Φρενίτιδα έχει προκαλέσει και στην Πάτρα η σοκολάτα Ντουµπάι ή αλλιώς Dubai Chocolate, µιας και η εκδοχή που δηµιουργούν και πωλούν τα τοπικά ζαχαροπλαστεία σηµειώνει πολύ µεγάλη ζήτηση. Αν και σωστά θα έπρεπε να αποκαλείται σοκολάτα «τύπου Ντουµπάι» αφού δεν είναι η ακριβής αυτούσια συνταγή, έχει καθιερωθεί µεταξύ των θαυµαστών της να την ζητούν ως Dubai Chocolate. Στην αχαϊκή πρωτεύουσα µάλιστα οι πωλήσεις της είναι ιδιαίτερα αυξηµένες, ειδικά κατά την περίοδο των εορτών που κατάφερε να «εκθρονίσει» ακόµη και γλυκά που είναι παραδοσιακά πρωταγωνιστές των Χριστουγέννων, όπως τα µελοµακάρονα και οι κουραµπιέδες.
Με «άρωµα» Ανατολής και συνταγή που «παντρεύει» γεύσεις πολλών δηµοφιλών συστατικών µεταξύ τους, η Dubai Chocolate φαίνεται να συνεπαίρνει πολλούς ανά την Ελλάδα, που εξ ορισµού επηρεαζόταν ανέκαθεν από γεύσεις της Ανατολής. Το ίδιο φυσικά ισχύει και για την Πάτρα, που εδώ και µερικούς µήνες τη βλέπουµε να κοσµεί τις βιτρίνες των πιο πολυσύχναστων ζαχαροπλαστείων. «Πράγµατι υπάρχει πολλή υψηλή ζήτηση για τη σοκολάτα τύπου Ντουµπάι και τις παραλλαγές που εµείς έχουµε δηµιουργήσει. Ψάξαµε αρκετά και δηµιουργήσαµε διάφορες παραλλαγές µέχρι να καταλήξουµε στην εκδοχή που έχουµε τώρα» αναφέρει στον «Νεολόγο» ο Μάνος Παπαδόπουλος από τα ζαχαροπλαστεία Caravel. Όπως προσθέτει, οι ηλικίες 13- 25 είναι εκείνες που κατά κόρον ζητούν το εν λόγω γλυκό.
Όπως και σε άλλες πόλεις, η νεολαία είναι αυτή που κυρίως «κινεί» τα νήµατα, ακόµη και από τις σχολικές ηλικίες. Λόγος δεν είναι άλλος από τα µέσα κοινωνικής δικτύωσης, µέσω των οποίων έχει γίνει τάση η συγκεκριµένη σοκολάτα. Δεν είναι πια µυστικό ότι οι περισσότεροι και οι περισσότερες έµαθαν για την ύπαρξη του εν λόγω γλυκού µέσω TikTok, αν και έχει δηµιουργηθεί εδώ και εννέα χρόνια. Η αιτία αυτής της µιντιακής µανίας είναι εν µέρει και η ίδια η σύστασή της, αφού η σοκολάτα τύπου Ντουµπάι, βασίζεται σε µια απλή αλλά καινοτόµο ιδέα: Να περιέχει δύο από τα πιο αγαπηµένα συστατικά για γλυκά της Μέσης Ανατολής. Ο λόγος για την κρέµα φιστικιού και το κανταΐφι, τα οποία τυλίχτηκαν µέσα στη σοκολάτα, ένα τρίτο υλικό που «λατρεύει» η Ευρώπη και η Αµερική. «Η σοκολάτα τύπου Ντουµπάι έχει πολύ µεγάλη ζήτηση εδώ και µερικούς µήνες από το νεαρότερο κοινό. Δηλαδή ακόµη και από παιδιά σχολικής ηλικίας µέχρι ενήλικες 40 ετών» λέει ο Γιώργος Μιχαλόπουλος από το Εντελβάις στον «Νεολόγο».
