Πλειστηριασμοί: Εβδομάδα με ανατροπές για ακίνητα – φιλέτα και… καράβια

    Ημερομηνία:

    DIVICO

    Άλλη μια εβδομάδα με πλήθος πλειστηριασμών ξεκινάει από σήμερα, καθώς μέχρι την Παρασκευή έχουν προγραμματιστεί περισσότεροι από 1.100.

    Ξεχωρίζουν, ωστόσο, τρεις που έχουν απασχολήσει στο παρελθόν την επικαιρότητα λόγω μεγέθους, αλλά και…ανατροπών.

    Οι δύο περιπτώσεις αφορούν ακίνητα της εταιρείας «Παπαθάνος Α.Ε.», η οποία έχει βρεθεί αρκετές φορές αντιμέτωπη τα τελευταία χρόνια με πλειστηριασμούς.

    Στην παρούσα φάση το σφυρί αφορά ένα από τα λίγα αδόμητα οικόπεδα πάνω στην παραλιακή Λεωφόρο Ποσειδώνος στο ύψος της Γλυφάδας, που λόγω θέσης θεωρείται «φιλέτο», καθώς και ένα κατάστημα μεγάλης προβολής στο εμπορικό κέντρο της Γλυφάδας.

    Και για τα δύο αυτά ακίνητα η εταιρεία άσκησε ανακοπή και δικαιώθηκε από το δικαστήριο πετυχαίνοντας τον υπερδιπλασιασμό της τιμής εκκίνησης για τους πλειστηριασμούς που είναι προγραμματισμένοι για την ερχόμενη Παρασκευή 11 Νοεμβρίου.

    Το οικόπεδο βρίσκεται στην περιοχή πλησίον του Γκολφ Γλυφάδας, επί της Λεωφόρου Ποσειδώνος, στο ρεύμα προς Πειραιά, και σε απόσταση 200 μέτρων περίπου από τον Ιερό Ναό του Αγίου Κωνσταντίνου.

    Προέρχεται από τη συνένωση δύο όμορων οικοπέδων και καταλαμβάνει επιφάνεια κατά πρόσφατη και ακριβέστερη καταμέτρηση 2.344,15 τ.μ. και κατά το κτηματολόγιο 2.314 τ.μ.

    Στο παρελθόν υπήρχε μέσα σε αυτό πεπαλαιωμένη οικοδομή της δεκαετίας του ’60 που έχει κατεδαφιστεί, ενώ σήμερα είναι αδόμητο και διαθέτει πρόσοψη στα νοτιοδυτικά επί πλευράς μήκους 54,35 μέτρων στη Λεωφόρο Ποσειδώνος και στα βορειοδυτικά επί πλευράς μήκους 40,34 μέτρων στην οδό Ιατρού Λιούγκα.

    Είναι άρτιο και οικοδομήσιμο, ο συντελεστής δόμησης ισούται με 0,80 και ο συντελεστής κάλυψης 1/3.

    Πλειστηριασμοί: Εβδομάδα με ανατροπές για ακίνητα – φιλέτα και… καράβια

    Το ακίνητο αποκτήθηκε από την εταιρεία το 2009 και σήμερα είναι περιφραγμένο με τοιχίο οπλισμένου σκυροδέματος και στις προσόψεις επί της οδού Λιούγκα και Λεωφόρου Ποσειδώνος πάνω από το τοιχίο φέρει λαμαρίνα και σιδερένια κάγκελα.

    Το οικόπεδο κουβαλάει προσημείωση για 6 εκατ. ευρώ υπέρ της Τράπεζας Πειραιώς από τις 4/2/2010, προσημείωση υπέρ της ίδιας για ποσό 1 εκατ. ευρώ από τις 16/2/2011, αναγκαστική κατάσχεση για 300.000 ευρώ υπέρ της Τράπεζας Πειραιώς στις 17/5/2019 και δεύτερη αναγκαστική κατάσχεση υπέρ της ίδιας για 1 εκατ. ευρώ, στις 31/3/2022.

