Υπουργείο Παιδείας – Νέες θεματικές στα Νηπιαγωγεία, Δημοτικά και Γυμνάσια από Σεπτέμβριο

    Ημερομηνία:

    Σύμφωνα με ανακοίνωση από το υπουργείο Παιδείας, νέες θεματικές θα υπάρχουν στα Νηπιαγωγεία, Δημοτικά και Γυμνάσια όλης της χώρας από Σεπτέμβριο, μέσω των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων.

    Πιο συγκεκριμένα, στο υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα όλων των Νηπιαγωγείων, Δημοτικών και Γυμνασίων εντάσσονται από το Σεπτέμβριο τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων, σε συνέχεια της πιλοτικής εφαρμογής τους το προηγούμενο σχολικό έτος σε 218 σχολεία της χώρας. Στόχος, μέσω της εισαγωγής νέων θεματικών όπως ρομποτική, επιχειρηματικότητα, οδική ασφάλεια, σεξουαλική αγωγή, οικολογική συνείδηση, η ενίσχυση των εγκάρσιων δεξιοτήτων και βασικών ικανοτήτων των μαθητών, μεταξύ των οποίων οι ψηφιακές ικανότητες, η κριτική σκέψη, η ικανότητα επίλυσης προβλημάτων και η ικανότητα για μάθηση.

    Το πρόγραμμα και το εκπαιδευτικό υλικό των «Εργαστηρίων Δεξιοτήτων» ομαδοποιείται σε τέσσερις Θεματικές Ενότητες, οι οποίες προκύπτουν από τους Παγκόσμιους Δείκτες Αειφόρου Ανάπτυξης (περιβάλλον, ευ ζην, ασφάλεια, κοινωνία των πολιτών, σύγχρονη τεχνολογία και επιχειρηματικότητα) και προσαρμόζεται ανά ηλικία. Ειδικότερα, οι θεματικές είναι οι εξής: Υπουργείο Παιδείας – Νέες θεματικές στα Νηπιαγωγεία, Δημοτικά και Γυμνάσια από Σεπτέμβριο Υπουργείο Παιδείας – Νέες θεματικές στα Νηπιαγωγεία, Δημοτικά και Γυμνάσια από Σεπτέμβριο

    Υπουργείο Παιδείας: Αυτή είναι η ομαδοποίηση των δεξιοτήτων

    Η ομαδοποίηση των δεξιοτήτων γίνεται σε τέσσερις κύκλους στοχοθεσίας:

    • Α) Δεξιότητες 21 ου αιώνα (4cs)
      Α1. Δεξιότητες μάθησης 21 ου αιώνα (4cs) (Κριτική σκέψη, Επικοινωνία, Συνεργασία, Δημιουργικότητα)
      Α2. Ψηφιακή μάθηση 21 ου αιώνα (4cs σε ψηφιακό περιβάλλον) (Ψηφιακή επικοινωνία, Ψηφιακή συνεργασία, Ψηφιακή δημιουργικότητα, Ψηφιακή κριτική σκέψη, Συνδυαστικές δεξιότητες ψηφιακής τεχνολογίας, επικοινωνίας και συνεργασίας)
      Α3. Παραγωγική μάθηση μέσω των τεχνών και της δημιουργικότητας.
    • Β) Δεξιότητες ζωής
      Β1. Δεξιότητες της κοινωνικής ζωής (Αυτομέριμνα, Κοινωνικές δεξιότητες, Ενσυναίσθηση και ευαισθησία, Πολιτειότητα, Προσαρμοστικότητα, Ανθεκτικότητα, Υπευθυνότητα)
      Β2. Δεξιότητες της ψηφιακής ιθαγένειας (Ευχέρεια στην ηλεκτρονική διακυβέρνηση,
      Ψηφιακή πολιτειότητα, Ασφαλής πλοήγηση στο διαδίκτυο, Προστασία από εξαρτητικές συμπεριφορές στις τεχνολογίες, ανθεκτικότητα)
      Β3. Δεξιότητες διαμεσολάβησης και κοινωνικής ενσυναίσθησης (Ενσυναίσθηση και
      ευαισθησία, Διαμεσολάβηση, Επίλυση συγκρούσεων, Πολιτειότητα)
      Β4. Δεξιότητες επιχειρηματικότητας (Πρωτοβουλία, Οργανωτική ικανότητα, Προγραμματισμός, Παραγωγικότητα, Αποτελεσματικότητα).
    • Γ) Δεξιότητες της τεχνολογίας, της μηχανικής και της επιστήμης
      Γ1. Δεξιότητες της τεχνολογίας (Δεξιότητες δημιουργίας και διαμοιρασμού ψηφιακών δημιουργημάτων, Δεξιότητες ανάλυσης και παραγωγής περιεχομένου σε έντυπα και ηλεκτρονικά μέσα, Δεξιότητες διεπιστημονικής και διαθεματικής χρήσης των νέων τεχνολογιών)
      Γ2. Δεξιότητες διαχείρισης των Μέσων (Πληροφορικός γραμματισμός, Ψηφιακός γραμματισμός, Τεχνολογικός γραμματισμός, Γραμματισμός στα μέσα, Ασφάλεια στο
      διαδίκτυο)
      Γ3. Ρομποτική (Δεξιότητες μοντελισμού και προσομοίωσης, Επιστημονική/ υπολογιστική σκέψη).
    • Δ) Δεξιότητες του νου
      Δ1. Στρατηγική Σκέψη (Οργανωσιακή σκέψη, Μελέτη περιπτώσεων και Επίλυση προβλημάτων)
      Δ2. Πλάγια σκέψη (Δημιουργική, παραγωγική, ολιστική σκέψη)
      Δ3. Ρουτίνες σκέψης και αναστοχασμός
      Δ4. Κατασκευές, παιχνίδια, εφαρμογές
      Δ5. Δεξιότητες υπολογιστικής σκέψης (Επιστημονική/ υπολογιστική σκέψη διαμεσολάβηση).

