Κάτι πρέπει να γίνει με το θέμα των γεωγραφικών ορίων στα νηπιαγωγεία και στα δημοτικά σχολεία της Πάτρας, έτσι ώστε να υπάρξει μια ισορροπία στην κατανομή των μαθητών και να μην χαθούν οργανικές θέσεις από τους εκπαιδευτικούς.
Αυτό αναφέρουν στις συζητήσεις οι νηπιαγωγοί και οι δάσκαλοι βλέποντας ότι σε ορισμένα σχολεία κάθε χρόνος που περνάει μειώνεται ολοένα και περισσότερο ο αριθμός των μαθητών, ενώ σε άλλα αυξάνεται και μάλιστα σε σημείο που σε κάποιες τάξεις να παρατηρείται συνωστισμός, δυσκολεύοντας έτσι την εκπαιδευτική διαδικασία.
Τα πρόβλημα αυτό είναι εμφανές σε σχολεία ημιορεινών και αγροτικών περιοχών της Πάτρας και κυρίως της Αχαΐας όπου εκεί εξαιτίας του ότι πολλές οικογένειες έχουν φύγει από τα χωριά και έχουν κατέβει στην πόλη, οι μαθητές είναι ελάχιστοι και υπάρχουν σχολεία που έχουν φτάσει στο σημείο να κινδυνεύουν να κλείσουν.
Η μείωση όμως των μαθητών είναι εμφανής και σε ορισμένα σχολεία του κέντρου της Πάτρας για τον λόγο ότι πολλές οικογένειες, κυρίως νεαρά ζευγάρια που επιλέγουν να μείνουν σε περί αστικές περιοχές της πόλης, πάνε τα παιδιά τους στα σχολεία που βρίσκονται κοντά πλέον στο νέο τόπο διαμονής τους.
Έτσι βλέπει κανείς τα νηπιαγωγεία και τα δημοτικά σχολεία των περιοχών αυτών κάθε χρόνο να αυξάνουν τους μαθητές τους και να φτάνουν σε σημείο που αυτό δυσκολεύει τα μαθήματα.
Για αυτό και σύμφωνα με τους εκπαιδευτικούς είναι ανάγκη να γίνει μια επανεξέταση των γεωγραφικών ορίων του κάθε σχολείου, βάση των οποίων οι γονείς εγγράφουν τα παιδιά τους. Όμως για να γίνει αυτό χρειάζεται η ανάλογη μελέτη και να τεθούν όλα τα νέα δεδομένα και τα κριτήρια επί τάπητος από την Πρωτοβάθμια και από τους εμπλεκόμενους φορείς.