flamis.gr

ΠΑΤΡΑ: Πολλά τα κενά που έχουν μείνει στους μαθητές από την τηλεκπαίδευση

Παρά την περιορισμένη αρχικά προσέλευση των δασκάλων για να κάνουν τα τεστ κατά του κορωνοϊού, η ανταπόκριση όταν ξεκίνησαν τα σχολεία αυξήθηκε σε μεγάλο βαθμό.

Οι δάσκαλοι ανταποκρίνονται και κάνουν το τεστ όταν τα κλιμάκια του ΕΟΔΥ, έρχονται από τα σχολεία τους και γενικότερα η όλη διαδικασία εξελίσσεται ομαλά.

Μέχρι ώρας τουλάχιστον, με εξαίρεση το κρούσμα από το 10ο δημοτικό σχολείο της Πάτρας, δεν υπάρχουν κάποια σημάδια διασποράς που να είναι ανησυχητικά.

Ωστόσο, ο φόβος για το τι μπορεί να γίνει εφόσον ξεκινήσουν τα σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης είναι έκδηλος, αφού τα παιδιά σε αυτά είναι περισσότερα και πολλά από τα γυμνάσια και τα λύκεια βρίσκονται σε κοντινές αποστάσεις με τα δημοτικά.

Από την άλλη, υπάρχει έκδηλη και η ανησυχία για τα κενά που έχει αφήσει όλο αυτό το διάστημα της καραντίνας η τηλεκπαίδευση, αφού είναι κοινή άποψη από όλους ότι το μάθημα εκεί δεν είναι δυνατόν να αντικαταστήσει την δια ζώσης εκπαίδευση.

Σύμφωνα με εκπαιδευτικούς και γονείς ήδη πολλά παιδιά έχουν μείνει αρκετά πίσω στο επίπεδο της εκπαίδευσης τους, σε όλες τις βαθμίδες και αυτό είναι κάτι που εύκολα μπορεί να διαπιστωθεί και μέσα από τις επιδόσεις τους, αλλά και την “εξέταση” στο σπίτι τους.

Είναι χαρακτηριστικό ότι στο δημοτικό υπάρχουν παιδιά που έχουν φτάσει να είναι στην δευτέρα τάξη και δεν έχουν καλά – καλά μάθει να γράφουν και να κάνουν ανάγνωση. Το 2020 πέρασε έτσι, με δύο καραντίνες, μεγάλη παύση των δια ζώσης μαθημάτων και ένα καλοκαίρι που μεσολάβησε. 

Αντίστοιχα κενά υπάρχουν και στους μαθητές των γυμνασίων, σε μαθήματα που η εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση δεν είναι ιδανική, όπως για παράδειγμα, στα μαθηματικά, στη φυσική, στη χημεία ή ακόμα και σε φιλολογικά μαθήματα.

Πάντως, όλοι βρίσκονται εν αναμονή των αποφάσεων που είναι να παρθούν μέσα στις επόμενες ώρες. Θα ανοίξουν τα γυμνάσια και τα λύκεια άμεσα; Και το δίλημμα πλέον είναι σαφές: Κίνδυνος της διασποράς ή περαιτέρω υποβάθμιση της ποιότητας της εκπαίδευσης;

Comments are closed.