Αρχική Blog Σελίδα 21372

    Απειλή μπλακ άουτ για τις ταχυμεταφορές λόγω lockdown

    Με μπλακ άουτ out απειλεί τις υπηρεσίες των εταιριών ταχυμεταφοράς το παρατεταμένο lockdown και η παρεπόμενη εκτόξευση των παραγγελιών μέσω ηλεκτρονικού εμπορίου.

    To πρόβλημα καθίσταται ακόμη εντονότερο καθώς το διάστημα του lockdown «συμπεριέλαβε» την ημερομηνία της Black Friday, σε μία ούτως ή άλλως επιβαρυμένη περίοδο λόγω των χριστουγεννιάτικων εορτών.

    Έτσι μετά την Γενική Ταχυδρομική, η ΑCS Courier και τα ΕΛΤΑ Courier με ανακοινώσεις τους εξηγούν τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν στην έγκαιρη διαχείριση των αποστολών.

    Στην ανακοίνωσή τους τα ΕΛΤΑ Courier σημειώνουν:

    «Δεδομένων των ιδιαζουσών συνθηκών που επέφερε το δεύτερο lockdown, η Black Friday αλλά και η επερχόμενη εορταστική περίοδος, ο όγκος των αποστολών που καλούμαστε να διαχειριστούμε έχει αυξηθεί περισσότερο από οποτεδήποτε στο παρελθόν.

    Ενδεικτικά, σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο όπου δεν υπήρχαν περιοριστικά μέτρα στην αγορά, το ποσοστό της αύξησης φτάνει έως και το 60,8% ενώ σε σχέση με την περίοδο της άνοιξης υπάρχει αύξηση κατά 22,5%. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να δοκιμάζονται οι υποδομές τόσο των ηλεκτρονικών καταστημάτων όσο και των ταχυμεταφορών, με συνέπεια να παρατηρούνται ιδιαίτερα στην Αττική, τροποποιήσεις και αποκλίσεις στους συνήθεις χρόνους διακίνησης και παράδοσης.

    Σε κάθε περίπτωση σας διαβεβαιώνουμε ότι, η ΕΛΤΑ Courier αξιολογεί καθημερινά την τρέχουσα κατάσταση βάσει επιχειρησιακού σχεδίου με σκοπό την ικανοποίηση των υπερβολικά αυξημένων αναγκών των πελατών της, έχοντας ήδη προβεί στην επέκταση των υποδομών της, την ενίσχυση των διαθέσιμων υλικοτεχνικών και ανθρώπινων πόρων και την αναδιαμόρφωση των υπηρεσιών της, έτσι ώστε να ανταποκρίνονται καλύτερα στις ιδιαίτερες συνθήκες. Σας ευχαριστούμε εκ των προτέρων για την κατανόηση και την εμπιστοσύνη σας».

    Από την πλευρά της η ACS σημειώνει: « Ο συνδυασμός του τρέχοντος lockdown, της Black Friday και της προ-εορταστικής περιόδου έχει ωθήσει τον όγκο των αποστολών που μας εμπιστεύονται οι πελάτες μας σε πρωτοφανή επίπεδα, πολύ υψηλότερα από το προηγούμενο lockdown αλλά και οποτεδήποτε στο παρελθόν. Δεδομένων των συνθηκών αυτών, και ως αποτέλεσμα της σημαντικής αύξησης των αποστολών κατά την τρέχουσα εβδομάδα, ο μέσος χρόνος διακίνησης των αποστολών αναμένεται να φθάσει τις 6 εργάσιμες ημέρες, ενώ ενδέχεται κυρίως στην Αττική και τη Θεσσαλονίκη να ξεπεράσει τους χρόνους αυτούς. Σε κάθε περίπτωση, θα θέλαμε να σας διαβεβαιώσουμε ότι η ACS συνεχίζει τις προσπάθειές της και αξιολογεί τις παρεχόμενες υπηρεσίες της με σκοπό να συναντήσει τις προσδοκίες των πελατών της, ενώ συνιστά στους καταναλωτές να αποφεύγουν την αποστολή ευπαθών προϊόντων την περίοδο αυτή. Λυπούμαστε για οποιαδήποτε αναστάτωση ενδεχομένως προκληθεί λόγω των έκτακτων συνθηκών της αγοράς. Σας ευχαριστούμε για την κατανόηση, την εμπιστοσύνη σας και την υπομονή σας, ενώ δεσμευόμαστε να σας κρατούμε ενήμερους για τυχόν νεότερες εξελίξεις».

    Σημειώνεται ότι σύμφωνα με ρεπορτάζ του Money Review, o όγκος των αποστολών που αντιμετωπίζουν οι ταχυμεταφορές είναι αυξημένος κατά 80% σε σχέση με πέρυσι, αλλά και 50% υψηλότερος σε σχέση με το lockdown της εαρινής περιόδου.

    Eμπάργκο όπλων α λα… Κριμαία

    Στη γραμμή της απόφασης για εμπάργκο εξαγωγής όπλων που μπορεί να χρησιμοποιηθούν από την Τουρκία για να επιφέρουν πλήγματα σε κράτη-μέλη της Ε.Ε. θα επιμείνει την ερχόμενη Πέμπτη, στο προγραμματισμένο Ευρωπαϊκό Συμβούλιο, ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης. Κύριος στόχος της Αθήνας είναι τα γερμανικής τεχνολογίας υποβρύχια Τ-214, έξι από τα οποία ναυπηγούνται για λογαριασμό της Αγκυρας. Τα μηνύματα για το συγκεκριμένο ζήτημα έχουν αποσταλεί επανειλημμένως και σε ανώτατο επίπεδο από την Αθήνα προς το Βερολίνο, μεταξύ άλλων και κατά τη διάρκεια του πρόσφατου ταξιδιού του υπουργού Εξωτερικών Νίκου Δένδια στη Γερμανία. Για την Αθήνα, οι επιφυλάξεις για αναστολές των μεγάλων εξαγωγών όπλων προς την Τουρκία, από χώρες όπως η Γερμανία και η Ισπανία, είναι παντελώς αναιτιολόγητες, καθώς ανάλογες διακοπές συμβολαίων είχαν καταγραφεί και στο παρελθόν.

