Αρχική Blog Σελίδα 21399

    91χρονος γίνεται viral με τις δηλώσεις του για τον κοροναϊό

    Από την Τρίτη 8 Δεκεμβρίου, η Μεγάλη Βρετανία έγινε η πρώτη χώρα της Δύσης που άρχισε τους εμβολιασμούς ενάντια στον κοροναϊό, με το εμβόλιο των Pfizer/BioNTech. Προς το παρόν εμβολιάζονται το υγειονομικό προσωπικό και υπερήλικες, ανάμεσα στους οποίους και ο 91χρονος Martin Kenyon, ο οποίος τις τελευταίες ώρες κάνει τον γύρο του διαδικτύου χάρη στην… χαριτωμένη συνέντευξη που έτυχε να δώσειαμέσως μετά τον εμβολιασμό του.

    Ένας ρεπόρτερ του CNN εντόπισε τον Martin έξω από το λονδρέζικο νοσοκομείο Guy’s , λίγη ώρα αφότου εμβολιάστηκε. Όταν ο δημοσιογράφος ρώτησε τον 91χρονο πώς νιώθει που είναι ένας από τους πρώτους παγκοσμίους που κάνουν τον εμβόλιο, ο Martin Kenyon απάντησε, σχεδόν αποστομωτικά: «Δεν νομίζω ότι νιώθω και πολλά. Μόνο που ελπίζω ότι τώρα δεν θα κολλήσω τον αναθεματισμένο ιό… Θέλω να ζήσω πολύ καιρό, να απολαύσω τις ζωές των εγγονών μου».

    Στη διάρκεια αυτής της μίνι συνέντευξης, που έγινε viral όταν ο ρεπόρτερ Oliver Darcy την κοινοποίησε στο Twitter, ο Kenyon πρόσθεσε πως θα αγκαλιάσει την οικογένειά του τα Χριστούγεννα και κατέληξε: «Πάω σπίτι τώρα να τους τα πω. Κανείς δεν το ξέρει. Είστε οι πρώτοι που το μαθαίνετε», αναφερόμενος στον εμβολιασμό του και γεμάτος χαρά.

     

     

    TAGS

    Δείτε τις στολές για την πρώτη «τουριστική» πτήση στο διάστημα από την Virgin Galactic

    Η γνώστη αμερικάνικη μάρκα αθλητικών ειδών Under Armour σχεδίασε τα ρούχα και τα παπούτσια που θα φορούν οι πιλότοι στην πρώτη εμπορική διαστημική πτήση της Virgin Galactic η οποία είναι προγραμματισμένη για το τέλος του μήνα.

    Σύμφωνα με τους εκπροσώπους της εταιρίας οι στολές σχεδιάστηκαν έτσι ώστε να προσφέρουν αίσθηση αυτοπεποίθησης στους πιλότους χωρίς όμως να αποσπούν την προσοχή.

    Όλες είναι φτιαγμένες από μπλε ρουά υλικό και μαύρα πάνελ στην πίσω πλευρά των χεριών, δεξιά και αριστερά του κορμού και πάνω από τα πέλματα.

    Κάθε στολή ζυγίζει λίγο παραπάνω από ένα κιλό και παρέχει άνεση σε όλα τα στάδια ενός ταξιδιού —από την αρχική επιτάχυνση έως τη μηδενική βαρύτητα.

    Τα μαξιλαράκια στο ύψος των ώμων έχουν σκοπό να προσφέρουν λίγη περισσότερη άνεση στους πιλότους που σε συνθήκες μηδενικής βαρύτητας θα δένονται στις θέσεις τους με ειδικούς ιμάντες.

    «Όλες οι στολές έχουν σχεδιαστεί για να προσφέρουν άνεση, στήριξη, ευκινησία και τη δυνατότητα διαχείρισης της θερμοκρασίας» αναφέρει ο Randall Harward, υπεύθυνος της Under Armour στον τομέα Material and Manufacturing Innovation.

    «Στόχος μας ήταν να φτιάξουμε μια στολή που αφήνει σε κάθε πιλότο —όπως και οποιονδήποτε αθλητή— μια αίσθηση αυτοπεποίθησης χωρίς να τον αποσπά καθόλου τις στιγμές που θα πρέπει να είναι απόλυτα συγκεντρωμένος. Συνολικά ήταν μια καταληκτική εμπειρία.» πρόσθεσε.

    Η αποστολή της Virgin Galactic είναι προγραμματισμένη για το τέλος του μήνα ενώ οι έξι επιβάτες της έχουν πληρώσει εισιτήριο 250.000 δολαρίων έκαστος.

