Πτώση αεροπλάνου στην Κίνα: “Όλοι αναίσθητοι” πριν την τελική βουτιά – Τα σενάρια για τα αίτια της συντριβής

    Ημερομηνία:

    PSIFIOPOIISI

    Απαντήσεις στα ερωτήματα για το τι προκάλεσε την συντριβή του αεροσκάφους της China Eastern Airlines στα βουνά της νοτιοανατολικής Κίνας με αποτέλεσμα τον θάνατο 132 επιβαινόντων σε αυτό, αναζητούν ειδικοί εμπειρογνώμονες και οι αρμόδιες αρχές.

    Σύμφωνα με την αρχική εκτίμηση της ειδικού σε θέματα αεροπορίας Σάλι Γκέτιν στη βρετανική Sun, “όλοι όσοι επέβαιναν στο αεροσκάφος θα πρέπει να ήταν αναίσθητοι” την ώρα που έκανε την τελική “βουτιά” και συνετρίβη. Εκτιμά, επίσης, ότι ο πιλότος θα πρέπει να ανάκτησε τις αισθήσεις του μετά την απώλεια ελέγχου και να έκανε προσπάθειες να επαναφέρει το Boeing στην πορεία του.

    “Τα δεδομένα πτήσης υποδηλώνουν ότι υπήρξε ένα διάστημα 10 έως 20 δευτερολέπτων, όπου ένας ή περισσότεροι από τους πιλότους ανάκτησαν τις αισθήσεις τους και προσπάθησαν να σώσουν το αεροπλάνο”.

    Πτώση αεροπλάνου στην Κίνα: "Όλοι αναίσθητοι" πριν την τελική βουτιά - Τα σενάρια για τα αίτια της συντριβής

    “Οι συνθήκες που προκάλεσαν στο σοκαριστικό δυστύχημα είναι πολύ διαφορετικές από εκείνες που αφορούν τις πολύνεκρες συντριβές άλλων Boeing 737 MAX των εταιριών Lion Air και Ethiopian Airlines, δυστυχήματα στα οποία σκοτώθηκαν συνολικά 346 άνθρωποι” σημειώνει επίσης.

    Τα διαφορετικά σενάρια που εξετάζονται

    Ειδικοί εμπειρογνώμονες υποστηρίζουν ότι το αεροπλάνο πιθανότατα κατέρρευσε λόγω “συμβάντος απώλειας ελέγχου”.

    Ο Άρθουρ Ρόου, ειδικός συνεργάτης στο κέντρο απόδοσης και λειτουργικότητας αεριοστροβίλων για τη μηχανική πρόωσης στο Πανεπιστήμιο Cranfield, υποστηρίζει ότι το αεροσκάφος μπορεί να έμεινε “στάσιμο σε μεγάλο υψόμετρο” και αυτό θα μπορούσε να οδηγήσει σε απώλεια ελέγχου.

    GYMALL

    Μια άλλη πιθανή αιτία θα μπορούσε να ήταν κάποια δυσλειτουργία των χειριστηρίων στο πιλοτήριο. Ο καθηγητής Ρόου σημειώνει ότι μπορεί να είχαν “μπλοκάρει”, προσθέτοντας ότι “οι επιφάνειες ελέγχου που δεν ανταποκρίνονται, ειδικά στην άτρακτο”.

    Υπήρχαν επίσης φόβοι ότι η δολιοφθορά που θα μπορούσε να έπαιξε κάποιο ρόλο, αλλά αυτό κρίθηκε απίθανο επειδή επρόκειτο για πτήση εσωτερικού στην Κίνα.

    Ο εμπειρογνώμονας δεν πιστεύει ότι το αεροπλάνο κατέπεσε λόγω προβλημάτων που σχετίζονται με τον κινητήρα. Επισημαίνει ότι τα αεροσκάφη “μπορούν να πετάξουν τέλεια χωρίς ισχύ κινητήρα”, αν και όπως λέει αυτό μπορεί να συμβεί μόνο για μικρό διάστημα.

    Ο Τάο Γιανγκ, αναπληρωτής καθηγητής Μηχανικής στο Πανεπιστήμιο του Νότιγχαμ, είπε ότι “τα περισσότερα από τα αεροπορικά ατυχήματα σχετίζονται με αστοχία αισθητήρων”.

    Πώς έγινε το δυστύχημα

    Σύμφωνα με τον εξειδικευμένο ιστότοπο FlightRadar24, το αεροσκάφος έχασε μέσα σε λιγότερο από ένα λεπτό κάπου 21.250 πόδια (6.477 μέτρα), προτού εξαφανιστεί από τα ραντάρ μετά τις 14:22 (τοπική ώρα· στις 08:22 ώρα Ελλάδας).

    Κατόπιν, έπειτα από σύντομη άνοδο, άρχισε να χάνει ξανά ύψος, 4.625 πόδια (1.410 μέτρα), σύμφωνα με τον ιστότοπο, για να βρεθεί στα 3.225 πόδια (983 μέτρα) από τα έδαφος. Δεν υπάρχουν δεδομένα της πτήσης μετά τις 14:22.

    Ο Ζαν-Πολ Τροαντέκ, ο πρώην διευθυντής της υπηρεσίας ερευνών και αναλύσεων για την αεροπορική ασφάλεια της Γαλλίας, τόνισε στο Γαλλικό Πρακτορείο πως είναι “πάρα πολύ νωρίς” για να εξαχθεί οποιοδήποτε συμπέρασμα, όμως, πρόσθεσε, τα δεδομένα του FlightRadar είναι “πολύ ασυνήθιστα”.

    Κοινοποίηση:

    Τελευταία Νέα

    Κοινοποίηση:

    Περισσότερα Άρθρα
    Σχετικα

    Πάτρα: 2.500 μηχανικοί εκλέγουν την Κυριακή τη διοίκηση του ΤΕΕ Δυτικής Ελλάδας

    Εκλογές για τη νέα Αντιπροσωπεία του ΤΕΕ Δυτικής Ελλάδας...

    Αυγενάκης από Μεσολόγγι: «Παράθυρο» για νέο χρήμα σε αγρότες, συνάντηση με Φίλια

    Θετικά ήταν τα μηνύματα από την προχθεσινή συνάντηση ανάμεσα στον...

    ΠΑΤΡΑ: Ο νταμπλούχος παππούς που σάρωσε τα πάντα!

    Ποιος τη χάρη του Νίκου Κωνσταντινίδη, που θα θυμάται...