Η Lamborghini ξεκαθαρίζει τη θέση της: η πλήρης κατάργηση των κινητήρων εσωτερικής καύσης θα ήταν καταστροφική για την ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία και τα εμβληματικά supercars της. Εδώ και καιρό, η Lamborghini αναβάλλει την παρουσίαση ενός ηλεκτρικού μοντέλου, υποστηρίζοντας ότι οι θερμικοί κινητήρες θα παραμείνουν στην παραγωγή όσο το δυνατόν περισσότερο.
Η εταιρεία έχει επισημάνει πως οι τελευταίες τεχνολογικές εξελίξεις, μαζί με τη χρήση συνθετικών καυσίμων, ενδέχεται να προσφέρουν λύσεις για την συνέχιση της παραγωγής θερμικών κινητήρων, χωρίς να επηρεάζονται οι επιδόσεις των αυτοκινήτων.
Σύμφωνα με τον Ρουβέν Μορ, τεχνικό διευθυντή της Lamborghini, τα συνθετικά καύσιμα μπορεί να είναι η λύση για τη διατήρηση των κινητήρων εσωτερικής καύσης στο μέλλον. Στο πλαίσιο αυτό, ο νέος V8 κινητήρας του μοντέλου Temerario (φωτογραφία κειμένου), ο οποίος δοκιμάστηκε με βενζίνη και e-fuels, δείχνει πως η μετάβαση σε αυτά τα καύσιμα δεν επηρεάζει τις επιδόσεις.
Η Lamborghini ελπίζει ότι τα συνθετικά καύσιμα θα παρατείνουν τη ζωή των κινητήρων της και μετά το 2035, όταν η Ευρωπαϊκή Ένωση θα απαγορεύσει την πώληση νέων αυτοκινήτων με εκπομπές CO2, εκτός από εκείνα που χρησιμοποιούν μηδενικών εκπομπών καύσιμα. Ωστόσο, η παραγωγή των συνθετικών καυσίμων παραμένει περιορισμένη και ακριβή. Παρόλα αυτά, οι κατασκευαστές αυτοκινήτων, όπως η Porsche, που ήδη παράγει e-fuels στη Χιλή, η Ferrari, η Bentley, και οι Toyota και Mazda, εξακολουθούν να επενδύουν σε εναλλακτικές λύσεις.
Το πιο σημαντικό όμως είναι το συναίσθημα που συνδέει τα supercars με τα θερμικά μοτέρ. Οι οδηγοί εξακολουθούν να πιστεύουν ότι η ηλεκτρική οδήγηση δεν προσφέρει την ίδια συγκίνηση και εμπειρία, καθιστώντας τους θερμικούς κινητήρες αξεπέραστους για πολλούς.