    Υπάρχει το καταγεγραμμένο προηγούμενο των δύο γαλλικής ναυπήγησης και τεχνολογίας ελικοπτεροφόρων πλοίων τύπου κλάσης «Μιστράλ», τα οποία είχαν παραγγελθεί από τη Ρωσία το 2010, αλλά το 2015 η παράδοσή τους ακυρώθηκε λόγω της προσάρτησης της Κριμαίας. Τότε, τα δύο πλοία που ναυπηγήθηκαν στο Σεν-Ναζέρ της Γαλλίας δεν παραδόθηκαν ποτέ στη Ρωσία, παρότι είχαν διαμορφωθεί ειδικά για να φιλοξενούν και κάποια ρωσικά συστήματα. Τελικά τα πλοία (αξίας 1,2 δισ. ευρώ) δεν έμειναν στη Γαλλία, καθώς τα αγόρασε, κατόπιν σχετικής συμφωνίας, η Αίγυπτος, η οποία και τα ενέταξε στο Ναυτικό της, αγοράζοντας μάλιστα από τη Ρωσία κάποια ελικόπτερα. Αυτό σημαίνει ότι είναι απολύτως εντός των δυνατοτήτων και της Γερμανίας να διακόψει τη διαδικασία εξαγωγής των υποβρυχίων Τ-214 προς την Τουρκία, και προκειμένου να μην υποστεί βιομηχανική ζημία, να πουλήσει ό,τι έχει κατασκευαστεί σε άλλη χώρα, κάτι που δεν θα είναι δύσκολο, δεδομένης της προστιθέμενης αξίας που έχει το συγκεκριμένο αναερόβιας πρόωσης σύστημα. Αλλωστε και το 2014, λόγω προσάρτησης της Κριμαίας, η Γερμανία είχε αποφασίσει να αποσύρει την προσφορά της για την προμήθεια προς τη Ρωσία ενός συστήματος εξομοιωτών μάχης αξίας 120 εκατ. ευρώ.

    Αυτό το προηγούμενο είναι, βεβαίως, δυνατόν να χρησιμοποιηθεί και για το ελικοπτεροφόρο «Αναντολού», ισπανικής τεχνολογίας, το οποίο ναυπηγείται στην Κωνσταντινούπολη, με τη Μαδρίτη να έχει παραχωρήσει στην Αγκυρα πλήρη τεχνογνωσία. Οι αντιρρήσεις της Ισπανίας για κάποιου είδους σοβαρές αποφάσεις κατά της τουρκικής προκλητικότητας εδράζονται, βέβαια, στην έκθεση της οικονομίας της, αλλά σε γενικές γραμμές δεν γίνεται κατανοητή ούτε υπό αυτούς τους όρους. Σύμφωνα με τo έγκυρο al-monitor.com, η Ολλανδία, η χώρα με τις περισσότερες και παλαιότερες (από τη δεκαετία του ’40) επενδύσεις στην Τουρκία (άνω των 30 δισ. δολαρίων), με παρουσία γιγάντων όπως η Unilever, η Shell, η Philips και η τράπεζα ING, αποτελεί εκ των υποστηρικτών μιας πιο πιεστικής στάσης της Ε.Ε. έναντι της Αγκυρας. Ως επιχείρημα που ακυρώνει τις δικαιολογίες ορισμένων Ευρωπαίων εταίρων μπορεί να χρησιμοποιηθεί και η πρόσφατη απόφαση του Κογκρέσου να νομοθετήσει την επιβολή κυρώσεων κατά της Τουρκίας για τους ρωσικούς πυραύλους S-400.

    Σύμφωνα με κυβερνητικές πηγές, ο κ. Μητσοτάκης θα αναδείξει το ζήτημα της εξαγωγής εξοπλισμών ως μείζονος στρατηγικής και ηθικής τάξης. Θα τονίσει ότι οπλικά συστήματα όπως τα υποβρύχια Τ-214 ή το ισπανικό ελικοπτεροφόρο αλλάζουν την ισορροπία δυνάμεων, ενώ τίθεται και θέμα ηθικής τάξης, διότι η Τουρκία θα τα χρησιμοποιήσει για να προωθήσει το δόγμα της «Γαλάζιας Πατρίδας», που έχει ως πρωταρχικό στόχο τη μείωση των κυριαρχικών δικαιωμάτων της Ελλάδας και της Κυπριακής Δημοκρατίας. Ο κ. Μητσοτάκης έχει συζητήσει για τα συγκεκριμένα θέματα με τον πρόεδρο της Γαλλίας Εμανουέλ Μακρόν, τον υπουργό Εξωτερικών της Γερμανίας Χάικο Μάας, ενώ τα έθεσε και κατά την πρόσφατη επικοινωνία του με τον πρόεδρο του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Σαρλ Μισέλ. Ο πρωθυπουργός θα ζητήσει, βέβαια, την εφαρμογή των αποφάσεων του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου της 1ης και 2ας Οκτωβρίου, επικεντρώνοντας πάντως στο ζήτημα του εμπάργκο όπλων.

