Αρχική Blog Σελίδα 17836

    Κορωνοϊός – Θεσσαλονίκη: Ανησυχητικά τα ευρήματα στα λύματα της πόλης – Επιμένει ο ιός

    Νέα επιβράδυνση παρουσίασε την τελευταία εβδομάδα ο ρυθμός μείωσης της συγκέντρωσης του γονιδιώματος του SARS-CoV-2 στα αστικά απόβλητα του πολεοδομικού συγκροτήματος Θεσσαλονίκης, σύμφωνα με την έρευνα που διεξάγει διεπιστημονική ομάδα του ΑΠΘ σε συνεργασία με την ΕΥΑΘ.

    Ο πολυπαραμετρικός περιβαλλοντικός εξορθολογισμός των μετρήσεων, που ολοκληρώθηκε σήμερα για τα δείγματα, τα οποία ελήφθησαν από τα λύματα στις 25, 27 και 30/11, δείχνει πως σε σχέση με τον αντίστοιχο υπολογισμό, που έγινε την προηγούμενη Τετάρτη, το ιικό φορτίο εξακολουθεί να βρίσκεται σε υψηλά επίπεδα, αλλά επιπρόσθετα έχει ανακοπεί η δυναμική μίας ταχείας βελτίωσης της επιδημιολογικής εικόνας της πόλης.

    «Μας ανησυχούν τα ευρήματα. Είναι σημαντικά μικρότερος ο ρυθμός ελάττωσης του ιικού φορτίου, από τη στιγμή εκείνη που ξεκίνησε μία αποκλιμάκωση, η οποία πρώτη φορά καταγράφηκε στην ανάλυση δειγμάτων της 18ης Νοεμβρίου και συνεχίστηκε τις επόμενες μέρες με ρυθμούς μείωσης που έφτασαν έως το 50%. Τις τελευταίες ημέρες φαίνεται πως τείνουμε περισσότερο προς μία σταθεροποίηση παρά σε σαφή βελτίωση της εικόνας», δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρύτανης του ΑΠΘ και επικεφαλής του ερευνητικού έργου, καθ. Νίκος Παπαϊωαννου.

    Ερωτηθείς πώς ερμηνεύονται τα ευρήματα αυτά, ο πρύτανης εξήγησε πως η αποκλιμάκωση είναι αργή, ακριβώς επειδή το ιικό φορτίο είναι πολύ υψηλό, που σημαίνει ότι η διασπορά στην κοινότητα είναι μεγάλη, τα κρούσματα εξακολουθούν να είναι πολλά και τα μέτρα χρειάζονται περισσότερο χρόνο για να αποδώσουν.

    «Πέραν πάσης αμφιβολίας, η εικόνα των λυμάτων δείχνει πως είναι πρόωρη κάθε συζήτηση για άρση περιοριστικών μέτρων τις επόμενες μέρες και εξαιρετικά επικίνδυνη η παραμικρή χαλάρωση σε ό,τι αφορά την τήρηση των μέτρων από τους πολίτες. Θα έλεγα πως βρισκόμαστε αυτή τη στιγμή σε μία καμπή που θα κρίνει το πώς θα εξελιχθεί η κατάσταση στην πόλη, πόσες ακόμη ανθρώπινες απώλειες θα μετρήσουμε, πόσο θα πιεστεί το σύστημα υγείας, πόσο θα μεγαλώσουν οι κοινωνικο-οικονομικές επιπτώσεις της πανδημίας», τόνισε ο κ. Παπαϊωάννου, επισημαίνοντας την κρισιμότητα της κατάστασης.

    «Αυτό πρέπει να κατανοήσουμε όλοι, πως είμαστε στο σημείο όπου τα πράγματα δύναται να εξελιχθούν ομαλά και σταδιακά να ξανακερδίζουμε τις ζωές μας, αλλά μπορεί να εξελιχθούν και πολύ άσχημα, να βγουν εκτός ελέγχου, αν θεωρήσουμε πως τα δύσκολα πέρασαν και εφησυχάσουμε. Είναι εύλογο να υπάρχει κόπωση στην κοινωνία, όμως κάθε παρέκκλιση από την αυστηρή τήρηση των μέτρων, μόνο παράταση και αυστηροποίησή τους μπορεί να φέρει», διευκρίνισε.

    Η μεθοδολογία αποτίμησης του κορωνοϊού στα αστικά απόβλητα, που ανέπτυξε η ομάδα του ΑΠΘ, εξορθολογίζει τις μετρήσεις συγκέντρωσης του γονιδιώματος του ιού με βάση 24 περιβαλλοντικούς παράγοντες, που δύνανται να αλλοιώσουν τα αποτελέσματα των μετρήσεων. Στην έρευνα συμμετέχουν καθηγητές από 11 διαφορετικά εργαστήρια των Τμημάτων Ιατρικής, Χημείας, Φαρμακευτικής, Κτηνιατρικής, Βιολογίας, Πολιτικών Μηχανικών, Μηχανικών Χωροταξίας και Ανάπτυξης του ΑΠΘ.