    Νέα μαμά: Όλα όσα πρέπει να θυμάστε να κάνετε

    Τα πρωινά σας χαρίζουν την πολυπόθητη ευκαιρία να ασχοληθείτε με την προσωπική σας φροντίδα στην καθημερινότητά σας. Το μωρό είναι επιτέλους μαζί σας στο σπίτι και υπάρχουν πάρα πολλά που θα πρέπει να κάνετε για να το φροντίσετε.

    Νέα μαμά.. νέες ανάγκες

    Από τις αλλαγές της πάνας έως την στιγμή που θα το κοιμίσετε στην αγκαλιά σας, όλα όσα κάνετε ή σκέφτεστε περιστρέφονται γύρω από το μικρό σας. Ως νέα μαμά δεν θέλετε να αμελήσετε το μικρό σας αλλά δεν θα πρέπει να παραμελήσετε και τον εαυτό σας.

    Όταν δημιουργείτε χρόνο για τον εαυτό σας, είναι λιγότερο πιθανό να έχετε άγχος και να αισθανθείτε την συντριπτική πίεση που μπορεί να φέρει ο νέος σας ρόλος. Το γεγονός ότι είστε νέα μαμά, δεν σημαίνει ότι δεν έχετε και προσωπικές ανάγκες ή επιθυμίες. Όταν αφιερώνετε χρόνο στον εαυτό σας, έχετε καλύτερη διάθεση και μπορείτε να είστε μια καλύτερη μαμά για την οικογένειά σας.

    *Η φροντίδα του ντους

    Ξεκινήστε την ημέρα σας κάνοντας μπάνιο ή ντους για να ξυπνήσετε γρήγορα το σώμα σας και να νιώσετε αναζωογόνηση άμεσα. Το πρωινό αφρόλουτρο θα σας βοηθήσει να χαλαρώσετε πριν  να ξεκινήσετε τη μέρα σας.

    *Πρωινό μετά.. μουσικής

    Η έρευνα έχει αποδείξει ότι η μουσική έχει θεραπευτικές επιδράσεις. Η μουσική θα σας βοηθήσει να καταπολεμήσετε το άγχος και να αυξήσετε τα ενεργειακά σας επίπεδα. Ως νέα μαμά, η μουσική θα σας βοηθήσει να χαλαρώσετε, γεγονός που με την σειρά του θα σας βοηθήσει να βελτιώσετε την παραγωγή γάλακτος.

    *Η νέα συνήθεια του διαλογισμού

    Πριν ξεκινήσετε τη μέρα σας, θα ήταν καλό να χαλαρώσετε, να διαλογιστείτε και να απολαύσετε μερικά λεπτά απόλυτης ησυχίας. Μερικά λεπτά διαλογισμού είναι αρκετά για να διατηρήσουν την συναισθηματική σας ηρεμία, αυξάνοντας την συγκέντρωσή σας.

    *Η κατάλληλη ευκαιρία για οργάνωση

    Η δημιουργία μιας λίστας υποχρεώσεων κάθε πρωί θα σας βοηθήσει να παρακολουθείτε το χρόνο, υλοποιώντας τις υποχρεώσεις σας. Καταγράψτε όλες τις δραστηριότητες που πρέπει να κάνετε κατά τη διάρκεια της ημέρας και βεβαιωθείτε ότι έχετε καταγράψει και τα απαραίτητα διαλείμματα ανάμεσα στις υποχρεώσεις σας.

    Στο φως βίντεο με καταθέσεις Σομαλών στις ελληνικές αρχές

    Βιντεοσκοπημένα τμήματα των καταθέσεων στις ελληνικές αρχές τεσσάρων Σομαλών, οι οποίοι έφθασαν πρόσφατα στη Μυτιλήνη με βάρκα από την Τουρκία, έδωσε στη δημοσιότητα το υπουργείο Μετανάστευσης και Ασύλου σε συνέντευξη χθες προς τους ανταποκριτές ξένου Τύπου.

    Σε αυτά, άνδρες αναφέρουν ότι έβγαλαν βίζα με τη βοήθεια ομοεθνών τους που ήδη βρίσκονταν στην Τουρκία για σπουδές, για να μεταβούν από τη Σομαλία στην Τουρκία, το πιθανότερο στην Κωνσταντινούπολη, αν και η πόλη δεν αναφέρεται ρητώς στα βίντεο. Καθιστούν σαφές ότι η τουρκική αστυνομία δεν ασχολήθηκε μαζί τους, παρά το γεγονός ότι συνήθως τους μετανάστες που κυκλοφορούν πάντα τους σταματούν και τους ζητούν χαρτιά. Ακόμα και ο ταξιτζής που ανέλαβε τη μετακίνησή τους από το μέρος όπου έμεναν φαινόταν να ξέρει τι θα κάνει, σαν κάποιος να του είχε δώσει συγκεκριμένες οδηγίες.

