flamis.gr
Ενημερωτικό Portal, Πάτρα, Αχαΐα

ΠΑΤΡΑ: Το συγκλονιστικό μήνυμα του Διευθυντή του Σχολείου της Τζωρτζίνας! Οργή από δασκάλους πριν λίγες ημέρες

Ανακοίνωση εξέδωσε το σχολείο όπου πήγαινε η 9χρονη Τζωρτζίνα στην Πάτρα, με αφορμή τη λήξη της σχολικής χρονιάς.

Ο διευθυντής του σχολείου, οι δάσκαλοι αλλά και οι μαθητές είναι συγκλονισμένοι από τον χαμό της πρωτότοκης κόρης της οικογένειας Δασκαλάκη.

«Η περίοδος όπου αφήνουμε στη μνήμη του παρελθόντος στιγματίστηκε και χαράχτηκε βαθιά στις καρδιές μας από την απώλεια μίας μαθήτριάς μας, της Τζωρτζίνας και τα όσα ακολούθησαν με την ποινική διερεύνηση του θέματος που ταλαιπώρησαν ψυχικά παιδιά, εκπαιδευτικούς και γονείς του σχολείου.

Με τη σκέψη μας σε όλους τους παρόντες, θέλουμε να αναγεννηθεί η διάθεσή μας και να επιστρέψουμε τον Σεπτέμβρη…» αναφέρεται στο τέλος της ανακοίνωσης που υπογράφει ο διευθυντής του δημοτικού σχολείου στην Πάτρα.

