Αρχική Blog Σελίδα 17795

    «Είναι Χριστούγεννα γι’ αυτό»: Ο Γιώργος Κακοσαίος κυκλοφορεί τραγούδι για τις γιορτές

    Ο Γιώργος Κακοσαίος βάζει τη δική του, ξεχωριστή, μουσική «πινελιά» στις γιορτές με το νέο του single «Είναι Χριστούγεννα… γιαυτό», που κυκλοφορεί από την Panik Records.

    Μετά τις επιτυχίες «Ψέματα» και «Έρωτας Μοιάζει», ο ταλαντούχος τραγουδιστής παρουσιάζει ένα γιορτινό ερωτικό τραγούδι. Τη μουσική υπογράφει ο ίδιος, ξεδιπλώνοντας για ακόμα μία φορά και το συνθετικό του ταλέντο και τους στίχους ο Νίκος Σαρρής.

    Το «Είναι Χριστούγεννα…γιαυτό» συνοδεύεται από ένα τρυφερό lyric video, με στιγμές από το προσωπικό του φωτογραφικό album.

    Με την αισθαντική και δυναμική χροιά του Γιώργου Κακοσαίου, φέτος όλοι θα πούμε…
    «είναι Χριστούγεννα… γιαυτό»!

    Αυστραλία: «Επέλαση» Αϊ Βασίληδων με τζετ σκι για καλό σκοπό

    Με τη συμμετοχή τους έκαναν νέο παγκόσμιο ρεκόρ και βοήθησαν να συγκεντρωθούν χιλιάδες δολάρια με τα οποία θα αγοραστούν χριστουγεννιάτικα δώρα για παιδιά φτωχών οικογενειών.

    Στα γιορτινά στολίζεται η Νέα Υόρκη, με τα μεγάλα καταστήματα να ανταγωνίζονται για την εντυπωσιακή βιτρίνα που θα προσελκύσει περισσότερους πελάτες. Πολύχρωμα φώτα και χαρούμενες νότες στην Πέμπτη Λεωφόρο… Μέσα στο βαρύ κλίμα του κορωνοϊού υπάρχουν πολλά μηνύματα συμπαράστασης προς γιατρούς και νοσηλευτές με την αναγνώριση της προσφοράς τους.

    Στις ανάγκες της εποχής προσαρμόστηκε Γερμανός εστιάτορας κοντά στο Μόναχο… Μετέφερε κουζίνα και μπουφέδες στο πάρκινγκ όπου έστησε ένα υπαίθριο κατάστημα takeaway.

    Οι πελάτες παραγγέλνουν μέσω κινητού ή επί τόπου, και παραλαμβάνουν τις λιχουδιές περνώντας ανάμεσα από τους μπουφέδες με τα αυτοκίνητά τους.

    Το Studio Ghibli πειραματίζεται με την τρίτη διάσταση

    Κυκλοφόρησε το πρώτο τρέιλερ για το «Earwig and the Witch» που σκηνοθετεί ο γιος του Hayao Miyazaki.

    Το  Studio Ghibli  είναι ένα από τα σπουδαιότερα στούντιο  animated   ταινιών που έχει γράψει ιστορία με κλασικές παραγωγές όπως τα  «Η Ναυσικά της κοιλάδας των ανέμων»  ,  «Ταξίδι στη χώρα των θαυμάτων»   και  «Η γειτονιά του δάσους: Οι περιπέτειες του Τοτόρο»  . Η επόμενη ταινία του ιαπωνικού στούντιο, το  «Earwig and the Witch»  , θα αποτελεί και την πρώτη  CGI   animated παραγωγή του Ghibli.

    Η ιστορία της ταινίας που σκηνοθετεί ο  Goro Miyazaki  , γιος του  Hayao Miyazaki  , είναι βασισμένη στο ομώνυμο βιβλίο της  Diana Wynne Jones  που εκδόθηκε το 2011 και ενέπνευσε  «Το κινούμενο κάστρο»   του 2004. Κεντρική ηρωίδα είναι μια ορφανή, η  Earwig  , την οποία έχει υιοθετήσει η κακιά μάγισσα  Bella Yaga  . Με αρκετή σκέψη, λίγη μαγεία και τη βοήθεια μιας γάτας, η Earwig επιχειρεί να  αποδράσει   από το στοιχειωμένο σπίτι της μάγισσας.