    Αποκαλύπτουν επίσης ότι οι Τούρκοι διακινητές τούς προέτρεψαν να επιχειρήσουν το ταξίδι προς την Ελλάδα, ακόμα και όταν διαπίστωσαν ότι η μηχανή της βάρκας που τους δόθηκε ήταν παλιά. Και όταν στη θάλασσα κινδύνεψαν να πνιγούν και κάλεσαν την τουρκική ακτοφυλακή, έλαβαν την απάντηση ότι βρίσκονται εκτός τουρκικών υδάτων. Παράλληλα όμως τους συμβούλεψαν να επικοινωνήσουν με τη ΜΚΟ Aegean Boat Report μέσω Facebook ή WhatsApp, να δώσουν το ακριβές στίγμα τους και να στείλουν φωτογραφία ζητώντας βοήθεια. Να έρθουν σε επαφή με τη συγκεκριμένη μη κυβερνητική οργάνωση μόλις φτάσουν στην Ελλάδα τούς είχαν «συμβουλέψει» και οι Τούρκοι διακινητές όταν επιβιβάστηκαν στη βάρκα για να περάσουν στην Ελλάδα, όπως αποκαλύπτουν. Σύμφωνα μάλιστα με τις οδηγίες των Τούρκων διακινητών, αυτή θα τους έφερνε σε επαφή με την Υπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ οπότε και θα μπορούσαν στη συνέχεια να μεταβούν όπου θέλουν.

    «Οταν οι Σομαλοί θέλουν να περάσουν στην Ελλάδα, η τουρκική αστυνομία δεν τους συλλαμβάνει όπως π.χ. τους Αφγανούς. Κάνει τα στραβά μάτια και δεν τους σταματάει να τους ζητάει χαρτιά όπως συνήθως γίνεται με τους μετανάστες», λέει ο πρώτος εκ των τεσσάρων Σομαλών που μιλούν στα βίντεο. Ο ίδιος λίγο αργότερα εξηγεί ότι είχαν λάβει οδηγίες από τους διακινητές να επικοινωνήσουν με τη ΜΚΟ Aegean Boat Report μέσω Facebook ή WhatsApp μόλις φτάσουν στην Ελλάδα στέλνοντας μια φωτογραφία τους όπου θα δείχνουν πού ακριβώς βρίσκονται.

    Μάλιστα, ο υπουργός Μετανάστευσης και Ασύλου Νότης Μηταράκης παρουσίασε φωτογραφίες με τα μηνύματα των Σομαλών προς την οργάνωση και τις απαντήσεις που έλαβαν, όπου τους ζητούνταν να δώσουν σαφές στίγμα για το πού βρίσκονται.

    «Οι Σομαλοί που βρίσκονται στην Τουρκία για μία δεκαετία για σπουδές βοηθούν άλλους Σομαλούς που θέλουν να φύγουν από τη χώρα τους, να πάρουν βίζα και να έρθουν στην Τουρκία», λέει ο δεύτερος Σομαλός που εμφανίζεται στα βίντεο. «Γενικά δεν ξέρω πώς δουλεύει αυτή η οργάνωση», λέει. «Εγώ απλώς ζήτησα βοήθεια να φύγω από τη Σομαλία και να φτάσω στην Τουρκία και μου είπαν πως θα με βοηθήσουν. Πλήρωσα 100 ευρώ για να πάρω βίζα, δεν ξέρω πόσο πλήρωσαν οι άλλοι».

    Ο ίδιος εξηγεί ότι όταν η βάρκα που θα τους περνούσε απέναντι (στην Ελλάδα) άρχισε να βυθίζεται, κάλεσαν την τουρκική ακτοφυλακή. «Μας είπαν όμως ότι δεν μπορούν να μας βοηθήσουν γιατί βρισκόμαστε εκτός τουρκικών υδάτων», καταλήγει.

