Πώς η τσάντα Balenciaga Le City έγινε αντικείμενο λατρείας

    Ημερομηνία:

    Ανάμεσα στα εμβληματικά σχέδια που διαμόρφωσαν τη μόδα εκείνη την περιόδο, η Balenciaga City ξεχώρισε για την αντισυμβατική της προσέγγιση και 20 χρόνια μετά, επιστρέφει στο προσκήνιο. Η αλλαγή της χιλιετίας σηματοδότησε τις επώνυμες τσάντες που συμβόλιζαν το status και καθόριζαν το στιλ των διασημοτήτων και των fashionistas της εποχής. Η Louis Vuitton Speedy, η Fendi Baguette και η Dior Saddle μεσουρανούσαν στο εκλεκτικό σύμπαν των αξεσουάρ, δημιουργώντας λίστες αναμονής και ατελείωτες αναζητήσεις.
    Ο οίκος Balenciaga και πιο συγκεκριμένα ο τότε δημιουργικός διευθυντής του, Nicolas Ghesquière, τόλμησε να λανσάρει κάτι εντελώς διαφορετικό, ένα σχέδιο που έμελλε να αλλάξει τα δεδομένα και να μετατραπεί σε μια από τις πιο εμβληματικές τσάντες της εποχής.

    Πώς η τσάντα Balenciaga Le City έγινε αντικείμενο λατρείας
    H Naomi Watts για την καμπάνα της Balenciaga Le City. Photo: www.balenciaga.com

    Παρότι οι πρώτες αντιδράσεις δεν προέβλεπαν την τεράστια επιτυχία που θα ακολουθούσε, η City κέρδισε γρήγορα έδαφος και αγαπήθηκε από fashion icons και supermodels, συμβολίζοντας μια χαλαρή και ανεπιτήδευτη πολυτέλεια.
    Η ιστορία της Balenciaga City είναι ένα από τα πιο χαρακτηριστικά παραδείγματα της μόδας για το πώς ένα ρίσκο μπορεί να μετατραπεί σε κάτι τόσο κλασικό. Όταν πρωτοπαρουσιάστηκε το πρωτότυπο σχέδιο στην πασαρέλα το 2001, η Le City, γνωστή τότε ως Motorcycle City Bag, δεν ήταν προορισμένη για εμπορική επιτυχία, καθώς ο Ghesquière συνάντησε έντονες αντιδράσεις από τα στελέχη του οίκου, οι οποίοι θεωρούσαν πως κάποια χαρακτηριστικά της όπως το μαλακό δέρμα, η «απαλή» γραμμή και η απουσία λογότυπου δεν θα άγγιζαν το κοινό και ήταν απρόθυμοι να την βάλουν στην παραγωγή.

    Ως εκ τούτου παράχθηκαν μόνο 25 κομμάτια για τις ανάγκες του show (Φθινόπωρο/Χειμώνας 2001), αλλά ένα από αυτά είχε την τύχη να βρεθεί στα χέρια της Kate Moss, καθώς το μοντέλο ζήτησε, μετά το show, από τον σχεδιαστή να της κρατήσει μία από τις τσάντες. Και ως γνωστόν, τίποτα δεν θα μπορούσε να μετατρέψει το ρίσκο του Ghesquière σε μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία, από την έγκριση της Moss, που την εποχή εκείνη ήταν το απόλυτο fashion icon.
    Οι φωτογραφίες της με την τσάντα κυκλοφόρησαν σύντομα και ο οίκος αποφάσισε να δεσμευτεί και να βγάλει την τσάντα στην παραγωγή, έχοντας πλέον την έγκριση της Moss. Η City έγινε γρήγορα το απόλυτο It αξεσουάρ της δεκαετίας, και όλες οι διάσημες την κρατούσαν παντού: από το κόκκινο χαλί μέχρι τις καθημερινές στιγμές τους στα Starbucks και τα φεστιβάλ, όπως το Glastonbury και το Coachella.