    Παρά το γεγονός ότι το στούντιο είναι πιο γνωστό για τις παραδοσιακές τεχνικές «στο χέρι», ο ίδιος ο  Miyazaki   έχει χρησιμοποιήσει CGI μέσα σε ορισμένες σκηνές για να  εμπλουτίσει   τις ταινίες του. Η μετάβαση στις τρεις διαστάσεις δεν είναι ποτέ εύκολη υπόθεση στο χώρο του animation, όμως το πρώτο  τρέιλερ   του «Earwig and the Witch» είναι ενθαρρυντικό.

    Η ταινία αναμένεται να μεταδοθεί από την ιαπωνική τηλεόραση στις  30 Δεκεμβρίου  , ενώ μια εκδοχή στα  αγγλικά   θα κυκλοφορήσει το  2021  , χωρίς ωστόσο να έχουν γίνει γνωστές περισσότερες λεπτομέρειες.

     

    Πώς θα μεγαλώσουμε αγαπημένα αδερφάκια

    Σε πολλές οικογένειες, οι τσακωμοί μεταξύ των παιδιών αποτελούν σταθερό κομμάτι της καθημερινότητας. Τα παιδιά τσακώνονται για το ποιο θα πάρει την μπλε κούπα, ποιο θα πατήσει το κουμπί του ανελκυστήρα και ποιο θα παίξει με το κινητό της μαμάς. Μικρές αφορμές στέκονται ικανές να οδηγήσουν σε μεγάλους καυγάδες.

    Είναι φυσιολογικό να τσακώνονται τα αδερφάκια;

    Η διαμάχη είναι φυσιολογικό κομμάτι κάθε ανθρώπινης σχέσης. Επομένως, πρέπει να αποδεχτούμε ότι τα αδερφάκια θα τσακώνονται και αντί να προσπαθούμε να αποφύγουμε τις διαμάχες τους, στόχος μας είναι να βρίσκουμε λύσεις και να αποτελούμε το σωστό παράδειγμα.

    Φυσικά, αυτό δεν είναι ό,τι πιο εύκολο. Σε έναν ιδανικό κόσμο τα παιδιά μας θα περνούσαν συνέχεια τον χρόνο τους αγαπημένα και αρμονικά και εμείς οι ίδιοι δεν θα είχαμε ποτέ διαμάχες με τον/τη σύζυγο, τους φίλους και τους συνεργάτες μας. Ωστόσο, κάτι τέτοιο απέχει κατά πολύ από την πραγματικότητα.

    Το βασικό που πρέπει να μάθουμε στα παιδιά μας, ήδη από μικρή ηλικία, δεν είναι να αποφεύγουν συνολικά τις διαφωνίες, αλλά να τις διαχειρίζονται σωστά και να συμπεριφέρονται με σεβασμό, ακόμη κι όταν είναι θυμωμένα.

    Πώς θα μεγαλώσουμε αγαπημένα αδερφάκια

    *Ενθαρρύνουμε τη μεταξύ τους συνεργασία

    Μερικές φορές, στην προσπάθειά μας να είμαστε δίκαιοι, καταλήγουμε να δημιουργούμε ακόμη μεγαλύτερο ανταγωνισμό μεταξύ των παιδιών μας. Αντί, λοιπόν, να θυμίζουμε συνεχώς στο παιδί ότι του συμπεριφερόμαστε όπως και στο αδερφάκι του, προσπαθούμε να καλύπτουμε τις εξατομικευμένες ανάγκες του κάθε παιδιού. Αυτό για παράδειγμα σημαίνει ότι το μεγαλύτερο παιδί μπορεί να φάει μεγαλύτερη μερίδα φαγητού, δεδομένου ότι έχει αυξημένες ενεργειακές ανάγκες.

    *Διατηρούμε την ψυχραιμία μας

    Τα παιδιά συνέχεια θα βρίσκουν νέα πεδία ανταγωνισμού, από το ποιο κάνει πιο όμορφα γράμματα μέχρι το πιο χορεύει καλύτερα. Αντί να προσπαθούμε κάθε φορά να λύσουμε τη διαμάχη τους, μπορούμε να τα αφήσουμε να διαχειριστούν μόνα τους την αντιζηλία τους. Με αυτόν τον τρόπο δεν θα παρεμβαίνουμε στη μεταξύ τους σχέση και δεν θα γινόμαστε ο «κακός» της υπόθεσης.

