ΠΑΤΡΑ: Το ΤΕΕ προτείνει έξι κόμβους για το κυκλοφοριακό! ΔΕΙΤΕ ΣΕ ΠΟΙΑ ΣΗΜΕΙΑ

    Ημερομηνία:

    Tη δική του πρόταση- παρέμβαση κάνει το ΤΕΕ Δυτικής Ελλάδας για την πόλη της Πάτρας και το κυκλοφοριακό της πρόβλημα. “Οι πολίτες της πόλης της Πάτρας, της πρωτεύουσας της Δυτικής Ελλάδας, αξίζει να ζουν σε ένα σύγχρονο αστικό περιβάλλον και το ΤΕΕ/ΤΔΕ συνδράμει πάντα με ποικίλες παρεμβάσεις προς την κατεύθυνση αυτή” αναφέρει σχετικά ο Πρόεδρος του ΤΕΕ Δυτικής Ελλάδας Βασίλης Αϊβαλής και συνεχίζει:

    “Η αποδοχή και υλοποίηση της παρακάτω πρότασης βελτιώνει την κυκλοφοριακή καθημερινότητά μας. Οι αρμόδιοι ας την υλοποιήσουν…αξίζει!”

    Η ΠΡΟΤΑΣΗ

    Η Πάτρα έχει ένα από τα καλύτερα πολεοδομικά σχέδια πόλεως με τις περισσότερες οδούς να είναι κάθετες και οριζόντιες (στο παραλιακό μέτωπο), δημιουργώντας με αυτόν τον τρόπο έναν εξαιρετικό κάναβο με πολλά περιθώρια αξιοποίησης για τη διευκόλυνση των μετακινήσεων με στόχο την ασφάλεια των πολιτών, την μείωση της ταλαιπωρίας τους και την ελαχιστοποίηση του ενεργειακού αποτυπώματος της πόλης.

    Προς την κατεύθυνση αυτή, το ΤΕΕ Δυτικής Ελλάδας προχώρησε υποβάλλοντας στην Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας στα πλαίσια της διαβούλευσης του νέου Επιχειρησιακού προγράμματος «Δυτική Ελλάδα 2021-2027» την Κατασκευή Κυκλικών Κόμβων στην πόλη της Πάτρας, ως μία από τις τριάντα μία προτάσεις που συνολικά κατέθεσε.

    Η δημιουργία τέτοιων κόμβων σε καίρια σημεία της πόλεως των Πατρών θα μειώσει την ταλαιπωρία των πολιτών με την αναμονή των οχημάτων σε φωτεινούς σηματοδότες, θα μειώσει τους κινδύνους που προκύπτουν από ισόπεδες διασταυρώσεις αυξάνοντας την ασφάλεια των πολιτών και θα αποσυμφορήσει το αστικό οδικό δίκτυο, περιορίζοντας παράλληλα τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.

    Είναι γεγονός ότι η ύπαρξη κυκλικών κόμβων στην χώρα μας είναι περιορισμένη. Τα τελευταία χρόνια όμως, παρατηρείται αυξημένη τάση στην κατασκευή τους για τη διαχείριση της κυκλοφορίας σε διασταυρώσεις οδών. Αυτό συμβαίνει εξαιτίας της βελτίωσης της οδικής ασφάλειας που παρέχουν αλλά και της αποτελεσματικότητάς τους σε λειτουργικό επίπεδο μιας και η χρήση τους αποφέρει θετικά αποτελέσματα στην κίνηση των οχημάτων, καθώς εισέρχονται στο δακτύλιο κυκλοφορίας με μειωμένη ταχύτητα.

    Η ελάττωση του αριθμού των πιθανών σημείων σύγκρουσης μεταξύ των οχημάτων στους κυκλικούς κόμβους σε σχέση με τους τυπικούς ισόπεδους κόμβους, αλλά και η μειωμένη ταχύτητα έχει ως αποτέλεσμα τη μείωση της σοβαρότητας των συγκρούσεων. Από την άλλη πλευρά δε με την λειτουργία των κυκλικών κόμβων, δεν εμφανίζονται τόσο μεγάλες καθυστερήσεις και ουρές όσο σε συμβατικές
    διασταυρώσεις και δεν δημιουργούνται θέματα υπαιτιότητας ατυχημάτων μιας και διέπονται από καθεστώς αυτορρυθμιζόμενης κυκλοφορίας.

    Επισημαίνεται χαρακτηριστικά ότι από στατιστικά στοιχεία άλλων χωρών προκύπτει ότι με την ύπαρξη κυκλικών κόμβων επιτυγχάνεται μείωση σοβαρού αριθμού δυστυχημάτων μέχρι 90%, τραυματισμού μέχρι 75%, αύξηση κυκλοφοριακής ικανότητας από 30 έως 50%.

