Και σήμερα η ΕΛ.ΑΣ. έχει στήσει μπλόκα για τον κορονοϊό στην Πάτρα. Συγκεκριμένα:
Ηρώων Πολυτεχνείου κα Νόρμαν
Γεωργίου Παπανδρέου και Βενιζέλου
Αγίας Σοφίας Κωνσταντινουπόλεως
Πλατεία Δύμης
Φανάρια Αλισσού
Και σήμερα η ΕΛ.ΑΣ. έχει στήσει μπλόκα για τον κορονοϊό στην Πάτρα. Συγκεκριμένα:
Ηρώων Πολυτεχνείου κα Νόρμαν
Γεωργίου Παπανδρέου και Βενιζέλου
Αγίας Σοφίας Κωνσταντινουπόλεως
Πλατεία Δύμης
Φανάρια Αλισσού
Η UEFA έχει στείλει τον Ρουμάνο διαιτητή Σεμπάστιαν Κολτέσκου σε ξενοδοχείο στο Παρίσι, καθώς φοβούνται για την ασφάλειά του μετά το ρατσιστικό σχόλιο που έκανε στο ματς της Παρί Σεν Ζερμέν με την Μπασακσεχίρ.
Σύμφωνα με τα ξένα δημοσιεύματα, υπό τον φόβο να του επιτεθούν, αλλά και γιατί κρίνεται αναγκαίο να φρουρείται μέχρι να επιστρέψει στην πατρίδα του, αποφασίστηκε να υπάρχουν τέσσερις σωματοφύλακες κοντά του. Μάλιστα, οι σωματοφύλακες εμφανίστηκαν στα αποδυτήρια μετά τη λήξη του αγώνα και τον συνόδεψαν ως το ξενοδοχείο.
Την ίδια ώρα, στην Ρουμανία γίνεται λόγος για έναν συναισθηματικά «εύθραυστο» άνθρωπο, ο οποίος είχε αποπειραθεί να αυτοκτονήσει δύο φορές πριν από 12 χρόνια.
Σύμφωνα με τον δημοσιογράφο Εμάνουελ Ροσού, το 2008 αντιμετώπιζε προβλήματα στο γάμο του και ο υποβιβασμός του ως διαιτητή στην Ρουμανία, τον «έσπρωξε» στο να αυτοκτονήσει και χρειάστηκαν οι φωνές των γειτόνων του από το να τον μεταπείσουν να πηδήξει από τον τρίτο όροφο της πολυκατοικίας που διέμενε. H υπόθεση μάλιστα είχε πάρει διαστάσεις στην πατρίδα του.
Ο Κολτέσκου χθες προκάλεσε σάλο αναφέροντας τον βοηθό προπονητή της Μπασακσεχίρ στον πρώτο διαιτητή ως «μαύρο», κάτι που ακούστηκε ακόμη και από την τηλεοπτική μετάδοση, με την τουρκική ομάδα να αποχωρεί από το γήπεδο και το θέμα να απασχολεί ακόμη και τον Τούρκο πρόεδρο, Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν.
Ο βασικός κορμός του νόμου για τις Πανελλαδικές, σύμφωνα με το «Βήμα», θα περιλαμβάνει ένα σχέδιο περικοπής τμημάτων ΑΕΙ («Αθηνά Νο2») και μια μέθοδο εισαγωγής στα πανεπιστήμια με βάση συναρτώμενη από τον μέσο όρο της πανελλαδικής επίδοσης όλων των υποψηφίων για τα ανώτατα Ιδρύματα που διαγωνίζονται κάθε καλοκαίρι.
Οι παραπάνω τροποποιήσεις στις Πανελλαδικές θα οδηγήσουν σε μείωση των εισακτέων από το 2021.
«Κόβεται» το 10% των τμημμάτων
Κατά το ίδιο δημοσίευμα, στο μηχανογραφικό που θα συμπληρώσουν το καλοκαίρι του 2021 οι υποψήφιοι για την ανώτατη εκπαίδευση της χώρας θα βρουν λιγότερα τμήματα από όσα υπήρχαν πέρυσι, καθώς στη διάρκεια των επόμενων μηνών θα κριθεί ποια από τα τμήματα των ΤΕΙ που έγιναν πέρυσι βιαστικά συνιστώσα των πανεπιστημίων θα πρέπει να σταματήσουν να λειτουργούν.