    Εμβόλιο Pfizer: «Θύελλα» για την πρωτιά της Βρετανίας – Πιέσεις σε ΗΠΑ και ΕΕ να «τρέξουν» τις εγκρίσεις

    Πιέσεις δέχονται οι ΗΠΑ και η Ευρωπαϊκή Ένωση για ταχύτερη έγκριση των εμβολίων κατά του κορωνοϊού, καθώς νωρίτερα σήμερα τον δρόμο για τον μαζικό εμβολιασμό άνοιξε το Ηνωμένο Βασίλειο.

    Σύμφωνα με όσα έχουν ανακοινωθεί ο FDA (Οργανισμός Τροφίμων και Φαρμάκων των ΗΠΑ) θα εξετάσει την αίτηση των Pfizer και BionTech στις 10 Δεκεμβρίου και την αντίστοιχη αίτηση της Moderna στις 17 του ίδου μήνα προκειμένου να αποφανθεί για την ασφαλή κυκλοφορία τους.

    Αντίστοιχα στη Ευρώπη, ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Φαρμάκων θα εξετάζει την αίτηση Pfizer και BionTech στις 29 Δεκεμβρίου και αυτή της Moderna στις 12 Ιανουαρίου.

    Υπενθυμίζεται ότι το Ηνωμένο Βασίλειο έγινε, σήμερα, η πρώτη δυτική χώρα που ενέκρινε τη χρήση εμβολίου κατά του κορωνοϊού.

    Η Ρυθμιστική Αρχή Φαρμάκων και Υγειονομικών Προϊόντων έδωσε άδεια επείγουσας χρήσης του εμβολίου, όπως ανακοινώθηκε το πρωί.

    «Η κυβέρνηση δέχθηκε τη σύσταση της ανεξάρτητης Ρυθμιστικής Αρχής Φαρμάκων και Προϊόντων Υγείας (MHRA) να εγκρίνει το εμβόλιο τωνPfizer/BioNTech για χρήση», ανακοίνωσε νωρίτερα η κυβέρνηση της Βρετανίας.

    «Το εμβόλιο θα είναι διαθέσιμο σε όλη τη Βρετανία από την επόμενη εβδομάδα», πρόσθεσε.

    Η Αρχή κινήθηκε με πρωτοφανή ταχύτητα, καθώς μόλις στις 23 Νοεμβρίου είχε λάβει τα πλήρη δεδομένα για τα αποτελέσματα της τρίτης φάσης των κλινικών δοκιμών του σκευάσματος, που έχει αποδειχθεί αποτελεσματικό σε ποσοστό 95%.

    Οι πρώτες δόσεις του εμβολίου θα φτάσουν στη Βρετανία εντός ημερών, με τη διανομή του στα σημεία εμβολιασμού να αρχίσει αμέσως μετά.

    Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Pfizer Αλβέρτος Μπουρλά έκανε λόγο για «ιστορική στιγμή» στη μάχη κατά της COVID-19.

    «Καμία έκπτωση στη διαδικασία έγκρισης του εμβολίου της Pfizer» λέει η αρμόδια ρυθμιστική Αρχή

    Η ρυθμιστική αρχή της Βρετανίας αξιολόγησε το εμβόλιο κατά της COVID-19 των Pfizer/BioNTech βάσει των διεθνών προτύπων και εντός των διατάξεων του ευρωπαϊκού δικαίου, δήλωσε σήμερα η επικεφαλής της.

    «Ο τρόπος με τον οποίο εργάστηκε η MHRA είναι ισοδύναμος με όλα τα διεθνή πρότυπα», σημείωσε η Τζουν Ρέιν.

    Ερωτηθείσα για το αν η αποχώρηση της Βρετανίας από την Ευρωπαϊκή Ένωση νωρίτερα φέτος επηρέασε την ταχύτητα με την οποία εγκρίθηκε το εμβόλιο, η Ρέιν σημείωσε ότι η βρετανική ρυθμιστική αρχή χρησιμοποίησε τις διατάξεις της ευρωπαϊκής νομοθεσίας, η οποία εφαρμόζεται ως το τέλος του έτους που λήγει η μεταβατική περίοδος του Brexit.

    «Μπορέσαμε να δώσουμε έγκριση για την παροχή του εμβολίου αυτού χρησιμοποιώντας διατάξεις της ευρωπαϊκής νομοθεσίας, η οποία ισχύει ως την 1η Ιανουαρίου. Η πρόοδός μας εξαρτήθηκε απολύτως από τη διαθεσιμότητα των δεδομένων στην κυλιόμενη επισκόπησή μας και την αυστηρή αξιολόγηση και τις ανεξάρτητες γνωμοδοτήσεις που έχουμε λάβει», υπογράμμισε η γενική διευθύντρια της MHRA.