    Σύμφωνα με το υπουργείο Παιδείας, με την κατανομή των προγραμμάτων ανά τάξη, η κάθε μαθήτρια και ο κάθε μαθητής, με το τέλος της υποχρεωτικής εκπαίδευσης θα έχει διδαχθεί έννοιες από όλες τις θεματικές ενότητες.

    Με σχετικές υπουργικές αποφάσεις προσδιορίζεται, μεταξύ άλλων, οι θεματικές ενότητες και το εκπαιδευτικό υλικό, ενώ προβλέπονται η μεθοδολογία και η φιλοσοφία των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων, καθώς και οι κατάλληλες προσαρμογές και διαφοροποιήσεις για μαθήτριες και μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, αναπηρία, γλωσσικές ή πολιτισμικές διαφορές ή άλλες δυσκολίες.

    Κοινοποίηση:

    Τελευταία Νέα

    Κοινοποίηση:

    Περισσότερα Άρθρα
    Σχετικα

    ΑΠΙΣΤΕΥΤΟ! Εφτιαξαν το κομμάτι της Αγίου Γεωργίου μετά από 880 μέρες! ΔΕΙΤΕ ΦΩΤΟ

    880 ημέρες μετά αποκαταστάθηκε το οδόστρωμα περιμετρικά της πλατείας...

    Οι αθλητικές μεταδόσεις 28/7/2025

    18:00 Novasports 6HD WTA 1000 Μόντρεαλ τένις 18:00 COSMOTE SPORT...

    ΞΕΣΠΑΣΕ Ο ΤΑΚΗΣ ΠΕΤΡΟΠΟΥΛΟΣ ΚΑΙ ΔΗΜΟΣΙΕΥΕΙ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: Ποιους κατηγορεί στην Πάτρα για προπαγάνδα

    ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ: https://toloukoumi.gr/%ce%be%ce%b5%cf%83%cf%80%ce%b1%cf%83%ce%b5-%ce%bf-%cf%84%ce%b1%ce%ba%ce%b7%cf%83-%cf%80%ce%b5%cf%84%cf%81%ce%bf%cf%80%ce%bf%cf%85%ce%bb%ce%bf%cf%83-%ce%ba%ce%b1%ce%b9-%ce%b4%ce%b7%ce%bc%ce%bf%cf%83/

    Φίλιππος Τσαγκρίδης – Κάθριν Εμπειρίκος: Έτοιμοι για το επόμενο βήμα

    Ο επιχειρηματίας Φίλιππος Τσαγκρίδης και η γόνος της γνωστής εφοπλιστικής οικογένειας,...