Αυξημένη κίνηση, σε σχέση με το 2022, καταγράφηκε στην αγορά της Πάτρας κατά την περίοδο του Πάσχα με τα Σούπερ Μάρκετ και τα καταστήματα τροφίμων να εξασφαλίζουν τη μερίδα του λέοντος. Η κίνηση έφερε αύξηση στους τζίρους κοντά στο 50% μάλιστα σε κλάδους των τροφίμων.
Όσον τα καθαρά κέρδη για τις επιχειρήσεις θα κινηθούν χαμηλότερα καθώς οι ανατιμήσεις σε πολλά είδη και ο πληθωρισμός ψαλιδίζουν τα περιθώρια κέρδους. Οι καταναλωτές φαίνεται ότι ήσαν οι περισσότερο ωφελημένοι καθώς ο αυξημένος ανταγωνισμός για τις μεγάλες αλυσίδες στα τρόφιμα, συγκράτησε τις ανατιμήσεις σε ποσοστό 10% περίπου.
Πιο ακριβά, έως και 15% πληρώσαμε πάντως φέτος τσουρέκι και γλυκίσματα καθώς Ζαχαροπλαστεία, Φούρνοι, αδυνατούσαν να συγκρατήσουν το κόστος των ανατιμήσεων, στο βαθμό που γίνεται από τις μεγάλες πολυεθνικές και τα Σ/Μ.
Σε κάθε περίπτωση πάντως το Πάσχα έδωσε ανάσα στον κλάδο των τροφίμων, ιδιαίτερα στις μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις της Πάτρας, Κρεοπωλεία, Αρτοποιεία και Ζαχαροπλαστεία.
Ο δείκτης τιμών καταναλωτή είχε εντυπωσιακή αποκλιμάκωση από το 12% που είχε φτάσει τον Σεπτέμβριο του 2022 στο 4,6% τον Μάρτιο. Παρά την ταχεία αποκλιμάκωση του πληθωρισμού το τελευταίο εξάμηνο, οι καταναλωτές πληρώνουν (και θα συνεχίσουν να πληρώνουν για ακόμη αρκετούς μήνες) όλο και υψηλότερες τιμές σε προϊόντα και υπηρεσίες καθημερινής χρήσης.
«Παρά την αποκλιμάκωση στο ενεργειακό και κάποιες από τις πρώτες ύλες, η αλλαγή δεν έχει μεταφερθεί ακόμη στο ράφι. Αυτό βέβαια δεν οφείλεται στις αλυσίδες στο λιανεμπόριο αλλά κυρίως στους προμηθευτές. Ο κόσμος βέβαια από εμάς περιμένει να ξεκινήσουμε πρώτοι τη συγκράτηση των τιμών» αναφέρει στέλεχος μεγάλου τοπικού ομίλου Σ/Μ.
Σύμφωνα με πληροφορίες, τις επόμενες μέρες και προς τα τέλη του μήνα αναμένεται να υπάρξει κύμα προσφορών από τα Σ/Μ σε πολλούς κωδικούς και στα τρόφιμα ενώ προς την κατεύθυνση αυτή θα κινηθεί και το Καλάθι της Νοικοκυράς όπου, από σήμερα, αναμένεται να δούμε νέα προϊόντα και ενδεικτικές μειώσεις στις τιμές.