    *Δεν δείχνουμε προτίμηση σε ένα παιδί

    Άθελά μας μερικές φορές δείχνουμε προτίμηση σε ένα παιδί, χωρίς αυτό φυσικά να σημαίνει ότι αγαπάμε το άλλο λιγότερο. Σε κάθε περίπτωση, όταν βλέπουμε ότι τα αδερφάκια τσακώνονται, δεν μπορούμε να κάνουμε παρατήρηση μόνο στο ένα, καθώς η διαμάχη εμπλέκει και τα δύο παιδιά. Αυτό που μπορούμε να κάνουμε είναι να τους εξηγήσουμε ότι δεν μας αρέσει η συμπεριφορά τους κι ότι περιμένουμε από αυτά να βρουν από κοινού μία λύση. Έτσι, τους δίνουμε το πολύτιμο μάθημα να μπαίνουν στη θέση του άλλου και να συνεργάζονται για την επίλυση ενός προβλήματος.

    Πότε πρέπει να πάρουμε θέση σε έναν τσακωμό;

    Οι περισσότεροι ειδικοί συμφωνούν ότι οι γονείς πρέπει να παίρνουν θέση όταν ο τσακωμός ξεκινά να γίνεται βίαιος. Δυστυχώς, δεν είναι σπάνιο φαινόμενο τα αδερφάκια να «πιάνονται στα χέρια» και να καταλήγουν να χτυπιούνται. Το ζήτημα είναι να παρεμβαίνουμε προτού κλιμακωθεί η κατάσταση. Για παράδειγμα, αν βλέπουμε ότι το ένα παιδί αρπάζει το χέρι του άλλου, είναι η στιγμή να πάρουμε θέση λέγοντας κάτι σαν «Ο τσακωμός σας γίνεται πολύ άγριος για εμένα. Νομίζω ότι πρέπει να κάνετε ένα διάλειμμα. Όταν ηρεμήσετε και οι δύο μπορούμε να βρούμε πώς θα παίξετε χωρίς να είστε επιθετικοί».

    ΗΠΑ : Έχασε τους γονείς του από κορονoϊό – Μια ολόκληρη πόλη αποφάσισε να κάνει τα γενέθλιά του αξέχαστα

    Σε ηλικία μόλις 4 ετών, ο Ράιντεν Γκονζάλες έχασε και τους δύο του γονείς από κορονoϊό. Πρόκειται για εκείνες τις τραγικές ιστορίες που έχει γράψει η πανδημία.

    Ο φονικός ιός έκλεψε τις ζωές των γονιών του με διαφορά τεσσάρων μηνών, αφήνοντας στον Ράιντεν με ελάχιστες αναμνήσεις από τους γονείς του για την υπόλοιπη ζωή του.

    Ο μικρός είχε γενέθλια μέσα στον Νοέμβριο και η Μάρτζι Μπράιαντ -η αδελφή της γιαγιάς του, την οποία αποκαλεί επίσης γιαγιά- και η οικογένειά της θέλησαν να βρουν έναν τρόπο για να βεβαιωθούν ότι ο μικρός θα πάρει όλη την αγάπη που αξίζει, ειδικά τώρα που οι γονείς του δεν είναι πια εδώ.

    Γι’ αυτό διοργάνωσαν για χάρη του ένα πάρτι για τις 28 Νοεμβρίου. Θα έχει θέμα τους δεινόσαυρους και θα είναι μια αληθινή φαντασμαγορία: ένα τοπικό τμήμα της πυροσβεστικής, ένας ανιματέρ ντυμένος Batman, μια λέσχη μοτοσικλετιστών, μία οδηγών φορτηγών και μια κλασικών αυτοκινήτων πρόκειται να πάρουν μέρος!

    «Είναι γενέθλια ορόσημο» είπε η Μπράιαντ, που ζει στο Χιούστον του Τέξας, μιλώντας στο CNN.