    Το ποσό για το οποίο επιβλήθηκε η κατάσχεση είναι 1 εκατ. ευρώ (μέρος της συνολικής απαίτησης) και η τιμή πρώτης προσφοράς είχε οριστεί σε 5.798.000 ευρώ.

    Πλειστηριασμοί: Εβδομάδα με ανατροπές για ακίνητα – φιλέτα και… καράβια

    Η εταιρεία προσέφυγε στο Μονομελές Πρωτοδικείο Αθηνών, κατά της επισπεύδουσας Τράπεζας Πειραιώς, ζητώντας τη διόρθωση της τιμής πρώτης προσφοράς. Το δικαστήριο, στις 31 Οκτωβρίου, λαμβάνοντας υπόψη δεύτερη έκθεση εκτίμησης έκανε δεκτή την ανακοπή διατάσσοντας την αύξηση της τιμής εκκίνησης στα 12.890.000 ευρώ. Με βάση το σκεπτικό της απόφασης ελήφθη υπόψη η θέση του οικοπέδου, αλλά και ότι «η αγορά των ακινήτων στην ένδικη περιοχή έχει βελτιωθεί και έχει ανοδικές τάσεις, λόγω της βελτίωσης της οικονομίας και της αποκλιμάκωσης της πανδημίας Covid-19».

    DEAR SANTA – COFFEE ISLAND

    Το κατάστημα στη Γλυφάδα

    Την ίδια μέρα, στις 11 Νοεμβρίου, έχει προγραμματιστεί ένας ακόμη πλειστηριασμός σε βάρος της «Παπαθάνος Α.Ε.» και πάλι με επισπεύδουσα την Τράπεζα Πειραιώς και με αρχική τιμή πρώτης προσφοράς 1.143.000 ευρώ. Και για αυτή την περίπτωση η εταιρεία άσκησε ανακοπή που το Μονομελές Πρωτοδικείο Αθηνών στις 31 Οκτωβρίου, την έκανε δεκτή διατάσσοντας την αύξηση της τιμής εκκίνησης στα 2.460.000 ευρώ.

    Ελήφθη υπόψη δεύτερη έκθεση εκτίμησης που περιλαμβάνει και αυτοψία των εσωτερικών χώρων, σύμφωνα με την οποία «το κατάστημα είναι πολυτελούς κατασκευής με υλικά υψηλής ποιότητας, μίνιμαλ αισθητικής και υψηλού κόστους, ήτοι διαθέτει ψευδοροφές με κρυφούς φωτισμούς, εσωτερικό κεντρικό κλιματισμό, σύστημα συναγερμού, κάμερες, ξύλινες επενδύσεις, ξύλινα δάπεδα, τζαμαρίες διπλού ύψους με μεταλλικά πλαίσια, τέντες σε όλη την πρόσοψη» κ.α.

    Πρόκειται, ειδικότερα, για γωνιακό κατάστημα του ισογείου σε κτίριο κατασκευής της περιόδου 1999-2001, που αναπτύσσεται σε δυο στάθμες και διαθέτει προσόψεις επί των οδών Β. Γεωργίου Β’ και Λαοδίκης. Το τμήμα ισογείου έχει επιφάνεια 101 τ.μ. και στο κατάστημα ανήκει κατά αποκλειστική χρήση θέση στάθμευσης επί του ακαλύπτου επιφάνειας 32,70 τ.μ. η οποία έχει ανεξάρτητη είσοδο από την οδό Λαοδίκης καθώς και ακάλυπτος χώρος οικοπέδου επιφάνειας 32,80 τ.μ.