    Ως προς την ουσία του προβλήματος, δηλαδή το αν είναι δυνατή η επανάληψη των διερευνητικών επαφών, από την Αθήνα έχει καταστεί σαφές ότι αυτό δεν μπορεί να γίνει πριν από τον Ιανουάριο του 2021, με μια ορατή απόσταση από τις προκλήσεις της Τουρκίας στην Ανατολική Μεσόγειο. Ενα δίμηνο μορατόριουμ θεωρείται ρεαλιστικό, σε αντίθεση με προτάσεις περί μονοετούς αναμονής. Βέβαια, όπως φάνηκε και στην πρόσφατη Σύνοδο του ΝΑΤΟ, η Τουρκία εξακολουθεί να κινείται επιθετικά, ενώ μόλις την Παρασκευή εξέδωσε NAVTEX για ασκήσεις με πραγματικά πυρά που θα γίνουν στις 9 και τις 10 Δεκεμβρίου στα διεθνή ύδατα ανάμεσα σε Ρόδο και Καστελλόριζο. Υπό φυσιολογικές συνθήκες μια τέτοια NAVTEX δεν θα αποτελούσε καν είδηση, ωστόσο σε περίοδο υποτιθέμενης αποκλιμάκωσης αποτελεί άλλο ένα δείγμα της αδυναμίας της Αγκυρας να διαδραματίσει εποικοδομητικό ρόλο.

    Γρίφος τα «Arleigh Burke»

    Πέρα από αυτή την εντατική διπλωματική προσπάθεια, η Αθήνα έχει αποδυθεί σε αγώνα για την προώθηση μιας σειράς από εξοπλισμούς απολύτως απαραίτητους για την αναζωογόνηση των Ενόπλων Δυνάμεων. Οπως αποκάλυψε η «Κ» την Τετάρτη, η Αθήνα για πρώτη φορά σε πολιτικό (και όχι στρατιωτικό, τεχνοκρατικό επίπεδο) θα ζητήσει από τις ΗΠΑ, ως πλοίο ενδιάμεσης λύσης, αντιτορπιλικό τύπου «Arleigh Burke». Ο αριθμός δεν έχει ιδιαίτερη σημασία, καθώς, σε περίπτωση θετικής απάντησης, ένα τέτοιο αντιτορπιλικό απαιτεί 300-350 άτομα πλήρωμα, περίπου δηλαδή όσο εκείνο δύο φρεγατών τύπου «S». Τα τελευταία χρόνια ένα τέτοιο ενδεχόμενο ήταν εξαιρετικά δύσκολο, καθώς το αμερικανικό Ναυτικό εργαζόταν για ένα στόχο στόλου 355 πλοίων, κάτι που καθιστούσε την παραχώρηση «Arleigh Burke» ή ακόμα παλαιότερων καταδρομικών «Ticonderoga» εξαιρετικά δύσκολη υπόθεση. Υπάρχουν, πάντως, διεργασίες και στις ΗΠΑ. Σε εκδήλωση του Defense Forum Washington, που πραγματοποιήθηκε την περασμένη Πέμπτη και παρακολούθησε η «Κ», ο αρχηγός Ναυτικών Επιχειρήσεων (CNO) του αμερικανικού Ναυτικού, Μάικλ Γκίλντεϊ, μιλώντας για τη μελλοντική «αρχιτεκτονική» του στόλου των ΗΠΑ έκανε ορισμένες ενδιαφέρουσες παρατηρήσεις. Κατ’ αρχάς επισήμανε ότι «δεν μπορούμε να αντέξουμε οικονομικά ένα Ναυτικό μεγαλύτερο από περίπου 306 με 310 πλοία, βασισμένοι στη σύνθεση του στόλου που έχουμε σήμερα». Ο κ. Γκίλντεϊ υπογράμμισε ότι ο νέος στόλος των ΗΠΑ χρειάζεται περισσότερα υποβρύχια, λιγότερες μεγάλες μονάδες επιφανείας, περισσότερες μικρές μονάδες, περισσότερα μη επανδρωμένα πλοία, περισσότερα πλοία ανεφοδιασμού και «ένα συνδυασμό για τον νέο αμφίβιο στόλο». Ο κ. Γκίλντεϊ έκανε ξεκάθαρα λόγο για αλλαγή των παλαιότερων, μεγάλων μονάδων επιφανείας με μη επανδρωμένα σκάφη, ενώ σημείωσε ότι εντός της δεκαετίας θα πρέπει να έλθει το «επόμενο DDG» (ο όρος που χρησιμοποιούν οι Αμερικανοί για τα «Arleigh Burke»). Παρότι αυτές οι συζητήσεις είναι ακόμα πρόωρες, υπάρχουν δύο γεγονότα: Η γραμμή παραγωγής των «Arleigh Burke» ολοκληρώνεται οριστικά το 2028 και ενδιάμεσα θα έχει ξεκινήσει εκείνη του διάδοχου πλοίου επιφανείας για το αμερικανικό Ναυτικό. Πάντως, πέρα από τις ΗΠΑ, η Αθήνα θα εξετάσει όποια πρόταση κατατεθεί, συμπεριλαμβανομένης της νέας γαλλικής για τις «Belh@rra», της γερμανικής (Α200) αλλά και της βρετανικής (Type 31 με ενδιάμεση λύση τα Type 23).

