Σούπερ μάρκετ: Αυξημένος ο τζίρος και η κατανάλωση στο 7μηνο

    Ημερομηνία:

    Ανοδικά κατά 3% σε σχέση με πέρσι, κινήθηκε όγκος των πωλήσεων στα σούπερ μάρκετ το πρώτο 7μηνο του έτους (Ιανουάριος – Ιούλιος) με τον τζίρο επίσης αυξημένο κατά 2,8%, στα 6,83 δισ. ευρώ.

    Με βάση τα στοιχεία της εταιρείας Circana, και οι τρεις μεγάλες κατηγορίες προϊόντων εμφάνισαν ενισχυμένες πωλήσεις σε όγκο. Τη μεγαλύτερη άνοδο παρουσίασαν τα προϊόντα υγεία και ομορφιάς (3,1%) με την αξία των πωλήσεων τους, πάντως, μειωμένη κατά 0,3%. Από την άλλη πλευρά, η κατηγορία των τροφίμων εμφάνισε τη μεγαλύτερη αύξηση σε αξία (3,7%) με τον όγκο αντίστοιχα να αυξάνεται κατά 2,9%. Στα προϊόντα για τη φροντίδα του σπιτιού οι πωλήσεις σε αξία κατέγραψαν οριακή αύξηση 0,2% ενώ σε όγκο ενισχύθηκαν κατά 2,2%.

    Τα τρόφιμα, σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία, αποτελούν και τη μοναδική κατηγορία από τις τρεις που σε ετήσια βάση εμφάνισε αύξηση στην τιμή ανά τεμάχιο, συγκεκριμένα κατά 0,8%. Αντίθετα, μείωση κατά 3,3% εμφάνισε η κατηγορία των προϊόντων υγείας και ομορφιάς και κατά 1,9% εκείνη των προϊόντων για τη φροντίδα του σπιτιού. Στο σύνολο των ταχυκίνητων αγαθών ,οι τιμές εμφανίζονται οριακά μειωμένες μεσοσταθμικά κατά 0,1% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Οι μεγαλύτερες ανατιμήσεις παρατηρούνται στα προϊόντα μαγειρικής, κατά 3,8% και στα σνακς κατά 3,4%. Αυξημένες τιμές εμφανίζουν και τα αναψυκτικά καθώς και τα κατεψυγμένα τρόφιμα κατά 1,6% και 15 αντίστοιχα. Στον αντίποδα, τις μεγαλύτερες μειώσεις σε σχέση με πέρσι, εμφανίζουν τα προϊόντα προσωπικής υγιεινής κατά 6,2%, τα γαλακτοκομικά κατά 3,4%, τα προϊόντα για τη φροντίδα του σπιτιού κατά 2,5% και τα καθαριστικά κατά 2,2%.

    ICECAP

    Ποια προϊόντα έβαλαν στο καλάθι τους οι καταναλωτές

    Τα αλκοολούχα ποτά αποτελούν την υπο-κατηγορία με τη μεγαλύτερη άνοδο σε όγκο πωλήσεων, κατά 8,2% ενώ ακολούθησαν τα γαλακτοκομικά με 7,1% και τα αναψυκτικά με 5,8%. Κατά 4,7% αυξήθηκαν οι πωλήσεις των προϊόντων προσωπικής υγείας και ομορφιάς και κατά 3,8% των κατεψυγμένων τροφίμων. Κατά 3,7% ενισχύθηκαν οι πωλήσεις των καθαριστικών για το σπίτι. Μείωση στον όγκο των πωλήσεων εμφάνισε μόνο η κατηγορία των σνακ, κατά 0,6% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο.

    Τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας συνεχίζουν να κερδίζουν θέση στο καλάθι των καταναλωτών, κατέχοντας μερίδιο 26,8% επί των συνολικών πωλήσεων και παρουσιάζοντας ανάπτυξη της τάξεως του 5,2% έναντι 2,1% των επώνυμων. Η άνοδος αυτή, σε σχέση με πέρσι, «τροφοδοτείται» πάντως μόνο από την κατηγορία των τροφίμων καθώς στις υπόλοιπες δύο μεγάλες κατηγορίες – προϊόντα υγείας και ομορφιάς αλλά και φροντίδας του σπιτιού- το μερίδιο της ιδιωτικής ετικέτας κινείται πτωτικά σε σχέση με το 7μηνο του 2023.

     

    Φλίγκος

    Κοινοποίηση:

    Τελευταία Νέα

    Κοινοποίηση:

    Περισσότερα Άρθρα
    Σχετικα

    Οι αθλητικές μεταδόσεις 27/4/2025

    12:35 COSMOTE SPORT 8 HD WRC Κανάρια Νησιά, SS16 13:00...

    Τάκης Γκιόκας: Το παιδί-θαύμα του ελληνικού κινηματογράφου που τα παράτησε όλα και άλλαξε ζωή

    Ήταν ένα από τα πιο αναγνωρίσιμα πρόσωπα της χρυσής...

    Επιχειρηματικά πάρκα: Σε διαβούλευση μέχρι και τις 2 Μαΐου το προσχέδιο της ΚΥΑ για την ίδρυσή τους

    Σε διαβούλευση μέχρι και την Παρασκευή 2 Μαΐου έθεσε το υπουργείο Ανάπτυξης το προσχέδιο της κοινής...

    Λήγουν στις 30 Απριλίου τα μέτρα για τις τιμές – Στο υπουργικό συμβούλιο αύριο θα συζητηθεί τι μέλλει γενέσθαι

    Στο υπουργικό συμβούλιο της Δευτέρας, 28 Απριλίου και στο πλαίσιο της «ατζέντας για την...