    «Θέλαμε απλώς να ξέρει ότι θα είμαστε εδώ για όλα του τα επόμενα γενέθλια και να βεβαιωθούμε ότι θα γιορτάσει. Ξέρω ότι η ανιψιά μου θα είναι πάρα πολύ χαρούμενη καθώς θα γνωρίζει ότι το αγόρι της είναι σε καλά χέρια» εξηγεί.

    ΗΠΑ : Έχασε τους γονείς του από κορονoϊό – Μια ολόκληρη πόλη αποφάσισε να κάνει τα γενέθλιά του αξέχαστα

    Πλέον ο Ράιντεν ζει στο Σαν Αντόνιο κοντά στη γιαγιά του, τη μητέρα της μητέρας του, Ρόζι Σαλίνας.

    Πέρα από την ευτυχία του Ράιντεν, η Μπράιαντ εύχεται όλος ο κόσμος να πάρει την απειλή του κορονoϊού στα σοβαρά.

    «Ό,τι κι αν πω είναι λίγο… Ο πόνος που νιώθουμε εξαιτίας του…, το κενό που άφησε στις καρδιές μας…, το μικρό αγόρι που έχασε τη μαμά και το μπαμπά του», λέει. «Ακούτε για τους θανάτους, αλλά δεν ακούτε ποτέ πραγματικά για τους ανθρώπους που έμειναν πίσω, και σε αυτήν την περίπτωση, είναι ένα 4χρονο».

    TAGS:

    Φιλίπ Κασγκρέν : Πέθανε από κοροναϊό ο πρόεδρος της Longchamp

    Σε ηλικία 83 ετών, έφυγε από τη ζωή ο πρόεδρος της γαλλικής εταιρείας LongchampΦιλίπ Κασγκρέν (Philippe Cassegrain) νικημένος από τον νέο κοροναϊό.

    Ο σχεδιαστής της διάσημης τσάντας «Le Pliage», πέθανε στις 28 Νοεμβρίου από επιπλοκές της Covid-19.

    Η γαλλική εταιρεία δερμάτινων ειδών προέβη χθες στην ακόλουθη ανακοίνωση που ανέβηκε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης:

    «Ο οίκος Longchamp μόλις έχασε τον πρόεδρό του, Φιλίπ Κασγκρέν, ο οποίος έχει συμβάλλει στην επιτυχία αυτής της γαλλικής οικογενειακής επιχείρησης με την ενέργεια και το ταλέντο του επί 60 συναπτά έτη».

    Η γαλλική μάρκα Longchamp, είναι ένα από τα αγαπημένα brands πολυτελών δερμάτινων ειδών, όλων των γυναικών.

    Η εταιρεία ιδρύθηκε στο Παρίσι το 1948 από τον Ζαν Κασγκρέν κι έκτοτε έχει δημιουργήσει μια τεράστια αλυσίδα με 300 καταστήματα και βρίσκεται σε 1500 σημεία πώλησης.

    Το 2020 η εταιρεία έκλεισε τα 70 χρόνια λειτουργίας της και γιόρτασε τα γενέθλιά της με ένα νέο κατάστημα στη Νέα Υόρκη.

     

     

    TAGS

    Αλέξης Κούγιας σε Φαίη Σκορδά : «Κάνετε επίδειξη εξυπνάδας» (Βίντεο)

    Ο Νότης Σφακιανάκης αναμενόταν να παραστεί σήμερα στην Ευελπίδων ώστε να δώσει εξηγήσεις ενώπιον του Αυτόφωρου Πλημμελειοδικείου για τα αδικήματα της παράνομης οπλοκατοχής και της κατοχής ναρκωτικών ουσιών ωστόσο ο τραγουδιστής έλαβε αναβολή λόγω των έκτακτων συνθηκών που ισχύουν εξαιτίας του κοροναϊού.

    Αναλυτικά η ανακοίνωση του γραφείο του Αλέξη Κούγια:

    «Το δικηγορικό μας γραφείο ενημερώνει ότι πριν από λίγη ώρα και κατόπιν συνεννοήσεως, την οποίαν είχε ο επικεφαλής του γραφείου μας κύριος Αλέξιος Κούγιας με την αρμόδια υπηρεσία της Εισαγγελίας Αθηνών που προσδιορίζει τις δίκες στην αυτόφωρη διαδικασία, η δικογραφία με κατηγορούμενο τον κύριο Νότη Σφακιανάκη δεν θα εισαχθεί σήμερα προς εκδίκαση και η εκδίκασή της αναβάλλεται αορίστως, αφού ο κύριος Νότης Σφακιανάκης έχει αφεθεί ελεύθερος και λόγω covid, η φύσις της υποθέσεως δεν είναι από αυτές, των οποίων επιτρέπεται η εκδίκασις με κυβερνητική απόφαση, γιατί κατά την κρίση του γραφείου μας και με τη σύμφωνη γνώμη της αρμόδιας υπηρεσίας της Εισαγγελίας, δεν επιτρέπεται η εκδίκαση».