    Η ρυθμιστική αρχή δεν έκανε εκπτώσεις στην διαδικασία κυλιόμενης επισκόπησης που την οδήγησε στην έγκριση του εμβολίου των Pfizer/BioNTech κατά της COVID-19, σημείωσε η ίδια, περιγράφοντας την αξιολόγηση που έγινε ως εμπεριστατωμένη και αυστηρή.

    «Είναι πολύ σαφές ότι ξεχωριστές ομάδες εργάζονταν παράλληλα για να παραδώσουν την πιο αυστηρή επισκόπηση αυτού του εμβολίου. Δεν έγιναν εκπτώσεις», τόνισε η Τζουν Ρέιν.

    «Οι εξειδικευμένοι μας επιστήμονες και κλινικοί ιατροί εργάστηκαν όλο το 24ωρο, προσεκτικά, μεθοδικά, διερευνώντας πίνακες και αναλύσεις και γραφήματα για καθένα ξεχωριστά δεδομένο, εκατοντάδες, πάνω από χίλιες σελίδες δεδομένων και με απόλυτη κριτική οπτική, αναλύοντας τα προ-κλινικά στοιχεία, τις κλινικές δοκιμές, τους ελέγχους παρασκευής και ποιότητας και στη συνέχεια την τελική δειγματοληψία», δήλωσε.

    «Φανταστικό» χαρακτήρισε ο Βρετανός πρωθυπουργός το γεγονός ότι η Βρετανία ενέκρινε σήμερα το εμβόλιο της Pfizer/BioNTech κατά του κορωνοϊού, ενώ πρόσθεσε ότι το εμβόλιο θα είναι διαθέσιμο σε όλη τη χώρα από την επόμενη εβδομάδα.

    Σε ανάρτησή του στο Twitter ο Μπόρις Τζόνσον επεσήμανε ότι «η προστασία από τα εμβόλια τελικά θα μας επιτρέψει να πάρουμε πίσω τις ζωές μας και να θέσουμε ξανά σε κίνηση την οικονομία».

    Οι λευκές μουντζούρες του Αρσίλ Γκόρκι και το πέρασμα από την Πάτρα

    Gorky, Arshile

    Ο τίτλος του πίνακα είναι «Ο καλλιτέχνης και η μητέρα του». Ο Αρσίλ Γκόρκι ξεκίνησε να τον ζωγραφίζει το 1926. Σταμάτησε να τον δουλεύει το 1942. Δεκαέξι χρόνια δουλειά.

    Μια γυναίκα καθιστή και στο πλάι της ένα αγόρι: ο Γκόρκι και η μητέρα του. Το μοντέλο του καλλιτέχνη για τον πίνακα ήταν μια ασπρόμαυρη φωτογραφία μάνας και γιου, τραβηγμένη στην αρμενική πόλη Βαν το 1912.

    Η μητέρα ήθελε να τη στείλει στον άνδρα της, ο οποίος είχε μεταναστεύσει στην Αμερική. Φοβόταν πως τους είχε ξεχάσει.

    Τρία χρόνια μετά τη λήψη της, οι Νεότουρκοι έβαλαν σε εφαρμογή μια πολιτική εξόντωσης των αρμενικών πληθυσμών που ζούσαν στην τότε Οθωμανική Αυτοκρατορία.

    Ο γενέθλιος τόπος του Γκόρκι, η πόλη Βαν, έπαιξε τον δικό της ρόλο στην υπόθεση αυτή, καθώς, μπροστά στην απέραντη όρεξη των Τούρκων και των Κούρδων για αρμενικό αίμα, ικανός αριθμός Αρμενίων κατέφυγε στα βουνά σε ένα απελπισμένο αντάρτικο. Ο μικρός Γκόρκι πήρε μέρος· μάζευε σφαίρες και όπλα από τους σκοτωμένους Τούρκους στρατιώτες και τα έδινε στους αντάρτες.

    Ο Γκόρκι επέζησε της Γενοκτονίας, όπως και η μικρή του αδελφή – όχι όμως και η μητέρα τους, η οποία πέθανε το 1918 από ασιτία, εξουθενωμένη από τις διώξεις. Τα δύο παιδιά κατέφυγαν στην Αμερική (με ενδιάμεσους σταθμούς τον Πειραιά και την Πάτρα, μεταξύ των άλλων) όπου ενώθηκαν ξανά με τον πατέρα τους.

    Ο Γκόρκι λησμόνησε τη φωτογραφία. Ψάχνοντας όμως τυχαία τα συρτάρια του πατέρα του, έπεσε πάνω της μια μέρα. Οπως έλεγε εκείνη η βινιέτα στον βουβό «Νοσφεράτου»: «Μετά το πέρασμα της γέφυρας τα φαντάσματα ήρθαν προς συνάντησή του».

    Το 1942 είπαμε ότι ο πίνακας τελειώνει. Τελειώνει ποτέ, όμως, κάτι στ’ αλήθεια; Ο Γκόρκι θα τον παρατήσει παίρνοντας άσπρη μπογιά με τα χέρια του για να καλύψει το ένα δικό του χέρι, αυτό που είναι πιο κοντά στη μητέρα του, κυρίως όμως για να καλύψει τα χέρια της μάνας στο έργο. Ο κύριος Γκρι μού υπενθυμίζει πώς αποδίδει τη σχετική σκηνή ο Ατόμ Εγκογιάν στην ταινία «Αραράτ».

