Barbenheimer: Ενα σινεφίλ- αστείο που κατέληξε σε μεγάλη διαδικτυακή απάτη

    Ημερομηνία:

    Μια εντελώς απρόσμενη και κατά κάποιο τρόπο αστεία “κόντρα” έχει κατακλύσει τα social media εδώ και λίγο καιρό. Πρόκειται για μια παρέξενη κόντρα- άμιλλα ανάμεσα στις ταινίες Barbie της Greta Gerwig και Oppenheimer του Christopher Nolan. Ξεκίνησε ως ένα διαδικτυακό αστείο, όμως εξελίχθηκε σε κάτι πολύ πιο σοβαρό , με τους φαν των μέσων κοινωνικής δικτύωσης από κάθε γωνιά του πλανήτη να προωθούν παράξενη κόντρα με memes, TikToks, trailer mash-ups, υποθετικές αφίσες. Σήμερα πλέον το φαινόμενο Barbenheimer έχει τη δική του σελίδα στη Wikipedia και πολλά άρθρα και αφιερώματα με το όνομά του σε New York Times, Guardian, Variety και άλλα μέσα.

    Και μέχρι εδώ καλά μια που κάθε μεγάλη ταινία του Χόλιγουντ συνοδεύεται από σχετικά προϊόντα όπως αφίσες, κούπες του καφέ ή ακόμη και ολοκληρωμένα videogames. Για πρώτη φορά στην ιστορία του κινηματογράφου όμως, πριν από λίγες ημέρες, κυκλοφόρησαν προϊόντα για μια ταινία που δεν υπήρξε ούτε θα υπάρξει ποτέ: το Barbenheimer.

    Μετά την κκλοφορία του εν λόγω “όρου” και μέσα σε λίγες ώρες, το διαδίκτυο είχε κατακλυστεί από δεκάδες αφίσες της ανύπαρκτης ταινίας, οι οποίες κυκλοφορούσαν αρχικά σαν ιντερνετικά memes. Σύντομα έκαναν την εμφάνισή τους και τα πρώτα τρέιλερ της “ταινίας”, που δημιουργήθηκαν με εφαρμογές τεχνητής νοημοσύνης και στα οποία η Μπάρμπι βρισκόταν επικεφαλής του Σχεδίου Μανχάταν για την κατασκευή της πρώτης ατομικής βόμβας.

    Από πού ξεπφύτρωσε το Barbenheimer;

    Μια φορά κι έναν καιρό, ο Christopher Nolan συνεργαζόταν με την Warner Bros. Λίγο καιρό όμως πριν γυρίσει το Oppenheimer, την περίοδο περίπου που ήταν έτοιμο να βγει στους κινηματογράφους το Tenet, Nolan και Warner τα σπάσανε. Αιτία στάθηκε, όπως λένε, η στροφή του στούντιο στο streaming. Κάπως έτσι ο Nolan βγήκε σε αναζήτηση νέου στούντιο, προκειμένου να βάλει μπρος το νέο του μεγαλεπήβολο project. Τότε προέκυψε η συνεργασία με την Universal.

    Σύμφωνα με το The Hollywood Reporter, ο Nolan ζήτησε από τη Universal έναν προϋπολογισμό παραγωγής εκατό εκατομμυρίων δολαρίων και έναν ισόποσο προϋπολογισμό μάρκετινγκ, καθώς και το 20% των εσόδων της ταινίας από τα πρώτα εισιτήρια. Και η Universal του τα έδωσε. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι άνθρωποι που έχουν αρκετή επιρροή στο Χόλιγουντ ώστε να πετύχουν ένα τόσο προσοδοφόρο συμβόλαιο είναι μετρημένοι στα δάχτυλα του ενός χεριού.

    Ένας από αυτούς τους ανθρώπους, μαζί με τον Nolan, είναι επίσης η Margot Robbie, η οποία είναι κατά κοινή ομολογία η πιο επιδραστική ηθοποιός-παραγωγός σήμερα στο Χόλιγουντ. Η Robbie ίδρυσε τη δική της εταιρεία παραγωγής, τη LuckyChap Entertainment, το 2014 μαζί με τον νυν σύζυγό της Tom Ackerley. Αλλά παρόλο που η LuckyChap είναι παραγωγός της Barbie, η ταινία χρηματοδοτείται και διανέμεται επίσης από τη Warner Bros.

