Η Tesla κατέγραψε τον Οκτώβριο μία από τις πιο απότομες πτώσεις πωλήσεων της χρονιάς στην Ευρώπη, καθώς ο αμερικανικός κολοσσός ηλεκτρικών οχημάτων του Έλον Μασκ συνεχίζει να βυθίζεται σε μια παρατεταμένη περίοδο κάμψης.
Στη Σουηδία, οι ταξινομήσεις μειώθηκαν κατά 89% σε ετήσια βάση, με μόλις 133 νέα αυτοκίνητα να κυκλοφορούν τον περασμένο μήνα, σύμφωνα με την ένωση αυτοκινητοβιομηχανιών της χώρας. Στη Νορβηγία και την Ολλανδία οι πωλήσεις σχεδόν υποδιπλασιάστηκαν, ενώ στην Ισπανία σημείωσαν πτώση σχεδόν 30%.
Η Γαλλία αποτέλεσε τη μοναδική εξαίρεση, με αύξηση 2,4% στις ταξινομήσεις της Tesla τον Οκτώβριο. Ωστόσο, η άνοδος αυτή συγκρίνεται με ένα ήδη χαμηλό σημείο, καθώς τον Οκτώβριο του 2024 οι πωλήσεις είχαν καταρρεύσει κατά 47%. Συνολικά, στο δεκάμηνο Ιανουαρίου–Οκτωβρίου 2025, οι ταξινομήσεις της εταιρείας στη χώρα εμφανίζονται μειωμένες κατά 30%.
Στην Ευρώπη, ωστόσο, οι πωλήσεις υποχωρούν εδώ και αρκετά τρίμηνα, καθώς η γκάμα της εταιρείας θεωρείται πλέον παρωχημένη, ενώ επιβαρύνεται και από την αρνητική δημοσιότητα γύρω από τις πολιτικές τοποθετήσεις του Μασκ και τη συμμετοχή του στην κυβέρνηση Τραμπ.
Ο Μασκ και άλλα στελέχη είχαν αποδώσει την πτώση των πωλήσεων στις αρχές του έτους στη μετάβαση του Model Y –του πιο δημοφιλούς μοντέλου της Tesla– στη νέα του σχεδίαση, γεγονός που προκάλεσε προσωρινές καθυστερήσεις στην παραγωγή.
Ωστόσο, μήνες μετά την κυκλοφορία της ανανεωμένης έκδοσης του Model Y στην Ευρώπη, οι πωλήσεις της εταιρείας εξακολουθούν να υποχωρούν, τη στιγμή που οι συνολικές πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων στην ήπειρο αυξάνονται.



