Μπορεί όλη η αυτοκινητοβιομηχανία να έχει στραφεί σχεδόν ολοκληρωτικά προς την ηλεκτροκίνηση, όμως όπως φαίνεται υπάρχουν και δεύτερες σκέψεις, καθώς η αγορά δεν είναι ακόμα έτοιμη για αυτό το μεγάλο βήμα.
Η Jeep αναθεωρεί τα σχέδιά της για την κυκλοφορία του πρώτου της ηλεκτρικού αυτοκινήτου, ανταποκρινόμενη στην διαφαινόμενη επιβράδυνση της ζήτησης για ηλεκτρικά οχήματα στην Ευρώπη.
Αρχικά, το SUV πόλης Jeep Avenger επρόκειτο να πωλείται αποκλειστικά με ηλεκτρική κίνηση στο μεγαλύτερο μέρος της Ευρώπης, ενώ οι βενζινοκίνητες εκδόσεις θα ήταν διαθέσιμες μόνο στην Ιταλία, την Ισπανία και την Πολωνία, όπου οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων ήταν πιο αργές.
Ωστόσο, λόγω της μεγάλης ζήτησης για βενζινοκίνητα Avenger σε χώρες όπου δεν πωλούνταν και της μείωσης των πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων, η Jeep αποφάσισε να εισαγάγει το βενζινοκίνητο μοντέλο στη Γερμανία, τη Γαλλία και το Ηνωμένο Βασίλειο.
Αυτή η αλλαγή στρατηγικής θεωρείται ως μια ρεαλιστική κίνηση της Jeep για να σταθεί απέναντι στον δύσκολο ανταγωνισμό της κατηγορίας του Avenger.
Η εταιρεία τονίζει ότι η απόφαση αυτή δεν επηρεάζει το μακροπρόθεσμο σχέδιό της να μεταβεί σε αποκλειστικά ηλεκτρικά οχήματα και να διακόψει τις πωλήσεις βενζινοκίνητων οχημάτων στην Ευρώπη μέχρι το 2030.
Σύμφωνα με πρόσφατα στοιχεία, τα ηλεκτρικά μοντέλα των μικρών SUV στην Ευρώπη παρουσίασαν μείωση του μεριδίου αγοράς από 3% σε 2% σε σχέση με το προηγούμενο έτος.
Από το λανσάρισμά του τον Απρίλιο του 2023, το Jeep Avenger έχει πραγματοποιήσει 7.214 πωλήσεις, με το 87% αυτών να είναι βενζινοκίνητα.
Ωστόσο, ο αριθμός αυτός δεν λέει όλη την αλήθεια, καθώς το όχημα ήταν διαθέσιμο μόνο στην Ιταλία, την Ισπανία και τη Γαλλία, όπου προσφέρεται η βενζινοκίνητη έκδοση.
Η Jeep αναμένει ότι το βενζινοκίνητο Avenger θα προσθέσει μερικές χιλιάδες ετήσιες πωλήσεις στη Γερμανία, τη Γαλλία και το Ηνωμένο Βασίλειο, όπου θα διατίθεται σε περιορισμένες ποσότητες.
Η βενζινοκίνητη έκδοση, εξοπλισμένη με έναν υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα 1,2 λίτρων, θα προσφέρεται σε μία μόνο έκδοση μοντέλου, Altitude, με βασική τιμή 27.000 ευρώ στη Γερμανία.
Η τιμή αυτή είναι κατά 10.000 ευρώ χαμηλότερη από τη φθηνότερη ηλεκτρική έκδοση και κατά 15.000 ευρώ χαμηλότερη από το ηλεκτρικό Altitude, πάντα στην Γερμανία.
Η απόφαση της Jeep να παρουσιάσει το βενζινοκίνητο Avenger μοιάζει να ακολουθεί και τη στάση της Toyota, η οποία τάσσεται υπέρ της διατήρησης μιας ποικιλίας επιλογών κίνησης, συμπεριλαμβανομένων της βενζίνης, του ντίζελ, του υβριδικού, του ηλεκτρικού και του υδρογόνου.
Και πάντως είναι μία ρεαλιστική επιλογή σε μία μάλλον βεβιασμένη μεταστροφή της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας προς την ηλεκτροκίνηση, χωρίς ούτε οι ίδιες οι εταιρίες, ούτε οι υποδομές αλλά ούτε και οι καταναλωτές να είναι ακόμα έτοιμοι για αυτό.