    Τρεις λευκές μουντζούρες, σύμβολα της βάναυσης διακοπής μιας σχέσης ζωής; Της αποκοπής του ομφάλιου λώρου; Οπωσδήποτε το αποτύπωμα ενός πόνου ανείπωτου – αυτή η λεύκανση της μνήμης. Των χεριών που κάποτε σε κράτησαν μωρό.

    Για πολλούς Αρμένιους, ο συγκεκριμένος πίνακας σήμερα είναι ένα ιερό σύμβολο. Εξηγεί ποιοι είναι, εξηγεί πώς και γιατί βρέθηκαν εξόριστοι σε ξένους τόπους. Εξηγεί, ίσως, πολλά και για όλα τα παιδιά πάνω σε αυτό τον πλανήτη που αποζητούν και συνάμα αποδιώχνουν τους γονείς τους, που θέλουν να θυμηθούν μα και να ξεχάσουν. Για τους γιους που θέλουν να πνιγούν μέσα στην αγκαλιά της μάνας και την ίδια στιγμή να πνίξουν αυτή τη μάνα. Ο πίνακας ίσως να λέει και κάποια πράγματα για τον ίδιο τον Γκόρκι: κρεμάστηκε το 1948.

    Με σπουδές στην Πάτρα ο νέος CTO της Eurobank Holdings

    Την τοποθέτηση του κ. Ανδρέα Αθανασόπουλου ως Group Chief Transformation Officer (CTO) της τράπεζας, ανακοίνωσε η Eurobank Holdings στο πλαίσιο του επιχειρησιακού μετασχηματισμού της. Σύμφωνα με ανακοίνωση της τράπεζας, ο κ. Αθανασόπουλος θα έχει την ευθύνη συντονισμού του στρατηγικού σχεδιασμού.

    Επίσης, ο κ. Αθανασόπουλος αναμένεται να ορισθεί αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος και εκτελεστικό μέλος του διοικητικού συμβουλίου της τράπεζας, καθώς και αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος και εκτελεστικό μέλος του Δ.Σ. της Eurobank Holdings, μετά την ολοκλήρωση της σχετικής εγκριτικής διαδικασίας των αρμόδιων οργάνων.

    Ο κ. Αθανασόπουλος διαθέτει εκτενή εμπειρία πλέον των 20 ετών στον τραπεζικό και στον ευρύτερο χρηματοοικονομικό χώρο. Από το 2018 έως σήμερα διετέλεσε Group Chief Customer Officer and CEO financial services της Dixons Carphone, θέση υψηλής ευθύνης, στα κεντρικά γραφεία του ομίλου στο Λονδίνο. Από το 2013 έως το 2018 ήταν CEO του «Κωτσόβολου» – Dixons Carphone Ελλάδας, όπου υλοποίησε έναν εξαιρετικά επιτυχημένο μετασχηματισμό της λειτουργίας της εταιρείας, που την έφερε από ζημίες πολλών εκατομμυρίων σε σημαντική κερδοφορία, επιτυγχάνοντας ταυτόχρονα εξαιρετικά αποτελέσματα στην ικανοποίηση πελατών. Το διάστημα 2008-2013 διετέλεσε γενικός διευθυντής Retail Banking στην Εθνική Τράπεζα, ενώ από το 2003 έως το 2008 είχε διατελέσει αναπληρωτής γενικός διευθυντής στη Eurobank, στη Γενική Διεύθυνση Τραπεζικής Μικρών Επιχειρήσεων, συμβάλλοντας στην επέκταση του λειτουργικού μοντέλου της τράπεζας σε επίπεδο ομίλου στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.

    Είναι κάτοχος πτυχίου Εφαρμοσμένων Μαθηματικών από το Πανεπιστήμιο Πάτρας, MSc in Statistics and Operational Research από το Πανεπιστήμιο του Essex, PhD in Industrial and Business Studies από το Πανεπιστήμιο του Warwick, και Post-Doc in Decisions Sciences από το London Business School.

    Το εκπληκτικό κείμενο του συγγραφέα Θανάση Τοτόμη για την Πάτρα: μια πόλη στους δρόμους του μύθου

    Κάνω κύκλους στους δρόμους της Πάτρας, συναντώ παλιούς φίλους, κάνω τα δικά μου ζιγκ ζαγκ στην πάνω πόλη, στη Γούναρη, την Παντοκράτορος, την Μπουκαούρη, τη Γερμανού, την Ηφαίστου, την Γκότση, τη Βότση, την Κανακάρη, την Πατρέως, την Ερμού, τη Μαιζώνος, την Καραϊσκάκη, την Κορίνθου, στη μεγάλη πλατεία με τα τέσσερα μπρούτζινα λιοντάρια που αντικρίζουν το θέατρο του Ερνέστου Τσίλερ, συναντώ τις σκιές από τα φιλμ των αδελφών Ταβιάνι, στην Αγ. Νικολάου, στην πλατεία Ομόνοιας, στις παλιές σταφιδαποθήκες Μπάρι, στη Μουρούζη, τη Νόρμαν και τη Φαβιέρου, ακουμπώ, βηματίζω με τα πέδιλά μου στο αρχιτεκτονικό «σώμα», στην ιστορία της πόλης και συναντώ τη Μαρίνα Εν.

