η «Αρραβωνιαστικιά του Αχιλλέα» της Άλκης Ζέη, συνεχίζει την επιτυχημένη της πορεία για 2η χρονιά και έρχεται στο «Μηχανουργείο Πολυχώρο Πολιτισμού» την Τετάρτη 13 Νοέμβριου (21:00) και την Πέμπτη 14 Νοεμβρίου (21:15).
Η Γιασεμί Κηλαηδόνη ερμηνεύει έναν συγκλονιστικό μονόλογο για την ιστορία μιας γενιάς που στις ταραγμένες δεκαετίες του νεοελληνικού βίου (1940-1970) επέλεξε, με βαρύ τίμημα, να αλλάξει τον κόσμο. Την σκηνοθεσία υπογράφει ο Φώτης Μακρής.
ΤΟ ΕΡΓΟ
Η κεντρική ηρωίδα, η «αρραβωνιαστικιά», καταφεύγει στην μνήμη. Αυτός είναι ο μόνος δρόμος για να αφηγηθεί την εμπειρία της αλλά και την εμπειρία της γενιάς της, προσπαθώντας να βρει το νόημα της Ιστορίας.
Σ’ όλη αυτή την διαδρομή, η ηρωίδα αναπλάθει εμπειρίες από την προπολεμική Ελλάδα, από τη δικτατορία της 4ης Αυγούστου, από την Κατοχή, την Αντίσταση, τον Εμφύλιο, την μετεμφυλιακή περίοδο και την Χούντα των Συνταγματαρχών, αλλά και από τα σύγχρονα κοινωνικά προβλήματα (μετανάστευση, πολυπολιτισμικές κοινωνίες κ.ά.).
Η διασκευή του μυθιστορήματος, που έχει γίνει από τον Φώτη Μακρή, την Κλεοπάτρα Τολόγκου και τη Στέλλα Κρούσκα, πλέκεται στον διπλό ιστό της προσωπικής και της συλλογικής περιπέτειας.
Πρόσωπα κοινά, αθέλητοι πρωταγωνιστές ή ανίδεοι κομπάρσοι του δράματος: Αντίσταση, εμφύλιος, διώξεις. Μεγάλα οράματα και διαψεύσεις, διάλυση πολλών ψευδαισθήσεων. Η Ελλάδα, ο κόσμος.
Σ’ ένα μεταίχμιο της ζωής της και της πρόσφατης ιστορίας μας –στη διάρκεια της δικτατορίας– η αρραβωνιαστικιά του Αχιλλέα, ανασύροντας τις μνήμες της πετράδι-πετράδι, συνθέτει το ψηφιδωτό της τριακονταετίας.
ΟΙ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ
Ερμηνεία: Γιασεμί Κηλαηδόνη. Σκηνοθεσία: Φώτης Μακρής. Διασκευή: Στέλλα Κρούσκα, Κλεοπάτρα Τολόγκου, Φώτης Μακρής. Σκηνογραφία: Μάριος Σπηλιόπουλος
Φωτισμοί: Μελίνα Μάσχα. Μουσική: Νείλος Καραγιάννης. Φωτογραφίες: Θανάσης Καρατζάς
Το μυθιστόρημα της Άλκης Ζέη «Η αρραβωνιαστικιά του Αχιλλέα», κυκλοφορεί από τις εκδόσεις «Μεταίχμιο».
Η παράσταση ανέβηκε με την οικονομική υποστήριξη του Υπουργείου Πολιτισμού.