Παρότι δεν έχει ακόμα «κλειδώσει» το ποσοστό, εκτιμάται ότι περί το 10% του συνόλου των τμημάτων της ανώτατης εκπαίδευσης θα κοπεί. Σχετική μελέτη έχει προετοιμάσει η Εθνική Αρχή για την Ανώτατη Εκπαίδευση (ΕΘΑΑ), η οποία έλαβε υπόψιν κρίσιμα κριτήρια όπως ο αριθμός των πρώτων προτιμήσεων που έχουν τα τμήματα των πανεπιστημίων καθώς και ο ρυθμός αποφοίτησης -καθώς αρκετοί πρωτοετείς εισάγονται σε σχολές αλλά στη συνέχεια τις εγκαταλείπουν.
Κύκλοι σπουδών αντί νέων ΤΕΙ
Το υπουργείο Παιδείας, σύμφωνα με το «Βήμα», έχει ετοιμάσει ένα σχέδιο και για την ανώτατη τεχνολογική εκπαίδευση, αναγνωρίζοντας ότι τα ΤΕΙ είχαν χάσει τον εφαρμοσμένο χαρακτήρα τους πολύ πριν καταργηθούν.
Συγκεκριμένα μελετάει τον σχεδιασμό και την ίδρυση νέων τριετών κύκλων σπουδών στο εσωτερικό των πανεπιστημίων που θα αντικαταστήσουν τα ΤΕΙ και θα επαναφέρουν την ανώτατη τεχνολογική εκπαίδευση στον «χάρτη» και τις ειδικότητές τους στην ελληνική αγορά εργασίας. Οι απόφοιτοί τους θα έχουν επαγγελματικά προσόντα επιπέδου 6 (πανεπιστημιακός τίτλος) στο Εθνικό και Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Προσόντων.
Τι θα ισχύσει για τις βάσεις στα ΑΕΙ
Αλλαγές αναμένονται και σε ό,τι αφορά τις βάσεις. Οπως επισημαίνει το «Βήμα», η βάση εισαγωγής πλέον δεν θα είναι ένας απόλυτος αριθμός, αλλά θα είναι ένα βαθμολογικό όριο που θα επιλέγεται κατά περίπτωση και επιστήμη, σε συνάρτηση με τον γενικό μέσο όρο της επίδοσης όλων των υποψηφίων πανελλαδικά.
Εν ολίγοις, εάν ο μέσος όρος της επίδοσης όλων των υποψηφίων στις πανελλαδικές εξετάσεις μιας χρονιάς είναι π.χ. το 11, το κάθε τμήμα θα μπορεί να αναπροσαρμόζει τη βάση εισαγωγής στα μαθήματά του λίγο προς τα πάνω ή λίγο προς τα κάτω από αυτό, ανάλογα με τις επιλογές του και με τα δεδομένα της κάθε εξεταστικής περιόδου. Η βάση εισαγωγής στα ΑΕΙ, έτσι, δεν θα είναι ενιαία, αλλά ούτε και η ίδια κάθε χρονιά. Θα βρίσκεται σε ευθεία σχέση και θα εξαρτάται από τις επιδόσεις των υποψηφίων την κάθε χρονιά, οπότε θα αποτελεί έναν βαθμό που καθορίζεται από αυτήν.
Για την αλλαγή στις βάσεις αναμένεται να κατατεθεί τροπολογία ώστε το νέο σύστημα να εφαρμοστεί από τις Πανελλαδικές 2021.
Τα κριτήρια χρηματοδότησης των ΑΕΙ
Κατά το ίδιο δημοσίευμα, η νέα Αρχή για την ανώτατη εκπαίδευση και ο πρόεδρός της Π. Μήτκας αυτόν τον καιρό επεξεργάζονται τα κριτήρια με τα οποία θα γίνει η χρηματοδότηση των ΑΕΙ το 2022, όπου και ένα 20% των χρημάτων τους θα δίνεται βάσει αξιολόγησης.