    Δεν θέλει να μου πει τίποτα για το σήμερα.
    Ανεβαίνω στο πρώτο πλοίο των Αχαιών και στους δρόμους του μύθου και φτάνω στο αρχαίο λιμάνι της Αυλίδας.

    Κοιτάζω γύρω μου για να χαιρετίσω τον Μάνο, αλλά πουθενά. Εμεινε πίσω, μου λένε κάτι φίλοι. Θέλει πάντα να ξαναγυρνάει εκεί, είχε πει την τελευταία φορά που τον συνάντησα.

    Πήρε το πρώτο πλοίο των Ατρειδών και γύρισε πίσω. Ο κάμπος στο μεταξύ είχε γεμίσει σταφίδα. Με τα περαστικά πλοία των Μαροκινών θα φτάσει στα λιμάνια της Μασσαλίας και της Μεσσήνης.

    Τα παιδιά θέλουν να σπουδάσουν γιατροί, θα φύγουν για το Μόναχο σε λίγο καιρό. Με τα έσοδα της σταφίδας θα βρουν ένα σπίτι εκεί.

    Στο μεταξύ, η Μαρίνα Εν αρχίζει και κρυώνει. Αρχίζει χειμώνας σε λίγο. Θα βρει ένα σπίτι στην πάνω πόλη για να στεγάσει τα όνειρά της. Με έναν πράσινο κέδρο στην αυλή και κάνα δυο φοινικιές στον δρόμο με σταχτί χρώμα. Οι χαρουπιές στην κάτω πλατεία, με τα κόκκινα λουλούδια, είναι το σήμα κατατεθέν για τα λιμάνια της μνήμης της παρέας κι ένας κώδικας αναγνώρισης μεταξύ μας.

    Το εκπληκτικό κείμενο του συγγραφέα Θανάση Τοτόμη για την Πάτρα: μια πόλη στους δρόμους του μύθου
    Πάτρα, η αγορά Αργύρη

    Σου τα γράφω όλα αυτά γιατί θα νόμιζες ότι σε ξέχασα, τόσα χρόνια που ’χουν περάσει. Αλλά πού. Εδώ, στον Νότο, σε ένα μικρό λιμάνι που μοιάζει με το Οσλο. Οπου κανείς δεν θυμάται τίποτα για τον ερχομό του πλοίου «Νεφεληγερέτης», πριν από δυο αιώνες. Κι όπου ένας πρόξενος «ξεκόλλησε» δυο γλυπτά με τους ιππείς να ίπτανται και τα ’στειλε μέχρι το Μουσείο του Βερολίνου. Από τότε έχουν γίνει δυο τρύπες στην καρδιά κάθε πολίτη.

    Αντε τώρα να τρέχουν οι συμπολίτες, με τα παλαιά πλοία των Αχαιών ή τον «δικό» μου «Νεφεληγερέτη», μέχρι το λιμάνι του Αμβούργου ή του Ρόστοκ, να παίρνουν τρένα για το Βερολίνο, να φωνάζουν και τα παιδιά που θα ’ναι κει για σπουδές στο Μόναχο, να ζητήσουν από τους εκεί διευθυντάδες τα γλυπτά πίσω, στον φυσικό τους χώρο. Κι αν μας ζητήσουν να δουν πού θα τα εγκαταστήσουμε, τι θα τους πούμε; Στην μοντέρνα αίθουσα Τέχνης στην παλιά Εγλυκάδα ή στο μουσείο σύγχρονης Τέχνης στην αρχαία Αυλίδα, πού;

    Σ’ αυτόν τον αγώνα οι συμπολίτες δεν είναι μόνοι τους. Αυτή τη φορά θα ’ναι μαζί μας και η Μαρίνα Εν. Τόσο περπάτημα έχει κάνει στην παλιά Πάτρα, στις παλιές στοές της Κορίνθου, στο αρχαίο Ρωμαϊκό Ωδείο, στα οκτακόσια σκαλοπάτια της Αγ. Νικολάου. Είναι Εν. Το παράστημά της μετρά όσο και τα πρόσωπα δεκάδων εργατών και εργατριών της σταφίδας, που ’χουν βαδίσει χιλιόμετρα μέσα στην ιστορία για να χτίσουν τις δικές τους ζωές.

    Αλλά είπαμε, δική μου πόλη είναι η πόλη που βαδίζω.

