Μια πρόσφατη αποκάλυψη σχετικά με τα δεδομένα οικονομίας καυσίμου σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης για τα αυτοκίνητα έχει προκαλέσει σοκ στην αυτοκινητοβιομηχανία, θυμίζοντας το σκάνδαλο Dieselgate.
Οι εκθέσεις τόσο του Ευρωπαϊκού Ελεγκτικού Συνεδρίου όσο και της Ευρωπαϊκής Επιτροπής δείχνουν σημαντικές αποκλίσεις μεταξύ των επίσημων εργαστηριακά υπολογισμένων στοιχείων κατανάλωσης καυσίμου και εκπομπών CO2 και των πραγματικών επιδόσεων των βενζινοκίνητων, πετρελαιοκίνητων και plug-in υβριδικών οχημάτων.
Τα πρώτα στοιχεία από αυτοκίνητα που ταξινομήθηκαν το 2022 δείχνουν ότι η παγκόσμια εναρμονισμένη διαδικασία δοκιμής ελαφρών οχημάτων (WLTP) παρουσιάζει μειωμένη την κατανάλωση καυσίμου των βενζινοκίνητων αυτοκινήτων κατά 23,7% και των πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων κατά 18,1%.
Επιπλέον, διαπιστώθηκε ότι τα plug-in υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα έχουν κατά μέσο όρο εκπομπές CO2 κατά 23% καλύτερες από τα οχήματα με κινητήρα εσωτερικής καύσης, αλλά οι μετρήσεις στον πραγματικό κόσμο δείχνει ότι τα PHEV δεν φορτίζονται τόσο συχνά όσο υποθέτει το καθεστώς WLTP.
Η αποκάλυψη προέρχεται από την εφαρμογή των ενσωματωμένων συσκευών παρακολούθησης της κατανάλωσης καυσίμου (OBFCM) που επιβάλλει η ΕΕ από το 2021.
Ενώ η απάντηση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής παραμένει επιφυλακτική εν αναμονή ευρύτερης ανάλυσης δεδομένων, το Ελεγκτικό Συνέδριο τάσσεται υπέρ σαρωτικών αλλαγών στους κανονισμούς για τις εκπομπές ρύπων έως το 2026.
Οι πιθανές επιπτώσεις είναι βαθιές, σύμφωνα με το newsauto, σηματοδοτώντας μια ακόμη σεισμική αλλαγή στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας στην Ευρώπη, δημιουργώντας μία ατμόσφαιρα έντονης ανησυχίας με δεδομένο ότι οι Κινέζοι καραδοκούν με τα ηλεκτρικά τους να δώσουν τις λύσεις που χρειάζονται οι ευρωπαϊκές αγορές.