Τραγωδία στα Τέμπη: Οι τέσσερις «ασφαλιστικές δικλείδες» της Λάρισας που αγνοήθηκαν

    Ημερομηνία:

    DIVICO
    Σύμφωνα με τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, ο Σταθμός της Λάρισας «μας παρεδόθη το 2019 με διαλυμένη τηλεδιοίκηση γιατί είχε προηγηθεί φωτιά. Όταν αναλάβαμε δεν υπήρχε τηλεδιοίκηση. Ανακτήθηκε σε πλήρη λειτουργία στη Λάρισα η τηλεδιοίκηση την 1.11.2022». «Καταθέτω και το πρωτόκολλο διοικητικής παραλαβής» ανέφερε ο κ. Γεραπετρίτης, ενώ σημείωσε πως «την κρίσιμη νύχτα που συνέβη το δυστήχημα πέραν ότι είχαν προβλεφθεί 2 επιπλέον σταθμάρχες που δεν βρίσκονταν στην θέση τους το κέντρο τηλεδιοίκησης Λάρισας λειτουργούσε απολύτως». «Πως αποδεικνύεται;» διερωτήθηκε, αφού «όλη εκείνη την ημέρα όλες οι δρομολογήσεις τρένων έγιναν μέσω του συστήματος τηλεδιοίκησης», όπως σημείωσε.

    Χειροκίνητη επιλογή

    Στον αντίποδα, κατά τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, «αυτό που συνέβη είναι ότι ο συγκεκριμένος σταθμάρχης αντί να κάνει την αυτόματη δρομολόγηση έκανε χειροκίνητη», με μοιραίο αποτέλεσμα, καθώς «αυτό δρομολόγησε σωρευτικά λάθη που οδήγησε στο δυστύχημα», υποστήριξε ο κ. Γεραπετρίτης.

    «Δεν έγινε αυτόματη χάραξη»

    Στην ίδια κατεύθυνση, εξήγησε ότι «ο σταθμάρχης θεώρησε ότι τα κλειδιά ήταν στη σωστή θέση και δεν έκανε επιτόπιο έλεγχο για να δει ότι ήταν στη λάθος. Έδωσε εντολή στο τρένο να περάσει με κόκκινο σηματοδότη και δεν ήταν πάνω από τον πίνακα ελέγχου, για να δει ότι το τρένο κινούταν σε λάθος γραμμή». «Άρα, δεν έγινε αυτόματη χάραξη, θεώρησε ότι τα κλειδιά ήταν στη γραμμή ανόδου, έδωσε εντολή να περάσει με κόκκινο, είδε τον πίνακα ενώ δεν υπήρξε καμία αντίδραση» τόνισε ο Υπουργός Υποδομών.

    Στην περίπτωση που ο Σταθμάρχης Λάρισας προχωρούσε αυτόματη χάραξη μέσω του τοπικού συστήματος τηλεδιοίκησης που διέθετε ο σταθμός και ήταν εν λειτουργία, τότε «θεωρώ ότι θα γλίτωνε το κακό» εκτίμησε ο κ. Γεραπετρίτης, υπενθυμίζοντας ότι «ήταν υποχρέωση του σταθμάρχη από την στιγμή που υπήρχε τηλεδιοίκηση στην Λάρισα. Αυτό είναι σημαντικό».

    Τέσσερις «Ασφαλιστικές δικλείδες»

    Για τον Υπουργό, «έπρεπε να έχει γίνει αυτόματη χάραξη μέσω τηλεδιοίκησης. Αυτή είναι υποχρέωση που είχε επιβάλει ο ΟΣΕ στις 23.12.2022. Δεν έγινε. Προφανώς ήταν προσωπική επιλογή», όπως είπε, περιγράφοντας ως «ασφαλιστικές δικλείδες» για τη λειτουργία του Σταθμού της Λάρισας την μοιραία βραδιά:

    · τους 2 επιπλέον σταθμάρχες που έπρεπε να είναι στις θέσεις τους και δεν ήταν,

    · αυτόματη χάραξη που έπρεπε να γίνει και δεν έγινε,

    · επιτόπιος έλεγχος κλειδιών και

    · παρακολούθηση του πίνακα.

    «Έπρεπε να είναι πάνω στον πίνακα. Αν ήταν θα είχε στη διάθεσή του 10 λεπτά, για να δει ότι το τρένο κατευθυνόταν σε λάθος γραμμή», ανέφερε χαρακτηριστικά ο Υπουργός.

    Χωρίς Προϊστάμενο

    Επιπρόσθετα, ο κ. Γεραπετρίτης υπογράμμισε πως «δεν υπάρχει προϊστάμενος αμαξοστοιχίας, γιατί καταργήθηκε τον Μάρτιο του 2019», επισημαίνοντας παράλληλα πως «την τελευταία τετραετία έχουν γίνει 417 προσλήψεις μόνιμων, αλλά και με δελτίο παροχής υπηρεσιών, με το σύνολο να ακολουθούν την διαδικασία ΑΣΕΠ». Απαντώντας, ακόμη, για την επίμαχη σύμβαση «717»,ο Υπουργός ανέφερε πως «το 2016 έπρεπε να ολοκληρωθεί όλο το έργο. Δεν έγινε. Και από το 2017 έως το 2019 δεν έγινε απολύτως τίποτα. Δεν μπορώ να το πω διαφορετικά». «Καταθέτω όλα τα στοιχεία στα πρακτικά. Μου ζητήσατε με έμφαση να καταθέσω όσα πιστοποιούν την έκταση του παραδοθέντος έργου. Τα έχετε», πρόσθεσε.

    Κοινοποίηση:

    Τελευταία Νέα

    Κοινοποίηση:

    Περισσότερα Άρθρα
    Σχετικα

    ΠΟΙΟΣ “ΠΕΙΝΑΕΙ”; Ουρά έξω από το κέντρο όπου εμφανίζεται η Βίσση – Χαμός στα σχόλια

    Αίσθηση προκαλεί το βίντεο που έχει γίνει viral στο TikTok και δείχνει...

    Ο Δήμος Χαλανδρίου μήνυσε τον αστυνομικό που χτύπησε τον «Άη Βασίλη» και χαιρέτισε ναζιστικά

    Μήνυση κατά του αστυνομικού που χαιρέτησε ναζιστικά κατέθεσε ο Δήμος Χαλανδρίου. Συγκεκριμένα, ο...

    Η επική απάντηση ηλικιωμένης σε ερώτηση εάν ζει ο σύζυγός της: «Όχι, ευτυχώς»

    Ένας επικός διάλογος έγινε στον αέρα της εκπομπής «Αταίριαστοι»,...

    Καζακστάν: Βίντεο από την καμπίνα του αεροσκάφους πριν και μετά τη συντριβή

    Τις στιγμές που έζησαν οι επιβάτες του μοιραίου αεροσκάφους...
    Best Shop