Το επάγγελμα του ταξιτζή δεν είναι τόσο εύκολο όσο ακούγεται. Εκτός από την μεταφορά προσώπων, ο επαγγελματίας οδηγός καλείται να λύσει τα… ψυχολογικά των πελατών, να αντιμετωπίσει δύσκολες καταστάσεις αλλά και την ίδια του την υγεία, λόγω καθιστικής εργασίας. Είναι πολύ χαρακτηριστικά πρόσφατα στοιχεία που είδαν το φως της δημοσιότητας και είχε διεξάγει το Εργαστήριο Συγκοινωνιακής Τεχνικής του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου.
Σύμφωνα με αυτά, επτά στους δέκα οδηγούς ταξί στην Αττική και σχεδόν εννιά στους δέκα οδηγούς στην υπόλοιπη Ελλάδα εργάζονται πάνω από 10 ώρες την ημέρα και τουλάχιστον 6 ημέρες την εβδομάδα. Στην Αττική, το 65% των οδηγών εργάζεται τουλάχιστον 10 ώρες την ημέρα, ενώ στην υπόλοιπη Ελλάδα το ποσοστό αυτό αγγίζει το 88%. Ανεξαρτήτως πόλης και νομού, σχεδόν εννιά στους δέκα οδηγούς ταξί εργάζονται τουλάχιστον 6 ημέρες την εβδομάδα με το 46% στην Αττική και το 44% στην υπόλοιπη Ελλάδα να εργάζεται 7 ημέρες την εβδομάδα.
Κοιτάζοντας τα παραπάνω νούμερα, ο καθένας μπορεί να καταλάβει πόσο δύσκολο μπορεί να είναι το συγκεκριμένο επάγγελμα, απλά για να βγει το… μεροκάματο.
Πόσα χλμ. διανύουν καθημερινά;
Από εκεί και πέρα έξι στους δέκα οδηγούς διανύουν καθημερινά στην Αττική από 150 έως 220 χιλιόμετρα, ενώ ένα ποσοστό της τάξης του 15% διανύει από 220 έως 250 χιλιόμετρα. Όσον αφορά την υπόλοιπη Ελλάδα, περίπου το 70% των οδηγών, δεν ξεπερνούν τα 150 χιλιόμετρα ημερησίως.
Αναφορικά με τις κούρσες, ένας στους δύο οδηγούς στην Αττική αναλαμβάνει 10 με 14 κούρσες την ημέρα. Αντιθέτως στην υπόλοιπη Ελλάδα οι οδηγοί ταξί αναλαμβάνουν να εξυπηρετήσουν 5 με 9 κούρσες.