Εκτενής υλικές ζημιές προκλήθηκαν από πυρκαγιά η οποία ξέσπασε τις απογευματινές ώρες της Τετάρτης, 26 Μαρτίου 2025, στο εκκλησάκι της Υπαπαντής του Κυρίου, το οποίο βρίσκεται σε κεντρικό σημείο του Πόρου.
Παρόλες τις προσπάθειες της Πυροσβεστικής και του Λιμενικού σώματος ο Ιερός Ναός Παναγίας Υπαπαντής κάηκε ολοσχερώς εσωτερικά.
Στο έργο της κατάσβεσης έλαβαν μέρος δέκα (10) πυροσβέστες με πέντε (5) οχήματα, ενώ σύμφωνα με πληροφορίες η αιτία της πρόκλησης πυρκαγιάς οφείλεται σε βραχυκύκλωμα. Ωστόσο, σύμφωνα με την ανακοίνωση της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας, για τo περιστατικό διενεργείται προανάκριση από το αρμόδιο ανακριτικό τμήμα.
Το συμβάν αναστάτωσε την τοπική κοινωνία ενώ από τις φλόγες, όπως διακρίνεται και από τις φωτογραφίες οι οποίες κυκλοφόρησαν στα τοπικά, διασώθηκε μία εικόνα του Χριστού ως Μεγάλου Αρχιερέα, καθώς μόνο το εξωτερικό προστατευτικό πλεξιγκλάς κάηκε, ενώ η ίδια η εικόνα παρέμεινε ανέγγιχτη από τις φλόγες!
Με ανάρτησή της στο γεγονός της διάσωσης της εικόνας του Μεγάλου Αρχιερέα αναφέρθηκε η Πρόεδρος του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού, κ. Άντζελα Γκερέκου η οποία έγραψε: “Μια ιερή φλόγα έσβησε, μα ένα θαύμα γεννήθηκε μέσα από τις στάχτες. Το εκκλησάκι της Παναγιάς Υπαπαντής στον Πόρο παραδόθηκε στη φωτιά, κι όμως, ένα μοναδικό σημάδι έμεινε ανέπαφο: η εικόνα του “Μεγάλου Αρχιερέα”, σαν να την προστάτεψε το ίδιο το θείο χέρι….. Ας γίνει η αγάπη και η πίστη μας ο φάρος που θα οδηγήσει στην αναστήλωσή του. Γιατί οι εκκλησίες δεν είναι μόνο πέτρες και ξύλα – είναι οι ψυχές που προσεύχονται μέσα τους, είναι τα θαύματα που δεν σβήνουν, ακόμα κι όταν οι φλόγες προσπαθούν να τα αγγίξουν… Από τις στάχτες, θα ξαναγεννηθεί.
Και η εικόνα του Μεγάλου Αρχιερέα θα σταθεί ξανά στο φως, ευλογώντας όλους μας”.
Το εκκλησάκι, που βρίσκεται στον εμπορικό πεζόδρομο της οδού Ερμού, πίσω από τη Δημοτική Αγορά, ήταν ένας από τους πιο χαρακτηριστικούς χώρους λατρείας και πολιτιστικής κληρονομιάς του Πόρου. Με την ανοιχτή του πόρτα για πιστούς και επισκέπτες, αποτελούσε έναν από τους πιο δημοφιλείς προορισμούς για τουρίστες, οι οποίοι θαύμαζαν την απλή αλλά γεμάτη ιστορία αρχιτεκτονική του.






