«ΣΤΕΝΑΖΟΥΝ» ΤΑ ΠΟΡΤΟΦΟΛΙΑ ΤΩΝ ΠΑΤΡΙΝΩΝ: Αλλα κόλπα στα super market και την εστίαση

    Ημερομηνία:

    Mavropoulis

    Μειώνουν και τα εστιατόρια τις ποσότητες… για να μην αυξήσουν τις τιμές

    Σοβαρές καταγγελίες από οργανώσεις καταναλωτών και στην Πάτρα για την ακρίβεια που μαστίζει την αγορά. Και όπως λένε… κάθε άλλο παρά «ευθύνεται ο πόλεμος στην Ουκρανία». Όπως λένε χαρακτηριστικλα, «όταν πρίν καλά καλά αρχίσει ο πόλεμος στην Ουκρανία, η αγορά εκτινάσσει την τιμή της 10λιτρης συσκευασίας ηλιέλαιου, από τα 12 στα 18 ευρώ με αποτέλεσμα σήμερα να πωλείται η ίδια συσκευασία στα 29 ευρώ, (+130% αύξηση) είναι βέβαιο πως κάτι «περίεργο» συμβαίνει! Ένα ακόμη σημείο που επισημαίνουν είναι ότι στην Ελλάδα δεν έχει μειωθεί ο Ειδικός Φόρος καταλάνωσης καυσίμων ο οποίος «εκτινάσσει» στα ύψη την τιμή της βενζίνης και του πετρελαίου!

     

    Τραγικά επώδυνο είναι και να διαπιστώνει κανείς ότι η τιμή του «λευκού τυριού» από 4,50 ευρώ στις αρχές του Καλοκαιριού, πήγε 6,90 ευρώ  τον Αύγουστο και τώρα, το ίδιο τυρί πωλείται στα 7,60 ευρώ. Ιδιαίτερα όταν όλοι γνωρίζουν ότι η παραγωγή του γίνεται από πάμφθηνο αγελαδινό (;) σκονόγαλο.

     

    Μάχη για τα απορρυπαντικά και το χαρτί υγείας!

    Ολοένα και περισσότερες καταναλωτικές οργανώσεις συσπειρώνονται στο θεμα της «μεζούρας» στα απορρυπαντικά, το οποίο θεωρούν απάτη!  Ακόμη και το χαρτί υγείας θα έπρεπε, σύμφωνα με το ΙΝΚΑ, να πωλείται «με το κιλό», με το βάρος του κι όχι σε τεμάχια.

    Τα «τεμάχια» και η «μεζούρα» είναι τρόπος να εξαπατάται ο καταναλωτής, που πληρώνει την ίδια τιμή, ή «προσφορά» σε ένα προϊόν το οποίο διατηρεί μεν την ίδια συσκευασία και τιμή (δήθεν δεν ακρίβυνε) αλλά μέσα περιέχει πολύ μικρότερη ποσότητα απ’ ότι πριν μερικούς μήνες.

     

     

     

    Shrinkflation και σε μαγαζιά τηςΠάτρας

    Το θέμα της μείωσης της ποσότητας τίθεται πλέον από πολλές εταιρείες. Ακόμη και τα γιαούρτια των 200 γραμμαρίων σκέπτονται να τα κάνουν… 180 γραμμάρια ώστε να μην αυξήσουν την τιμή.

    GYMALL

    Ετσι από  την αρχή του καλοκαιριού σε πολλά προϊόντα οι ποσότητες έχουν μειωθεί αλλά ο καταναλωτής… σπάνια το αντιλαμβάνεται! Μόνο την τιμή κοιτάζει συνήθως.

    Πρόκειται για την πρακτική «shrinkflation» – από τις αγγλικές λέξεις shrink που σημαίνει συρρικνώνω και inflation που σημαίνει πληθωρισμός – που έχει κάνει την εμφάνισή του ευρέως στο εξωτερικό και πλέον έρχεται και στην αγορά της Ελλάδας.

    Γνωστή εταιρεία παραγωγής αλμυρών σνακ μείωσε την ποσότητα κατά 15 γραμμάρια. Άλλη εταιρεία που παράγει ενεργειακό ποτό άλλαξε τη συσκευασία έτσι ώστε να περιέχει ποσότητα λιγότερη κατά 14%,.