    Αίγυπτος, Ισραήλ και Σαουδική Αραβία

    Την ίδια στιγμή, με βασικό συντελεστή τον υπουργό Εθνικής Αμυνας Νίκο Παναγιωτόπουλο, προχωρούν και οι συζητήσεις με Αίγυπτο και Σαουδική Αραβία. Αυτή την εβδομάδα ο κ. Παναγιωτόπουλος θα επισκεφθεί το Ριάντ, όπου θα οριστικοποιηθεί η μεταφορά μιας πυροβολαρχίας «Πάτριοτ» της Πολεμικής Αεροπορίας στη Σαουδική Αραβία και θα γίνουν συζητήσεις για διεύρυνση της συνεργασίας. Ηδη, στις επαφές που είχε ο κ. Παναγιωτόπουλος με τον πρόεδρο της Αιγύπτου, Αμπντέλ Φατάχ αλ Σίσι, συμφωνήθηκε η εμβάθυνση της αμυντικής, βιομηχανικής συνεργασίας. Στην πραγματικότητα, το μόνο που λείπει για να εδραιωθεί μια στενή αμυντική, βιομηχανική συνεργασία όχι μόνο με την Αίγυπτο αλλά και με τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα (ΗΑΕ), είναι μια στιβαρή και λειτουργική ΕΑΒ. Επίσης, το επόμενο χρονικό διάστημα αναμένεται να οριστικοποιηθούν και οι συζητήσεις με το Ισραήλ για μια σειρά από συμφωνίες. Πρόκειται για το Διεθνές Κέντρο Αεροπορικής Εκπαίδευσης στην Καλαμάτα, αλλά και επιμέρους προγράμματα, ανάμεσα στα οποία περιλαμβάνονται συστήματα αντιμετώπισης UAV και δύο τύποι πυραύλων: οι αντιαρματικοί Spike NLOS και οι αέρος-εδάφους Rampage.

    ΠΑΤΡΑ: 214 σημεία φόρτισης – Δημιουργούνται 10.291 σε όλη την Ελλάδα

    Με το εντυπωσιακό ποσοστό 93,4%, οι Δήμοι όλης της χώρας είπαν «ΝΑΙ» στην ηλεκτροκίνηση, στέλνοντας το μήνυμα ότι αυτός ο νέος πράσινος τρόπος μετακίνησης έχει δυναμική και μέλλον.

     

    Eιδικότερα, 252 Δήμοι -από τους συνολικά 270 που αφορούσε η πρόσκληση του Πράσινου Ταμείου- έδωσαν το «παρών» υποβάλλοντας πρόταση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την εκπόνηση Σχεδίων Φόρτισης Ηλεκτρικών Οχημάτων (ΣΦΗΟ) μέσα στο 2021.

     

    Ενδεικτικά, αναφέρονται οι 10 μεγαλύτεροι Δήμοι που μπορούν να χωροθετήσουν αναλογικά και τους περισσότερους ΣΦΗΟ:
    Δημοι και σημεία φόρτισης
    ΑΘΗΝΑΙΩΝ 664
    ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ 325
    ΠΑΤΡΕΩΝ 214
    ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ 174
    ΠΕΙΡΑΙΩΣ 164
    ΛΑΡΙΣΑΙΩΝ 163
    ΒΟΛΟΥ 144
    ΠΕΡΙΣΤΕΡΙΟΥ 139
    ΡΟ∆ΟΥ 115
    ΙΩΑΝΝΙΤΩΝ 112

     

    Ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κωστής Χατζηδάκης, δήλωσε:
    «Είναι πολύ ενθαρρυντικό το καθολικό αίτημα των Δήμων να μπουν στην εποχή της ηλεκτροκίνησης. Μας δίνει αρχικά το μήνυμα ότι υπάρχει η θέληση να μπει η πράσινη μετακίνηση στη ζωή των πολιτών.

     

    Εμείς από την πλευρά μας, από το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, υλοποιούμε μεθοδικά το σχέδιό μας για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης. Το πρώτο βήμα ήταν η κατάρτιση του απαραίτητου ρυθμιστικού πλαισίου με το νόμο περί Ηλεκτροκίνησης, το οποίο συνδυάστηκε με το πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά» που επιδοτεί τη αγορά ηλεκτρικών ΙΧ, ποδηλάτων και σκούτερ και έχει αγκαλιαστεί από τους πολίτες, ιδίως τους νέους. Το επόμενο βήμα είναι η ανάπτυξη των απαραίτητων υποδομών φόρτισης σε όλη τη χώρα, για την οποία έχουμε ζητήσει χρηματοδότηση 400 εκατ. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης. Με αυτήν την πρόσκληση του Πράσινου Ταμείου στους μεσαίους και μεγάλους Δήμους για τη χωροθέτηση των σταθμών φόρτισης αλλά και με την επόμενη που θα ακολουθήσει για τους μικρότερους, κάνουμε ένα σημαντικό βήμα ώστε η ηλεκτροκίνηση να μπει στις γειτονιές, στην καθημερινότητα του πολίτη».

    Επίθεση με βιτριόλι: Τους συνεργούς της 35χρονης ψάχνει η Αστυνομία

    Στις διασυνδέσεις της 35χρονης «βιτριολίστριας της Καλλιθέας» μέσω διαδικτύου, επικεντρώνουν τις έρευνές τους οι αστυνομικές αρχές, προκειμένου να βρουν αν υπήρχαν συνεργοί.

    Σύμφωνα με το LiveNews, η κατηγορούμενη είχε διασυνδέσεις με τέσσερα πρόσωπα -κλειδιά (μία γυναίκα και τρεις άντρες) μέσω Ίντερνετ από τον Πειραιά και το Κορωπί.

    Οι αστυνομικοί εντόπισαν τα τέσσερα άτομα και πραγματοποίησαν εφόδους στα σπίτια τους,  ενώ εστιάζουν την προσοχή τους σε κινητά και υπολογιστές.

    Ωστόσο, μέχρι στιγμής δεν έχει προκύψει σαφές στοιχείο που να αποδεικνύει αν βοήθησαν την 35χρονη στην επίθεση ή όχι.

    Μετά τα Χριστούγεννα, όμως αναμένονται τα αποτελέσματα από τα εγκληματολογικά εργαστήρια, τα οποία θα ρίξουν φως στην υπόθεση.