    Η παρεξήγηση στον αέρα της εκπομπής

    Μου έχει προκαλέσει αλγεινή εντύπωση η συμπεριφορά συγκεκριμένων αστυνομικών, όχι ακριβώς αυτών που τον συνέλαβαν. Για έναν εξ’ αυτών υπάρχουν συγκεκριμένα παράπονα ότι φαίνεται σαν να γνώριζε κάτι και στοχευμένα ουσιαστικά προσπάθησε να εξευτελίσει τον κύριο Σφακιανάκη. Τον κατέβασε σχεδόν διά της βίας από το αυτοκίνητό του και ακολούθως έκανε στοχευμένο έλεγχο. Με έχει σοκάρει η διαπόμπευση του κύριου Σφακιανάκη με τη δημοσιοποίηση του ονόματός του από τη νύχτα, από την αστυνομία και ακριβώς και των κατηγοριών που αντιμετώπιζε πριν καν στεγνώσει το μελάνι της απολογίας του. Και αυτό που συνέβη την επομένη, όταν με εντελώς προκλητικό τρόπο λες και πρόκειται για εγκληματία, τον οδήγησαν σιδεροδέσμιο μπροστά σε όλες τις τηλεοράσεις για τον εξευτελίσουν» είπε χαρακτηριστικά.

    Λίγο αργότερα, και καθώς ο κ. Κούγιας μιλούσε, η Φαίη Σκορδά προσπάθησε να τον ρωτήσει κάποια πράγματα για την υπόθεση. Εκείνος, όμως, λόγω κακής επιστροφής δεν την άκουγε και συνέχιζε τον λόγο του.

    «Νομίζω ότι η κυρία Σκορδά δεν θέλει να ενημερωθεί ο κόσμος και θέλει να κάνει μια επίδειξη εξυπνάδας» είπε ο Αλέξης Κούγιας.

    Η Φαίη Σκορδά συνέχισε τις ερωτήσεις, με τον ποινικολόγο να ολοκληρώνει τα λεγόμενά του και να επισημαίνει: «Τελείωσα την παρουσία μου στην εκπομπή σας. Ευχαριστώ πολύ. Θα τα πούμε όταν γίνει η δίκη. Να είστε καλά». Ο Αλέξης Κούγιας έφυγε και η παρουσιάστρια του Πρωινού δεν έκρυψε την ενόχλησή της. Μάλιστα, επέλεξε να πάει σε διαφημίσεις για να τον πάρει τηλέφωνο.

    Δείτε το απόσπασμα

    TAGS:

    Οι γυναίκες ψήφισαν : Αυτοί είναι οι όμορφοι ποδοσφαιριστές για φέτος

    Την έρευνα έκανε η αγγλική ιστοσελίδα ticketgum.com, με τις γυναίκες να απαντούν στο ποιον ποδοσφαιριστή θα ήθελαν να έχουν στο κρεβάτι τους και κάπως έτσι καταλήξαμε στους 10 που θα δείτε παρακάτω.

    Οι γυναίκες ψήφισαν τους πιο σέξι «μπαλαδόρους» και εμείς βρήκαμε τις πιο ενδεικτικές τους αναρτήσεις!

    10. Σέρχιο Ράμος

     

     

     

    9. Λίο Μέσι

     

     

    8. Κριστιάνο Ρονάλντο

     

     

    7. Ζεράρ Πικέ

     

     

    6. Ολιβιέρ Ζιρού

     

     

    5. Μάρκο Ασένσιο

     

     

    4. Αντρές Γκόμες

     

     

    3. Ρούμπεν Λόφτους – Τσικ

     

     

    Και κούκλος και καλοντυμένος.

