Την άρση του απορρήτου του τηλεφώνου του σταθμάρχη της Λάρισας και των μηχανοδηγών των δυο τρένων έχουν ζητήσει οι αρχές, στο πλαίσιο των ερευνών για τα αίτια της τραγωδίας στα Τέμπη. Στόχος είναι να διαπιστωθεί ποιοι μιλούσαν με ποιους τα κρίσιμα λεπτά πριν και μετά το σιδηροδρομικό δυστύχημα, που κόστισε τη ζωή σε 57 συνανθρώπους μας.
Σύμφωνα με πληροφορίες έχουν ήδη αποσταλεί τα αιτήματα στις εταιρείες τηλεφωνίας. Στο μικροσκόπιο βρίσκεται οι συνομιλίες που είχε ο σταθμάρχης από τις 10 το βράδυ που έπιασε δουλειά έως τις 23.22 που συνέβη το δυστύχημα, αλλά και μετά, έως τις 6 το πρωί που τελείωσε η βάρδια του. Με ποιους επικοινώνησε και τι έκανε; Τα αποτελέσματα από την άρση απορρήτου, που αναμένονται στο τέλος της εβδομάδας, αναμένεται να δώσουν απαντήσεις και ενδεχομένως να ρίξουν φως στο τι συνέβη.
Πληροφορίες του enikos.gr, αναφέρουν ότι οι Αρχές θα λάβουν καταθέσεις από όλους τους επιζώντες, ενώ «ξεσκονίζουν» το υλικό από κάμερες ασφαλείας, το καταγραφικό συνομιλιών του ΟΣΕ και το “βιβλίο τηλεγραφημάτων”.
Στο πλαίσιο της προανάκρισης αστυνομικοί από το Τμήμα Τροχαίας Λάρισας πραγματοποίησαν έρευνα στα γραφεία του ΟΣΕ στη Λάρισα, με στόχο να συλλεχθούν όλα τα απαραίτητα στοιχεία για την διερεύνηση της υπόθεσης του σιδηροδρομικού δυστυχήματος. Οι άνδρες της Τροχαίας στην έρευνα τους συνέλεξαν ό,τι στοιχείο κρίνεται χρήσιμο, όπως έγγραφα και άλλα ντοκουμέντα που αφορούσαν το συγκεκριμένο δρομολόγιο, ώστε να βγουν συμπεράσματα για τα αίτια της τραγωδίας και τον καταλογισμό των ευθυνών.
Η αυτοψία της Τροχαίας καταρρίπτει τον ισχυρισμό του σταθμάρχη
Οι αστυνομικοί της Τροχαίας έκαναν αυτοψία στον ΟΣΕ της Λάρισας και την Τετάρτη, διαπιστώνοντας ότι η κονσόλα με τα κλειδιά για τις αλλαγές στις τροχιές των τρένων, μπροστά από την οποία κάθεται ο σταθμάρχης, λειτουργεί κανονικά χωρίς βλάβη. Καταρρίπτεται έτσι ο αρχικός προφορικός ισχυρισμός του σταθμάρχη, ότι δηλαδή εκείνος έκανε την αλλαγή, γύρισε το κλειδί ώστε να αλλάξει τροχιά το τρένο, αλλά αυτό δεν λειτούργησε.
Ένα ακόμη πολύ σημαντικό στοιχείο είναι ότι από την έρευνα προκύπτει πως υπάρχει ένα ειδικό σύστημα, το οποίο όταν ο σταθμάρχης γυρίζει το κλειδί και δεν “κουμπώσει”, τότε αρχίζει να αναβοσβήνει ένα λαμπάκι, προειδοποιώντας τον ότι κάτι δεν πάει καλά. Επομένως, εάν πράγματι δεν είχε γίνει σωστά η αλλαγή, θα υπήρχε αυτή η ένδειξη-συναγερμός ώστε να διορθώσει τη λανθασμένη κίνησή του.