    Φήμες λένε ότι η Warner Bros προγραμμάτισε σκόπιμα την κυκλοφορία της Barbie την ίδια εποχή με την ταινία Oppenheimer, ελπίζοντας ότι θα τραβούσε τα πλήθη και θα επηρέαζε την κερδοφορία της ταινίας του Nolan. Αλλά φαίνεται ότι αυτό κάπως γύρισε μπούμερανγκ. Σύμφωνα με τους New York Times, κάθε φορά που η Barbie έβγαζε ένα νέο teaser, το Oppenheimer έκανε το ίδιο στο διαδίκτυο. Έτσι, κατά ειρωνεία της τύχης, η απόφαση της Warner Bros. δημιούργησε πρόσφορο έδαφος για να γεννηθεί ένα πρωτοφανές διαδικτυακό φαινόμενο που ακούει στο όνομα Barbenheimer.

    Και προσοχή στις απομιμήσεις

    Μία από τις πλαστές σελίδες Barbenheimeν που ανακαλύφθηκαν δελεάζει τους χρήστες με ειδικές προσφορές σε κούκλες Barbie που συμπίπτουν με την κυκλοφορία της ταινίας. Εκτός από τις κανονικές κούκλες, οι χρήστες δελεάζονται να αγοράσουν κούκλες περιορισμένης έκδοσης που σχετίζονται με την ταινία, συμπεριλαμβανομένης μιας με την πρωταγωνίστρια Margot Robbie για περίπου 12 λίρες. Μπορούν να προσθέσουν ένα ελικόπτερο για 56 λίρες, με το συνολικό κόστος της αγοράς να αγγίζει τις 60 λίρες (με “αποκλειστική” έκπτωση). Ωστόσο, μόλις οι χρήστες αποφασίσουν τι θα αγοράσουν, ανακατευθύνονται σε μια φόρμα αγοράς που απαιτεί προσωπικά στοιχεία ταυτότητας, όπως όνομα, διεύθυνση, αριθμό τηλεφώνου και τραπεζικά στοιχεία. Οι ανυποψίαστοι χρήστες στέλνουν εν αγνοία τους τα χρήματα και τα προσωπικά τους δεδομένα απευθείας σε απατεώνες. Εκτός από τους οικονομικούς κινδύνους, αυτή η απάτη δημιουργεί επίσης σοβαρές ανησυχίες για το απόρρητο, καθώς τα κλεμμένα δεδομένα θα μπορούσαν ενδεχομένως να πωληθούν στο Dark Web Market.

    womantoc.gr

    Κοινοποίηση:

    Τελευταία Νέα

    Κοινοποίηση:

    Περισσότερα Άρθρα
    Σχετικα

    Ο Μάριος Ηλιόπουλος τα «έσπασε» στα μπουζούκια: Τον σκέπασε βουνό από πανέρια

    Ο Μάριος Ηλιόπουλος διασκέδασε για ακόμα μία φορά στα μπουζούκια, με...

    Τα σημάδια στα πόδια που προμηνύουν ότι η καρδιά κινδυνεύει – Μην τα αγνοήσετε

    Είναι γνωστή η σύνδεση της υψηλής χοληστερόλης με δύο...

    ΔΕΗ: Εξαπλάσιες επενδύσεις, εκτόξευση των ανανεώσιμων πηγών και καθαρά κέρδη €800 εκατ.

    Εξαπλάσιες επενδύσεις, εκτόξευση των ανανεώσιμων πηγών, μηδενισμός του λιγνίτη...

    Πόλεμος στο Σουδάν: Ο αριθμός των θανάτων είναι «πολύ» υποτιμημένος

    Ο αριθμός των θανάτων εξαιτίας του πολέμου στο Σουδάν είναι «σε μεγάλο...
    Best Shop