    H Fiat παρουσιάζει το νέο Tipo Cross

    Η οικογένεια του Tipo αποκτά ένα νέο μέλος, το οποίο έρχεται να συμπληρώσει τις εκδόσεις sedan, hatchback και station wagon. Σε επίπεδο διαστάσεων τώρα, έχει μεγαλύτερο πλάτος και ύψος, ενώ χάρη στη νέα μάσκα αποκτά ένα πιο αθλητικό στιλ. Η αυξημένη απόσταση από το έδαφος κατά 4εκ. και οι νέοι μεγαλύτεροι τροχοί ενισχύουν τη στιβαρή εικόνα, ενώ προσφέρουν και μια ψηλότερη και με καλύτερη ορατότητα θέση οδήγησης. Χάρη και στις ενσωματωμένες μπάρες οροφής, συνολικά σε σχέση με τις συμβατικές εκδόσεις του μοντέλου, το Tipo Cross έχει μεγαλύτερο ύψος κατά 7εκ.

    Η εφαρμογή νέων χαρακτηριστικών συνεχίζεται και στο εσωτερικό, όπου το νέο Tipo Cross διαθέτει ένα νέο ψηφιακό πίνακα οργάνων με μια οθόνη TFT 7 ιντσών που προσφέρει πλήθος πληροφοριών. Για πρώτη φορά επίσης διαθέσιμο είναι το σύστημα πολυμέσων Uconnect 5, το οποίο παρουσιάστηκε με το νέο ηλεκτρικό 500.

    H Fiat παρουσιάζει το νέο Tipo Cross
    Το ιταλικό μοντέλο εφοδιάζεται με δύο κινητήρες diesel απόδοσης 95 και 130 ίππων αντίστοιχα, αλλά και με τον πρωτοεμφανιζόμενο turbo κινητήρα 1.0 GSE T3 των 100 ίππων. Ο συγκεκριμένος κινητήρας αποτελεί μέλος της προηγμένης οικογένειας κινητήρων FireFly Turbo, έχει απόδοση 100 ίππων ενώ η μέγιστη ροπή των 190 Nm είναι διαθέσιμη μόλις από τις 1.500 σ.α.λ.

     

    Κορονοϊός: Σχεδόν 1,5 εκατ. ευρώ τα πρόστιμα το τριήμερο

    Σαρώνουν την χώρα για ελέγχους σχετικά με την τήρηση των μέτρων κατά του κορονοϊού οι αρμόδιες ελεγκτικές υπηρεσίες επιβάλλοντας πρόστιμα, ενώ δεν έλειψαν και οι συλλήψεις το τριήμερο που μας πέρασε.

     

    Μετά από ελέγχους 158.343 που έκαναν ΕΛ.ΑΣ., Λιμενικό Σώμα, ΔΙ.Μ.Ε.Α., Ε.Α.Δ., Σ.ΕΠ.Ε, Δημοτική Αστυνομία, Περιφέρειες το διάστημα 04-06.12.2020 καταγράφηκαν συνολικά 4.834 παραβάσεις.

     

    Επιβλήθηκαν πρόστιμα ύψους 1.476.900 ευρώ και αναστολή λειτουργίας 15 ημερών σε τέσσερις επιχειρήσεις και 7 ημέρες σε δυο επιχειρήσεις.

     

    Τους περισσότερους ελέγχους, συγκεκριμένα 146.619, έκανε η αστυνομία και αφορούσαν μη χρήση μάσκας, άσκοπη μετακίνηση και μη τήρηση λειτουργίας ειδικών κανόνων από επιχειρήσεις.

     

    Από τις χαρακτηριστικότερες παραβάσεις ήταν η σύλληψη τεσσάρων ατόμων σε κατάστημα υγειονομικού ενδιαφέροντος με παράνομα τυχερά παιχνίδια το οποίο λειτουργούσε στο κέντρο της Αθήνας κατά παράβαση των μέτρων για τον κορονοϊό και επιβλήθηκαν πρόστιμα 13.100 ευρώ. πρόστιμα συνολικού ύψους 13.100 ευρώ.

    ΒΙΝΤΕΟ: Οταν η Αλίκη Βουγιουκλάκη αποστόμωσε τον εξώστη που τη γιούχαρε -Τι είχε συμβεί

    Ο Μάκης Δελαπόρτας σε τηλεοπτική του συνέντευξη αποκάλυψε άγνωστες πτυχές από τη ζωή της αείμνηστης Αλίκης Βουγιουκλάκη.

    Στην εκπομπή «Καλύτερα δεν γίνεται», όπου βρέθηκε καλεσμένος ο Μάκης Δελαπόρτας, αναφέρθηκε σε ένα περιστατικό που είχε πληγώσει πολύ την Αλίκη Βουγιουκλάκη, όταν στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης η Αλίκη Βουγιουκλάκη είχε δεχθεί αποδοκιμασίες από κάποιους στον εξώστη. Ο τρόπος που τους αντιμετώπισε προκάλεσε το πιο θερμό χειροκρότημα του κοινού, ωστόσο μετά, όταν η Αλίκη Βουγιουκλάκη βρέθηκε μόνη της στο καμαρίνι, κατέρρευσε.

    «Στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης ήμουν μαζί της όταν τη γιούχαραν από τον εξώστη. Κανείς δεν ξέρει το παρασκήνιο και πόσο πληγώθηκε η Αλίκη. Όταν συναντηθήκαμε μετά από αυτήν την εκδήλωση, το πόσο συγκλονισμένη και απογοητευμένη ήταν στο ξενοδοχείο… Έκλαιγε ώρες ατελείωτες.

    Είναι πράγματα που δεν τα έχω πει και κάποια θα τα πάρω μαζί μου στον τάφο μου, αλλά αφού το έθιξες… Ήταν πληγωμένη κι ήταν πάρα πολύ άδικη η συμπεριφορά κάποιων ανεγκέφαλων. Εκείνη τους απάντησε πάρα πολύ ωραία: ”Με εμένα πορευθήκατε. με εμένα ταξιδέψατε, εγώ είμαι ακόμα εδώ 40 χρόνια μετά, παίρνοντας το πρώτο βραβείο για τη ”Μανταλένα”, κι εσείς είστε ακόμα στον εξώστη”. Μετά κατέρρευσε. Η Αλίκη είναι πάντως μια ανοιχτή πληγή μέσα μου, που δεν έκλεισε ποτέ. Όσο τα χρόνια περνάνε τόσο η έλλειψή της γίνεται πιο έντονη σε όλους», είπε χαρακτηριστικά ο Μάκης Δελαπόρτας.