     

     

     

    Επενδύσεις 3,094 δισ. δολ. από τους Έλληνες εφοπλιστές

    Οι μεγαλύτεροι επενδυτές στην αγορά μεταχειρισμένων ποντοπόρων πλοίων παρέμειναν για μία ακόμα χρονιά το 2021 οι Έλληνες εφοπλιστές. Συγκεκριμένα αγόρασαν από τη δευτερογενή αγορά, μέχρι και τη δεύτερη βδομάδα του Δεκεμβρίου, 198 μεταχειρισμένα πλοία, επενδύοντας 3,094 δισεκατομμύρια δολάρια σύμφωνα με στοιχεία του ναυλομεσιτικό οίκου Allied Shipbrokers. Η δαπάνη αυτή της ελληνόκτητης ποντοπόρου ναυτιλίας είναι η υψηλότερη μεταξύ όλων των χωρών και έπεται η Κίνα με την εξαγορά 167 πλοίων έναντι 2,61 δισεκατομμυρίων δολαρίων.

    Ένα μεγάλο μέρος των επενδύσεων αυτών των Ελλήνων εφοπλιστών χρηματοδοτήθηκε από πωλήσεις παλαιότερων δικών τους πλοίων που συνολικά έφεραν έσοδα 1,68 δισ. δολ. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι μεγαλύτεροι πωλητές πλοίων παγκοσμίως κατά τη διάρκεια του 2020 είναι η Ιαπωνία και η Γερμανία, τα μερίδια των οποίων στην παγκόσμια ναυτιλία βαίνουν μειούμενα σε αντίθεση με αυτά της Ελλάδας και της Κίνας.

    Πάντως τα 3,094 δισεκατομμύρια που δαπάνησαν οι Έλληνες εφοπλιστές φέτος σε μεταχειρισμένα πλοία είναι λιγότερα από τα 3,15 δισεκατομμύρια που δαπάνησαν το 2019 και, ακόμα περισσότερο μειωμένα, σε σύγκριση με τα 4,7 δισεκατομμύρια του 2018. Να σημειωθεί πως πέραν των ποσών αυτών η ελληνόκτητη ναυτιλία έχει προχωρήσει και στην συμβασιοποίηση παραγγελιών σε ναυπηγεία για νεότευκτα πλοία, η συνολική αξία των οποίων αναμένεται να ανακοινωθεί σύντομα. Η έντονη αυτή επενδυτική δραστηριότητα εντάσσεται στον κλασικό κύκλο ανανέωσης και εκσυγχρονισμού του ελληνόκτητου στόλου. Είμαι χαρακτηριστικό πως η ελληνόκτητη ναυτιλία είναι πρώτη και στην κατάταξη των διάθεσης παλαιότερων πλοίων για scrap με 58 ελληνικών συμφερόντων ποντοπόρα να έχουν πάρει το δρόμο για τα διαλυτήρια μέχρι στιγμής φέτος.

    Η Ελλάδα παραμένει παγκοσμίως η χώρα με τη μεγαλύτερη πλοιοκτησία. Μολονότι ο πληθυσμός της Ελλάδας αντιπροσωπεύει μόνο το 0,16% του παγκόσμιου πληθυσμού, οι Έλληνες πλοιοκτήτες κατέχουν το 20,67% της παγκόσμιας χωρητικότητας και το 54,28% της χωρητικότητας της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Αυτό σημειώνει η ετήσια έκθεση της Ενώσεως Ελλήνων Εφοπλιστών υπογραμμίζοντας πως οι Έλληνες πλοιοκτήτες υπερδιπλασίασαν τη μεταφορική ικανότητα του στόλου τους στο διάστημα 2007-2019. Οι Έλληνες πλοιοκτήτες έχουν επενδύσει σε μεγάλο βαθμό σε νέα και ενεργειακά αποδοτικά πλοία, με τη μέση ηλικία του ελληνόκτητου στόλου (9,17 έτη) να είναι χαμηλότερη από τη μέση ηλικία του παγκόσμιου στόλου (9,61 έτη).

    Έτσι η Ελλάδα περιλαμβάνεται στις πέντε κορυφαίες στον κόσμο ναυτιλιακές χώρες μαζί με την Ιαπωνία, την Κίνα, τη Σιγκαπούρη και το Χονγκ Κονγκ, οι οποίες αθροιστικά αντιπροσωπεύουν περισσότερο από το 50% της παγκόσμιας χωρητικότητας. Τα τελευταία χρόνια, η Γερμανία, η Ιαπωνία και η Νότιος Κορέα έχουν χάσει έδαφος ενώ η Ελλάδα, η Σιγκαπούρη, η Κίνα και το Χονγκ Κονγκ έχουν αυξήσει το μέγεθος του στόλου τους