    2. Πάουλο Γκασανίκα

     

     

    1. Ντέιβιντ Μπέκαμ

     

     

    Η αβέβαιη μοίρα των νεοκλασικών διατηρητέων κτιρίων

    Η επιχείρηση πολεοδομικής ανασυγκρότησης επί εποχής Τρίτση μας γνώρισε τις ελληνικές πόλεις. Η μαζική χαρτογράφηση και πολεοδόμηση όλων των μεγάλων αστικών κέντρων μας έφερε πιο κοντά τις ιδιομορφίες και τα τοπικά χαρακτηριστικά τους. Κυρίως όμως αποτύπωσε και κατέγραψε τον ιστορικό πλούτο της κάθε μιας σε νεοκλασικά / διατηρητέα κτίρια. Χιλιάδες κτίρια ανά την Ελλάδα καρτελογραφήθηκαν και χαρακτηρίστηκαν διατηρητέα από το τότε υπουργείο ΥΧΟΠ, και μαζί με αυτά του υπουργείου Πολιτισμού αποτέλεσαν τον επίσημο κατάλογο της αρχιτεκτονικής κληρονομιάς της Ελλάδας και έκτοτε αποτελούν μέρος της ευρωπαϊκής αρχιτεκτονικής κληρονομιάς. Και μετά τι ακολούθησε;

    Ο εντοπισμός και η καταγραφή αποτελούν το πρώτο βήμα για την προστασία της αρχιτεκτονικής κληρονομιάς. Το δεύτερο και πιο ουσιαστικό βήμα είναι η διαχείριση και η επισκευή – αποκατάστασή τους, με τελικό στάδιο την ανάδειξη όχι ως μεμονωμένου αντικειμένου δημοσίου συμφέροντος αλλά ενταγμένου στο ευρύτερο περιβάλλον της γειτονιάς του.

    Το πρώτο στάδιο επιτεύχθηκε με τον Τρίτση και την εποχή της πολεοδομικής ανασυγκρότησης, συνεπικουρούμενο από μια άλλη προσωπικότητα, του Ε΄ Τμήματος του Συμβουλίου της Επικρατείας, του Μιχαήλ Δεκλερή, που με ρηξικέλευθες αποφάσεις στήριξε την προστασία της αρχιτεκτονικής κληρονομιάς και της έδωσε το γόητρο που της άξιζε.

    Για το δεύτερο στάδιο προστασίας και ανάδειξης των ιστορικών κτιρίων βρισκόμαστε στο σημείο 0. Η πολιτεία παρακολουθεί αμήχανη και αμέτοχη, σαν υπνωτισμένη, να παρελαύνουν μπροστά της τόσα ιστορικά κτίρια, στη συντριπτική τους πλειονότητα σφηνωμένα ανάμεσα σε πανύψηλες πολυκατοικίες, εγκαταλελειμμένα, μισοερειπωμένα, ετοιμόρροπα, και κάποια με λινάτσες να διαβιούν το τελευταίο στάδιο εξαθλίωσης μέχρι την τελική τους πτώση.

    Η καλλιτεχνική και πολιτιστική αξία των κτιρίων αυτών είναι ανεκτίμητη, η παρουσία τους στον πολεοδομικό ιστό των πόλεων ανυπολόγιστη, η εμπορική τους αξία όμως ανύπαρκτη. Και δυστυχώς είναι η εμπορική τους αξία που υπαγορεύει τη διάσωση και επανάχρησή τους.

    Οι πανέμορφες νεοκλασικές / εκλεκτικιστικές προσόψεις που χαρακτηρίζουν τα ιστορικά κτίρια σε όλες τις ελληνικές πόλεις είναι το επίτευγμα της παραδοσιακής κατασκευαστικής τεχνικής της πέτρας και του ξύλου, που έφτασε στο απόγειό της τον 19ο αιώνα, ως απάνθισμα της έντεχνης αρχιτεκτονικής του κλασικού και νεοκλασικού ρεπερτορίου. Αυτή η περίοδος που εκτυλίχθηκε στην Ελλάδα ανάμεσα στα 1830-1920 με επίκεντρο την Αθήνα και με διάδοση σε όλες τις επαρχιακές πόλεις, δημιούργησε όλον αυτό τον πλούτο των ιστορικών μας κτιρίων, ανεπανάληπτων και μοναδικών στην ποιότητα της σύνθεσης και της κατασκευής και όπου το ιδιόμορφο νεοκλασικό γλωσσάρι της κάθε μιας έχει αποτυπωθεί.

