Αύξηση 9,9% κατέγραψε ο τζίρος των σούπερ μάρκετ το πρώτο πεντάμηνο του έτους ενώ ο όγκος των πωλήσεων εμφανίζεται οριακά αυξημένος κατά 0,4% με τις τιμές να αυξάνονται μεσοσταθμικά κατά 9,5%.
Οι ανατιμήσεις συνολικά στα βασικά αγαθά και όχι μόνο στα τρόφιμα, όπως προκύπτει από τα στοιχεία της εταιρείας μετρήσεων Circana, συνεχίζουν να πιέζουν το διαθέσιμο εισόδημα των καταναλωτών οι οποίοι αναζητώντας οικονομικότερες λύσεις συνεχίζουν να στρέφονται προς τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, το μερίδιο των οποίων επί των πωλήσεων εξακολουθεί να ανεβαίνει.
Αναλυτικά, στο πρώτο πεντάμηνο του έτους, ανά κατηγορία προϊόντων καταγράφηκαν αυξήσεις κατά 13,1% στα προϊόντα για τη φροντίδα του σπιτιού, κατά 9,7% στα προϊόντα προσωπικής φροντίδας και υγιεινής και κατά 9% στα τρόφιμα.
Συγκεκριμένα στην κατηγορία των τροφίμων οι μεγαλύτερες αυξήσεις τιμών σε ετήσια βάση παρατηρήθηκαν σε γαλακτοκομικά και μαγειρικά συμπληρώματα. Διψήφιες ανατμήσεις καταγράφηκαν και σε καθαριστικά και άλλα προϊόντα για το σπίτι καθώς και σε είδη προσωπικής υγιεινής.
Η κατηγορία των τροφίμων ήταν κι εκείνη στην οποία ενισχύθηκαν κατά κύριο λόγο οι προσφορές από πλευράς των επιχειρήσεων και συγκεκριμένα κατά 3 μονάδες σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα πέρσι.
Την ίδια στιγμή η κατηγορία των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας συνεχίζει να κερδίζει έδαφος καθώς εμφανίζει ανάπτυξη κατά 19,4% σε ετήσια βάση με το μερίδιο της επί του συνόλου να φτάνει το 17,4%.
Σημειώνεται ότι η κατηγορία των PL «έκλεισε» το 2022 με ανάπτυξη 16,4% και μερίδιο της τάξεως του 16,3%. Στην άνοδο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας, εκτιμάται πως έχει συμβάλει και το μέτρο του Καλαθιού του Νοικοκυριού καθώς τα σούπερ μάρκετ περιλαμβάνουν πολλά προϊόντα της συγκεκριμένης κατηγορίας στις λίστες τους.