Στις πολλαπλές θετικές επιπτώσεις του οδικού έργου Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη, το οποίο συμβασιοποιήθηκε παρουσία του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη και του πρώην, Αντώνη Σαμαρά, αναφέρθηκε ο υφυπουργός Υποδομών, Γιώργος Καραγιάννης, μιλώντας στη σχετική εκδήλωση στην Καλαμάτα.
Εκανε λόγο για «σημαντική ημέρα, που σηματοδοτεί την απόφαση της Πολιτείας να επιταχύνει την αναβάθμιση υποδομών για τη Μεσσηνία, τηρώντας τις δεσμεύσεις της και επιβεβαιώνοντας την ορθότητα και τη δυναμική του Ειδικού Σχεδίου Αναβάθμισης Υποδομών για όλη την Πελοπόννησο».
Εστιάζοντας στο νέο οδικό έργο, τόνισε ότι «αφορά στην κατασκευή – αναβάθμιση του άξονα μήκους περίπου 49 χλ. το οποίο θα περιλαμβάνει τα τμήματα:
· Καλαμάτα – Ριζόμυλος μήκους 16,4 χλμ.
· Ριζόμυλος – Πύλος μήκους 24,4 χλμ.
· Πύλος – Μεθώνη μήκους 7,9 χλμ.».
Σχετικά με τα οφέλη, ο κ. Καραγιάννης υπογράμμισε ότι «διευκολύνει την προσβασιμότητα της Δυτικής και ΝΔ Μεσσηνίας σε σχέση με την Καλαμάτα, τον Διευρωπαϊκό Αξονα Μεταφορών Αθήνας – Κορίνθου – Τρίπολης – Καλαμάτας – Σπάρτης, και το Αεροδρόμιο. Παράλληλα, «λόγω αύξησης της μέσης ταχύτητας κυκλοφορίας κατά 35 χλμ./ ώρα, μειώνονται οι χρονοαποστάσεις μεταξύ τουριστικών περιοχών και Ααεροδρομίου Καλαμάτας. Ακόμα, ενισχύει την ανάπτυξη του Αγροτικού Τομέα και ιδιαίτερα της αγοράς ευπαθών προϊόντων ΠΟΠ, για τα οποία η βελτίωση της προσβασιμότητας αποτελεί κρίσιμο παράγοντα».
Σημαντική θα είναι και η συμβολή στην οδική ασφάλεια, καθώς όπως είπε «αναμένεται να μειώσει τα ατυχήματα κατά 75%».
Οπως έκανε γνωστό ο υφυπουργός, κατά την κατασκευή του θα δημιουργήσει ακόμα 625 θέσεις εργασίας και περίπου 100 κατά την 26ετή λειτουργίας του συμβάλλοντας στη μείωση της ανεργίας».
Σύμφωνα με τον Γ. Καραγιάννη υπάρχει ανάδοχος για το έργο της Παράκαμψης Γιάλοβας, μήκους 3,5 χλμ. της Εθνικής Ο(δού Κυπαρισσία – Φιλιατρά – Πύλος και στην κατασκευή νέου τμήματος 4,2 χλμ. για την παράκαμψη, στον Δήμο Πύλου – Νέστορος, προϋπολογισμό 40,5 εκατ. ευρώ, που θα κατασκευαστεί σε 2 έτη. Επίσης, έκανε γνωστό ότι τον Αύγουστο θα ολοκληρωθεί η κατασκευή της ΕΟ Σουληνάρι – Κρεµµύδια – Κορυφάσιο.
Ακόμα, έχει δοθεί εντολή στον παραχωρησιούχο της Ολυμπίας Οδού για την εκπόνηση μελετών στο Τμήμα Πύργος – Αλφειός – Καλό Νερό – Τσακώνα, μετά την επίλυση των γνωστών ζητημάτων του Πάτρα – Πύργος», όπου με την ολοκλήρωσή του θ’ αλλάξει ριζικά ο χάρτης των μετακινήσεων στην Πελοπόννησο, ενεργοποιώντας τον δυτικό άξονα από την Πάτρα στον Πύργο και ύστερα στην Κυπαρισσία και την Καλαμάτα.
Κλείνοντας, ο κ Καραγιάννης τόνισε: «Ολα αυτά τα έργα υπηρετούν μία αναπτυξιακή λογική κι έχουν αποτύπωμα σε οικονομικό, κοινωνικό και περιβαλλοντικό επίπεδο».