    Τα ιστορικά κτίρια που βρίσκονται σε συμπαγή ομοιογενή, διατηρητέα σύνολα με χαμηλούς συντελεστές δόμησης, δεν αντιμετωπίζουν κανένα πρόβλημα στην επανάχρηση και επισκευή τους. Η αξία τους είναι πολλαπλάσια και κατοχυρωμένη ως μέρος ενός μοναδικού συνόλου, που προσφέρει εγγύηση ποιότητας ζωής και αρχιτεκτονικής καλαισθησίας.

    Η πλειοψηφία όμως των ιστορικών κτιρίων δεν βρίσκεται σε προνομιούχες γειτονιές αλλά σε αναπτύγματα δρόμων (και όχι γειτονιών) με άχαρες και απρόσωπες πολυκατοικίες που κατά την επώδυνη (για την ιστορική αρχιτεκτονική) περίοδο της αντιπαροχής, σάρωσαν τις πόλεις. Οι αυξημένοι συντελεστές δόμησης που κάθε «αξιοπρεπής» κυβέρνηση χάριζε στους εργολάβους, μέχρι και τη δεκαετία του ’70, οπότε ανέλαβε το υπουργείο Οικισμού ο Στέφανος Μάνος (τόλμησε το αδιανόητο, τη μείωση των συντελεστών δόμησης), έκαναν το «θαύμα τους», ανεγείροντας μαζικά πολυώροφες πολυκατοικίες, συμπαρασύροντας ιστορικά κτίρια στο διάβα τους, με δέλεαρ το «διαμέρισμα». Κατά τύχη κάποια άντεξαν, και σε αυτά εναποθέτουμε τις ελπίδες μας για μια «διαφορετική, όμορφη πόλη».

    Το υπουργείο Χωροταξίας ήδη με τον ΓΟΚ του ’85 αντιμετώπισε το ζήτημα της απόδοσης εμπορικής αξίας στα διατηρητέα με «Ειδικές Ρυθμίσεις», τη δυνατότητα δηλαδή να διατηρηθεί μέρος του διατηρητέου ή μόνο η πρόσοψη και να εξαντληθεί ο ισχύων συντελεστής δόμησης της περιοχής με την ανέγερση νέου κτιρίου.

    Οι «Ειδικές Ρυθμίσεις» δεν είναι πανάκεια και υπάρχει μια κατηγορία κτιρίων που πρέπει να εξαιρεθεί από αυτές: τα κτίρια που η πολιτεία κρίνει ότι έχουν ιδιαίτερη ιστορική ή και καλλιτεχνική αξία (κτίρια προβολής) ή έχουν επιλεγεί ως αντιπροσωπευτικά δείγματα μιας εποχής. Αυτά τα κτίρια πρέπει να καταγραφούν ως ξεχωριστή ενότητα και να τους αποδοθούν κίνητρα κατά προτεραιότητα για την άμεση αποκατάσταση και επανάχρησή τους ως δημόσιοι χώροι πολιτισμού και ιστορίας (όπως ένταξη σε ΕΣΠΑ, αναπτυξιακό νόμο, ειδικά προνόμια σε κοινωφελή ιδρύματα, φορείς και δωρητές για την απόκτηση και διαχείρισή τους κ.λπ.).

    Οι «Ειδικές Ρυθμίσεις» έχουν ελάχιστα εφαρμοστεί και δεν έχουν καταξιωθεί στους αρμόδιους φορείς και συλλογικότητες, ειδικά λόγω των πενιχρών αποτελεσμάτων από, τη μέχρι σήμερα, εφαρμογή τους. Το νέο όμως Μουσείο Τέχνης Γουλανδρή στο Παγκράτι, που ενσωμάτωσε επιτυχημένα το παλιό στο νέο κτίριο, δίνει ελπίδες ότι στα χέρια ικανών αρχιτεκτόνων και πέρα από τα στερεότυπα που επιβάλλουν οι φορείς ελέγχου, μπορεί να δημιουργηθεί τέχνη.

