flamis.gr

Πρόστιμα σε αλυσίδες σούπερ μάρκετ για υπερβολικό κέρδος

Πρόστιμα σε αλυσίδες σούπερ μάρκετ για υπερβολικό κέρδος σε βασικά καταναλωτικά αγαθά επέβαλε το υπουργείο Ανάπτυξης. Το γεγονός έκανε γνωστό ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων Άδωνις Γεωργιάδης, με ανάρτησή του στο twitter, τονίζοντας ότι εν μέσω των διεθνών ανατιμήσεων στέλνει μήνυμα, προς όλους, να μην σπεύσουν να εκμεταλλευθούν την συγκυρία.

Συγκεκριμένα αναφέρει τα εξής: «Σε εφαρμογή της διατάξεώς για το υπερβολικό κέρδος εν μέσω πανδημίας υπέγραψα πρόστιμα σε αλυσίδες σούπερ μάρκετ που η Δ.Ι.Μ.Ε.Α. εντόπισε να παρανομούν. Εν μέσω των Διεθνών Ανατιμήσεων θέλω να στείλω ένα σαφές μήνυμα προς όλους να μην σπεύσουν να εκμεταλλευθούν την συγκυρία».

 

Το θέμα είχε αναδείξει με ρεπορτάζ του το enikos.gr, καταγράφοντας τις ανατιμήσεις που παρατηρούνται σε μια σειρά προϊόντων στα ράφια των σούπερ μάρκετ και όχι μόνο. Ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων είχε μιλήσει στον RealFm 97,8 και την εκπομπή των Μάνου Νιφλή και Άκη Παυλόπουλου, τονίζοντας ότι “στο διεθνές εμπόριο παρατηρείται μια έλλειψη πρώτων υλών λόγω της επανεκκίνησης πολλών έργων και δραστηριοτήτων και η έλλειψη αυτή οδηγεί σε αύξηση της τιμής τους. Το ίδιο γίνεται και με τα τρόφιμα, τα οποία επίσης παρουσιάζουν παγκοσμίως μία αύξηση”. Όπως είχε τονίσει ο κ. Γεωργιάδης, “όταν τα προϊόντα που διαπραγματεύονται στα διεθνή χρηματιστήρια “μεγαλώνουν” τότε δεν γίνεται να μην επηρεαστούν και τα εγχώρια”. “Εμείς έχουμε τη νομοθετική εξουσιοδότηση και κάνουμε εκτεταμένους ελέγχους για την αισχροκέρδεια, δηλ. δεν επιτρέπουμε στα σούπερ μάρκετ σε όλα τα χρήσιμα προϊόντα κέρδος μεγαλύτερο από ό,τι είχαν πριν από την πανδημία. Και γι’ αυτό μπορούμε να βάζουμε πρόστιμα και τα πάντα…”, είχε πει.

Ο Άδωνις Γεωργιάδης επιβεβαίωσε το ρεπορτάζ του enikos.gr ότι “γενικευμένα υπάρχει μια αύξηση τιμών” αλλά συμπλήρωσε ότι από τους συνεχείς ελέγχους που γίνονται καθημερινά, δεν έχει παρατηρηθεί γενικευμένο φαινόμενο αισχροκέρδειας. Σύμφωνα με τον ίδιο και από τα μηνύματα που λαμβάνουν στο υπουργείο Ανάπτυξης από καταναλωτές καταλαβαίνουν ότι “ο κόσμος ανησυχεί γιατί βλέπει αυξήσεις τιμών. Δεν μπορεί να ξέρει τις διεθνείς τάσεις της αγοράς, ο κόσμος βλέπει τις τιμές που υπάρχουν στα ράφια. Εμείς αυτό που μπορούμε να ελέγξουμε είναι εάν το τιμολόγιο αγοράς με την πώληση έχει μεγαλύτερη διαφορά από ότι πριν”.

Comments are closed.