Τα κριτήρια αυτά θα είναι 6 και θα είναι ποιοτικά, δηλαδή: επίπεδο εκπαίδευσης, έρευνα, σύνδεση με την κοινωνία, διεθνοποίηση, ποιότητα πανεπιστημιακού περιβάλλοντος, διαδικασίες διασφάλισης της ποιότητας.
Θα είναι στην ευχέρεια του κάθε Ιδρύματος να επιλέξει αν θα κριθεί σε κάποια συγκεκριμένα κριτήρια από αυτά, ανάλογα με την ιδιαίτερη φυσιογνωμία του και τις επιστημονικές ή άλλες περιοχές στις οποίες διακρίνεται. Οπως είναι γνωστό, με τον νόμο που ψηφίστηκε ήδη από την κυβέρνηση, στον επόμενο προϋπολογισμό τους περίπου 91 εκατομμύρια ευρώ θα δοθούν στα ΑΕΙ (με πρώτο από πλευράς μεγέθους το Αριστοτέλειο της Θεσσαλονίκης) βάσει κριτηρίων.
Ο Πατρινός Πάρης Λαλιώτης με τις ιδιαίτερες και εντυπωσιακές δημιουργίες πλέον έχει καθιερωθεί στο χώρο της μόδας εντός και εκτός Ελλάδας.
Απίστευτες κατασκευές headpieces, bodysuits, heels και φορέματα σε γεωμετρικές γραμμές κάνουν τις δημιουργίες του Πάρη Λαλιώτη μοναδικές.
Οι περίτεχνες δημιουργίες του έχουν γίνει πλέον must για τον Λάκη Γαβαλά και δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι έχει προτιμήσει τον Πάρη Λαλιώτη για αρκετές τηλεοπτικές του εμφανίσεις.
Την Τρίτη το απόγευμα στο παιχνίδι μόδας My Style Rocks επέλεξε να φορέσει αξεσουάρ του Πατρινού σχεδιαστή και φυσικά έκλεψε τις εντυπώσεις.
Οι δημιουργίες του Πάρη Λαλιώτη αποδεικνύουν ότι η μόδα δεν έχει όρια και ότι η ένδυση με την τέχνη είναι αναπόσπαστα κομμάτια και αυτό!
Τα στοιχεία της ΑΑΔΕ από τα μητρώα των οφειλετών του Δημοσίου, όπως τα επεξεργάστηκε το Γραφείο του Προϋπολογισμού του Κράτους, είναι πραγματικά αποκαλυπτικά, συνάμα εξοργιστικά. Στο τέλος του τρίτου τριμήνου καταγράφηκε σημαντική μείωση κατά 483.436 πρόσωπα (φυσικά και νομικά) σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο, με αποτέλεσμα να διαμορφώνεται στους 3.867.892 οφειλέτες. Η συγκεκριμένη μεταβολή ερμηνεύεται εν μέρει από τον μεγάλο αριθμό των χρεών σε αναστολή είσπραξης στο πλαίσιο των μέτρων αντιμετώπισης των επιπτώσεων του COVID19.
Ποιες κατηγορίες οφειλετών μειώθηκαν -Αυξήθηκαν οι οφειλέτες άνω του εκατομμυρίου
Το μεγαλύτερο μέρος της μείωσης των οφειλετών εντοπίζεται στην κατηγορία που αφορά σε χρέη μικρότερα από 50 ευρώ (μείωση κατά 249.882 οφειλέτες). Στις κατηγορίες οφειλής μέχρι τα 20.000 ευρώ, η πτώση του αριθμού των οφειλετών σε ετήσια βάση συνοδεύεται από μείωση του ληξιπρόθεσμου υπολοίπου. Ενδεικτικά, στο εύρος οφειλής μεταξύ 500 και 10.000 ευρώ ο αριθμός των οφειλετών μειώθηκε κατά 84.250 πρόσωπα, ενώ παράλληλα σημειώθηκε μείωση του ληξιπρόθεσμου υπολοίπου κατά 146,6 εκατ. Ευρώ.
