Το σουβλάκι… χάνει τη «μάχη» των fast food – Ποια φαγητά προτιμούν οι καταναλωτές

    Ημερομηνία:

    «Ψήφο εμπιστοσύνης» στα fast food δίνουν, όπως όλα δείχνουν, οι Ελληνες καταναλωτές, καθώς παρά τις αλλεπάλληλες κρίσεις (οικονομική, υγειονομική και ενεργειακή) η εγχώρια αγορά αναπτύσσεται με πολύ υψηλούς ρυθμούς.

    Σε ό,τι αφορά τα φαγητά που προτιμούν να αγοράζουν απ’ έξω, σύμφωνα με μελέτη της ICAP CRIF τη μεγαλύτερη άνοδο πωλήσεων κατέγραψαν την περίοδο 2020-2021 τα σνακ και τα σάντουιτς (+13,5%), ακολούθησαν τα μπέργκερ (+6%) και η πίτσα (+5%), ενώ θετικό πρόσημο παρουσίασαν και άλλες κατηγορίες, όπως το σουβλάκι.

    Η εγχώρια αγορά εστίασης μέσω των οργανωμένων αλυσίδων καταστημάτων γρήγορης εξυπηρέτησης κατέγραψε ανοδική πορεία την περίοδο 2016-2019 με μέσο ετήσιο ρυθμό 5,2%, όπως αναφέρει η διευθύντρια Οικονομικών & Κλαδικών Μελετών της ICAP CRIF, Σταματίνα Παντελαίου, και προσθέτει ότι η μεταβολή αυτή ήταν αποτέλεσμα της αυξημένης ζήτησης, της επέκτασης του δικτύου καταστημάτων ορισμένων αλυσίδων, αλλά και της εισόδου νέων στον κλάδο.

    Ωστόσο, η εμφάνιση του κοροναϊού από τα μέσα Μαρτίου του 2020 ανέτρεψε τη θετική πορεία των προηγούμενων ετών, καθώς τα lockdowns και οι περιορισμοί των μετακινήσεων κράτησαν κλειστά τα εστιατόρια για μεγάλο χρονικό διάστημα. Στο πλαίσιο αυτό, η συνολική αξία της αγοράς υποχώρησε σημαντικά κατά 18%, αν και το delivery μετρίασε, σε ένα βαθμό, τις συνολικές απώλειες ορισμένων αλυσίδων του κλάδου.

    Στη συνέχεια, με την άρση των περιοριστικών μέτρων και τη σταδιακή ομαλοποίηση της αγοράς από τα μέσα σχεδόν του 2021, αλλά και με την ανάκαμψη του τουρισμού, ο κλάδος άρχισε να ανακτά το χαμένο έδαφος. Ετσι, οι συνολικές πωλήσεις των αλυσίδων fast food αυξήθηκαν κατά 8,5% το 2021 σε σχέση με το 2020, χωρίς όμως να επιστρέφουν στα προ πανδημίας επίπεδα. Πάντως και για το 2022, και κόντρα στην ενεργειακή κρίση και την εκτόξευση του πληθωρισμού, εκτιμάται ότι η αγορά θα αυξηθεί περαιτέρω με ρυθμό της τάξεως του 6%.

     
    Στην κορυφή το σάντουιτς, ακολουθεί το μπέργκερ
    Σχετικά με την κατανομή της αγοράς ανά κατηγορία καταστημάτων, το μεγαλύτερο ποσοστό στις συνολικές πωλήσεις του κλάδου καταλαμβάνει διαχρονικά η κατηγορία σνακ και σάντουιτς με το ποσοστό της να ανέρχεται στο 37,6%. Ακολουθεί η κατηγορία μπέργκερ με μερίδιο 27,4% και έπεται η πίτσα με ποσοστό 22,1%. Οι λοιπές αλυσίδες (καταστήματα που προσφέρουν είδη με βάση το κοτόπουλο, την κρέπα, τα ντόνατς κ.λπ.) ελέγχουν περίπου το 10% της αγοράς.

    Σύμφωνα με την Ελένη Δεμερτζή, senior manager της Διεύθυνσης Οικονομικών & Κλαδικών Μελετών της ICAP CRIF, ο συνολικός αριθμός των καταστημάτων 29 αλυσίδων που συμμετείχαν στην έρευνα ανέρχεται σε 1.231. Οι αλυσίδες της κατηγορίας σνακ-σάντουιτς εκμεταλλεύονται τα περισσότερα καταστήματα (500), οι αλυσίδες μπέργκερ αριθμούν 171 και ακολουθούν οι αλυσίδες πίτσα με 208. Μάλιστα, σχεδόν 7 στα 10 καταστήματα των εν λόγω αλυσίδων βρίσκονται στην Αττική.

    Δείτε εδώ ολόκληρη την έρευνα

    ΠΗΓΗ

    Κοινοποίηση:

    Τελευταία Νέα

    Κοινοποίηση:

    Περισσότερα Άρθρα
    Σχετικα

    Καμπανάκι για τον υψηλό ΦΠΑ και από τα σούπερ μάρκετ – Ανένδοτη η κυβέρνηση

    Χθες οι εκπρόσωποι της Ένωσης Σούπερ Μάρκετ Ελλάδος (ΕΣΕ)...

    Αναδιώτης και Τσιρώνης με τον Μεντβέντεφ σε σύνοδο των BRICS στο Σότσι

    Ελληνική παρουσία είχε το συμπόσιο των BRICS με βουλευτές και ευρωβουλευτές...

    Eιρήνη Μουρτζούκου: Πώς πέρασε το βράδυ στα κρατητήρια – «Έβλεπα εφιάλτες ότι έχω χειροπέδες συνέχεια στα χέρια μου»

    Δύσκολη νύχτα πέρασε στα γυναικεία κρατητήρια του αστυνομικού τμήματος...

    Υπουργείο Υγείας: Προκηρύσσονται 324 θέσεις γιατρών 12 ειδικοτήτων για τα Κέντρα Υγείας της χώρας

    Υπεγράφη την Τρίτη 19 Νοεμβρίου και αναρτήθηκε η απόφαση...
    Best Shop