    Παράλληλα, ο ίδιος αποκάλυψε κι άλλα περιστατικά από ηθοποιούς του ελληνικού κινηματογράφου. Οπως, για παράδειγμα, ότι ο Θανάσης Βέγγος και ο Χρήστος Χατζηχρήστος δεν μίλησαν ξανά μετά από ένα χαστούκι στα γυρίσματα του «Ηλία του 16ου», αλλά και το γεγονός ότι ο Δημήτρης Παπαμιχαήλ τα τελευταία χρόνια της ζωής του ένιωθε μεγάλη μοναξιά και εγκατάλειψη.

    Δείτε το βίντεο με το χαρακτηριστικό απόσπασμα για την Αλίκη Βουγιουκλάκη:
    Το παρασκήνιο από το περιστατικό στη Θεσσαλονίκη.

     

     

     

     

     

     

    https://www.youtube.com/watch?v=BcQoJxzq1ps&feature=emb_title

     

     

     

     

     

    ΥΠΕΝ: Οι 11 αλλαγές που φέρνει ο νέος χωροταξικός-πολεοδομικός νόμος

    Οι 11 αλλαγές που φέρνει ο νέος χωροταξικός νόμος
    Μπαίνει τάξη στην άναρχη εκτός σχεδίου δόμηση: Μειώνονται κατά 10% οι συντελεστές δόμησης για τις εκτός σχεδίου περιοχές και καταργούνται οι παρεκκλίσεις αρτιότητας. Πρόκειται για τις παρεκκλίσεις που αφορούσαν σε οικόπεδα εκτός σχεδίου κάτω των 4 στρεμμάτων. Δεν αλλάζει τίποτα για την εκτός σχεδίου δόμηση στα 4 στρέμματα και άνω μέχρι την υιοθέτηση των τοπικών πολεοδομικών σχεδίων.

     

    Όσοι ιδιοκτήτες θέλουν να χτίσουν με βάση το υπάρχον καθεστώς έχουν τουλάχιστον 6 χρόνια να το κάνουν. Ειδικότερα, εντός της προβλεπόμενης μεταβατικής περιόδου των δύο ετών, οι ιδιοκτήτες οικοπέδων εκτός σχεδίου κάτω των 4 στρεμμάτων έχουν τη δυνατότητα να προχωρήσουν στην έκδοση οικοδομικής άδειας, χωρίς όμως να «μετράει» ο χρόνος που χρειάζεται για τις άδειες του δασαρχείου ή της αρχαιολογικής υπηρεσίας. Η οικοδομική άδεια ισχύει για 4 επιπλέον χρόνια. Συμπερασματικά, οι ιδιοκτήτες που έχουν λόγους να βιάζονται για την αξιοποίηση της περιουσίας τους έχουν στη διάθεσή τους τουλάχιστον 6 χρόνια για να το κάνουν. Από την άλλη, όσοι ιδιοκτήτες δεν βγάλουν οικοδομική άδεια κατά τη μεταβατική περίοδο θα μπορούν να χτίσουν βάσει των όσων θα ορίσουν τα Τοπικά ή Ειδικά Πολεοδομικά σχέδια που θα εκπονηθούν, όπως άλλωστε συμβαίνει σήμερα στις περιοχές όπου υπάρχει πολεοδομικός σχεδιασμός.

    Στόχος είναι να έχει καλυφθεί όλη η χώρα με Τοπικά Πολεοδομικά Σχέδια μέχρι το 2028 και για αυτό προβλέπεται σημαντική ευρωπαϊκή χρηματοδότηση. Το πιο σημαντικό είναι, όμως, ότι μέχρι το δεύτερο τρίμηνο του 2023 θα έχουν εγκριθεί τα τοπικά πολεοδομικά σχέδια σε περίπου 350 δημοτικές ενότητες, δηλαδή περίπου στο 32% της χώρας. Στις περιοχές έντονου οικοδομικού ενδιαφέροντος (π.χ. νησιά και τουριστικές περιοχές) τα σχέδια θα έχουν ολοκληρωθεί ακόμη πιο νωρίς, μιας και έχουν απόλυτη προτεραιότητα.

