Ενας από τους πιο «ματωμένους» δρόμους της Ελλάδας αλλά και της Ευρώπης βρίσκεται σε φάση υλοποίησης!
Τις ημέρες αυτές εκτός από την εγκατάσταση των εργοταξιακών γραφείων οι εταιρείες μεταφέρουν στην περιοχή μηχανήματα, προχωρούν τις τοπογραφικές αποτυπώσεις και ξεκινούν τη συλλογή σκουπιδιών και μπάζων.
Το συνολικό μήκος της σύνδεσης της Πάτρας με τον Πύργο ανέρχεται στα 75 χιλιόμετρα και ο αυτοκινητόδρομος θα διαθέτει δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση συν μία Λωρίδα Εκτακτης Ανάγκης, ενώ ασφαλώς τα δύο ρεύματα κατεύθυνσης της κυκλοφορίας θα χωρίζονται με στηθαίο στη μέση.
Παράλληλα, θα κατασκευαστούν οκτώ κόμβοι και ημικόμβοι σε Μιντιλόγλι, ΒΙΠΕ, Κάτω Αχαΐα, Βάρδα, Κυλλήνη, Γαστούνη, Αμαλιάδα και Πύργο. Θα περιλαμβάνει επίσης δύο μετωπικούς σταθμούς διοδίων, στο Μιντιλόγλι και τα Καραίικα, καθώς και δύο πλευρικούς, στους κόμβους Κάτω Αχαΐας και Αμαλιάδας. Τέλος, θα διαθέτει δύο σταθμούς εξυπηρέτησης αυτοκινητιστών στο 21ο και 72ο χλμ.
Το κόστος των διοδίων, σύμφωνα με το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, θα είναι 0,063 ευρώ ανά χιλιόμετρο και η χρέωση θα είναι αναλογική για τους ηλεκτρονικούς χρήστες.
Ο νέος άξονας θα έχει διατομή αυτοκινητοδρόμου, με ταχύτητα μελέτης 120 χλμ/ώρα και θα περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, οκτώ ανισόπεδους κόμβους, 15 γέφυρες, 37 κάτω και 27 άνω διαβάσεις. Θα διαθέτει Κέντρο Λειτουργίας και Συντήρησης που θα περιλαμβάνει και Κέντρο Διαχείρισης Κυκλοφορίας και έναν αστυνομικό σταθμό.
Τα πρώτα 56 χιλιόμετρα του έργου, ξεκινώντας από τον Πύργο, θα δοθούν σε κυκλοφορία μετά από 36 μήνες περί τα τέλη του 2024, ενώ όλο το έργο θα έχει παραδοθεί στους 40 μήνες, δηλαδή εντός του πρώτου εξαμήνου του 2025. Εκτός της κατασκευής, ο ανάδοχος θα έχει την ευθύνη της λειτουργίας και της συντήρησης του δρόμου για 23 χρόνια, απαλλάσσοντας έτσι το Δημόσιο από επιπλέον έργα συντήρησης.