    Πάντως ενώ ο ελληνόκτητος εμπορικός στόλος είναι ο μεγαλύτερος παγκοσμίως η ελληνική σημαία υψώνεται σε ολοένα λιγότερα ελληνικά πλοία. Η φυγή από τα ευρωπαϊκά νηολόγια αποδίδεται στην πολιτική υπερύθμισης του κλάδου από την Ευρωπαϊκή Ένωση σύμφωνα με την 33η ετήσια έκθεση της Ελληνικής Επιτροπής Ναυτιλιακής Συνεργασίας του Λονδίνου (Greek Shipping Co-operation Committee) στην οποία παρουσιάζονται όλα τα στατιστικά στοιχεία για τα ελληνικά ελεγχόμενα πλοία άνω των 1.000 GT (Ολική χωρητικότητα), καταχωρημένα υπό ελληνικές και άλλες σημαίες. Τα στοιχεία έχουν παρασχεθεί από την IHS Markit. Σύμφωνα με τα στοιχεία, στις αρχές Μαρτίου τα ελληνικά συμφέροντα ελέγχουν 3.968 ποντοπόρα πλοία διαφόρων κατηγοριών, με συνολική χωρητικότητα 340.823.637 DWT και 199.693.859 GT. Ο στόλος που ήταν καταχωρισμένος υπό ελληνική σημαία στις αρχές Μαρτίου είχε μειωθεί όσον αφορά τους αριθμούς πλοίων αλλά και τη χωρητικότητα και περιλάμβανε μόλις 636 πλοία, 38.799.270 GT και 65.640.708 DWT σε αντίθεση με τα στοιχεία του προηγούμενου έτους για 671 πλοία, 39.981.741 GT και 68.261.953 DWT.

    Γεμίζουν οι ΜΕΘ στη Σουηδία – «Έκκληση» για βοήθεια

    Έκκληση για «βοήθεια» απηύθυνε ο επικεφαλής των υγειονομικών υπηρεσιών της Στοκχόλμης, Μπιόρν Έρικσον, καθώς η Covid-19 «γεμίζει» τις Μονάδες Εντατικής Θεραπείας.

    Ο Έρικσον κάλεσε της κάλεσε τις σουηδικές αρχές να στείλουν εξειδικευμένο υγειονομικό και νοσηλευτικό προσωπικό, την ώρα που το δεύτερο κύμα της πανδημίας πλήττει την πρωτεύουσα της Σουηδίας.

    Η Σουηδία, η οποία δεν επέλεξε τα αυστηρά περιοριστικά μέτρα που υιοθέτησαν πολλά ευρωπαϊκά έθνη, κατέγραψε πολύ περισσότερα θύματα από Covid-19, αναλογικά με τον πληθυσμό της, σε σύγκριση με τα γειτονικά κράτη, με το σύνολο των νεκρών να φτάνει σχεδόν τους 7.300 την Τετάρτη.

    Η Στοκχόλμη και τα περίχωρα συγκαταλέγονται στις περιοχές που επλήγησαν περισσότερο με 2.836 θανάτους, ενώ τα κρούσματα αυξάνονται συνεχώς και το σύστημα υγείας πιέζεται.

    «Χρειαζόμαστε βοήθεια», δήλωσε ο Έρικσον, αναφερόμενος στην αύξηση των διασωληνωμένων ασθενών.

    Σημειώνεται πως τις τελευταίες εβδομάδες η κυβέρνηση της Σουηδίας έθεσε αυστηρότερους περιορισμούς στις δημόσιες συγκεντρώσεις, ενώ τα γυμνάσια πραγματοποιούν εξ αποστάσεως εκπαίδευση.

    Την Τετάρτη η κυβέρνηση κάλεσε το κοινοβούλιο να της δώσει περισσότερη εξουσία για την εφαρμογή μερικού lockdown, όπως το κλείσιμο εμπορικών κέντρων και γυμναστηρίων.

    Μέχρι στιγμής, τα μέτρα ήταν ως επί το πλείστον εθελοντικά και τα μέσα μαζικής ενημέρωσης ήταν γεμάτα, με εικόνες από τους πολυσύχναστους εμπορικούς δρόμους πριν από τα Χριστούγεννα, να προκαλούν αίσθηση.