Η ανακοίνωση του Συλλόγου Διδασκόντων τον Μάιο

Ο Σύλλογος Διδασκόντων του 26ου Δημ. Σχολείου Πάτρας, με αφορμή τα όσα έχουν αναφερθεί
τους τελευταίους 3 μήνες σε τηλεοπτικές εκπομπές από διάφορους παράγοντες για την πολύκροτη
υπόθεση του θανάτου των τριών παιδιών της οικογένειας Δασκαλάκη, ανάμεσα στα οποία ήταν και η
μικρή Τζωρτζίνα, η οποία φοιτούσε εν ζωή στο σχολείο μας, διευκρινίζουμε τα ακόλουθα:
 Το σχολείο, ως ζωντανός οργανισμός, βρίσκεται σε συνεχή αλληλεπίδραση με την κοινωνία. Ο
χαμός ενός μικρού παιδιού αποτελεί πάντοτε ένα τραγικό γεγονός για κάθε σχολική μονάδα,
που επιφέρει μεγάλη ψυχολογική επιβάρυνση στους υπόλοιπους μαθητές/τριες, γι’ αυτό είναι
αναγκαίο να υποστηριχθούν συναισθηματικά, ώστε να υπάρξει αποτελεσματική αντιμετώπιση
στη διαχείριση του πένθους.
 Η είδηση για τη σύλληψη της μητέρας ως ύποπτη ανθρωποκτονίας με δόλο κατά του ίδιου της
του παιδιού (της Τζωρτζίνας) και όσα ακολούθησαν από τον “αλλόφρονα όχλο” στη γειτονιά
της κατηγορούμενης μητέρας, αλλά και τις εικόνες πολιορκίας του χώρου του σχολείου μας από
πολλές κάμερες και δημοσιογράφους, με ζωντανές συνδέσεις τηλεοπτικών καναλιών,
ανταποκρίσεις και συνεντεύξεις με γονείς κατά την ώρα προσέλευσης και αποχώρησης των
μαθητών δίπλα στις εξώπορτες του προαυλίου, συνέθεσαν ένα πρωτόγνωρο σκηνικό
εξωτερικής πραγματικότητας, που εισέβαλε βίαια στον ψυχισμό των παιδιών, κατακλύζοντάς
τον, και προκαλώντας ανασφάλεια, αίσθημα απειλής, φόβο…
 Το σχολείο μας προσπάθησε, σε συνεργασία με τον αρμόδιο Συντονιστή Εκ/κού Έργου, τον
αντίστοιχο της Ειδικής Αγωγής ΠΕ Αχαΐας και το 1ο ΚΕΔΑΣΥ Αχαΐας, να παρέμβει, λαμβάνοντας
υποστήριξη από ειδικούς εκπ/κούς (κοινωνικό λειτουργό, ψυχολόγους), με τη διενέργεια
ομαδικών συνεδριών με τους συμμαθητές του τμήματος της Τζωρτζίνας, διοργάνωση
ενημερωτικής συνάντησης με τους γονείς των μαθητών του τμήματος, καθώς και με έκτακτη
συνεδρίαση Συλλόγου Διδασκόντων για ενημέρωση ως προς τον ενδεδειγμένο χειρισμό του
θέματος. Επίσης, διοργανώθηκαν ενδοσχολική επιμόρφωση με θέμα τη διαχείριση πένθους στο
σχολείο και το σπίτι – Άρση παραγόντων που δημιουργούν άγχος και φόβο στα παιδιά, καθώς και
διαδικτυακή ενημερωτική εσπερίδα για τους γονείς όλου του σχολείου υπό την αιγίδα του
Συντονιστή Εκ/κού Έργου, με συμμετοχή καταξιωμένων ψυχολόγων και κοινωνικού λειτουργού
με θέμα “Ενίσχυση ψυχικής ανθεκτικότητας μαθητών σε περιόδους κρίσης”. Θέλουμε να
πιστεύουμε ότι το αποτέλεσμα των παρεμβάσεων αυτών κρίνεται ικανοποιητικό και συνέβαλε
να υπάρξει κατά το δυνατόν ομαλοποίηση της διαταραχθείσας ψυχολογικής ισορροπίας των
μαθητών.
 Ο Σύλλογος Διδασκόντων του σχολείου μας, ακολούθησε από την πρώτη στιγμή των τραγικών
γεγονότων υπεύθυνη στάση αποχής από οποιαδήποτε δημόσια παρέμβαση σε τηλεοπτικό
κανάλι ή άλλο ΜΜΕ (ακόμα και στα social media ήταν πολύ προσεκτικές οι όποιες αναρτήσεις
υπήρξαν), καθώς αποκλειστική προτεραιότητα του σχολείου υπήρξε η διαφύλαξη του
παιδαγωγικού κλίματος και η εμπέδωση αισθήματος ασφάλειας στα παιδιά, θεωρώντας ότι
πρέπει να δοθεί χρόνος για την ολοκλήρωση του έργου της δικαιοσύνης, η ανακριτική
διαδικασία της οποίας βρίσκεται ακόμα και σήμερα σε εξέλιξη.
 Όμως, όλο αυτό το χρονικό διάστημα του καθημερινού μονοθεματικού τηλεοπτικού
βομβαρδισμού αποδίδονταν από ορισμένους τηλεπανελίστες συμμετέχοντες, επώνυμους ή μη,
πιθανές ευθύνες προς το σχολείο, αναφορικά με την αδυναμία εντοπισμού ύποπτης
κακοποιητικής συμπεριφοράς της μητέρας προς την Τζωρτζίνα, χωρίς κανείς εξ αυτών να
γνωρίζει τις πραγματικές διαστάσεις του θέματος, τη στάση και συμπεριφορά της Τζωρτζίνας
εντός κι εκτός τάξης, τον βαθμό της κοινωνικής της συμμετοχής στο σχολικό γίγνεσθαι, τον
βαθμό ενσωμάτωσης στην ομάδα της τάξης της και του σχολείου, την υποστηρικτική διαδικασία
που ακολουθήθηκε κατά την αρχική φοίτηση του παιδιού στο σχολείο, καθώς είχε βιώσει προ
6μήνου την ξαφνική απώλεια της αδερφής της Μαλένας, και τον βαθμό ανταπόκρισής της σε
αυτήν, τον βαθμό συνεργασίας οικογένειας–σχολείου, ο οποίος είναι σημαντικός, ειδικά για
παιδιά Α΄ και Β΄ τάξης δημοτικού σχολείου, και τις προσπάθειες συμβουλευτικής υποστήριξης
που υπήρξαν λόγω του τραγικού γεγονότος (θάνατος Μαλένας), τις μαρτυρίες του διδακτικού
προσωπικού που χειρίστηκε το παιδί είτε προσφέροντας διδακτικό έργο είτε σε εφημερίες κατά
την ώρα των διαλειμμάτων.
 Σχετικά με δηλώσεις που προβλήθηκαν στην εκπομπή του τηλεοπτικού σταθμού Alpha και την
εκπομπή T-live της Πέμπτης 05–5–2022, διευκρινίζουμε ότι αυτές έγιναν από αναπληρώτρια
εκπαιδευτικό θεατρικής αγωγής (ΠΕ 91.01) και όχι από τη δασκάλα του παιδιού, όπως
λανθασμένα αναφερόταν διαρκώς από τη δημοσιογράφο. Η εκπ/κός αυτή υπηρετούσε στο
σχολείο μας το διάστημα που η Τζωρτζίνα φοιτούσε στην Α΄ και Β΄ τάξη και δίδασκε στο τμήμα
της για 1 ώρα την εβδομάδα (το τρέχον σχολικό έτος η συγκεκριμένη εκπ/κός υπηρετεί σε
σχολεία άλλου νομού). Οι δηλώσεις αυτές, πέρα από την ουσία των λεγομένων της συναδέλφου,
δεν εκφράζουν τον Σύλλογο Διδασκόντων του σχολείου μας, ειδικά στην υφολογική εκφορά του
λόγου και στην τοποθέτησή της για το επιστημονικό έργο των ψυχολόγων. Το σχολείο μας,
άλλωστε, τον πρώτο χρόνο φοίτησης της Τζωρτζίνας στην Α΄ τάξη διέθετε αναπληρώτρια
εκπ/κό σχολική ψυχολόγο ΠΕ 23 (τον επόμενο χρόνο δεν τοποθετήθηκε αντίστοιχη ειδικότητα
στο σχολείο μας), η οποία συνεργάστηκε άψογα με τους υπόλοιπους συναδέλφους και
προσέφερε εξαιρετικές υπηρεσίες στη διαχείριση της ομαλής ένταξης του παιδιού στο νέο
σχολικό περιβάλλον, αλλά και σε όσους μαθητές και γονείς του σχολείου υπήρχε λόγος
παρέμβασής της στην εκπαιδευτική διαδικασία.
 Η συνειδητή επιλογή του σχολείου μας να σεβαστούμε το απόρρητο των ανακριτικών
διαδικασιών και να μην υπάρξει δημόσια τοποθέτηση για την υπόθεση θα συνεχίσει να μας
δεσμεύει μέχρι την ολοκλήρωση του ανακριτικού έργου, πιστεύοντας ακράδαντα ότι
συμβάλλουμε θετικά στην προστασία των μαθητών μας και στην απόδοση της δικαιοσύνης.
Είναι ευνόητο ότι από μέρους μας υπάρχει άμεση ανταπόκριση και συνεργασία με τις
ανακριτικές αρχές, στην κατεύθυνση της αναζήτησης της αλήθειας και της βοήθειας στο έργο
της. Ευχόμαστε να επέλθει το συντομότερο η κάθαρση και η υπόθεση αυτή να κλείσει και να
αποδοθεί δικαιοσύνη, όπως αρμόζει στον πολιτισμό μας !