    Με δεδομένο ότι μία τέτοια παρέμβαση είναι επιλέξιμη να χρηματοδοτηθεί από ευρωπαϊκούς πόρους, το ΤΕΕ Δυτικής Ελλάδας προτείνει τα σημεία εκείνα στα οποία δύναται να κατασκευαστούν οι αντίστοιχοι Κυκλικοί Κόμβοι στην πόλη της Πάτρας, ενώ παράλληλα προχωρά σε διερεύνηση του ιδιοκτησιακού καθεστώτος του περιβάλλοντος (των κυκλικών κόμβων) χώρου στην δύσκολη περίπτωση που απαιτηθούν γειτονικές απαλλοτριώσεις.

    Στις παρακάτω αεροφωτογραφίες παρουσιάζονται, ενδεικτικά, τα πρώτα έξι σημεία στα οποία προτείνεται η διερεύνηση κατασκευής Κυκλικών Κόμβων στην πόλη της Πάτρας.

    Προφανώς υπάρχουν και άλλα σημεία της πόλης στα οποία θα μπορούσε να προταθεί η διερεύνηση κατασκευής κυκλικών κόμβων, όμως ο κυκλοφοριακός φόρτος σε συνδυασμό με τον αριθμό των λωρίδων ανακατεύθυνση ή/και η μη ύπαρξη διαθέσιμου χώρου δεν τους κατατάσσει ως βέλτιστη επιλογή, κάτι το οποίο θα μπορούσε να επιλυθεί με τους αρκετά ακριβότερους “έξυπνους σηματοδότες”.

    Συγκεκριμένα σημεία στα οποία προτείνεται η διερεύνηση κατασκευής Κυκλικών Κόμβων:

    1. Παπαδιαμαντοπούλου & τέλος Μικρής Περιμετρικής Πατρών (μετά το τεχνικό εξόδου)

    ΠΑΤΡΑ: Το ΤΕΕ προτείνει έξι κόμβους για το κυκλοφοριακό! ΔΕΙΤΕ ΣΕ ΠΟΙΑ ΣΗΜΕΙΑ

    2. Πανεπιστημίου & Διοδώρου (Τόφαλος)

    ΠΑΤΡΑ: Το ΤΕΕ προτείνει έξι κόμβους για το κυκλοφοριακό! ΔΕΙΤΕ ΣΕ ΠΟΙΑ ΣΗΜΕΙΑ

    3. Πατρών Κλάους & Ελ. Βενιζέλου

    ΠΑΤΡΑ: Το ΤΕΕ προτείνει έξι κόμβους για το κυκλοφοριακό! ΔΕΙΤΕ ΣΕ ΠΟΙΑ ΣΗΜΕΙΑ

    4. Ελ. Βενιζέλου & Γ. Παπανδρέου

    ΠΑΤΡΑ: Το ΤΕΕ προτείνει έξι κόμβους για το κυκλοφοριακό! ΔΕΙΤΕ ΣΕ ΠΟΙΑ ΣΗΜΕΙΑ

    5. Καλαβρύτων & Γ. Παπανδρέου

    ΠΑΤΡΑ: Το ΤΕΕ προτείνει έξι κόμβους για το κυκλοφοριακό! ΔΕΙΤΕ ΣΕ ΠΟΙΑ ΣΗΜΕΙΑ

    6. Αθηνών & Αγ. Γεωργίου (Αγ. Γεώργιος Ρίου)

    ΠΑΤΡΑ: Το ΤΕΕ προτείνει έξι κόμβους για το κυκλοφοριακό! ΔΕΙΤΕ ΣΕ ΠΟΙΑ ΣΗΜΕΙΑ

    Κοινοποίηση:

    Τελευταία Νέα

    Κοινοποίηση:

    Περισσότερα Άρθρα
    Σχετικα

    Βασίλης Κολοβός: Είχα το απωθημένο του χωριάτη και έκανα και χαζομάρες – Το άγνωστο περιστατικό που του έγινε μάθημα

    Καλεσμένος στην εκπομπή του Μάνου Νιφλή, «Στιγμές» βρέθηκε το βράδυ της Δευτέρας...

    Δάσκαλοι: ο Νίκος Θεοδωρόπουλος εξελέγη στο ΑΠΥΣΠΕ – Αναλυτικά τα αποτελέσματα ΠΙΝΑΚΑΣ

    Τα τελικά αποτελέσματα του ΑΠΥΣΠΕ Δυτικής Ελλάδας ανά Νομό. Εκλέγονται: τακτικό...

    Ελλάδα: Οι νέοι εγκαταλείπουν την οικογενειακή εστία στα 30 τους

    H αγορά ακινήτου για τους νέους στην Ελλάδα φαντάζει μία μεγάλη...

    ΠΑΤΡΑ: Ανιψιός γνωστού γιατρού ο 49χρονος που κακοποίησε την σύντροφό του στην Ηρώων Πολυτεχνείου

    Της έστησε καρτέρι έξω από το ξενοδοχείο, την χτύπησε...
    Best Shop