Βλέπετε το ένα βίντεο μετά το άλλο; Πώς αυτή η τακτική ενισχύει παρά διώχνει την πλήξη

    Ημερομηνία:

    Στην εποχή των social media, το περιεχόμενο σε μορφή βίντεο είναι παντού. Από το TikTok μέχρι το YouTube, και από το Instagram μέχρι το Facebook, οι χρήστες έχουν ατελείωτες επιλογές να καταναλώσουν περιεχόμενο. Με μια απλή κίνηση του δαχτύλου, μπορούμε να αλλάξουμε βίντεο, να παραλείψουμε ό,τι μας φαίνεται βαρετό και να προχωρήσουμε στο επόμενο. Αυτή η αδιάκοπη εναλλαγή περιεχομένου έχει γίνει πλέον συνήθεια για πολλούς, αλλά μια πρόσφατη έρευνα αποκαλύπτει ότι αυτή η πρακτική μπορεί να επιδεινώνει την πλήξη, αντί να την μειώσει, όπως έχουμε στο μυαλό μας.

    Η νέα μελέτη από το Πανεπιστήμιο του Τορόντο, που δημοσιεύτηκε στο Journal of Experimental Psychology: General, εξετάζει πώς η συνεχής εναλλαγή βίντεο μπορεί να επηρεάσει την εμπειρία μας κατά την παρακολούθηση. Οι ερευνητές, υπό την καθοδήγηση της Δρος Katy Tam, ανακάλυψαν ότι αυτή η συνήθεια δεν μας βοηθάει να απαλλαγούμε από την πλήξη, αλλά την ενισχύει.

    Τι είναι το digital switching;

    Το digital switching είναι ο όρος που χρησιμοποιούν οι ερευνητές για να περιγράψουν τη συνεχή εναλλαγή από το ένα βίντεο στο άλλο ή τη γρήγορη προώθηση μέσα σε ένα βίντεο, όταν κάτι δεν μας ενδιαφέρει. Αν και φαίνεται λογικό ότι αυτή η τακτική θα μπορούσε να βελτιώσει την εμπειρία μας, παραλείποντας τα βαρετά σημεία, η έρευνα δείχνει ότι συμβαίνει το αντίθετο.

    Τα ευρήματα της έρευνας

    Η μελέτη, που περιλάμβανε επτά διαφορετικά πειράματα με πάνω από 1.200 συμμετέχοντες, έδειξε ότι όσοι είχαν την ελευθερία να αλλάζουν βίντεο κατά βούληση ανέφεραν υψηλότερα επίπεδα πλήξης και χαμηλότερη ικανοποίηση από όσους παρακολουθούσαν ένα μόνο βίντεο χωρίς διακοπές. Αυτό συμβαίνει γιατί η συνεχής εναλλαγή κατακερματίζει την προσοχή μας και δε μας επιτρέπει να βυθιστούμε σε αυτό που βλέπουμε.

    Η Δρ. Katy Tam εξηγεί: «Αν οι άνθρωποι θέλουν μια πιο ευχάριστη εμπειρία κατά την παρακολούθηση βίντεο, θα πρέπει να προσπαθήσουν να επικεντρωθούν στο περιεχόμενο και να ελαχιστοποιήσουν το digital switching. Όπως όταν πληρώνουμε για να δούμε μια ταινία στον κινηματογράφο, έτσι και η διαδικτυακή παρακολούθηση γίνεται πιο απολαυστική όταν βυθιζόμαστε σε αυτήν».

    Γιατί η συνήθεια οδηγεί σε περισσότερη πλήξη;

    Η πλήξη συνδέεται στενά με την προσοχή μας. Όταν επικεντρώνουμε την προσοχή μας σε ένα βίντεο, είμαστε πιο πιθανό να το βρούμε ενδιαφέρον και να το απολαύσουμε. Αντίθετα, όταν συνεχώς αλλάζουμε περιεχόμενο, η προσοχή μας διασπάται, και αυτό μας εμποδίζει να βυθιστούμε σε αυτό που παρακολουθούμε. Αυτή η κατακερματισμένη προσοχή δε μας επιτρέπει να εμπλακούμε ουσιαστικά με το περιεχόμενο, οδηγώντας σε μια αίσθηση ανικανοποίητου.

    Επιπλέον, η συνεχής διαθεσιμότητα νέου περιεχομένου δημιουργεί την ψευδαίσθηση ότι υπάρχει πάντα κάτι καλύτερο να δούμε. Αυτή η σκέψη μας κάνει να αισθανόμαστε ότι χάνουμε κάτι πιο ενδιαφέρον και καταλήγουμε να βαριόμαστε ακόμη και με το περιεχόμενο που μας άρεσε στην αρχή.

    Τι μπορείτε να κάνετε

    Σε μια εποχή όπου το περιεχόμενο είναι άφθονο και εύκολα προσβάσιμο, το δύσκολο είναι να μάθουμε να το καταναλώνουμε με έναν τρόπο που μας προσφέρει μεγαλύτερη ευχαρίστηση. Η έρευνα στέλνει ένα σημαντικό μήνυμα: για να απολαύσουμε πραγματικά το περιεχόμενο που παρακολουθούμε, πρέπει να αντισταθούμε στην παρόρμηση να αλλάζουμε συνεχώς βίντεο. Αντί να αναζητούμε το επόμενο βίντεο, καλό είναι να επικεντρωνόμαστε σε αυτό που βλέπουμε και να επιτρέπουμε στον εαυτό μας να βυθιστεί πλήρως σε αυτό. Έτσι, η εμπειρία μας θα γίνει πιο ικανοποιητική και λιγότερο βαρετή.

    Κοινοποίηση:

    Τελευταία Νέα

    Κοινοποίηση:

    Περισσότερα Άρθρα
    Σχετικα

    Τιμές ακινήτων: Πάνω από 20% η αύξηση την τελευταία διετία

    Ανάσα στην οικοδομική δραστηριότητα και την αγορά ακινήτων δίνει...

    Ειρήνη Μουρτζούκου: «Είπα ψέματα ότι ο πατέρας των παιδιών μου, είναι ο πατριός μου»

    Τα γυρίζει… τώρα η Ειρήνη Μουρτζούκου. Η 24χρονη, η οποία...

    Γιος εκπαιδευτικού ο 13χρονος που “έφυγε” στο Ρίο

    Την τελευταία του πνοή στη ΜΕΘ Παίδων στο Ρίο...
    Best Shop