    Πώς η τσάντα Balenciaga Le City έγινε αντικείμενο λατρείας
    H Kate Moss, το απόλυτο fashion icon των ’00s, στους δρόμους του Λονδίνου το 2003. Photo: Getty Images / Ideal Image
    Πώς η τσάντα Balenciaga Le City έγινε αντικείμενο λατρείας
    Η Ashley Olsen -εδώ με τον Oscar de la Renta- backstage στο Olympus Fashion Week, το 2005. Photo: Getty Images / Ideal Image
    Πώς η τσάντα Balenciaga Le City έγινε αντικείμενο λατρείας
    H “μελαχροινή” Cameron Diaz με με Balenciaga Le City, το 2006.
    Πώς η τσάντα Balenciaga Le City έγινε αντικείμενο λατρείας
    H Sarah Jessica Parker έξω από το σπίτι της στο West Village της Νέας Υόρκης το 2010. Photo: Getty Images / Ideal Image

    Είκοσι χρόνια μετά
    Με την αναβίωση της μόδας Y2K, η City απολάμβανε πλέον μια νέα περίοδο ακμής, οι αναζητήσεις για τα αυθεντικά μοντέλα είχαν εκτοξευθεί, και οι vintage εκδόσεις, όπως ήταν αναμενόμενο, ήταν οι πιο περιζήτητες. Στο Vestiaire Collective, την δημοφιλή διαδικτυακή πλατφόρμα μεταπώλησης επώνυμων ρούχων και αξεσουάρ, η τσάντα είναι στην κορυφαία δεκάδα των πιο επιθυμητών ειδών.
    Ο οίκος, αντιλαμβανόμενος την αναβίωση της δημοφιλίας της City, λάνσαρε το 2021 την ανανεωμένη εκδοχή της με το όνομα Le Cagole, με χαρακτηριστικά που θυμίζουν το πρωτότυπο μοντέλο, όπως τα δερμάτινα κορδόνια στα φερμουάρ και τα τρουκς. Ωστόσο, τον περασμένο Απρίλιο, ο οίκος ανταποκρίθηκε περαιτέρω επαναφέροντας την αυθεντική City στα καταστήματα. Σύμφωνα με το brand, μελετήθηκαν διάφορα αρχειακά σχέδια της τσάντας και αναδιαμορφώθηκαν για να δημιουργήσουν ένα μοντέλο που μιμείται σχεδόν απόλυτα την αρχική έκδοση, αλλά με πιο σύγχρονες μεθόδους παραγωγής και χρήση βιώσιμων υλικών.

    Όπως ένα μπουφάν Perfecto, έτσι και η City γίνεται καλύτερη με το χρόνο. Το εύκαμπτο δέρμα, τα δερμάτινα λουριά και τα τρουκς υπάρχουν ακόμα, και η τσάντα προσφέρεται σε διάφορα μεγέθη, σε ένα καλειδοσκόπιο χρωμάτων. Ένα χαρακτηριστικό, ωστόσο, απουσιάζει αισθητά: Ο καθρέφτης μινιατούρα που κρεμόταν από το πάνω μέρος της τσάντας. Τη θέση του έχουν πάρει custom επιλογές, όπως μπρελόκ και γούρια.
    Δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι οι celebrities συμβάλλουν και πάλι στη δημοτικότητα της τσάντας, ενώ με αφορμή την κυκλοφορία της ο οίκος παρουσίασε δύο καμπάνιες: η πρώτη με τις Nicole Kidman, Amelia Grey, Kit Butler αλλά και καλή νεράιδα της Le City, Kate Moss, και η δεύτερη με τις Michelle Yeoh and Naomi Watts.

    Κοινοποίηση:

    Τελευταία Νέα

    Κοινοποίηση:

    Περισσότερα Άρθρα
    Σχετικα

    Tα ανθεκτικά μικρόβια έχουν κατακλύσει τα ελληνικά νοσοκομεία, λέει το Ευρωπαϊκό Κέντρο Πρόληψης

    «Η μικροβιακή αντοχή είναι αόρατη, όχι και τα θύματά...

    Στο πλευρό του Στέφανου Κασσελάκη ο Θέμης Μπάκας

    Μαζί με τον Στέφανο Κασσελάκη συμπορεύεται πλέον ο υποψήφιος...

    Π. Μαρινάκης: Προσβολές και ύβρεις είχαμε από τον Αντώνη Σαμαρά

    Για την ομιλία Καραμανλή μίλησε στο MEGA ο κυβερνητικός...

    Καβάλα: Είπαν σε ηλικιωμένη πως συγγενικό της πρόσωπο κινδυνεύει και της απέσπασαν χρυσές λίρες

    Θύμα απάτης έπεσε ακόμα μία γυναίκα σε οικισμό της...
    Best Shop