Τι γίνεται, όμως, στα… ρετιρέ; Το μεγαλύτερο μέρος της αύξησης του συνολικού ληξιπρόθεσμου υπολοίπου κατά 1,287 δισ ευρώ, σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2019, πηγάζει από τους οφειλέτες με ύψος οφειλής άνω του 1 εκατ. Ευρώ:
αύξηση του ληξιπρόθεσμου υπολοίπου σε αυτήν την κατηγορία κατά 1,117,2 δισ. Ευρώ
αύξηση του αριθμού των οφειλετών αυτής της κατηγορίας κατά 151 πρόσωπα
Αυξήθηκαν και οι οφειλές από τις επιχειρήσεις
Σημαντική είναι η «συνεισφορά» των επιχειρήσεων, καθώς οι οφειλές τους αυξήθηκαν κατά 691,4 εκατ. ευρώ, ενώ το ύψος του ληξιπρόθεσμου υπολοίπου τους σε αυτήν την κατηγορία οφειλής άγγιξε τα 62 δις ευρώ!!!
Αντίστοιχα, το πλήθος των νομικών προσώπων που οφείλουν πάνω από 1 εκατ. Ευρώ, διαμορφώθηκε στα 5.047, σημειώνοντας αύξηση σε ετήσια βάση κατά 102 επιχειρήσεις. Στο πεδίο των ασφαλιστικών εισφορών- η άλλη όψη του ίδιου νομίσματος- το σύνολο των ληξιπρόθεσμων ασφαλιστικών οφειλών στο τέλος του τρίτου τριμήνου του 2020 διαμορφώθηκε στα 37,4 δις ευρώ, δηλαδή παρουσίασε αύξηση κατά 392,7 εκατ. ευρώ σε σχέση με το προηγούμενο τρίμηνο.
Πού οφείλεται η αύξηση στις συνολικές οφειλές
Σε ετήσια βάση παρατηρείται σημαντική αύξηση στις συνολικές οφειλές κατά περίπου 1,8 δις ευρώ, η οποία οφείλεται τόσο στην αύξηση των πρόσθετων τελών (κατά 1,2 δις ευρώ), όσο και στην αύξηση των κύριων οφειλών κατά 623,5 εκατ. ευρώ. Αναλυτικότερα, στην κατηγορία οφειλής μεταξύ 500 και 10.000 ευρώ, στην οποία καταγράφεται το μεγαλύτερο μέρος (58%) των μητρώων, παρατηρείται η μεγαλύτερη αύξηση κύριων οφειλών προς τα ασφαλιστικά ταμεία (κατά 492,1 εκατ. ευρώ). Αντίθετα, στην κατηγορία οφειλής μεταξύ 10.000 και 100.000 ευρώ, στην οποία συγκεντρώνεται περίπου το μισό από το σύνολο των κύριων οφειλών (44%), διαπιστώνεται μείωση του ύψους των κύριων οφειλών (κατά 460,4 εκατ. ευρώ).
Με αυτά τα δεδομένα, το οικονομικό επιτελείο θα λάβει αποφάσεις στις αρχές του 2021 για το πώς θα διαχειριστεί τα χρέη της πανδημίας, επιχειρώντας να κρατήσει- για ευνόητους λόγους- χαμηλά τον πήχη των προσδοκιών. Ωστόσο, η αγορά έχει ήδη προεξοφλήσει ένα γενναίο λίφτινγκ στις ρυθμίσεις για τα «παγωμένα» χρέη των δύο lockdown, προκειμένου να ορθοποδήσει.
Σεισμός σημειώθηκε λίγο μετά τις 9 το πρωί της Τετάρτης στην Εύβοια, ενώ έγινε αισθητός και στην Αττική.
Ο Δήμος Καλαβρύτων σε ανακοίνωσή του αναφέρει:
Φέτος συμπληρώνονται 77 χρόνια από το Ολοκαύτωμα των Καλαβρύτων, από την ολοκληρωτική καταστροφή της πόλεως των Καλαβρύτων και χωριών της ευρύτερης επαρχίας, βάσει ενός οργανωμένου σχεδίου – «Επιχείρηση Καλάβρυτα» (Unternehmen “Kalavryta”), το οποίο εξυφάνθηκε απ’ τη ναζιστική Γερμανία και εκτελέστηκε απαρέγκλιτα και χωρίς έλεος από τον στρατό της Βέρμαχτ από τις 5 έως -15 Δεκεμβρίου 1943.