    Αιχμηρή απάντηση της Παναχαϊκής στην πρόταση του ΟΦΗ για οικονομική ενίσχυση

    Η ΠΑΕ Παναχαϊκή 1891 προς απάντηση στην ευγενική πρόταση της ΠΑΕ ΟΦΗ για την καταβολή ποσοστού στις ομάδες της Super League 2 και Football League από το ποσό που θα εισπράξουν οι ΠΑΕ της Super League 1 από το solidarity της UEFA απαντά τα εξής:

    Η ΠΑΕ Παναχαϊκή 1891 δεν επαιτεί. Δεν ζητάει από καμία ΠΑΕ βοήθεια και τόσους μήνες έχει αποδείξει με πλάνο και σωστή δομή πως θα ανταπεξέλθει από τον γολγοθά που βιώνει μαζί με τις υπόλοιπες ΠΑΕ της Λίγκας. Ακόμα όμως και να προχωρήσει η σχετική πρόταση της ΠΑΕ ΟΦΗ ο τρόπος με τον οποίο αναφέρεται ότι θα γινόταν η οικονομική ενίσχυση μέσω του ΠΣΑΠ υποβαθμίζει ξεκάθαρα όλους τους προέδρους-χρηματοδότες των ΠΑΕ Super League 2-Football League που με νύχια και με δόντια αυτό το διάστημα παλεύουν για να κρατήσουν όρθιες τις ομάδες τους.

    Απαιτούμε την παύση των γελοίων γενναιοδωριών που υποτιμά προκλητικά τον πήχη της νοημοσύνης μας.

     

    Χώρισαν οριστικά η Μελίνα Ασλανίδου και ο Βασίλης Μουντάκης

    Τίτλοι τέλους έπεσαν στη σχέση της Μελίνας Ασλανίδου με τον Βασίλη Μουντάκη μετά από δύο χρόνια σχέσης.
    Σύμφωνα με το περιοδικό ΟΚ! που κυκλοφορεί, οι δυο τους επέλεξαν να τραβήξουν χωριστούς δρόμους, μετά από μια σχέση που κράτησε περισσότερο από δύο χρόνια.

    Ο χωρισμός τους είναι οριστικός και όπως λένε οι καλά γνωρίζοντες, οι δυο τους παραμένουν δύο καλοί φίλοι, δεν τσακώθηκαν και ούτε συνέβη κάτι άσχημο που να οδήγησε στη λύση του χωρισμού.

    Η Μελίνα Ασλανίδου και ο Βασίλης Μουντάκης είχαν ξαναχωρίσει στο παρελθόν για λίγο διάστημα, αλλά επανασυνδέθηκαν το φθινόπωρο, δίνοντας έτσι ακόμη μια ευκαιρία στη σχέση τους.

    Φεσσιάν για προσβασιμότητα πόλης: «Είμαστε φυλακισμένοι στη δική μας μικρή αντίληψη»

    Καμπάνια τρέχει την τελευταία δεκαετία από την Ευρωπαϊκή Ενωση ώστε όλο και περισσότερες πόλεις να γίνουν φιλικές προς τα άτομα με αναπηρία. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή προτείνει νόμους που κάνουν την Ευρώπη καλύτερη για τους πολίτες της. Το Ευρωπαϊκό Φόρουμ των Ατόμων με Αναπηρίες εργάζεται για την προστασία των δικαιωμάτων των ατόμων με αναπηρίες στην Ευρώπη. Κάθε χρόνο πραγματοποιείται η διοργάνωση εκδήλωσης για την απονομή του Βραβείου Προσβάσιμης Πόλης.

     

    Στο σημερινό ένθετο «Λόγοι Υγείας», το οποίο είναι αφιερωμένο στα άτομα με αναπηρία, ζητήσαμε την παρέμβαση του Γεράσιμου Φεσσιάν, ενός ανθρώπου που έχει δώσει τον δικό του αγώνα για τα δικαιώματα των ατόμων με αναπηρία.
    Όπως μας εξηγεί ο κ. Φεσσιάν, το Βραβείο Προσβάσιμης Πόλης είναι ένας θεσμός, ο οποίος έχει συνδεθεί και με τον τουρισμό και το 2013 είχε συμμετάσχει στην διοργάνωση. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή είχε βάλει δεκαετή ορίζοντα στο πρόγραμμα, αλλά πρόσφατα αποφασίστηκε η ανανέωσή του και λόγω της μεγάλης συμμετοχής πόλεων. Χαρακτηριστικά, φέτος συμμετείχαν 425 πόλεις από όλη την Ευρώπη και μάλιστα είχαμε και ελληνική διάκριση. Η Κομοτηνή διακρίθηκε ως μία από τις έξι πιο προσβάσιμες πόλης στην Ευρώπη.