    Πλειστηριασμοί: Εβδομάδα με ανατροπές για ακίνητα – φιλέτα και… καράβια

    Στο συγκεκριμένο χώρο λειτουργεί σήμερα κατάστημα υγειονομικού ενδιαφέροντος (wine bar) ενώ το τμήμα του ακαλύπτου χώρου έχει κλεισθεί και λειτουργεί ως συνεχόμενος χώρος του καταστήματος, ενώ έχει διαμορφωθεί πατάρι επιφάνειας 64,94 τ.μ. που συνδέεται με εσωτερική κλίμακα με τον εσωτερικό χώρο του καταστήματος.

    Το ακίνητο βρίσκεται στο βορειοανατολικό άκρο του κεντρικού εμπορικού πυρήνα της Γλυφάδας, σε απόσταση δυο οικοδομικών τετραγώνων από τις πλατείες Ζησιμοπούλου και Νυμφών που αποτελούν την κεντρική εμπορική ζώνη της πόλης, με έμφαση σε χώρους εστίασης οι οποίοι συγκεντρώνουν μεγάλο αριθμό επισκεπτών σε καθημερινή βάση.

    Το εν λόγω ακίνητο αποκτήθηκε από την εταιρεία το 2005 και η κατάσχεση έγινε για ποσό 175.000 ευρώ (μέρος της συνολικής απαίτησης).

    Και αυτό φέρει προσημείωση για ποσό 6,24 εκατ. ευρώ υπέρ της Τράπεζας Πειραιώς από τις 13/7/2006, καθώς και δύο αναγκαστικές κατασχέσεις υπέρ της ίδιας, στις 17/5/2019 για 100.000 ευρώ και στις 31/3/2022 για 175.000 ευρώ.

    Το πλοίο “Olympus”

    Άλλη μια περίπτωση με αρκετές ανατροπές και…αναστολές είναι αυτή του υπό κυπριακή σημαία επιβατηγού-οχηματαγωγού «Olympus» το οποίο θα βγει για δεύτερη φορά στη μακρά διαδρομή του στο σφυρί, καθώς μέσω πλειστηριασμού το απέκτησε η τωρινή ιδιοκτήτριά του Sea Speed Ferries.

    Το «Olympus», το καλοκαίρι του 2012, υπό την ιδιοκτησία άλλης εταιρείας και με άλλο όνομα τότε, δρομολογήθηκε στη γραμμή Πειραιάς-Ρέθυμνο, σπάζοντας τον επί χρόνια ακτοπλοϊκό αποκλεισμό του δημοφιλούς νομού της Κρήτης. Αυτό όμως δεν κράτησε πολύ γιατί το φθινόπωρο της ίδιας χρονιάς σταμάτησαν τα δρομολόγια λόγω σοβαρής βλάβης στη μία από τις μηχανές του. Επτά χρόνια αργότερα, το καλοκαίρι του 2019 και ενώ είχε περάσει στα χέρια της νυν ιδιοκτήτριας εταιρείας δρομολογήθηκε ξανά ως «Olympus» για το Ρέθυμνο. Ωστόσο, στο νέο «παρθενικό» του ταξίδι υπήρξε μια μικρή πρόσκρουση στο λιμάνι της Σαντορίνης, με συνέπεια η εταιρεία να το αποσύρει προσωρινά. Μετά τις απαραίτητες επισκευές, το πλοίο δρομολογήθηκε ξανά στη γραμμή από τον Δεκέμβριο του 2019.

    Η κακοτυχία ξαναχτύπησε όμως τον Ιούνιο του 2020, όταν το «Olympus» προσέκρουσε στο λιμάνι του Ρεθύμνου λόγω των έντονων ανέμων κατά τη διαδικασία χειρισμών πρόσδεσης χωρίς ωστόσο να υπάρξει κάποιος τραυματισμός ή θαλάσσια ρύπανση.

    Το «αρνητικό φεγγάρι» συνεχίστηκε, καθώς στις 22 Δεκεμβρίου 2021 αναρτήθηκε ο πλειστηριασμός για τις 26 Ιανουαρίου 2022 με επισπεύδουσα την εταιρεία πετρελαιοειδών Revoil κατά της Sea Speed Lines.