    Μετά τον χειμώνα, ο πρόξενος μας είπε, θα μας περιμένει στο λιμάνι. Για να μας παραδώσει τα γλυπτά πίσω. Πέρασαν δυο αιώνες. Αλλά απ’ ό,τι φαίνεται η καρδιά μας θα ξαναμπεί στη θέση της. Και θα επουλωθούν κι οι δυο τρύπες που είχαμε τόσα χρόνια, τόσοι άνθρωποι. Μπορεί να περνάνε τα χρόνια, αλλά οι πρόξενοι της Ευρώπης έχουν λόγο, γυρίζουν(;) τα λάφυρα πίσω.

    Συνελήφθη serial killer στη Ρωσία – Ομολόγησε 26 φόνους γυναικών

    Σοκάρουν οι εικόνες από την βιντεοσκοπημένη ομολογία 36χρονου serial killer στη Ρωσία, ο οποίος κατηγορείται για τουλάχιστον 26 δολοφονίες ηλικιωμένων γυναικών, τις οποίες διέπραξε σε 12 περιοχές της χώρας.

    Σοκάρουν οι εικόνες από την βιντεοσκοπημένη ομολογία 36χρονου serial killer στη Ρωσία, ο οποίος κατηγορείται για τουλάχιστον 26 δολοφονίες ηλικιωμένων γυναικών, τις οποίες διέπραξε σε 12 περιοχές της χώρας.

    Το βίντεο έδωσε στη δημοσιότητα το υπουργείο Εσωτερικών της χώρας με τον συλληφθέντα να αναφέρει «δμπορώ να θυμηθώ την κάθε περίπτωση. Τις επέλεγα τυχαία, ήταν ηλικιωμένες γυναίκες, στην αγορά, έξω από καταστήματα, έβλεπα τις τσάντες τους, τις συνόδευα στο σπίτι τους. Μερικές φορές οι ίδιες με φώναζαν, μερικές φορές προθυμοποιούμουν και παρουσιαζόμουν ως συνεργάτης εταιρείας. Τις έπνιγα. Μου φαινόταν ότι ήταν ένας ήσυχος, γρήγορος, ανώδυνος τρόπος για εκείνες. Τις σκότωνα για να τις ληστέψω. Θα μπορούσα να μην τις σκοτώσω, αλλά δεν το έκανα, όλες τους ήταν ηλικιωμένες».

    Ο Ραντίκ Τατζίροφ, κατηγορείται για μια σειρά από δολοφονίες που διαπράχθηκαν το 2011 και το 2012 με τα ΜΜΕ να τον ονομάζουν «Ο μανιακός του Βόλγα». Οι αρχές είχαν ήδη βρει ίχνη DNA και άλλα στοιχεία στις υποθέσεις.

    Σύμφωνα με την αστυνομία ο Τατζίροφ έπειθε τις γυναίκες να τον βάλουν στα σπίτια τους λέγοντάς τους ότι είναι εργαζόμενος σε κοινωνικές δομές, στη συνέχεια τους επιτίθονταν και τις στραγγάλιζε. Η πλειοψηφία των θυμάτων ήταν πάνω από 70 ετών.

    Ερχεται νέο μεγάλο κατάστημα ηλεκτρικών συσκευών στην Πάτρα

    Σύμφωνα με πληροφορίες μεγάλη αλυσίδα ηλεκτρικών συσκευών διαπραγματαύεται την ενοικίασης ακινήτου στην Πάτρα. Το συγκεκριμένο μεγάλο ακίνητο βρίσκεται στην εθνική οδό, κοντά στα Μποζαϊτικα. Αν καταλήξουν σε συμφωνία με τον ιδιοκτήτη, σύντομα θα λειτουργήσει νέο μεγάλο κατάστημα στην πόλη.

    Πλεύρης και Λαγός κατά Προέδρου και δημοκρατίας

    Δείγμα από το ιδιότυπο εθνικοσοσιαλιστικό χιούμορ του Κων. Πλεύρη δοκιμάσαμε χτες με την αποστολή στην Πρόεδρο της Δημοκρατίας αγωγής του Ιωάννη Λαγού, την οποία υπογράφει ο 81χρονος πατριάρχης της ελληνικής Ακροδεξιάς.

    Η αγωγή, που ζητά 100.000 ευρώ από την Κατερίνα Σακελλαροπούλου, υποτίθεται ότι βασίζεται στη δήλωσή της μετά την έκδοση της απόφασης του δικαστηρίου για την υπόθεση της Χρυσής Αυγής, αλλά στην πραγματικότητα αποτελεί σύνοψη των θέσεων του κ. Πλεύρη, ο οποίος βρήκε διαλυμένη τη Χρυσή Αυγή και αποφάσισε να δείξει ποιος είναι αφεντικό στον χώρο του ελληνικού ναζισμού. Διαβάζουμε:

