Η αναζήτηση του κατάλληλου δώρου για τους αγαπημένους μας είναι μία κυρίαρχη διαδικασία τις ημέρες των εορτών. Άλλοι λατρεύουν αυτή τη διαδικασία αλλά για άλλους αποτελεί σπαζοκεφαλιά και θα προτιμούσαν να έχουν κάποιον να τους βοηθήσει στην επιλογή που θα κάνουν προκειμένου να γλιτώσουν χρόνο αλλά και το δώρο τους να είναι επιτυχημένο.
Ο «βοηθός» του Άγιου Βασίλη φέτος έρχεται από την τεχνολογία και αποτελεί μια νέα τάση: Ρωτώντας το ChatGPT. Ζητούν όντως οι άνθρωποι από το ChatGPT να γράψει τις χριστουγεννιάτικες λίστες τους και να προτείνει δώρα; Έτσι φαίνεται.
Την περασμένη εβδομάδα, η Perplexity, εταιρεία AI, ξεκίνησε το «Buy with Pro» στις ΗΠΑ, έναν βοηθό αγορών Τεχνητής Νοημοσύνης που θα επιτρέπει στους χρήστες να ερευνούν προϊόντα και στη συνέχεια να τα αγοράζουν στον ιστότοπο της Perplexity, με 20 δολάρια το μήνα. Η κίνηση αυτή, λίγες ημέρες πριν από την Black Friday, έρχεται να ανταγωνιστεί την πληθώρα διαδικτυακών διαφημίσεων της Google, η οποία ήταν ο κυρίαρχος παίκτης μέχρι σήμερα στον τομέα αυτό.
Πολλοί καταναλωτές αφιερώνουν χρόνο στην επιλογή του δώρου, προκειμένου ο παραλήπτης να ξέρει ότι επιλέχθηκε ειδικά για εκείνον και ότι δεν πρόκειται για μια βιαστική επιλογή. Στην πράξη πάντως και μάλιστα σε ποσοστό 60% με 70% όπως υπολογίζεται, όσον αφορά σε χριστουγεννιάτικα δώρα, δεν γίνονται οι καταλληλότερες επιλογές, ιδιαίτερα όταν οι αγορές είναι της τελευταίας στιγμής ή έχουν να κάνουν με προτιμήσεις διαφορετικής γενιάς.
Δημοσκόπηση της YouGov πέρυσι διαπίστωσε ότι το 45% των αγοραστών των Χριστουγέννων είχαν άγχος για την αγορά δώρων, με κάποιους συχνά να ρωτούν τους αποδέκτες, τι ακριβώς θα ήθελαν.
Πόσο αποτελεσματική είναι η συγκεκριμένη μέθοδος
Αρκετές φορές, σύμφωνα με τον Guardian, όσοι ρώτησαν για δώρα συγγενών τους το ChatGPT, δεν έτυχαν της καταλληλότερης πρότασης από την Τεχνητή Νοημοσύνη. Οι απαντήσεις ήταν αρκετά γενικές ή τα δώρα ακριβότερα σε σχέση με κάποιες προσφορές για παράδειγμα στην Black Friday.
Ένας τρόπος να προσπεράσει ο ενδιαφερόμενος τις απαντήσεις – κλισέ ή τα γενικά δώρα είναι να συνεχίσει να κάνει ερωτήσεις. Με το να προσθέτει στην αναζήτηση τα ενδιαφέροντα του αποδέκτη ή στοιχεία για την προσωπικότητά του, τα αποτελέσματα είναι πολύ καλύτερα και μπορεί να δώσουν μια πρωτότυπη ιδέα για την επιλογή δώρου.
Αλλά ακόμα και ο αποδέκτης, εάν μάθαινε τον χρόνο που αφιέρωσε ο δωρητής ψάχνοντας να βρει το τέλειο για εκείνον δώρο, σίγουρα θα αισθανόταν περήφανος και συγκινημένος.