    Ας αρκεστούμε λοιπόν, μέσω των «Ειδικών Ρυθμίσεων», στη διάσωση της πρόσοψης των πολλών ιστορικών / διατηρητέων κτιρίων, που αποτελεί και τη δημόσια εικόνα τους αλλά και την εκπροσώπησή τους ως «αγαθού δημοσίου συμφέροντος», εφόσον με τα σημερινά οικονομικά αλλά και πολεοδομικά δεδομένα (πώς να κρυφτούν οι πλάγιες, κενές όψεις των όμορων πολυκατοικιών;), είναι αδύνατη η αυτούσια διάσωση όλου του κτιρίου.

    Τέλος, χρειαζόμαστε μιαν ηγέτιδα προσωπικότητα να τεθεί επικεφαλής ενός τόσο κορυφαίου έργου, που εκπροσωπεί και αναδεικνύει την ιστορία και την ταυτότητα των πόλεών μας. Η βασιλική οικογένεια της Αγγλίας έχει δείξει τον δρόμο.

    * H κ. Ιωάννα Σωτηρίου Δωροβίνη είναι διδάκτωρ Ιστορικός Αρχιτεκτονικής ΕΜΠ, πρώην στέλεχος του ΥΠΕΧΩΔΕ, στη Διεύθυνση Παραδοσιακών Οικισμών.

    Η «θεά» Σοφία Λόρεν παραδίδει μαθήματα χολιγουντιανού glamour -Φωτογραφίζεται με οικολογική γούνα Stella McCartney

    Στα 86 της η Σοφία Λόρεν ποζάρει σαν γνήσια Ιταλίδα ντίβα, φορώντας την οικολογική γούνα που της έκανε δώρο η Stella McCartney για τα γενέθλιά της.

    Αν κανείς πρέπει να σκεφτεί μια Ιταλίδα θεά, σίγουρα το όνομα της Σοφία Λόρεν θα ήταν ανάμεσα στα πρώτα τρία (για να μην πούμε το πρώτο). Η γυναίκα που έδωσε υπόσταση στον όρο ιταλική γοητεία και λατρεύτηκε όσο λίγες σταρ της εποχής της, συνεχίζει ακόμα και σήμερα, να μαγεύει το παγκόσμιο κοινό.

    Πριν από δύο μήνες, η ίδια έκλεισε τα 86 της χρόνια, λίγο καιρό πριν την επιστροφή της στην υποκριτική σκηνή ύστερα από 11 χρόνια απουσίας, ως πρωταγωνίστρια της συγκλονιστικής ταινίας «Η ζωή μπροστά σου» του Netflix, την οποία σκηνοθετεί ο γιος της. Όλοι μιλούν για μια εξαιρετική ερμηνεία και πιθανότατα ένα δεύτερο Όσκαρ.

    Η Stella McCartney λοιπόν δημοσίευσε στο προφίλ της στο Instagram μια φωτογραφία, στην οποία βλέπουμε τη Σοφία Λόρεν να ποζάρει με άφθονο χολιγουντιανό γκλάμουρ, με μια οικολογική γούνα που της έκανε δώρο η σχεδιάστρια για τα γενέθλιά της.

    «Νιώθω τιμή που μια εμβληματική, stylish, chic, απίστευτη γυναίκα όπως η Σοφία Λόρεν φόρεσε για πρώτη φορά μια vegan γούνα και συγκεκριμένα τη δική μου, η οποία είναι οργανική και cruelty-free» έγραψε η Stella McCartney στη λεζάντα της φωτογραφίας.

    «Η θρυλική Σοφία Λόρεν είναι η ενσάρκωση της απόλυτης γυναίκας, αποπνέοντας θηλυκή αυτοπεποίθηση όσο φορά φορά το δώρο για τα 86 γενέθλιά της, από τη Stella McCartney και την PETA. Πρόκειται για ένα παλτό φτιαγμένο από υλικό KOBA, η πρώτη οργανική, vegan και cruelty-free εναλλακτική για τη γούνα στον κόσμο» προσθέτει.

    Κανείς δεν μπορεί να πάρει τα μάτια του από την Ιταλίδα «θεά» Σοφία Λόρεν, η οποία έκανε ένα δυναμικό come-back λίγο πριν μπει στη 10η δεκαετία της ζωής της.

    Best Shop