    «Η εναγόμενη έκανε ανιστόρητον δήλωσιν, διότι η χώρα μας δεν “έχει μακρά δημοκρατική παράδοση”. Ουδέποτε είχε δημοκρατία. Στην λεγομένη αθηναϊκή δημοκρατία, ας μάθη η εναγόμενη, ότι οι βουλευταί δεν εξελέγοντο, αλλά εκληρούντο, δι’ αυτό εκαλούντο “λαχόντες”, αι γυναίκες δεν είχαν δικαίωμα ψήφου και απηγορεύετο να παρίστανται στην Εκκλησία του Δήμου. Η κ. Σακελλαροπούλου στην Αθηναϊκή δημοκρατία ούτε δικαστής θα ανελάμβανε, ούτε πολιτικό αξίωμα θα κατείχε, οι άθεοι εθανατούντο, οι ομοφυλόφιλοι εκηρύσσοντο άτιμοι και εστερούντο όλων των πολιτικών δικαιωμάτων και τέλος πάντων η Αθηναϊκή δημοκρατία ήτο καθεστώς δουλοκτητικόν με χιλιάδας δούλων που ειργάζοντο διά τους Αθηναίους».

    Στο ίδιο ύφος ο Πλεύρης υμνεί τον Καποδίστρια, τον Πάγκαλο, τον Μεταξά και τον Παπαδόπουλο που «κατάργησαν τη δημοκρατία», ενώ καταγγέλλει το ΚΚΕ «που κατέσφαξε χιλιάδας αθώων Ελλήνων εις έκρηξιν ακραίας πολιτικής βίας». Ο Κων. Πλεύρης γνωρίζει βέβαια ότι μ’ αυτά που γράφει στην αγωγή όχι μόνο δεν ενισχύει τον εντολέα του, αλλά στην ουσία εκθέτει και τα υπόλοιπα μέλη του πολιτικού συμβουλίου της Χρυσής Αυγής που επιχειρούσαν τους τελευταίους μήνες να εμφανιστούν ως ηγεσία «κανονικού» πολιτικού κόμματος.

    Το συμπέρασμα είναι ένα. Ο Παππάς παίζει τον παπά, ο Λαγός έχει γίνει λαγός και ο Πλεύρης διασκεδάζει. Αλλά με όλα αυτά επιβεβαιώνεται το αισιόδοξο μήνυμα ότι τουλάχιστον η οργάνωση των Μιχαλολιάκου-Κασιδιάρη, που το δικαστήριο έκρινε «εγκληματική», έχει οριστικά διαλυθεί.

    ΤΟ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΤΟΥ ΞΥΛΟΚΑΣΤΡΟΥ: Ψηφιακά malls για μικρές επιχειρήσεις

    Τα πρώτα βήματά του κάνει το πρώτο ψηφιακό εμπορικό κέντρο (digital mall), μέσω του οποίου επιχειρείται να δοθεί χώρος στους εμπόρους και στους επαγγελματίες μιας περιοχής να διαφημίσουν με πολύ μικρό κόστος τα προϊόντα τους, τις προσφορές τους, προωθητικές ενέργειες, αυξάνοντας έτσι κατ’ αρχάς τις πωλήσεις στα φυσικά καταστήματά τους και σε δεύτερο στάδιο τις εξ αποστάσεως πωλήσεις. Το πρώτο ψηφιακό εμπορικό κέντρο έχει αναπτυχθεί από το καλοκαίρι στον Δήμο Ξυλοκάστρου από την εταιρεία PROothisi και αυτή τη στιγμή βρίσκεται σε πιλοτικό στάδιο. Στα σκαριά είναι και η δημιουργία ενός δικτύου διανομέων το οποίο μέσω του ψηφιακού εμπορικού κέντρου θα μπορούν να αξιοποιούν οι επιχειρήσεις και οι επαγγελματίες της περιοχής, ενώ σε επόμενη φάση υπάρχουν σκέψεις για τη δυνατότητα του digital mall να λειτουργεί και ως πλατφόρμα ηλεκτρονικών πωλήσεων (marketplace).

    Σύμφωνα με τον κ. Παναγιώτη Ντόμαλη, ιδρυτή και γενικό διευθυντή της PROothisi, έχουν γίνει συζητήσεις με πολλούς δήμους ακόμη, συζητήσεις οι οποίες βρίσκονται σε καλό σημείο, συμπεριλαμβανομένων των δήμων Καλαμάτας, Πειραιά, Ηγουμενίτσας, Αλεξανδρούπολης, Επιδαύρου.

    Πώς ακριβώς λειτουργεί, όμως, το ψηφιακό εμπορικό κέντρο; Οι τοπικές επιχειρήσεις μέσω Facebook και Messenger τροφοδοτούν το digital mall με κείμενα, εικόνες και βίντεο που αφορούν προϊόντα, προσφορές, προωθητικές ενέργειες κ.λπ. Τα δεδομένα αυτά μετατρέπονται αυτομάτως σε διαφημιστικό – προωθητικό περιεχόμενο. Μάλιστα, οι επιχειρήσεις μπορούν να το αλλάζουν μέσω Διαδικτύου σε πραγματικό χρόνο, ενώ το περιεχόμενο μπορεί να τροφοδοτείται και από τις ιστοσελίδες τους, εάν βεβαίως διαθέτουν τέτοιες. Το περιεχόμενο μπορεί να προβάλλεται σε κινητό τηλέφωνο, στο Διαδίκτυο, καθώς και σε οθόνες τηλεόρασης.

