Πτωτική για όλους και για όλα ήταν ημέρα της Μαύρης Παρασκευής, σε συνθήκες καραντίνας. Δούλεψαν μέσω του ηλεκτρονικού εμπορίου μόνο τα καταστήματα των μεγάλων αλυσίδων και των πολυεθνικών εταιρειών.
Όμως ακόμα και για αυτά η πτώση σε σύγκριση με την προηγούμενη χρονιά, ξεπέρασε το 40% με 50%. Οι παραγγελίες σε σύγκριση με την αντίστοιχη ημέρα του 2019, ήταν αρκετά λιγότερες.
Βέβαια η μέρα αυτή ήταν άκρως κερδοφόρα τόσο για τα καταστήματα των πολυεθνικών, όσο και για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις της Πάτρας. Για όποιον δεν θυμάται είχε γίνει ένας χαμός έξω από τα μαγαζιά, όσο και εντός αυτών αφού τότε δεν υπήρχε κορωνοϊος.
Φέτος, έτσι όπως εξελίχτηκαν τα πράγματα, τα μικρά καταστήματα δεν μπόρεσαν να πάρουν ούτε ένα μικρό κομμάτι από τη πίτα, ενώ η πίτα ήταν σαφώς μικρότερη.
Πέρα από την οικονομική κρίση της πανδημίας φάνηκε ότι ο κορωνοϊός έχει έρθει για να μετριάσει εντελώς τις καταναλωτικές μας συνήθειες.
Ακόμα και σε μια τέτοια ημέρα, με τις χιλιάδες προσφορές. Ο κόσμος ψωνίζει μόνο ότι του είναι απαραίτητο και έτσι αυτές οι μέρες της καταναλωτικής μανίας, όπως η Black Friday, δεν έχουν πλέον τόσο μεγάλο έδαφος όσο παλιότερα.
Ωστόσο, ο απόηχος της αφήνει ένα μάθημα για τους μικρομεσαίους. Την άμεση ανάγκη που υπάρχει για να εξελίξουν τις υπηρεσίες τους και να μπουν δυναμικά στον τομέα του ηλεκτρονικού εμπορίου. Μόνο έτσι θα μπορέσουν να κρατηθούν στο αύριο.