    Πλειστηριασμοί: Εβδομάδα με ανατροπές για ακίνητα – φιλέτα και… καράβια

    Το ποσό για το οποίο επιβλήθηκε η κατάσχεση ήταν 132.790,34 ευρώ «πλέον τόκων και εξόδων».

    Σε εκείνη τη φάση το πλοίο εκτιμήθηκε στις 600.000 ευρώ και ως πρώτη προσφορά ορίστηκαν τα 2/3, δηλαδή 400.000 ευρώ.

    Με βάση τα στοιχεία του ιστορικού, το πλοίο ναυπηγήθηκε το 1976 από την «Kawasaki Shipbuilding Corporation KOBE» στην Ιαπωνία. Έχει μήκος 133,34 μέτρα, πλάτος 23,50 μέτρα και ύψος 13 μέτρα, ενώ είναι εφοδιασμένο με δύο μηχανές Internal Combustion Engines ισχύος 12531 KW.

    Στις 11 και 12 Ιανουαρίου, ωστόσο, υπήρξαν δύο ανακοπές και συγκεκριμένα η πρώτη της Sea Speed Lines κατά της επισπεύδουσας Revoil και η δεύτερη της εταιρείας Sekavin S.A. που έχει εγγράψει υποθήκη επί του πλοίου. Κοινό αίτημα των δυο ανακοπών που συνεκδικάστηκαν ήταν η διόρθωση της κατασχετήριας έκθεσης ως προς την τιμή εκτίμησης της αξίας του πλοίου.

    Το Μονομελές Πρωτοδικείο Πειραιά στις 17 Ιανουαρίου αποφάσισε τον επταπλασιασμό, σχεδόν, της εκτιμώμενης αξίας, από τις 600.000 ευρώ στα 4 εκατ. ευρώ, και την αντίστοιχη αύξηση της τιμής πρώτης προσφοράς από τις 400.000 ευρώ στα 2,66 εκατ. ευρώ (στα 2/3 της τιμής εκτίμησης). Παράλληλα, ο πλειστηριασμός μετατέθηκε από τις 26 Ιανουαρίου για τις 23 Φεβρουαρίου, αλλά ανεστάλη.

    Το πλοίο όμως πήρε ξανά το δρόμο του πλειστηριασμού για τις 12 Οκτωβρίου, με επισπεύδουσα αυτή τη φορά την Sekavin και με τιμή εκκίνησης 1,35 εκατ. ευρώ. Το σφυρί και πάλι ανεστάλη και κατόπιν ανακοπής της οφειλέτιδας, στις 6 Οκτωβρίου 2022 το Μονομελές Πρωτοδικείο Πειραιά έκρινε ότι η αξία του ανέρχεται σε 4.050 εκατ. δολ., ορίζοντας την τιμή εκκίνησης για το νέο πλειστηριασμό που θα γίνει στις 9 Νοεμβρίου,-εάν και πάλι δεν υπάρξει αναστολή-, στα 2,7 εκατ. δολ. (2,75 εκατ. ευρώ).

    ΑΝΔΡΙΚΟΠΟΥΛΟΣ

    Κοινοποίηση:

    Τελευταία Νέα

    Κοινοποίηση:

    Περισσότερα Άρθρα
    Σχετικα

    Eurovision: Αυτή είναι η σκηνή του φετινού διαγωνισμού – Δείτε βίντεο και φωτογραφίες

    Ο ραδιοτηλεοπτικός οργανισμός της Ελβετίας SRG SSR παρουσίασε τη...

    “Dimarxeiopatras.gr”! Η ιστοσελίδα του Δημαρχείου της Πάτρας

    Το νέο Δημαρχείο Πάτρας, στους δέκα μήνες λειτουργίας του...

    Προσοχή στα αρωματικά κεριά: Μπορεί να επηρεάσουν την ποιότητα του αέρα

    Πλησιάζουν Χριστούγεννα, το σπίτι «ντύνεται» στα γιορτινά του, το δέντρο...
    Best Shop