flamis.gr
Ενημερωτικό Portal, Πάτρα, Αχαΐα

ΠΑΤΡΑ: Πώς πάει η κίνηση στο δεύτερο lockdown στα μίνι μάρκετ και στα παντοπωλεία

Μπορεί να είναι ανοικτά σε όλη αυτή τη διάρκεια του lockdown η οποία επί της ουσίας συνεχίζεται, όμως, αυτό δεν σημαίνει ότι δεν έχουν επηρεαστεί από το κλείσιμο του λιανικού εμπορίου.

Ο λόγος για τα μίνι μάρκετ, τα παντοπωλεία και γενικότερα τα μικρά καταστήματα τροφίμων που αυτές τις μέρες είναι ανοικτά, παρά το lockdown, όμως ο τζίρος τους έχει επηρεαστεί άμεσα από την κατάσταση αυτή.

Σύμφωνα με τα όσα τονίζουν οι επαγγελματίες αυτού του είδους,  η δουλειά τους σε όλη αυτή την διάρκεια του δεύτερου lockdown έχει πέσει κατά 40% με 50%, τουλάχιστον στα καταστήματα του κέντρου.

Μιλάμε κυρίως για τα μίνι μάρκετ και τα παντοπωλεία που εμπορεύονται και δραστηριοποιούνται βασικά πάνω στο τρόφιμο και ύστερα στα υπόλοιπα είδη που παρέχουν. Το τρόφιμο “κρατάει” και αντέχει όπως υποστηρίζουν, ακόμα και κάτω από αυτές τις συνθήκες. 

Κάθετη πτώση στα ψιλικά

Η κατάσταση, όμως, είναι κάκιστη στα ψιλικά είδη και στα καταστήματα που βασίζονται κυρίως  σε αυτόν τον τομέα του λιανικού εμπορίου.

Εκεί η πτώση φτάνει το 60% με 70%. Όπως λένε ο κόσμος έχει περιορίσει σε μεγάλο βαθμό την κατανάλωση και αγοράζει μόνο τα απαραίτητα, τα τρόφιμα δηλαδή.

Το κλείσιμο του λιανικού εμπορίου, βέβαια, έχει επηρεάσει αρνητικά και σε ένα ακόμα τομέα τα καταστήματα αυτού του είδους, καθώς έχουν χαθεί οι περαστικοί που αγόραζαν κάτι της τελευταίας στιγμής που δεν είχαν πάρει από τα ψώνια τους στα σούπερ μάρκετ και τους έλειπε από το σπίτι.

Όπως λένε οι ιδιοκτήτες των παντοπωλείων και των μίνι μάρκετ που βρίσκονται στο κέντρο της Πάτρας η λιγοστή κίνηση που έχουν αυτές τις ημέρες, πέφτει εντελώς από τις μεσημεριανές και τις απογευματινές ώρες, τότε δηλαδή που δεν κυκλοφορεί τίποτα.

Καλύτερα στις συνοικίες

Αντίθετα, η κατάσταση είναι κάπως καλύτερη στα μαγαζιά του είδους που βρίσκονται στις συνοικίες και έξω από το κέντρο της Πάτρας.

Η κίνηση στα μαγαζιά αυτά έχει πέσει τις ημέρες του lockdown στο 20% με 30% και αυτό γιατί ο ανταγωνισμός των σούπερ μαρκετ εκεί είναι μικρότερος και υπάρχει πάντα το στοιχείο της γειτονιάς που τους δίνει ένα πλεονέκτημα.

Στο κέντρο, ένα ακόμα αρνητικό στοιχείο, σύμφωνα πάντα με τους καταστηματάρχες του είδους, έχει να κάνει με τη φυγή των φοιτητών. Οι φοιτητές έχουν αναχωρήσει από την Πάτρα από την αρχή της δεύτερης καραντίνας και αυτό τους έχει ρίξει αρκετά την κίνηση.

Τέλος, ένας ανασταλτικός παράγοντας που αφορά όλα αυτά τα καταστήματα έχει να κάνει με το ωράριο λειτουργίας. Τα μαγαζιά κλείνουν σε αυτή την καραντίνα νωρίς στις 20:30 , σύμφωνα με τους κανονισμούς που υπάρχουν και αυτό έχει μειώσει τον τζίρο τους, καθώς τις ώρες αυτές είναι κλειστά τα σούπερ μάρκετ, κάτι που υπό άλλες συνθήκες τους έδινε πελατεία.

Comments are closed.