    Μπαίνουν φραγμοί στη χωρίς κανόνες χωροθέτηση βιομηχανιών και επιχειρήσεων: Ο περιορισμός της άναρχης εκτός σχεδίου δόμησης συνδυάζεται με σημαντική ενίσχυση του σχεδιασμού και της οργανωμένης χωροθέτησης. Έτσι περιορίζεται, για παράδειγμα, ο συντελεστής δόμησης για μεμονωμένες βιομηχανικές δραστηριότητες, και μάλιστα κατά 33%. Από την άλλη, τόσο στα επιχειρηματικά πάρκα για τη βιομηχανία όσο και στους οργανωμένους υποδοχείς που αφορούν άλλες δραστηριότητες (εφοδιαστική κλπ.) αυξάνονται αισθητά οι συντελεστές δόμησης. Πρόκειται για μια πρακτική που εφαρμόζεται σε όλο τον κόσμο και δημιουργεί σημαντικές συνέργειες και προστιθέμενη αξία για την οικονομία, αλλά και περιβαλλοντικά οφέλη.
    Ψηφιοποιείται και επιταχύνεται η έκδοση οικοδομικών αδειών: Γίνεται πιο εύκολη η ζωή πολιτών και μηχανικών, καθώς το σύνολο των οικοδομικών αδειών εκδίδεται αυτόματα ύστερα από την ηλεκτρονική υποβολή του φακέλου με τα απαιτούμενα δικαιολογητικά και τις αναγκαίες εγκρίσεις. Στην περίπτωση των οικοδομικών αδειών κατηγορίας 1 και 2, θεσμοθετείται ελαφριά διαδικασία υποχρεωτικής προέγκρισης, κατά την οποία η υπηρεσία ελέγχει κάποια βασικά στοιχεία της άδειας και στη συνέχεια η άδεια εκδίδεται -με ευθύνη φυσικά του μηχανικού- με το πάτημα ενός κουμπιού.
    Μπαίνει σε μια σειρά η κακή κατάσταση με τις Πολεοδομίες: Είναι γνωστή η ταλαιπωρία που βιώνουν πολίτες και επενδυτές κατά την έκδοση οικοδομικών αδειών. Για την αντιμετώπιση αυτής της κατάστασης συγκροτείται μία Υ.ΔΟΜ. (Υπηρεσία Δόμησης) ανά Περιφέρεια (ή περιφερειακή ενότητα βάσει των πραγματικών αναγκών) μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2021, η οποία θα διαθέτει επαρκές στελεχιακό δυναμικό, ώστε να επιταχυνθούν οι διαδικασίες προέγκρισης ή αναθεώρησης οικοδομικής άδειας. Παράλληλα, δημιουργείται μία Κεντρική Υπηρεσία Δόμησης (Κ.Υ.ΔΟΜ.) στο Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, στην οποία θα υποβάλλονται οικοδομικές άδειες που έχουν ιδιαίτερη σημασία για την εθνική οικονομία και την προστασία του περιβάλλοντος. Αφορά στρατηγικές επενδύσεις, επενδύσεις άνω των 500.000 ευρώ ή σε κτήρια άνω των 3.000 τ.μ. που χρηματοδοτούνται από ευρωπαϊκούς πόρους, καθώς και υποθέσεις που μένουν «κολλημένες» πάνω από 3 μήνες στις Πολεοδομίες, με τις ίδιες πάντα εγγυήσεις και ασφαλιστικές δικλείδες που ισχύουν για τις Υ.ΔΟΜ. Επίσης, δίνεται λύση στο ζήτημα των αντιφατικών ερμηνειών της νομοθεσίας, μετά από εισήγηση του ΚΕΣΥΠΟΘΑ. Οι Υ.ΔΟΜ. των Δήμων είναι υποχρεωμένες να εφαρμόσουν τις δεσμευτικές ερμηνείες των πολεοδομικών διατάξεων που εκδίδονται από το ΥΠΕΝ.
    Κερδίζουν οι ιδιοκτήτες διατηρητέων και άλλες κατηγορίες ιδιοκτητών μέσω της Ψηφιακής Τράπεζας Γης: Με την ενεργοποίηση της Μεταφοράς Συντελεστή Δόμησης, μπαίνει τέλος μια «ομηρία» ετών για πολλούς ιδιοκτήτες διατηρητέων κτηρίων που δεν μπορούν να αξιοποιήσουν τον συντελεστή δόμησης που θα δικαιούνταν υπό άλλες συνθήκες. Την ίδια στιγμή, δίνεται η δυνατότητα δημιουργίας κοινόχρηστων χώρων σε χώρους που παραμένουν για χρόνια δεσμευμένοι, αλλά αναξιοποίητοι, κάνοντας πλέον εφικτή την αποζημίωση των ιδιοκτητών. Ουσιαστικά, το «περίσσευμα» συντελεστή δόμησης από περιοχές και κτίρια στις οποίες δεν μπορεί να αξιοποιηθεί, μεταφέρεται σε περιοχές όπου υπάρχει «έλλειμα» βάσει περιβαλλοντικών κριτηρίων. Ο μηχανισμός με τον οποίο επιτυγχάνεται αυτό, εύκολα, γρήγορα και απρόσωπα, ονομάζεται Ψηφιακή Τράπεζα Γης. Η μεταφορά συντελεστή δόμησης δεν θα γίνεται άναρχα, αλλά μόνο σε αυστηρά προκαθορισμένες περιοχές, τις Ζώνες Υποδοχής Συντελεστή (ΖΥΣ) με ξεκάθαρους κανόνες. Επιπλέον, όποιος αγοράζει συντελεστή δόμησης θα καταβάλει στον δήμο ένα επιπλέον 5% που θα προορίζεται για τη δημιουργία κοινόχρηστων χώρων.
    Διευκολύνονται ιδιοκτήτες και επενδυτές με την απλοποίηση των χρήσεων γης: Μπαίνουν οι βάσεις για την απλοποίηση των χρήσεων γης, ώστε πολίτες και επενδυτές να γνωρίζουν πού μπορούν να χτίσουν τι και να μπορούν να αξιοποιούν τη γη τους χωρίς απαρχαιωμένους γραφειοκρατικούς περιορισμούς.
    Συγκεκριμένα, μειώνονται οι γενικές χρήσεις -με Προεδρικό Διάταγμα που θα προωθηθεί αμέσως μετά την ψήφιση του νέου νόμου- ώστε το σύστημα να είναι πιο ευέλικτο και να διευκολύνει τις μεικτές χρήσεις γης, όπως γίνεται σε όλη την Ευρώπη. Επίσης, καθιερώνεται η Εθνική Ονοματολογία Χρήσεων Γης που θα εφαρμόζεται σε όλα τα είδη σχεδίων χρήσεων γης με ενιαίο τρόπο και αντιστοιχίζονται οι χρήσεις γης με τους σχετικούς ΚΑΔ (Κωδικούς Αριθμούς Δραστηριότητας), καθώς και με τις κατηγορίες της περιβαλλοντικής αδειοδότησης. Δημιουργείται έτσι μια «κοινή γλώσσα» μεταξύ χωροταξίας, περιβαλλοντικής πολιτικής και οικονομίας, ώστε πολίτες και επενδυτές να μη χάνονται στο λαβύρινθο των διαφορετικών όρων και συστημάτων αδειοδότησης.

