Δημοπρατείται σήμερα με τη μέθοδο του ανταγωνιστικού διαλόγου το τμήμα της νέας σιδηροδρομικής γραμμής από Ρίο μέχρι νέο Λιμάνι Πάτρας. Σήμερα οι ενδιαφερόμενοι όμιλοι καλούνται να εκδηλώσουν ενδιαφέρον για το έργο.
Η αποσφράγιση των φακέλων συμμετοχής θα πραγματοποιηθεί στις 21 Ιανουαρίου. Από εκεί θα προκύψουν τα σχήματα που θα περάσουν στη β’ φάση του διαγωνισμού.
Σύμφωνα με την ΕΡΓΟΣΕ, ο ανάδοχος θα αναλάβει την μελέτη και κατασκευή του συνόλου των έργων υποδομής, όπως χωματουργικές εργασίες, την υπογειοποίηση της σιδηροδρομικής γραμμής με την μέθοδο cut & cover και των συνοδών έργων, τεχνικά άνω και κάτω διαβάσεων οδών και πεζών, διευθέτησης ποταμών και λοιπών υδραυλικών έργων κ.τ.λ.
Επίσης, θα κατασκευαστούν 11 χλμ. περίπου επιδομής διπλής σιδηροδρομικής γραμμής, περιλαμβανομένων των απαραίτητων παρακαμπτηρίων γραμμών, καθώς και όλων των απαραίτητων αλλαγών τροχιάς ή/και διασταυρώσεων για την ομαλή και ασφαλή σιδηροδρομική κυκλοφορία και της εγκατάστασης σταθερών σιδηροδρομικών σημάτων. Η μέγιστη ταχύτητα μελέτης έχει οριστεί στα 120 χλμ./ώρα.
Στην ίδια εργολαβία προβλέπονται οκτώ στάσεις (Καστελλόκαμπου, Μποζαΐτικων, Κανελλοπούλου, Αγυιάς, Παναχαϊκής, Αγ. Διονυσίου, Τριών Συμμάχων, Αγ. Ανδρέα) και ο τερματικός σταθμός στον νέο λιμένα Πάτρας, με τις απαιτούμενες αποβάθρες, κτιριακές εγκαταστάσεις και με τον περιβάλλοντα χώρο τους.
Στα υπόγεια τμήματα του έργου, οι στάσεις θα είναι υπόγειες, ενώ στη στάση Αγ. Ανδρέα περιλαμβάνονται και τα έργα διευκόλυνσης μετεπιβίβασης με την υφιστάμενη μετρική σιδηροδρομική γραμμή προς Πύργο.
Ακόμα, προβλέπονται οδικά έργα αποκατάστασης και αναβάθμισης του υφιστάμενου παράπλευρου οδικού δικτύου, έργα αποχέτευσης – αποστράγγισης συμπεριλαμβανομένων των μεγάλων τεχνικών διέλευσης των ποταμών Μειλίχου και Διακονιάρη, περιφράξεις και μέτρα ασφαλείας, αντιθορυβικά πετάσματα και όλα τα σύγχρονα ηλεκτρομηχανολογικά έργα και τα συστήματα σηματοδότησης με τηλεδιοίκηση, η ηλεκτροκίνησης της γραμμής με τηλεδιοίκηση, σύγχρονο σύστημα τηλεπικοινωνιών, κ.ά.
Η ΕΡΓΟΣΕ έχει θέσει ως χρονικό ορίζοντα ολοκλήρωσης του έργου, τα 4 χρόνια, ωστόσο ο ακριβής χρόνος μελέτης και κατασκευής και το κόστος του έργου θα καθοριστεί στην επόμενη φάση του διαγωνισμού, έπειτα από τη διαβούλευση με τις υποψήφιες κατασκευαστικές εταιρείες. Η νέα διπλή σιδηροδρομική γραμμή είναι άλλωστε το τελευταίο τμήμα που απομένει στην αναβαθμισμένη κεντρική σιδηροδρομική αρτηρία της χώρας.