flamis.gr
Ενημερωτικό Portal, Πάτρα, Αχαΐα

Στις 6 Ιουλίου υπογράφεται το έργο ηλεκτροκίνησης Κιάτο-Αίγιο – Ποιο σχήμα αναλαμβάνει

Στις 6 Ιουλίου “κλείδωσε” η υπογραφή της σύμβασης για το έργο ηλεκτροκίνησης Κιάτο-Αίγιο. Στα γραφεία της ΕΡΓΟΣΕ θα πέσουν οι υπογραφές με το σχήμα ΤΕΡΝΑ-ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ η οποία αναλαμβάνει το έργο με ποσοστό έκπτωσης 18,34%. Το έργο αυτό ολοκληρώνει την γραμμή μέχρι το Αίγιο και δίνει νέες δυνατότητες στις σιδηροδρομικές μεταφορές της Πελοποννήσου. 

Συνολικά στον διαγωνισμό κατατέθηκαν τρεις προσφορές. Οι άλλες δυο προσφορές ήταν από ΑΒΑΞ και ΙΝΤΡΑΚΑΤ.  Η διαγωνιστική διαδικασία έχει ολοκληρωθεί και το έργο έχει παρουσιαστεί και στη Βουλή των Ελλήνων. Το συνολικό αρχικό κόστος του έργου είναι ποσού με ΦΠΑ 83,97 εκατ. ευρώ (ποσό χωρίς ΦΠΑ 67,72 εκατ. ευρώ). Αναθέτουσα αρχή είναι η ΕΡΓΟΣΕ.

Να θυμίσουμε πως η κοινοπραξία ΤΕΡΝΑ-ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ πέρα από το έργο ηλεκτροκίνησης Κιάτο-Αίγιο, έχει ανακηρυχθεί προσωρινός ανάδοχος και στο έργο ολοκλήρωσης του τμήματος Αίγιο-Ρίο. Με αυτή τη διπλή επιτυχία η κοινοπραξία αυτή πρόκειται να αναλάβει την πλήρη αποπεράτωση των σιδηροδρομικών έργων από το Κιάτο μέχρι το Ρίο.

Χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ
H χρηματοδότηση καλύπτεται από το ΕΣΠΑ 2014-2020 ενώ το έργο εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθεί ως έργο-γέφυρα από το νέο ΕΣΠΑ 2021-2027. Να θυμίσουμε ότι το 2018 είχε βγει στον αέρα το συγκεκριμένο έργο αλλά τελικά ο διαγωνισμός ακυρώθηκε, όπως είχε αποκαλύψει το ypodomes.com, άδοξα, λόγω προβλημάτων.

Η ηλεκτροκίνηση στο τμήμα Κιάτο-Αίγιο θα ολοκληρώσει την νέα διπλή γραμμή η οποια λειτουργεί από το καλοκαίρι του 2020. Με την ολοκλήρωση των έργων το 2025, θα μπορούν να κινούνται τα συγχρονα ηλεκτροκίνητα τρένα σε διπλές γραμμές με ταχύτητες που φτάνουν κατά τμήματα μέχρι και τα 200 χλμ/ώρα.

Ο χρόνος διάρκειας της σύμβασης για την ολοκλήρωση των απαραίτητων έργων είναι 30 μήνες. Στο έργο συμπεριλαμβάνεται και περίοδος 36 μηνών συντήρησης της ηλεκτροκίνησης μετά το πέρας των κατασκευών.

Τα έργα έχουν μήκος 70,6 χιλιόμετρα και με τη λειτουργία της ηλεκτροκίνησης τα τρένα θα μπορούν να αναπτύσσουν ταχύτητα έως και 200 χιλιόμετρα/ώρα. Παράλληλα περιλαμβάνονται τηλεπικοινωνιακά συστήματα πληροφόρησης επιβατών, σύστημα ανακοινώσεων, κλήσεων ανάγκης και ενδοεπικοινωνία, κλειστό κύκλωμα τηλεόρασης, φυτεύσεις, εγκατάσταση αντιθορυβικών πετασμάτων σε εντοπισμένα σημεία.