     

    Η ΠΑΤΡΑ
    Στην ερώτηση σε τι επίπεδο βρίσκεται η Πάτρα σε θέματα προσβασιμότητας ο κ. Φεσσιάν τόνισε: «Θα έλεγα πως είμαστε ανύπαρκτοι. Η Πάτρα έχει δημιουργήσει μικρά έργα, τα οποία δεν είναι συνδεδεμένα μεταξύ τους. Οπότε πρέπει να κάνουμε μια μεγάλη προσπάθεια ως πόλη για να θεωρούμαστε ευρωπαϊκή. Ανεξάρτητα από το αν υπάρχουν κονδύλια, θα πρέπει να φτιάξουμε ένα 15 πλάνο και με δικούς μας πόρους να το υλοποιήσουμε. Εχουμε αρκετή δουλειά μπροστά μας ως πόλη για να θεωρηθούμε προσβάσιμη. Δυστυχώς τα προηγούμενα χρόνια χάσαμε ευκαιρίες εξέλιξης, όπως όταν ήμασταν Ολυμπιακή πόλη, πολιτιστική πρωτεύουσα της Ευρώπης αλλά και με τους Παράκτιους αγώνες».
    Ενώ σχετικά με το ποιες δυσκολίες μπορεί να αντιμετωπίζει ένα άτομο με αναπηρία στην καθημερινότητά του, ο κ. Φεσσιάν προτίμησε να απαντήσει με ένα παράδειγμα: «Πρόσφατα, προ κορονοϊού, ένας φίλος μου είχε ταξιδέψει στην Βαρκελώνη και όταν τον ρώτησα τι είδε μου απάντησε πως δεν ένιωσε ανάπηρος. Τέτοιες πόλεις θα έπρεπε να είναι παραδείγματα και για εμάς ή όπως το ίδρυμα Νιάρχος στην Αθήνα».

     

    ΤΙ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ
    Αναφορικά με το τι χρειάζεται η Πάτρα για να αλλάξει της τάση της απέναντι στα άτομα με αναπηρία και να γίνει πιο φιλική προς αυτά, ο κ. Φεσσιάν απάντησε: «Προφανώς είναι θέμα νοοτροπίας. Για παράδειγμα για το διπλοπαρκάρισμα δεν πρέπει να είσαι μαθηματικός για να καταλάβεις πως δεν πρέπει να το κάνεις. Χρειάζεται ο Δήμος και η Αστυνομία να κάνουν σωστά τη δουλειά τους αλλά και να το επικοινωνούν με τον κατάλληλο τρόπο. Εχω φτάσει στο συμπέρασμα πως η πόλη φοβάται να δημιουργήσει κάτι νέο».

     

    Συνεχίζοντας για τα όσα πιστεύει πως πρέπει να γίνουν τόνισε: «Πίστευα, πιστεύω και θα πιστεύω πως έχουμε ανάγκη ενός σχεδίου δράσης. Υπάρχουν και κοινωνιολογικά φαινόμενα που θα έπρεπε να αντιμετωπιστούν. Για παράδειγμα η ανεργία και το ότι δεν υπάρχει διέξοδος για τα προβλήματα της πόλης, θα μας καταντήσει να είμαστε σε μια περιδίνηση. Θα απαιτηθεί ακόμα μεγαλύτερη προσπάθεια. Αυτό είναι θέμα της πόλης. Oχι μόνο μιας δημοτικής αρχής. Εμείς πρέπει να αποφασίσουμε πως θέλουμε να είναι η πόλη μας τα επόμενα 15 χρόνια. Θα πρέπει να υπάρξει μια δημόσια διαβούλευση. Εχουμε ανάγκη τις ιδέες. Μας αφορά όλους και πρέπει να μην είμαστε φυλακισμένοι στη δική μας μικρή αντίληψη. Να δούμε τα θετικά και πως μπορούμε να τα αναδείξουμε».

     

    ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ
    Σχετικά με το σχέδιο δράσης που θα έπρεπε να αναπτυχθεί στην πόλη, ο κ. Φεσσιάν ανέφερε: «Πρέπει να δούμε ποια είναι τα δικά μας προβλήματα. Εγώ ως δημοτικός υπάλληλος αλλά και ως αιρετός τα προηγούμενα χρόνια έκανα τις προσπάθειες μου για ένα τέτοιο σχέδιο. Μέχρι το 2016 μάλιστα, δεν υπήρχε καν. Είχα καταθέσει ένα πλάνο με τίτλο «Πάτρα Ευρωπαϊκή προσβάσιμη πόλη 2020» με δράσεις που θα έπρεπε να εξελίσσονται μέσα σε μία τετραετία. Δυστυχώς η Δημοτική Αρχή δεν το προχώρησε. Τα έργα δεν έγιναν ποτέ αναπόσπαστο μέλος του τεχνικού προγράμματος και του προϋπολογισμού. Δεν με ενδιαφέρει κάποιος να πει πως θέλω να ψέξω τον Πελετίδη. Με ενδιαφέρει πως υπάρχει ένα σχέδιο που δεν ασχολήθηκε κανείς ποτέ. Θεωρώ πως αν ο Δήμος είχε σκύψει με σοβαρότητα πάνω από το πρότζεκτ, μέσα σε 5 χρόνια θα είχε υλοποιηθεί μια σειρά πραγμάτων. Συνολικά τα έργα ήταν ύψους 13 εκατ. ευρώ και προφανώς δεν θα τα έβαζε όλα από τα ταμεία του, αλλά και μέσω προγραμμάτων. Παρόλο που υπάρχει πρόγραμμα για προσβάσιμες πόλεις, ο Δήμος κατέθεσε την πρότασή του μόλις πριν από 20 μέρες. Δεν μπορεί να μένει ένας φάκελος στο συρτάρι. Υπάρχει πρόβλημα αντίληψης και κατά προέκτασης συμπεριφοράς. Από την άλλη, η Κομοτηνή που διακρίνεται αυτά τα χρόνια, έκανε πράξη το σχέδιο της. Προφανώς δεν είχαν τα χρήματα για να το κάνουν κατευθείαν, αλλά βάζουν στόχους βήμα-βήμα».

     

    Πελοπόννησος

     

     

    ΦΩΤΟ: Μεταφέρουν ασθενείς με Covid από το Ασυλο – Ανακοίνωση μετά την αποκάλυψη του flamis.gr

    ΠΡΩΤΟ ΑΠΟΚΑΛΥΨΕ ΤΑ ΚΡΟΥΣΜΑΤΑ ΤΟ FLAMIS.GR

    Συναγερμός έχει σημάνει στο Άσυλο Ανιάτων της Πάτρας, καθώς έχουν εντοπιστεί κρούσματα κορονοϊού τόσο σε φιλοξενούμενους στη δομή όσο και σε εργαζόμενους.
    Ήδη στο Ίδρυμα έχει ξεκινήσει η ιχνηλάτηση των επαφών τους, ενώ οι νοσούντες έχουν απομονωθεί από τους υπόλοιπους φιλοξενούμενους.

     

    ΔΕΙΤΕ ΤΗΝ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
    Σας γνωρίζουμε ότι σε τυχαίο δειγματοληπτικό έλεγχο, που πραγματοποιήσαμε σήμερα στο Ίδρυμα μας, στα πλαίσια των τακτικών μας ελέγχων που προβλέπονται από το Νόμο, σε συνεργασία με το ιδιωτικό εργαστήριο ΒΙΟΛΑΝ Α.Ε, διαπιστώθηκαν τέσσερα (4) θετικά κρούσματα : μια εργαζόμενη και τρείς τρόφιμοι.
    Αμέσως μετά την γνωστοποίηση για την ύπαρξη των θετικών κρουσμάτων, ενεργοποιήσαμε το πρωτόκολλο διαχείρισης ύποπτου θετικού κρούσματος του οποίου η εκπόνηση προβλέπεται από την Νομοθεσία και το έχουμε υποβάλλει στη Διεύθυνση Υγιεινής της ΠΔΕ.
    Ακολούθως προβήκαμε στις λήψεις δειγμάτων για την πραγματοποίηση μοριακών τεστ στο σύνολο του προσωπικού και σε 80 περιθαλπόμενους, που φιλοξενούνται στο Ίδρυμα. Τα αποτελέσματα των νέων μοριακών τεστ αναμένονται.
    Παράλληλα θέσαμε σε καραντίνα τόσο την εργαζόμενη που βρέθηκε θετική, όσο και όσα άτομα από το προσωπικό συνυπηρετούσαν μαζί της, τις τελευταίες ημέρες ή ήρθαν σε στενή επαφή τόσο με την εργαζόμενη όσο και με τους τρόφιμους.
    Για τις ενέργειες μας ενημερώσαμε την Διεύθυνση Υγιεινής της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας και τον ΕΟΔΥ στην Αθήνα. Με δική τους σύσταση οι τρόφιμοι μεταφέρθηκαν με ειδικό ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ, από τον θάλαμο καραντίνας του Ιδρύματος στο Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο.

     

    Η Πρόεδρος
    Γωγώ Καραλή