flamis.gr

Σχέδιο «Ελλάς» και νέα ρότα στο Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου

Ημασταν στο Φεστιβάλ Δράμας, στα τέλη Σεπτεμβρίου, όταν το υπουργείο Πολιτισμού ανακοίνωσε την καινούργια σύνθεση του Δ.Σ. του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου, η οποία διαδέχθηκε τη συνολικά παραιτηθείσα προηγούμενη του Πάνου Λουκάκου. Δύο μήνες και κάτι αργότερα, ο νέος πρόεδρος, Μάρκος Χολέβας, μαζί με τον γενικό διευθυντή, Παντελή Μητρόπουλο, και την υπόλοιπη διοίκηση παραχώρησαν χθες (διαδικτυακή) συνέντευξη Τύπου, μιλώντας για τις πρώτες κινήσεις και τα μελλοντικά σχέδιά τους για τον ταλαιπωρημένο οργανισμό. Πρώτος στόχος, όπως είπαν, ήταν ακριβώς το τέλος της… ταλαιπωρίας και γι’ αυτό τα αρχικά μέτρα που ελήφθησαν αφορούσαν τον περιορισμό της γραφειοκρατίας, καθώς και τον καθορισμό-ενίσχυση των αρμοδιοτήτων του γενικού διευθυντή, ώστε ουσιαστικά εκείνος να «τρέχει» την καθημερινότητα του ΕΚΚ.

Καθημερινότητα, φυσικά, σημαίνει κυρίως επεξεργασία και έγκριση κινηματογραφικών σχεδίων, τα οποία, όπως ανέφερε ο κ. Χολέβας, αυτή τη στιγμή είναι περισσότερα από 500, συγκεντρωμένα κατά τα τελευταία δύο χρόνια, με την εξέτασή τους να προγραμματίζεται να ολοκληρωθεί μέσα στο επόμενο τετράμηνο. Εκτός όμως από τις σταθερές χρηματοδοτήσεις, ως γνωστόν, αυτό το διάστημα έχουμε και τις έκτακτες, οι οποίες αφορούν βασικά το περίφημο «Πρόγραμμα COVID-19». Οπως διευκρινίστηκε χθες, η εκταμίευση κάποιων ποσών για τα ήδη εγκεκριμένα έργα έχει αρχίσει, ενώ η συμπληρωματική φάση που θα συμπεριλάβει επιπλέον 100 σχέδια και θα φτάσει το συνολικό ποσό επιχορήγησης τα 3,8 εκατ. ευρώ, βρίσκεται επίσης σε εξέλιξη, με τους αξιολογητές «να έχουν πιάσει δουλειά».

Οι κανονισμοί

Μια τρίτη σημαντική ενημέρωση που λάβαμε είναι αυτή που έχει να κάνει με τον καινούργιο εσωτερικό κανονισμό και τον κανονισμό χρηματοδοτήσεων του ΕΚΚ, ο οποίος έχει συνταχθεί και βρίσκεται προς υπογραφή στα αρμόδια υπουργεία. Ο πρώτος ήταν επί της ουσίας έως σήμερα ανύπαρκτος, εμποδίζοντας την ομαλή συνεργασία μεταξύ των διαφόρων διευθύνσεων του Κέντρου, ενώ ο δεύτερος φιλοδοξεί, σύμφωνα με τον κ. Χολέβα, να δημιουργήσει ένα κάθετο μοντέλο: από τη σύνθεση της δημιουργικής ομάδας μέχρι την προβολή στα φεστιβάλ και τη διανομή, το ΕΚΚ να στέκεται ουσιαστικός αρωγός των κινηματογραφικών παραγωγών.

Ολα αυτά είναι, βέβαια, θεωρητικώς ορθά και ελπιδοφόρα –αφήστε που έχουν εξαγγελθεί σχεδόν κατά γράμμα και από προηγούμενες διοικήσεις–, όμως μένει να δούμε και στην πράξη την εφαρμογή τους, ιδίως εάν οι καινούργιοι υπεύθυνοι θέλουν να πετύχουν δύο ακόμη βασικούς στόχους που έθεσαν χθες: την οργανωμένη και σοβαρή προβολή του σύγχρονου ελληνικού σινεμά στο εξωτερικό και την αποκατάσταση της σχέσης μεταξύ ελληνικής ταινίας και εγχώριου κοινού. Είναι άλλωστε επαναλαμβανόμενο το παράπονο των νέων κινηματογραφιστών μας, οι οποίοι διακρίνονται στα διεθνή φεστιβάλ, πως η στήριξη από το ΕΚΚ όχι μόνον οικονομική αλλά και σε επίπεδο προώθησης είναι ελάχιστη, ενώ η κωμικοτραγική εικόνα των διαφορετικών περιπτέρων (του ΕΚΚ, του ΕΚΟΜΕ, του Hellenic Film Office) που εκπροσωπούν τη χώρα είναι γνωστή στους… παροικούντες.

«Η εκπροσώπηση πρέπει να είναι κοινή κάτω από το όνομα “Ελλάς” και ήδη έχουμε συνεργασία με το ΕΚΟΜΕ προς αυτή την κατεύθυνση», επισήμανε ο κ. Χολέβας, παρομοιάζοντας την παρουσία μας στο εξωτερικό με «πλοίο που πλέον αλλάζει ρότα». Τέλος, για το ζήτημα επιβίωσης που ενδεχομένως να αντιμετωπίσουν φέτος οι κινηματογραφικές αίθουσες λόγω της πανδημίας, το μέλος του Δ.Σ. Ιφιγένεια Βλαχογιάννη, αιθουσάρχης και η ίδια από τη Βέροια, μίλησε για το πρόγραμμα ενίσχυσης, ύψους 1.350.000 ευρώ, που έχει ανακοινωθεί από το ΥΠΠΟΑ, δίχως όμως να μπορεί να εγγυηθεί πως αυτό θα είναι αρκετό. Επίσης πρέπει να σημειωθεί –το παραδέχτηκε και ο κ. Χολέβας– πως ανάλογη πρόβλεψη δεν υπάρχει προς το παρόν για τους διανομείς, οι οποίοι αποτελούν σημαντικό κρίκο της κινηματογραφικής αλυσίδας.

Comments are closed.