    Πολυεθνική μείωσε το βάρος στις μπάρες δημητριακών! Ανάλογη πρακτική ακολουθούν και σε συσκευασίες τροφών για γάτες και σκύλους.

     

    Μάλιστα, η μείωση των ποσοτήτων με διατήρηση της ίδιας τιμής με πριν δεν συναντάται πλέον μόνο στα τυποποιημένα προϊόντα. Σε μείωση των μερίδων τους –κυρίως αν πρόκειται για ορεκτικά, όπως πατάτες τηγανητές και σαλάτες– προχωρούν αρκετά εστιατόρια, ενώ δεν είναι λίγα τα ψητοπωλεία που πλέον πωλούν λιγότερο «πλούσια» σουβλάκια και μάλιστα σε υψηλότερη τιμή. «Πουλάμε την πίτα 3 ευρώ στην Πάτρα, όταν στο Ηράκλειο η ίδια πίτα, απλά ίσως με λίγες πατάτες – και όχι κρέας- περισσότερες, κοστίζει 4,50 ευρώ» δηλώνει στην «Πελοπόννησο» ιδιοκτήτης ψησταριάς.

     

    Την μεγαλύτερη αύξηση τιμής παρουσίαζαν τα σπορέλαια με ποσοστό 35,8%. Το συγκεκριμένο αγαθό κόστιζε 3,15 ευρώ ανά λίτρο τον Ιούλιο του 2021, με την τιμή να εκτοξεύεται ακριβώς έναν χρόνο αργότερα, τον Ιούλιο του 2022 στα 4,28 ευρώ ανά λίτρο. Δεύτερη κατηγορία με τη μεγαλύτερη αύξηση τιμής είναι το ελαιόλαδο, όπου η τιμή από τα 8,33 ευρώ το λίτρο ανήλθε στα 9,88 ευρώ το λίτρο με αύξηση κατά 18,6%. Ακολουθεί στην κατάταξη το αλεύρι με ανατίμηση από Ιούλιο σε Ιούλιο κατά 12,3%, το χαρτί κουζίνας με 11,4%, τo νωπό κοτόπουλο με 11,3%, η γατοτροφή με 10,3%, το συσκευασμένο ψωμί με 9,9%, οι κατεψυγμένες πίτες με 9,9%, ο καφές φίλτρου με 9,3%, το συσκευασμένο τυρί με 9,1%.

     

    Κόντρα σε πολιτικό επίπεδο!

    Από την άλλη πλευρά το λιανεμπόριο, καταργεί σταδιακά τις «προσφορές», οι οποίες έγιναν πλέον σπάνιες στα ράφια των Σούπερ Μάρκετ, ή αφορούν αποκλειστικώς, προϊόντα που δεν αποτελούν είδη πρώτης ανάγκης. Μάλιστα ακόμη και τα προϊόντα 1+1 δώρο… σπανίζουν πλέον!

     

    «Οι ανατιμήσεις δεν είναι ελληνικό φαινόμενο. Είναι πανευρωπαϊκό. Και η κυβέρνηση κανει τα πάντα για να ανακουφίσει τον καταναλωτή με τα επιδόματα που δίνει αλλά και με αυτά που θα δώσει, όπως το food pass ή επιταγή ακρίβειας» δηλώνει η βουλευτής Αχαϊας της ΝΔ Χριστίνα Αλεξοπούλου. «Η κυβέρνηση έχει αποτύχει παταγωδώς και σε αυτό» απαντά ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Κώστας Μάρκου.

     

     

     

     

    Κοινοποίηση:

    Τελευταία Νέα

    Κοινοποίηση:

    Περισσότερα Άρθρα
    Σχετικα

    Ελεύθερα αφέθηκαν τα μέλη της άγριας συμμορίας που «άδειαζε» σπίτια σε Εκάλη και Νέα Ερυθραία

    «Είναι τραγικό όλο αυτό. Αυτοί έκαναν αυτά που έκαναν,...

    Είναι πολλά τα λεφτά για το «GNTM», Ηλιάνα

    Μαύρες πλερέζες… για την Ηλιάνα Παπαγεωργίου, καθώς το «GNTM» δεν...