Το Ολοκαύτωμα των Καλαβρύτων, ένα ημερολόγιο αίσχους και φρίκης –αλλά και μεγαλείου, ξεπεσμού και ανάτασης του ανθρώπου συγχρόνως, ίσως η μελανότερη σελίδα της σύγχρονης ιστορίας του τόπου μας, αποτελεί στίγμα για τον σύγχρονο ευρωπαϊκό πολιτισμό και αναγνωρίζεται διεθνώς ως πράξη ντροπής για ολόκληρη την πολιτισμένη ανθρωπότητα.
Ο Δήμος της Μαρτυρικής πόλης των Καλαβρύτων κάθε χρόνο, αποτίνοντας το οφειλόμενο χρέος προς τους εκτελεσθέντες από τους Γερμανούς συμπατριώτες μας, σχεδιάζει με προσοχή και ευαισθησία εκδηλώσεις μνήμης και τιμής αφιερωμένες στους νεκρούς του ’43, που πραγματοποιούνται με τη συμμετοχή πλήθους κόσμου και επίσημων προσκεκλημένων μέσα σε κλίμα ανθρώπινης συγκίνησης και ευλάβειας, πένθους και βαθιάς περισυλλογής.
Ωστόσο, η φετινή επέτειος είναι διαφορετική. Ο Δήμος Καλαβρύτων, λόγω της ταχείας εξάπλωσης του Κορωνοϊού στη χώρα μας, με σεβασμό προς τις συστάσεις των ειδικών και τηρώντας τα μέτρα της πολιτείας, ενημερώνει τους δημότες του και κάθε ενδιαφερόμενο ότι οι προγραμματισμένες εκδηλώσεις της 77ης επετείου από το Ολοκαύτωμα των Καλαβρύτων, θα έχουν διαφορετικό χαρακτήρα και θα περιοριστούν στην τέλεση επιμνημόσυνης δέησης στον τόπο του μαρτυρίου χωρίς την παρουσία πολιτών και προσκεκλημένων καθώς τη δεδομένη χρονική στιγμή κυρίαρχο ζήτημα αποτελεί η διασφάλιση της δημόσιας υγείας.
Κάτω από αυτές τις συνθήκες καλούμαστε να τιμήσουμε τους νεκρούς του Καλαβρυτινού Ολοκαυτώματος. Ας πράξουμε τούτο νοερώς, ας γίνει η φετινή επέτειος αφορμή αναστοχασμού με όσα μας εμπνέουν και μας καθοδηγούν.
Σ’ αυτή τη δύσκολη για όλους μας συγκυρία, αυτό είναι ίσως το υψηλότερο χρέος και η μεγαλύτερη τιμή που πρέπει στους νεκρούς του ΄43. Ας γίνει η φετινή επέτειος αφετηρία εσωτερικής αναζήτησης και επανατοποθέτησής μας ως άτομα και ως κοινωνία στο χθες, στο σήμερα και στο αύριο.
Στολισμένη και φωτισμένη η Πάτρα, άδεια όμως και έρημη από κόσμο, με τα βράδια να μην κυκλοφορεί σχεδόν τίποτα.
Αυτές οι νύχτες, σε μία Πάτρα γιορτινή που άλλοτε ήταν γεμάτη από ζωή, είναι σίγουρα διαφορετικές, έχουν κάτι το ιδιαίτερο, ένα υποβλητικό και μυσταγωγικό ύφος που σε βάζουν στο πεδίο τους.
Φώτα από τη μία, ερημιά από την άλλη και παντού σιωπή. Μια σιωπή που βασιλεύει στους δρόμους, τόσο έντονα και τόσο ζωηρά που φτάνει να είναι εκκωφαντική. Δηλώνοντας έτσι στην ουσία την ύπαρξη της ζωής ακόμα και μέσα σε ένα τόσο μελαγχολικό γιορτινό σκηνικό.
(Οι φωτογραφίες είναι της Μαρίας Μαρίζας Χριστοπούλου).