    Τελειώνει η ομηρία των πολιτών από τις ρυμοτομικές απαλλοτριώσεις: Προβλέπεται η αυτοδίκαιη άρση των ρυμοτομικών απαλλοτριώσεων εάν παρέλθει μεγάλο διάστημα από την υποβολή τους. Ορίζεται επίσης ότι μια ρυμοτομική απαλλοτρίωση μπορεί να επανεπιβληθεί μόνο μία φορά.
    Μπαίνει τέλος στη «φάμπρικα» με τους ναΐσκους και τα ναΰδρια: Επί χρόνια μικροί ναοί χρησιμοποιούνταν προσχηματικά προκειμένου να γίνονται όχημα για αυθαίρετες κατασκευές, ιδιαίτερα στα νησιά. Με τις ρυθμίσεις του νόμου επιβάλλεται για την ανέγερση ιδιωτικών ναϋδρίων η ύπαρξη κατά κανόνα άρτιου οικοπέδου, δηλαδή 4.000 τ.μ., χωρίς να αλλάζει η δυνατότητα ανέγερσης ναών από εκκλησιαστικά νομικά πρόσωπα δημοσίου ή ιδιωτικού δικαίου στα μικρά οικόπεδα (500 τ.μ.).
    Οι γειτονιές γίνονται πιο φιλικές στους πολίτες μέσω της «απόσυρσης» ορόφων ή κτηρίων: Παρέχονται κίνητρα στους ιδιοκτήτες για «απόσυρση» ορόφων ή ολόκληρων κτηρίων με στόχο την αναβάθμιση του αστικού τοπίου, χωρίς κόστος για το δημόσιο και με δίκαιη αποζημίωση των ιδιοκτητών..
    Δίνονται κίνητρα για την κατασκευή κτιρίων φιλικών στο περιβάλλον: Κτίρια που κατασκευάζονται με υψηλές προδιαγραφές ενεργειακής απόδοσης θα δικαιούνται επιπλέον συντελεστή δόμησης.
    Βελτιώνεται η προσβασιμότητα των κτηρίων σε άτομα με αναπηρία και εμποδιζόμενα άτομα: Παρέχονται κίνητρα για την ενίσχυση της προσβασιμότητας των κτηρίων για τους συνανθρώπους μας με αναπηρίες. Σε αυτό το πλαίσιο, μεταξύ άλλων, προβλέπονται τα εξής:
    Η δυνατότητα εγκατάστασης κατασκευών, όπως ειδικές ράμπες εκτός της ρυμοτομικής γραμμής.
    Η προσθήκη ανελκυστήρων σε κτίρια, όπου δεν υπήρχε σχετική πρόβλεψη στην αρχική οικοδομική άδεια.
    Κατασκευές που εξυπηρετούν άτομα με ειδικές ανάγκες (πλατύσκαλα, ανελκυστήρες) δεν προσμετρώνται στον συντελεστή δόμησης.

     

    Δήμος Πατρέων: Ασφαλής χώρος για πρόβες η αίθουσα του χορευτικού

    Σε έναν ασφαλή χώρο πραγματοποίησης προβών, με την απαιτούμενη ατομική και συλλογική προστασία, όταν αποφασιστεί η άρση των μέτρων που έχουν επιβληθεί, μετατράπηκε η αίθουσα του χορευτικού τμήματος, που βρίσκεται (στο κτίριο του ΚΕΠ) στο παλαιό λιμάνι.
    Για την προστασία όσων συμμετέχουν στα τμήματα εκμάθησης και των εκπαιδευτών, οριοθετήθηκαν τα σημεία στα οποία πρέπει να βρίσκονται οι χορευτές στην αίθουσα προβών, τοποθετήθηκαν ερμάρια και έγινε συντήρηση και η προβλεπόμενη διάταξη οργάνων στην αίθουσα της ορχήστρας του χορευτικού.
    Ο Πολιτιστικός Οργανισμός συνεχίζει τις παρεμβάσεις σε όλα τα κτίρια στα οποία στεγάζονται οι δομές του, σε συνδυασμό με την διαμόρφωση των απαιτούμενων συνθηκών προστασίας.

    ΜΕ ΑΥΤΟΘΥΣΙΑ: Ο Αχαιός ποδοσφαιριστής που έσωσε ηλικιωμένη γυναίκα!

    Σπουδαία πράξη από τον Στέφανο Τριανταφύλλου. Ο αρχηγός της ΑΕ Αιγίου διέσωσε μια ηλικιωμένη γυναίκα, της οποία το διαμέρισμα έπιασε φωτιά, αφού προηγουμένως έσπασε την πόρτα! Την είδηση έκανε γνωστή η διοίκηση της ομάδας που εξέδωσε ανακοίνωση:
    «Μόνο χαρά και υπερηφάνεια νιώθουμε για ένα δικό μας παιδί. Πιο συγκεκριμένα σήμερα το πρωί σε διαμέρισμα που είναι δίπλα από τον κήπο τον Υψηλών Αλωνιών έπιασε φωτιά με αποτέλεσμα να κινδυνεύει η ζωή της ηλικιωμένης ιδιοκτήτριας του. Ο αρχηγός της ομάδας μας Στέφανος Τριανταφύλλου που τυχαίως εργαζόταν σε κοντινή απόσταση, έτρεξε γρήγορα και με αυτοθυσία αφού έσπασε την πόρτα του διαμερίσματος διέσωσε την ηλικιωμένη γυναίκα. Ως διοίκηση της ΑΕ Αιγίου σε συγχαίρουμε για αυτή την πράξη σου και είμαστε περήφανοι που είσαι μέλος της ομάδας μας!».