Τιμή σε επίπεδα… Ντουμπάι
Όποιος έκανε µια έρευνα αγοράς ή ακόµη και ένα απλό πέρασµα από τα ζαχαροπλαστεία της πόλης, θα συνειδητοποίησε ότι όπως και η ονοµασία της, έτσι και η τιµή της έχουν κάτι από… Ντουµπάι.
Χαρακτηριστικό είναι ότι οποιοδήποτε επιδόρπιο αποτελεί παραλλαγή Dubai Chocolate είναι και πιο ακριβό, κάτι που οφείλεται και στην τιµή των ίδιων των πρώτων υλών του.
Την ίδια θέση υπογραµµίζει και ο Γιώργος Μιχαλόπουλος, αναφέροντας και την ολοένα και αυξανόµενη τιµή της σοκολάτας στις αιτίες της «τσουχτερής» τιµής του δηµοφιλέστατου επιδορπίου.
Χαρακτηριστικό είναι ότι σε ορισµένες περιπτώσεις, η Dubai Chocolate την περίοδο των εορτών ξεπέρασε σε ζήτηση ακόµη και τα παραδοσιακά εξαιρετικά περιζήτητα γλυκά για την περίοδο των Χριστουγέννων, όπως τα µελοµακάρονα και οι κουραµπιέδες.
Πάντως, οι έµπειροι επαγγελµατίες του χώρου, όπως ο κ. Μιχαλόπουλος, «διαβάζοντας» την αγορά, εκτιµούν ότι η σοκολάτα Ντουµπάι αποτελεί µία ακόµη τάση των καιρών, η οποία µε τον καιρό θα ξεπεραστεί και θα αντικατασταθεί από την επόµενη.
Μάλιστα, ο κ. Παπαδόπουλος διαπιστώνει πως η έλευση του επόµενου γλυκού που θα µονοπωλήσει το ενδιαφέρον έχει ήδη αρχίσει να γίνεται και ακούει στο όνοµα µπισκότα speculoos µε κανέλα.
Πώς ξεκίνησαν όλα
Για την ιστορία, η αυθεντική Dubai Chocolate, όπως αποκαλύπτει και η ονοµασία της, δηµιουργήθηκε στο Ντουµπάι, τη µεγαλύτερη πόλη των Ηνωµένων Αραβικών Εµιράτων από την εταιρεία Royal Nuts και το πραγµατικό της όνοµα είναι Can’t Get Khanafed Of It. Αποτελεί σύµβολο πολυτέλειας και συχνά προσφέρεται ως δώρο σε γάµους, γενέθλια και άλλες ειδικές περιστάσεις. Δεν είναι άλλωστε τυχαίο που η αυθεντική Can’t Get Khanafed Of It κοστίζει 20,00 ευρώ. Αυτή που «απογείωσε» το διάσηµο πλέον γλυκό, είναι η Sarah Hamouda, ιδρύτρια της Fix Dessert Chocolatier µε έδρα το Ντουµπάι και influencer στα µέσα κοινωνικής δικτύωσης, που θεωρείται και η δηµιουργός της. Όπως είπε στο προφίλ της, όλα ξεκίνησαν µε τις λιγούρες της κατά τη διάρκεια της εγκυµοσύνης, όταν και «χρειάστηκε» να επινοήσει το δικό της γλυκό: σοκολάτα γεµιστή µε κρέµα φιστικιού και τραγανό καταΐφι. Η τόσο απλή σύλληψη της ιδέας, είναι άλλωστε και ένα µεγάλο µέρος της επιτυχίας της, αφού έχει επιτρέψει σε κάθε έναν -επαγγελµατία και µη- να µπορεί να αναδηµιουργήσει αυτή τη µοντέρνα σοκολατένια λιχουδιά προσαρµόζοντάς την σε όλα τα γούστα.