Στην τελική ευθεία περνά η ολοκλήρωση των νομικών διεργασιών, ώστε να ξεκινήσει άμεσα η κατασκευή του δρόμου Πάτρα – Πύργος.
Η Κυβέρνηση κατέθεσε το φάκελο προς την ΕΕ για να αναβιώσει την προϋπάρχουσα σύμβαση παραχώρησης με την Ολυμπία Οδό, ενώ αύριο περνάει από τη Βουλή.
Σε υπουργική τροπολογία, συμπεριλαμβάνεται απόφαση του υπουργού Υποδομών Κώστα Καραμανλή, με την οποία το αναβαλλόμενο τμήμα Πάτρα – Πύργος του αυτοκινητοδρόμου Ελευσίνα – Πάτρα – Πύργος – Τσακώνα εξαιρέθηκε από το αντικείμενο της σύμβασης παραχώρησης, εις όφελος της ασφάλειας των χρηστών.
Ο οδικός άξονας χαρακτηρίζεται ως έργο υποδομής άμεσης προτεραιότητας και παρέχεται πλέον ως ήταν ο αρχικός σχεδιασμός του. Θα κατασκευασθεί με μικτή χρηματοδότηση από το Δημόσιο και μάλιστα με ανώτατο όριο το τίμημα που είχε επιτευχθεί μετά τις εκπτώσεις κατά τις 8 ακυρωθείσες διαγωνιστικές διαδικασίες, τον Παραχωρησιούχο με ίδια κεφαλαιακή συμμετοχή και από τραπεζικό δανεισμό.
Σύμφωνα με το υπουργείο, το 2013 έγινε η τροποποίηση συμβάσεων παραχώρησης 5 αυτοκινητοδρόμων, λόγω οικονομικής κρίσης και προβλέφθηκε η αφαίρεση του τμήματος Πάτρα – Πύργος – Τσακώνα, στη συνέχεια με απόφαση δόθηκε η δυνατότητα στο Δημόσιο να δημοπρατήσει οποιοδήποτε από τα παραπάνω τμήματα, το 2014 το υπουργείο προχώρησε στη δημοπράτηση του Πάτρα – Πύργος ως ενιαίο έργο, διαγωνισμό που ακύρωσε ο ΣΥΡΙΖΑ για να το επαναδημοπρατήσει «σπάζοντας» το έργο σε 8 τμήματα. Τώρα, μετά τις συνεννοήσεις του υπουργείου με την ΕΕ η πρόβλεψη της τροποποίησης του 2013 ανακαλείται μαζί με τη σχετική υπουργική απόφαση.