Το συμβάν της Κυριακής στην Πάτρα μέσα από την οπτική γωνία τεσσάρων ανθρώπων της αγωνιστικής αυτοκίνησης
Ημερομηνία:
Τέσσερις άνθρωποι του μηχανοκίνητου αθλητισμού μιλούν στην «Πελοπόννησο» για το ατύχημα που συγκλόνισε το πανελλήνιο. Δύο έμπειροι οδηγοί καρτ, και δύο συντάκτες του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Ο ένας μάλιστα ήταν και ο παρουσιαστής της εκδήλωσης.
ΦΩΤΗΣ ΔΟΥΒΡΗΣ (οδηγός καρτ): «Τα μέτρα πρέπει να βελτιώνονται»
Ο επιχειρηματίας Φώτης Δούβρης συμμετείχε στον συγκεκριμένο αγώνα. Ηταν ακριβώς πίσω από τα τρία που ενεπλάκησαν στο ατύχημα πριν το πρώτο «καρφωθεί» στο κιγκλίδωμα:
«Είναι γεγονός ότι είμαστε σε διαδικασία προσπέρασης, αλλά δεν ήταν αγώνας. Ηταν μπροστά ένας αργός, ο Νίκος πήγε να περάσει, και στρίβοντας το τιμόνι του, έπεσε σε μία γούβα στην Μαιζώνος και έτσι του ‘φυγε. Τα μέτρα ασφαλείας πρέπει συνεχώς να βελτιώνονται. Είναι ένα ξεχωριστό event, γίνεται μέσα στην πόλη, και φυσικά πρέπει να γίνεται με ασφάλεια. Συμφωνώ ότι θα πρέπει τα κιγκλιδώματα να είναι δύο μέτρα πίσω και με κοτετσόσυρμα πίσω ώστε να μην μπορεί να βάλει κάποιος χέρι μέσα. Τα τζέρσεϊ είναι πλαστικά και απορροφούν τον κραδασμό, το κάγκελο κράτησε το καρτ μέσα στην πίστα, το πρόβλημα όμως επιδεινώθηκε από το γεγονός ότι το παιδί ήταν πάνω στο κάγκελο. Το Pick έχει μία ιδιαιτερότητα πολύ σοβαρή. Δεν είναι πίστα που μπορεί το καρτ να φύγει. Πρέπει ο οδηγός να είναι έμπειρος ώστε να μην πέσει πάνω στα κιγκλιδώματα. Οσο για όσα λένε για τα τζέρσεϊ, δεν πρέπει να έχουν νερό μέσα. Την πρώτη χρονιά είχαν βάλει νερό και είχαμε τσακιστεί».
Παναγιώτης Γιαννόπουλος (οδηγός καρτ):«Η Πάτρα προσφέρεται για καρτ – Τα μέτρα πρέπει να βελτιώνονται»
«Περίμενα για να μπω μέσα στην πίστα. Εγινε το συμβάν και σταματήσαμε. Τα μέτρα ασφαλείας δεν πρέπει να σταματάνε. Πρέπει να εξελίσσονται. Το κέντρο της Πάτρας κάνει για πίστα. Οντως κράτησαν τα τζέρσεϊ και τα κάγκελα το καρτ μέσα στην πίστα. Το ατύχημα που είδαμε είναι σπάνιο. Ομως είδατε ότι και αυτό μπορεί να συμβεί».
Νίκος Καπετανάκης (συντάκτης μηχανοκίνητου αθλητισμού)
«Tα προβλεπόμενα μέτρα υπήρχαν. Το θέμα είναι κατά πόσο μπορούμε να τα εξελίσσουμε. Γιατί έχουν μείνει στάσιμα πολλά χρόνια. Δεν μπορούμε να πούμε ότι φταίει η οργάνωση για τα μέτρα ασφαλείας. Αυτό που πρέπει να δούμε είναι γιατί δεν έχουμε κάνει μελέτες, ακόμη και με το Πανεπιστήμιο ώστε να τα βελτιώσουμε. Οπως φάνηκε μια και η οργάνωση είχε πάει κατά γράμμα… δεν φτάνουν αυτά τα μέτρα.
Η σκηνή ήταν κλασική σε αγώνα. Εγινε ένα τζαρτζάρισμα. Το καρτ σηκώθηκε και χτύπησε το κάγκελο. Ενώ κατέρρευσε και μία πινακίδα της Τροχαίας που χτύπησε κόσμο. Ευτυχώς που το καρτ δεν πέρασε προς τα μέσα. Το σημείο στη Μαιζώνος είναι πάρα πολύ στενό. Μιλάμε για οριακές καταστάσεις. Αρα αυτό θα πρέπει να το ξαναδεί ο υπεύθυνος Ασφαλείας. Για το αν πρέπει να υπάρχει εκεί κόσμος. Εγώ πάντως του χρόνου, αν έκανα την διοργάνωση δεν θα έβαζα κόσμο εκεί».
Τάκης Πουρναράκης (συντάκτης μηχανοκίνητου αθλητισμού)
«Πρόκειται για επικίνδυνο άθλημα και πως πάντα επιδέχονται βελτιώσεις στα μέτρα ασφαλείας. Το Pick Patras δεν εντάσσεται στους αγώνες μηχανοκίνητου αθλητισμού, αλλά πρόκειται για μια επίδειξη οχημάτων καρτ. Κατά συνέπεια δεν πρόκειται για οριοθετημένη αθλητική εγκατάσταση, άρα δε μιλάμε για θεατές, αλλά για διερχόμενους, οι οποίοι σταματούν για λίγο να δουν τις επιδείξεις των ηλεκτροκίνητων καρτ.
Ηταν μια εξαιρετικά άτυχη στιγμή ότι το καρτ ακουμπώντας μ’ ένα άλλο αποσταθεροποιήθηκε στην ευθεία και με γωνία 30 μοιρών βρίσκει το πλαστικό προστατευτικό και το ανεβαίνει. Το καρτ αποσταθεροποιήθηκε από την επαφή και όχι από ανομοιομορφία του οδοστρώματος! Θεωρώ ότι τα μέτρα ήταν επαρκή και όπως φαίνεται και από τα τηλεοπτικά πλάνα, τα κάγκελα συγκράτησαν το καρτ και το έφεραν πίσω στην πίστα. Ατυχώς το παιδάκι κρατιέται από τα κάγκελα με αποτέλεσμα να μην προλάβει να αντιδράσει! Εγώ προσωπικά που παρουσίαζα την εκδήλωση κατά τη διάρκεια του αγώνα , έλεγα συνεχώς να τηρούν τα μέτρα αποστασιοποίησης (μάσκες, αποστάσεις), όπως και να μην προσεγγίζουν τα κιγκλιδώματα»!