    Οι καταναλωτές – πολίτες έχουν ενημέρωση σε πραγματικό χρόνο για το τι συμβαίνει (νέα επιχειρήσεων, προσφορές, νέα φορέων και οργανισμών, νέα τοπικών ενημερωτικών καναλιών, θέσεις εργασίας και διαθέσιμο ανθρώπινο δυναμικό) σε όποιον δήμο βρίσκονται. Ολα αυτά τα βλέπουν το κινητό τους τηλέφωνο μέσω εφαρμογής για τα digital malls, μέσω εφαρμογής που μπορεί να έχει αναπτύξει μια συνεργαζόμενη επιχείρηση, από οθόνες που μπορεί να έχει τοποθετήσει ο συνεργαζόμενος δήμος σε διάφορα σημεία, από οθόνες που βρίσκονται εντός των καταστημάτων.

    Αν και το ψηφιακό εμπορικό κέντρο δεν έχει ακόμη τη μορφή και τη λειτουργία κανονικού marketplace –υπό την έννοια να γίνεται μέσω αυτού μια πώληση από την αρχή μέχρι το τέλος, σχέδιο πάντως που υπάρχει για να υλοποιηθεί σε επόμενη φάση–, οι καταναλωτές μπορούν να βλέπουν συγκεντρωμένες σε ένα σημείο τις επιχειρήσεις και να συνδέονται με τα ηλεκτρονικά καταστήματα αυτών ή με τα μέσα κοινωνικής δικτύωσής τους ή να βλέπουν τα στοιχεία επικοινωνίας και να κάνουν τηλεφωνικές παραγγελίες. Η συνδρομή για τις επιχειρήσεις που «εγκαθίστανται» στο digital mall κινείται στο επίπεδο των 160 ευρώ ετησίως.

    Το τοπικό ψηφιακό εμπορικό κέντρο είναι στην ουσία ένα ακόμη εργαλείο στην προσπάθεια των μικρομεσαίων εμπορικών επιχειρήσεων να επιβιβασθούν, έστω και ασθμαίνοντας, στο «τρένο» της τεχνολογίας. Κι αυτό διότι η πανδημία ανέδειξε τις αδυναμίες των «μικρών» και ουσιαστικά διεύρυνε το χάσμα που υπάρχει με τους «μεγάλους» του λιανεμπορίου, καθώς πολύ μικρό ποσοστό των πρώτων μπόρεσε να πραγματοποιήσει πωλήσεις εξ αποστάσεως στη διάρκεια ειδικά του πρώτου lockdown και να περιορίσει τις απώλειες από τη μη λειτουργία των φυσικών καταστημάτων.

     

     

    ΤΟ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΤΟΥ ΞΥΛΟΚΑΣΤΡΟΥ: Ψηφιακά malls για μικρές επιχειρήσεις

    Eρχεται δίμηνη παράταση στην πληρωμή τελών κυκλοφορίας

    Ο Δεκέμβριος είναι παραδοσιακά ο μήνας που πληρώνονται τα τέλη κυκλοφορίας, και πολλοί ιδιοκτήτες αυτοκινήτων, ειδικά αν αυτά είναι παλαιά και υψηλού κυβισμού, βρίσκονται στο δίλλημα αν θα πρέπει να τα πληρώσουν ή να παραδώσουν τις πινακίδες ακινητοποιώντας το όχημά τους.

    Ειδικά εφέτος αυτό το δίλλημα θα είναι ακόμη μεγαλύτερο, αφού η πανδημία έχει κάνει δύσκολες τις μετακινήσεις, ενώ και η οικονομική κρίση έχε μειώσει δραματικά το διαθέσιμο εισόδημα για πολλούς φορολογούμενους, οι οποίοι και αναζητούν τρόπους, έτσι ώστε να μειώσουν τα έξοδά τους.

    Εφέτος υπάρχουν δύο θετικά και ένα αρνητικό στην όλη διαδικασία.

    Το αρνητικό είναι παρά το γεγονός ότι σχεδόν όλες οι κυβερνήσεις τα τελευταία χρόνια «υπόσχονται» αναπροσαρμογές προς το δικαιότερο στα τέλη, εντούτοις οι προθέσεις αυτές μένουν στα χαρτιά και σε πολλές περιπτώσεις παραμένουν σε αδικαιολόγητα υψηλά επίπεδα σε σχέση με την αξία του ΙΧ.

    Στα θετικά θα πρέπει να συμπεριληφθούν το ότι αναμένεται να δοθεί παράταση για την πληρωμή τους, πιθανότατα δύο μήνες, ενώ η κατάθεση των πινακίδων θα γίνει εφέτος … ηλεκτρονικά.

    Best Shop